open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 420/5879/18
Моніторити
emblem
Справа № 420/5879/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /10.09.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /23.07.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.06.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.05.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Рішення /15.04.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Рішення /03.04.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.02.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.02.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.11.2018/ Одеський окружний адміністративний суд

Справа № 420/5879/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 квітня 2019 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левчук О.А.,

за участю секретаря Балабан М.К.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом Міського комунального підприємства "Теплодарводоканал" до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача - Виконавчий комітет Теплодарської міської ради Одеської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача - ОСОБА_1, ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить визнати протиправною та скасувати рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області № 7 від 25.10.2018 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що здійснення розрахунку необґрунтовано одержаної виручки у спосіб, інший ніж визначено п. 1 ч. 1 ст. 20 Закону України «Про ціни та ціноутворення» призвели до прийняття Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області оскаржуваного рішення від 25.10.2018 року № 7, яке порушує права та законні інтереси МКП "Теплодарводоканал". Крім того, тарифи сформовано та затверджено рішенням виконавчого комітету Теплодарської міської ради від 14.12.2017 року «Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання, водовідведення та очищення стічної води» № 228/В-2017, яке не оскаржувалось жодною особою та є чинним з моменту його прийняття, а тому у МКП "Теплодарводоканал" не було підстав для незастосування тарифів, які затверджені вказаним рішенням. Також, п. 11 Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, не передбачено прийняття до розрахунку саме середньоарифметичного обсягу водопостачання та водовідведення за останні 5 років. При розрахунку прогнозованих обсягів централізованого водопостачання та водовідведення МКП "Теплодарводоканал" до розрахунку бралось те, що в 2018 році у м. Теплодар планувалось будівництво та введення в експлуатацію парової котельні на альтернативних видах палива товариством з обмеженою відповідальністю «Теплодарський енергетичний парк», якому згідно технічних умов потреба у воді склала 600-700 м. куб./добу та кількість стічних вод - 200 м.куб./добу. Щодо порушення здійснення розподілу витрат не між усіма видами діяльності, без урахування бювету, позивач вказує, що п.п. 1.,2 рішення виконавчого комітету Теплодарської міської ради від 23.05.2006 року № 136/В-06 встановлено, що «Бюветний комплекс водопостачання з артезіанською свердловиною» доручено передати в господарське ведення з постановкою на балансовий облік МКП "Теплодарводоканал" та утримання об'єкту «Бюветний комплекс водопостачання з артезіанською свердловиною» здійснюється за рахунок місцевого бюджету в межах планових призначень. Передача на баланс «Бюветного комплексу водопостачання з артезіанською свердловиною» МКП "Теплодарводоканал" не призвела до понесення витрат, тобто до виділення коштів на його утримання за рахунок МКП "Теплодарводоканал". Усі витрати на діяльність бюветного комплексу здійснюється за рахунок місцевого бюджету, а тому ці витрати не можуть враховуватися при обчисленні тарифів.

Представником Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до суду надано відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача вказує, що управління при прийнятті оскаржуваного рішення керувалось тим, що тариф є необґрунтованим, а тому отримання коштів за таким тарифом, а також нарахування в квитанціях про сплату споживачам є необґрунтованим. Підпорядкування МКП "Теплодарводоканал" органу місцевого самоврядування не звільняє обов'язку у формуванні тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, формування тарифів входить до обов'язку МКП "Теплодарводоканал", а етап встановлення має інші особливості. Крім того, при розрахунку прогнозованих обсягів централізованого водопостачання та водовідведення МКП "Теплодарводоканал" включено потребу у воді для ТОВ «Теплодарський енергетичний парк», проте вказані дії суперечать вимогам п. 10 та 11 Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення. Такі дії позивача порушують права споживачів та покладають додаткові фінансові навантаження на споживачів. При цьому, ТОВ «Теплодарський енергетичний парк» навіть не функціонує та документація із землеустрою не розроблена. Згідно п. 4, 5 Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення розподіл здійснюється з урахуванням витрат за кожним видом ліцензованої діяльності. Згідно рішення Теплодарської міської ради від 23.05.2006 року № 136/В-06 «Бюветний комплекс водопостачання з артезіанською свердловиною» передано підприємству в господарське відання з постановкою на балансовий облік, а утримання здійснюється за рахунок місцевого бюджету у межах планових призначень, тобто експлуатацію бюветного комплексу є одним із видів господарської діяльності МКП "Теплодарводоканал". Вказані дії є порушенням п. 5 Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги».

Представником Виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області до суду надано письмові пояснення, в яких представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача вказує, що 28.11.2017 року до виконавчого комітету надійшла заява МКП "Теплодарводоканал" з проханням розглянути матеріали щодо встановлення тарифів на централізоване водопостачання, водовідведення та очищення стічних вод з 01.01.2018 року для всіх категорій споживачів, до якої додано обґрунтування необхідності змін тарифів на 2018 рік. В своїй заяві МКП "Теплодарводоканал" повідомило, що заява та документи, що додаються до неї мають достовірну інформацію. Розглянувши наданий пакет документів, провівши нараду, розглянувши зауваження мешканців м. Теплодар, виконавчий комітет дійшов висновку про необхідність встановлення нового тарифу, внаслідок чого прийнято рішення від 14.12.2017 року «Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання, водовідведення та очищення стічної води» № 228/В-2017. Таким чином, Виконавчий комітет Теплодарської міської ради Одеської області вважає, що здійснення розрахунку необґрунтовано отриманої виручки, у спосіб, що суперечить п. 1 ч. 1 ст. 20 ЗУ «Про ціни та ціноутворення» призвело до прийняття Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області рішення від 25.10.2018 року № 7, яке порушує права та інтереси МКП "Теплодарводоканал", а тому адміністративний позов слід задовольнити.

Представником Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до суду надано додаткові пояснення, в яких представник відповідача вказує, що завищення обсягу річного плану ліцензованої діяльності за видами послуг з централізованого водопостачання та водовідведення призводить до завищення прямих матеріальних витрат, зокрема витрат на придбання води, які передбачені річним планом, витрат на придбання електроенергії, витрат на придбання реагентів на очищення води, інші прямі матеріальні витрати. Крім того, уповноважені органи (органи місцевого самоврядування) тільки встановлюють тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі не нижче економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво, поданих їм на виконання.

Третіми особами, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача - ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до суду надано письмові пояснення, в яких зазначено, що 01.12.2017 року адміністрація МКП "Теплодарводоканал" повідомила мешканців міста Теплодар про намір підвищити тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення. Громадські активісти міста звернулись до міського голови та директора МКП "Теплодарводоканал" з вимогою відмінити підвищення, яку підписало 1237 жителів міста. Проте, МКП "Теплодарводоканал" незважаючи на позицію мешканців міста з 01.02.2018 року застосовано тариф, аргументуючи сумнівним та незрозумілими цифрами та формулами, як то втрати води при транспортуванні, зловживання споживачів, неплатежі, підвищення ціни на електроенергію тощо. Таким чином, треті особи які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача - ОСОБА_1 та ОСОБА_2 вважають, що Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області кваліфіковано виконало роботу та в межах своїх повноважень, та вони не мают сумніву в їх висновках, тому просять відмовити в задоволенні адміністративного позову.

Ухвалою суду від 04 грудня 2018 року по справі відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче судове засідання.

Ухвалою суду від 23 січня 2019 року залучити до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача - Виконавчий комітет Теплодарської міської ради Одеської області.

Ухвалою суду від 23 січня 2019 року продовжено строк підготовчого провадження по справі № 420/5879/18 на тридцять днів.

Ухвалою суду від 21 листопада 2019 року залучено до участі в справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача - ОСОБА_1 та ОСОБА_2.

Ухвалою суду від 04 березня 2019 року закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті.

В судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримав, просив суд задовольнити його в повному обсязі.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечував, просив відмовити в його задоволенні.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача - Виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області підтримав позицію позивача, просив задовольнити позовні вимоги.

Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача - ОСОБА_1 та ОСОБА_2 підтримали позицію відповідача, просили відмовити в задоволенні позовних вимог.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані сторонами докази, суд встановив, наступне.

27 серпня 2018 року до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області від мешканців м. Теплодар надійшла заява щодо підвищення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення для жителів міста Теплодар комунальним підприємством "Теплодарводоканал", до якої додано запити на публічну інформацію, відповіді на запити з доданими копіями документів, копії квитанцій на оплату, петиції та копії договорів (а.с. 85-107 т. 1).

03 вересня 2018 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області на адресу МКП "Теплодарводоканал" направлено лист № 7449/12/18, з проханням надати завірені належним чином розрахунки тарифів на централізоване водопостачання, водовідведення та очищення стічних вод з відповідними розрахунками за кожною статтею витрат, підтвердними матеріалами і документами, що використовувались під час їх проведення (а.с. 108 т. 1).

03 вересня 2018 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області на адресу Державної регуляторної служби України направлено лист № 7451/12/18 з проханням погодити проведення позапланової перевірки МКП "Теплодарводоканал" з питань дотримання порядку формування, встановлення та застосування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, на підставі колективного звернення мешканців міста Теплодар Одеської області (а.с. 109 т.1).

18 вересня 2018 року до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області від Державної регуляторної служби України надійшло погодження на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб'єктом господарювання її законних прав суб'єктом господарювання МКП "Теплодарводоканал", код ЄДРПОУ 31250097 (а.с. 110 т.1).

03 жовтня 2018 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області видано наказ № 2825, яким доручено тимчасово виконуючому обов'язки завідувача сектору контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області Паненко Тетяні Олексіївні провести з 05.10.2018 року по 18.10.2018 року позапланову перевірку з питань дотримання порядку формування, встановлення та застосування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення у Міському комунальному підприємстві "Теплодарводоканал" (код ЄДРПОУ 31250097), що знаходиться за адресою: 65490, Одеська область, місто Теплодар, вул. Польова, 1 (а.с. 112 т. 1).

03 жовтня 2018 року на підставі наказу № 2825 від 03.10.2018 року тимчасово виконуючому обов'язки завідувача сектору контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області Паненко Тетяні Олексіївні видано направлення на проведення перевірки № 2212 (а.с. 113 т. 1).

18 жовтня 2018 року за результатами проведеної перевірки МКП "Теплодарводоканал", складено акт перевірки дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін № 1405, яким встановлено, що міське комунальне підприємство "Теплодарводоканал" надає мешканцям м. Теплодар послуги з централізованого водопостачання, централізованого водовідведення та очищення стічної води. Рішенням виконкому Теплодарської міської ради Одеської області від 14.12.2017 року № 228/В-2017 «Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання, водовідведення та очищення стічної води» встановлені тарифи у розмірі: на централізоване водопостачання - 14.40 грн., централізоване водовідведення - 7,86 грн. та очищення стічної води - 6,00 грн. за 1 куб.м. При перевірці формування тарифів на централізоване водопостачання, водовідведення та очищення стічної води встановлено наступне. Формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення здійснюється відповідно до річних планів та економічно обґрунтованих планових витрат. Річні плани з централізованого водопостачання та водовідведення складаються на підставі фактичних за останні 5 років прогнозованих обсягів з урахуванням укладених із споживачами договорів та інших техніко-економічних факторів та погоджуються в установленому законодавством порядку. Перевіркою встановлено, що в порушення вимог п. 11, 22 Порядку при розрахунку тарифів на централізоване водопостачання та очищення стічної води необґрунтовано завищений обсяг річного плану ліцензованої діяльності видами послуг. Витрати пов'язані з використанням електроенергії для технологічних потреб, визначаються виходячи з обсягів підйому та/або подачі води, пропускання стічних вод, їх очищення, норм питомих витрат, паливно-енергетичних ресурсів, діючих цін на паливно-енергетичні ресурси. В порушення вимог п. 22 Порядку та п. 17 Загальних положень розрахунки витрат на електроенергію для технологічних потреб здійснювались без урахування норм питомих витрат електроенергії. Також, при розрахунку електроенергії не враховувались тарифи диференційовані за періодами часу згідно з постановою НКРЕ України від 20.12.2001 № 1241. В порушення вимог п. 5 Порядку розподілу витрат здійснювався не між усіма видами діяльності підприємства, а лише між послугами з водопостачання, водовідведення, очищення стічних вод, без урахування діяльності кювету. Статтею 22 Порядку встановлено, що до складу планової виробничої собівартості включаються інші прямі матеріальні витрати, пов'язані з використанням сировини, основних і допоміжних матеріалів, запасних частин та інших матеріальних ресурсів, необхідних для забезпечення основного технологічного процесу. Обсяг таких витрат визначається згідно з нормами використання відповідних ресурсів з урахуванням фактичних витрат за попередні періоди та цін на них у плановому періоді. Підприємством для розрахунку тарифів на водопостачання та очищення стічних вод включені витрати з придбання матеріалів, послуг з теплової енергії, закупки паливно-мастильних матеріалів. При цьому, в порушення п. 15, 22 Порядку відсутні найменування матеріалів, планових цін на них, не надано кошториса планових робіт на ці матеріали; завищені обсяги з послуг теплової енергії (система опалення на об'єкті працює не в повному обсязі); безпідставно збільшені обсяги паливних-мастильних матеріалів, завищені планові ціни на них. В порушення вимог п. 15, 22 Порядку статті - екологічний збір та податковий збір на використання водних ресурсів, які не внесено до інших прямих витрат, не розраховані не підтвердженні. Також, в порушення вимог п.15, 22, 23, 24 Порядку статті витрат - 1) з охорони праці, придбання запчастин, які включені до загальновиробничих витрат; 2) з передплати періодичних видань, з послуг заправки картриджу, оплати послуг банку, придбання канцтоварів, які включені до адміністративних витрат; 3) з придбання канцтоварів, послуг зв'язку, з послуг заправки картриджу, які включені до витрат збуту, - збільшені, без розрахунків та кошторисів. В результаті економічно обґрунтований тариф на послуги з централізованого водопостачання склав 14,03 грн. за 1 куб. м., на послуги з очищення стічних вод - 5,49 грн. за 1 куб. м. Сума необґрунтовано отриманої виручки складає 177076,45 грн. (а.с. 114-117 т. 1).

24 жовтня 2018 року на адресу Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області надішли заперечення МКП "Теплодарводоканал" на акт перевірки від 18.10.2018 року № 1405, за результатом розгляду яких, Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області направлено лист від 25.10.2018 року № 9255/09/25, яким повідомлено про відсутність підстав для перегляду результатів перевірки дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування тарифів на послуги з централізованого водопостачання, водовідведення та очищення стічної води, які надають МКП "Теплодарводоканал" ( а.с. 127-146 т. 1).

25 жовтня 2018 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області винесено рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін № 7, яким до МКП "Теплодарводоканал" застосовано штраф в сумі 177076,45 грн., за порушення п. 2 ст. 12 Закону України «Про ціни та ціноутворення», Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 року № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» (а.с. 148 т. 1).

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та способом, передбаченими Конституцією та законами України.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Згідно ч. 1 ст. 6 ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» підставою для здійснення позапланових заходів є, зокрема, звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров'ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.

Відповідно до ч. 6 ст. 6 ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід. Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства. В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом. Якщо суб'єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями. Зауваження суб'єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід'ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю). У разі відмови суб'єкта господарювання підписати акт посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить до такого акта відповідний запис. Один примірник акта вручається керівнику чи уповноваженій особі суб'єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі в останній день заходу державного нагляду (контролю), а другий зберігається в органі державного нагляду (контролю).

Згідно ч. 7 ст. 6 ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Відповідно до ч. 9 ст. 6 ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» розпорядження або інший розпорядчий документ органу державного нагляду (контролю) - обов'язкове для виконання письмове рішення органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень у визначені строки. Розпорядження видається та підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу). Розпорядження може передбачати застосування до суб'єкта господарювання санкцій, передбачених законом.

Згідно ст. 16 Закону України «Про ціни та ціноутворення» органами державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення (далі - уповноважені органи) є: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами; інші органи, визначені законом. Повноваження та порядок діяльності уповноважених органів, права та обов'язки їх посадових осіб, які здійснюють державний контроль (нагляд) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін та державне спостереження у сфері ціноутворення, визначаються цим Законом, Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та іншими законами.

Постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 року № 667затверджено Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захист прав споживачів.

Згідно пп. 11 п. 4 вказаного Положення Держпродспоживслужба відповідно до покладених на неї завдань у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін: здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням вимог формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; здійснює державний нагляд (контроль) за достовірністю інформації, зазначеної у документах про формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; надає у випадках, передбачених законодавством, висновки щодо економічного обґрунтування витрат під час формування цін (тарифів) на товари, роботи і послуги, щодо яких запроваджено державне регулювання цін (тарифів); надає органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, субєктам господарювання обовязкові до виконання приписи про усунення порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Відповідно до п. 7 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захист прав споживачів Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.

Згідно ст. 18 Закону України «Про ціни і ціноутворення» уповноважені органи мають право: 1) проводити у суб'єктів господарювання в установленому порядку планові та позапланові перевірки; 2) одержувати відповідно до законодавства у письмовій формі пояснення, довідки і відомості з питань, що виникають під час проведення перевірки; 3) одержувати безоплатно від суб'єктів господарювання, що перевіряються, копії документів та інші відомості, необхідні для здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, документів, що можуть підтверджувати їх порушення, платіжних доручень, квитанцій, що підтверджують факт перерахування до бюджету коштів у разі застосування адміністративно-господарських санкцій, а також довідки, підготовлені суб'єктами господарювання на їх вимогу; 4) робити запити та одержувати від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в повному обсязі інформацію та документи, необхідні для виконання покладених на них функцій; 5) вимагати від суб'єктів господарювання, що перевіряються, усунення виявлених порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; 6) приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Відповідно до ч. 2, 3 ст. 12 Закону України «Про ціни і ціноутворення» державні регульовані ціни повинні бути економічно обґрунтованими (забезпечувати відповідність ціни на товар витратам на його виробництво, продаж (реалізацію) та прибуток від його продажу (реалізації). Зміна рівня державних регульованих цін здійснюється в порядку і строки, що визначаються органами, які відповідно до цього Закону здійснюють державне регулювання цін. Зміна рівня державних регульованих цін може здійснюватися у зв'язку із зміною умов виробництва і продажу (реалізації) продукції, що не залежать від господарської діяльності суб'єкта господарювання.

Згідно п. 4 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004 №1875-IV (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) державна політика у сфері житлово-комунальних послуг базується на таких принципах, зокрема, регулювання цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, перелік яких визначено цим Законом, з урахуванням досягнутого рівня соціально-економічного розвитку, природних особливостей відповідного регіону та технічних можливостей.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 13 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» комунальні послуги (централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), газопостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо) є одним із видів житлово- комунальних послуг за функціональним призначенням.

Згідно ч. 2 ст. 14 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» ціни/тарифи на комунальні послуги та послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій формуються і затверджуються центральними органами виконавчої влади, національними комісіями, що здійснюють державне регулювання у відповідних сферах, та органами місцевого самоврядування відповідно до їхніх повноважень, визначених законом.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 30 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» державне регулювання цін/тарифів базується на таких основних принципах, зокрема, відповідності рівня цін/тарифів розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.

Згідно ч. 2 ст. 31 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.

Механізм формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення для суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках, які провадять або мають намір провадити господарську діяльність з централізованого водопостачання та водовідведення визначено Порядком формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги».

Згідно п. 2. Порядку № 869 вказаний застосовується під час установлення органами місцевого самоврядування (далі - уповноважені органи) тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для суб'єктів природних монополій, а також для суб'єктів господарювання на суміжних ринках, зазначених у пункті 1 цього Порядку, та поширюється на таких суб'єктів під час розрахунку зазначених тарифів.

Таким чином, з системного аналізу норм чинного законодавства слідує, що здійснення розрахунків витрат покладено саме на виконавців/виробників. В свою ж чергу, до компетенції центральних органів виконавчої влади, національної комісії, що здійснюють державне регулювання у відповідних сферах, та органів місцевого самоврядування відповідно до їхніх повноважень, визначених законом, віднесено встановлення та затвердження даних цін/тарифів.

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області від 14 грудня 2017 року № 228/В-2017 встановлено для всіх споживачів послуг, які надає МКП «Теплодарводоканал» тариф за 1 м.куб. з урахуванням ПДВ у розмірі 28,26 грн., у тому числі на централізоване водопостачання - 14.40 грн., на централізоване водовідведення - 7,86 грн., на очищення стічних вод - 6,00 грн. (а.с. 98 т. 1).

При цьому, вказане рішення прийнято на підставі заяви МКП «Теплодарводоканал» від 28.11.2017 року та доданих до неї розрахунків (а.с. 47-61 т. 2).

Таким чином, розроблення тарифів є першочерговим етапом процедури встановлення тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення.

Відповідно до п. 4, 5 Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення здійснюється з урахуванням витрат за кожним видом ліцензованої діяльності, облік яких ведеться ліцензіатом окремо. Ліцензіат здійснює розподіл витрат між видами господарської діяльності, зокрема пов'язаних з централізованим водопостачанням та водовідведенням, в установленому законодавством порядку. Для встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення ліцензіат подає уповноваженим органам у друкованому і електронному вигляді заяву та розрахунки тарифів на планований період за встановленими такими органами формами з відповідними розрахунками, підтвердними матеріалами і документами, що використовувалися під час їх проведення.

Згідно п. 10, 11, 12 Порядку № 869 формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення здійснюється ліцензіатами відповідно до річних планів ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, економічно обґрунтованих планованих витрат, визначених на підставі державних та галузевих нормативів витрат ресурсів, у тому числі галузевих технологічних нормативів використання питної води на підприємствах водопровідно-каналізаційного господарства з урахуванням основних особливостей технологічних процесів конкретного виробництва, техніко-економічних розрахунків, кошторисів з урахуванням ставок податків і зборів, цін на матеріальні ресурси та послуги у планованому періоді. Річні плани ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення складаються окремо за видами такої діяльності (водопостачання, водовідведення) на підставі фактичних за останні п'ять років та прогнозованих обсягів централізованого водопостачання та водовідведення з урахуванням укладених із споживачами договорів та інших техніко-економічних факторів, зокрема: зміни обсягів централізованого водопостачання та водовідведення в результаті економічного розвитку населеного пункту; здійснення заходів щодо зменшення обсягу витрат на технологічні потреби у питній воді та її втрат у процесі виробництва і транспортування, оснащення приладами обліку використання водних ресурсів, виробництва та реалізації питної води, підвищення вимог щодо якості послуг з централізованого водопостачання та водовідведення; удосконалення технологічних процесів підйому та/або подачі води, транспортування і очищення води і стічних вод у результаті автоматизації та механізації виробництва, заміни амортизованих мереж і обладнання, застосування енергозберігаючих технологій; підвищення рівня організації виробництва та поліпшення умов праці у зв'язку з удосконаленням операційно-виробничого планування, систем управління, поліпшенням матеріально-технічного забезпечення господарської діяльності та вимог щодо економії паливно-енергетичних ресурсів. Розрахунки тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення проводяться шляхом ділення суми річних планованих витрат повної собівартості та річного планованого прибутку на планований річний обсяг централізованого водопостачання та водовідведення, визначений річними планами згідно з пунктом 11 цього Порядку.

Відповідно до п. 14, 15 Порядку № 869 планування витрат, що включаються до повної собівартості централізованого водопостачання та водовідведення, здійснюється з урахуванням планованих витрат з операційної діяльності та фінансових витрат, пов'язаних з основною діяльністю. Плановані витрати групуються відповідно до стандартів бухгалтерського обліку, затверджених Мінфіном. До планованих витрат операційної діяльності включаються: планована виробнича собівартість централізованого водопостачання та водовідведення; плановані адміністративні витрати, витрати на збут, інші витрати з операційної діяльності, пов'язаної з централізованим водопостачанням та водовідведенням. Планування витрат здійснюється із застосуванням нормативного методу на підставі державних і галузевих нормативів використання матеріальних та паливно-енергетичних ресурсів, норм з оплати праці, нормативів витрат з управління та обслуговування виробництва. Витрати, об'єктивне нормування яких неможливе, плануються з урахуванням економічно обґрунтованих витрат за попередній рік, прогнозу індексів зміни цін виробників промислової продукції та на підставі кошторисів.

Згідно п. 18, 21 Порядку № 869 до тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення включається планований прибуток. Планований прибуток визначається як сума коштів, що перевищує суму повної планованої собівартості і спрямовується на здійснення необхідних інвестицій, погашення основної суми запозичень та/або інвестування за рахунок власного капіталу в необоротні матеріальні та нематеріальні активи для провадження ліцензованої діяльності, забезпечення необхідного рівня прибутковості капіталу власників (нарахування дивідендів), відрахування до резервного капіталу та нарахування податку на прибуток. Планування складової частини зазначеного прибутку, що передбачається для здійснення необхідних інвестицій для провадження ліцензованої діяльності, провадиться відповідно до інвестиційної програми ліцензіата, затвердженої згідно з його установчими документами і погодженої в установленому уповноваженими органами порядку. Річні плановані витрати, що включаються до повної собівартості централізованого водопостачання та водовідведення, розраховуються на підставі витрат з операційної діяльності та фінансових витрат, пов'язаних з основною діяльністю.

Відповідно до п. 22 Порядку № 869 до складу планованої виробничої собівартості включаються:

прямі матеріальні витрати: - витрати, пов'язані з використанням електроенергії для технологічних потреб, що визначаються виходячи з обсягів підйому та/або подачі води, пропускання стічних вод, їх очищення, норм питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів, установлених відповідно до галузевих нормативів та вимог законодавства з урахуванням особливостей технологічних процесів, які застосовуються на відповідному підприємстві, діючих цін (тарифів) на паливно-енергетичні ресурси. Обсяг таких витрат визначається з урахуванням витрат на зумовлену електромагнітною незбалансованістю електроустановок технологічно шкідливу циркуляцію електричної енергії між джерелами електропостачання та приймачами змінного електричного струму (у разі відсутності приладів обліку її потужність визначається відповідно до нормативів); - витрати на придбання води в інших підприємств та/або очищення власних стічних вод іншими підприємствами, які плануються відповідно до укладених договорів виходячи з необхідного обсягу подачі питної води та обсягу відведення стічних вод, передбачених річним планом ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, і діючих цін підприємств-постачальників; - витрати на придбання реагентів для очищення і знезараження питної води та стічних вод. Обсяг таких витрат визначається виходячи з планованих обсягів подачі води, пропускання стічних вод, доз реагентів та цін на них у планованому періоді з урахуванням транспортно-заготівельних витрат. Потреба в реагентах визначається відповідно до технологічного регламенту, затвердженого в установленому законодавством порядку, з урахуванням якості води, технологічних схем очищення, що застосовуються на підприємстві, та фактичних витрат реагентів у попередніх роках; - інші прямі матеріальні витрати, пов'язані з використанням сировини, основних і допоміжних матеріалів, запасних частин, придбаних комплектувальних виробів, напівфабрикатів та інших матеріальних ресурсів, необхідних для забезпечення основного технологічного процесу, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об'єкта витрат (відповідно до виду діяльності). Обсяг таких витрат визначається згідно з нормами використання відповідних ресурсів з урахуванням фактичних витрат за попередні періоди та цін на них у планованому періоді, за винятком вартості зворотних відходів;

прямі витрати на оплату праці (заробітна плата та інші виплати працівникам, безпосередньо залученим до технологічного процесу централізованого водопостачання та водовідведення) відповідно до Закону України «Про оплату праці»: - основна заробітна плата виробничого персоналу відповідно до встановлених норм праці (норм часу, виробітку, обслуговування), тарифних ставок (окладів), відрядних розцінок для робітників та посадових окладів для керівників, фахівців, технічних службовців; - додаткова заробітна плата за працю понад установлені норми, трудові досягнення, особливі умови праці у вигляді доплат і надбавок до тарифних ставок і окладів (за роботу у важких та шкідливих умовах, надурочний час, святкові, неробочі та вихідні дні, нічний час, класність, керівництво бригадами, інші виплати, встановлені законодавством), премій, пов'язаних з виконанням виробничих завдань і функцій, та компенсаційних виплат (за невідпрацьований час, включаючи основні та додаткові відпустки, виконання державних і громадських обов'язків, інші виплати, встановлені законодавством); - інші заохочувальні та компенсаційні виплати виробничому персоналу (винагороди за підсумками роботи за рік, вислугу років у галузі, інші виплати, встановлені законодавством). Планування витрат на оплату праці для включення до тарифів здійснюється в установленому порядку із забезпеченням мінімальної заробітної плати та інших гарантій з оплати праці, передбачених законодавством;

інші прямі витрати: - внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування для виробничого персоналу; - амортизація основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів виробничого призначення, розрахунок яких проводиться відповідно до вимог Податкового кодексу України; - інші прямі витрати виробничої собівартості, до складу яких включаються всі необхідні виробничі витрати, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об'єкта витрат (відповідного виду діяльності, що підлягає ліцензуванню);

змінні загальновиробничі та постійні розподілені загальновиробничі витрати: - витрати на управління виробництвом (оплата праці, розрахована згідно з вимогами цього пункту, та відрахування на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, оплата службових відряджень апарату управління цехами, дільницями тощо); - амортизація основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів загальновиробничого (цехового, дільничного) призначення, розрахована відповідно до вимог Податкового кодексу України; - витрати на утримання, експлуатацію, ремонт, страхування, операційну оренду основних засобів та інших необоротних активів загальновиробничого призначення; - витрати на удосконалення технології та організації виробництва; - витрати на опалення, освітлення, дезінфекцію, дератизацію, вивезення сміття та інші заходи, пов'язані з утриманням виробничих приміщень; - витрати на обслуговування виробничого процесу (оплата праці, розрахована відповідно до цього пункту, відрахування на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, оплата службових відряджень виробничого персоналу, крім апарату управління цехів; витрати на здійснення технологічного контролю за виробничими процесами та якістю централізованого водопостачання та водовідведення); - витрати на охорону праці, дотримання вимог техніки безпеки і охорону навколишнього природного середовища; - витрати на пожежну і сторожову охорону об'єктів виробничого та загальновиробничого призначення, утримання санітарних зон; - витрати на оплату послуг спеціалізованих підприємств з проведення планових перевірок стану обладнання, виконання регламентних робіт, зокрема ремонтно-налагоджувальних та інших, передбачених проектно-технічною документацією, освоєння нових потужностей, необхідних для забезпечення централізованого водопостачання та водовідведення; - витрати на обслуговування засобів вимірювальної техніки (огляд, опломбування/розпломбування, періодичну повірку та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж), які є власністю ліцензіата та/або перебувають в його користуванні (крім вузлів комерційного та розподільного обліку води) і використовуються у технологічному процесі виробництва/надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення; - сплата податків, зборів; - інші витрати загальновиробничого призначення. Змінні загальновиробничі та постійні розподілені загальновиробничі витрати розподіляються між видами діяльності пропорційно прямим витратам. Обсяг витрат, що включаються до виробничої собівартості, визначається із застосуванням нормативного методу на підставі результатів аналізу витрат за попередні роки з урахуванням змін, які передбачаються у планованому періоді, та цін (тарифів) у такому періоді.

Разом з тимё як вбачається з наданих під час перевірки розрахунків тарифів на централізоване водопостачання та очищення стічної води економічно обґрунтованих витрат на 2018 рік, МКП «Теплодарводоканал» завищено обсяг річного плану ліцензованої діяльності (а.с. 51, 54 т. 2).

Також, як вбачається з матеріалів справи, до складу планової виробничої собівартості включено витрати, які пов'язані з використанням електроенергії для технологічних потреб, що визначаються виходячи з обсягів підйому та/або подачі води, пропускання стічних вод, їх очищення та витрати на паливно-мастильні витрати, проте розрахунки вказаних витрат не містять даних щодо включення у розрахунки норм питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів, установлених відповідно до галузевих нормативів та вимог законодавства, що є порушенням п. 22 Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення № 869 (а.с. 56-61 т. 2).

Крім того, при розрахунку витрат, які пов'язані з використанням електроенергії для технологічних потреб не використовувались ставки тарифу, які диференційовані за періодами часу, для кожного періоду (нічний, денний, напівпіковий, піковий) та всіх сезонів, як то передбачено постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України від 20.12.2011 року № 1241 (а.с. 56-61 т. 2).

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області від 23.05.2006 року № 136/В-06 передано комунальному підприємству «Теплодарводоканал» в господарське ведення з постановкою на балансовий облік «Бюветний комплекс водопостачання з артезіанською свердловиною» (а.с. 46 т. 1).

Таким чином, МКП «Теплодарводоканал» під час формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення , відповідно до п. 4, 5 Порядку № 869 повинно було здійснити розподіл витрат з урахуванням господарської діяльності щодо «Бюветного комплексу водопостачання з артезіанською свердловиною». Разом з тим, доказів на підтвердження включення до розподілу витрат між видами господарської діяльності, діяльності «Бюветного комплексу водопостачання з артезіанською свердловиною» позивачем не надано, що свідчить про те, що розподілу витрат здійснювався не між усіма видами діяльності підприємства, а лише між послугами з водопостачання, водовідведення, очищення стічних вод, без урахування діяльності бювету.

Також, як встановлено під час проведення перевірки та вбачається з матеріалів справи, МКП «Теплодарводоканал» до прямих матеріальних витрат включено інші прямі витрати, що пов'язані з використанням сировини, основних і допоміжних матеріалів, запасних частин та інших матеріальних ресурсів, необхідних для забезпечення основного технологічного процесу, а також включені витрати з придбання матеріалів, послуг з теплової енергії, закупки паливно-мастильних матеріалів. Разом з тим, під час перевірки МКП «Теплодарводоканал» не вказано найменування матеріалів, планових цін на них, не надано кошториса планових робіт на ці матеріали. Під час судового розгляду вказаних доказів в спростування МКП «Теплодарводоканал» також не надано.

При цьому, встановлені в ході перевірки порушення з боку МКП «Теплодарводоканал» щодо не включення екологічного збору та податкового збру на використання водних ресурсів, до інших прямих витрат, а також щодо того що статті витрат - 1) з охорони праці, придбання запчастин, які включені до загальновиробничих витрат; 2) з передплати періодичних видань, з послуг заправки картриджу, оплати послуг банку, придбання канцтоварів, які включені до адміністративних витрат; 3) з придбання канцтоварів, послуг зв'язку, з послуг заправки картриджу, які включені до витрат збуту, - збільшені, без розрахунків та кошторисів, позивачем не оспорюються, тому не досліджувались судом.

Також, суд не приймає до уваги посилання позивача на те, що Порядком формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, не передбачено прийняття до розрахунку саме середньоарифметичного обсягу водопостачання та водовідведення за останні 5 років, оскільки п. 11 вказаного Порядку визначено, що річні плани ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення складаються окремо за видами такої діяльності (водопостачання, водовідведення) на підставі фактичних за останні п'ять років обсягів централізованого водопостачання та водовідведення.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що при формуванні тарифів на послуги з централізованого водопостачання та очищення стічних вод, міським комунальним підприємством "Теплодарводоканал" здійснено розрахунки витрат централізованого водопостачання та централізованого очищення стічних вод, які не є економічно обґрунтованими та подав їх для встановлення Виконавчому комітету Теплодарської міської ради Одеської області.

Відповідно до ч. 2 ст. 12 ЗУ «Про ціни і ціноутворення» державні регульовані ціни повинні бути економічно обґрунтованими (забезпечувати відповідність ціни на товар витратам на його виробництво, продаж (реалізацію) та прибуток від його продажу (реалізації).

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 20 ЗУ «Про ціни та ціноутворення» до суб'єктів господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції за, зокрема, порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін - вилучення необґрунтовано одержаної виручки, що становить позитивну різницю між фактичною виручкою від продажу (реалізації) товару та виручкою за цінами, сформованими відповідно до запровадженого способу регулювання (крім тих, що на постійній основі надають житлово-комунальні послуги або мають адресного споживача), та штраф у розмірі 100 відсотків необґрунтовано одержаної виручки.

Отже, зі змісту даної норми законодавства вбачається, що адміністративно-господарські санкції застосовуються, крім іншого, до суб'єктів господарювання за порушення ними вимог щодо формування тарифів.

Таким чином, оскільки саме позивачем, міським комунальним підприємством "Теплодарводоканал", здійснювалось формування тарифів та ним допущено вищезазначені порушення, то, відповідно, безпосередньо до міського комунального підприємства "Теплодарводоканал" слід застосовувати штраф у розмірі 100 відсотків необґрунтовано одержаної виручки.

При цьому, доводи позивача щодо того, що тарифи встановлено та затверджено рішенням виконавчого комітету Теплодарської міської ради від 14.12.2017 року «Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання, водовідведення та очищення стічної води» № 228/В-2017 та враховуючи підпорядкованість, підзвітність та підконтрольність органу місцевого самоврядування, у МКП "Теплодарводоканал" не було підстав для незастосування затверджених тарифів, суд не приймає до уваги, оскільки до міського комунального підприємства "Теплодарводоканал" відповідачем застосовано адміністративно-господарські санкції за виявлені порушення саме у формуванні позивачем економічно необґрунтованих тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення.

Як вбачається з матеріалів справи, під час здійснення перевірки Міського комунального підприємства "Теплодарводоканал", тимчасово виконуючомим обов'язки завідувача сектору контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області Паненко Т.О. здійснено розрахунок суми необґрунтовано отриманої виручки МКП "Теплодарводоканал" за надані послуги з централізованого водопостачання та очищення стічних вод за період з 01.02.2018 року по 01.10.2018 року, згідно якого сума необґрунтовано отриманої виручки складає 177076,45 грн. (а.с. 117 т. 1).

При цьому, суд не приймає до уваги посилання представника позивача на те, що розрахунок суми необґрунтовано отриманої виручки складено у інший спосіб ніж визначено п. 1 ч. 1 ст. 20 ЗУ «Про ціни та ціноутворення», оскільки розрахунок сформовано на підставі даних наданих під час перевірки уповноваженим особами МКП "Теплодарводоканал".

За таких підстав, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області № 7 від 25.10.2018 року прийнято відповідачем правомірно у межах його повноважень, а тому позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

На підставі вищевикладеного, розглянувши справу в межах позовних вимог на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених обставин, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Керуючись ст. ст. 2, 6, 8, 9, 12, 77, 90, 132, 139, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Відмовити в задоволенні адміністративного позову Міського комунального підприємства "Теплодарводоканал" (код ЄДРПОУ 31250097, адреса місцезнаходження: 65490, Одеська область, м. Теплодар, вул. Польова, 1) до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області (код ЄДРПОУ 40342996, адреса місцезнаходження: 65042, м. Одеса, вул. 7-а Пересипська, 6), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача - Виконавчий комітет Теплодарської міської ради Одеської області (код ЄДРПОУ код ЄДРПОУ 25041885, адреса місцезнаходження: 65490, Одеська область, м. Теплодар, вул. Піонерна, 7), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача - ОСОБА_1 (паспорт НОМЕР_2, адреса місця реєстрації: АДРЕСА_1), ОСОБА_2 (паспорт НОМЕР_1, адреса місця реєстрації: АДРЕСА_2) про визнання протиправним та скасування рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області № 7 від 25.10.2018 року, в повному обсязі.

Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. 295, 297 КАС України, з урахуванням особливостей, встановлених п. 15.5 Розділу VII Перехідних Положень КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.

Повний текст рішення складено та підписано 15 квітня 2019 року.

Суддя О.А. Левчук

.

Джерело: ЄДРСР 81175290
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку