open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 826/4198/18
Моніторити
Постанова /02.04.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /02.04.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /27.02.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.02.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.02.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /14.02.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.01.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.01.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /21.12.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /04.12.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /26.11.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /09.11.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /01.11.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /30.10.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /19.10.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /19.10.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /10.09.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.08.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /10.08.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /07.08.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.08.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /13.07.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.07.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.06.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /13.06.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /24.05.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /23.05.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /21.05.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /14.05.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /23.04.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /16.03.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва
emblem
Справа № 826/4198/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /02.04.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /02.04.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /27.02.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.02.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.02.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /14.02.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.01.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.01.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /21.12.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /04.12.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /26.11.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /09.11.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /01.11.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /30.10.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /19.10.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /19.10.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /10.09.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.08.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /10.08.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /07.08.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.08.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /13.07.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.07.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.06.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /13.06.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /24.05.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /23.05.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /21.05.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /14.05.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /23.04.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /16.03.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 826/4198/18 Суддя (судді) першої інстанції: Кузьменко А.І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 квітня 2019 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - судді Федотова І.В.,

суддів: Ганечко О.М. та Сорочка Є.О.,

за участю секретаря Лисенко І.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги ОСОБА_2, ОСОБА_3 на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 грудня 2018 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3 та ОСОБА_2 до Київського міського голови ОСОБА_4, треті особи Міністерство охорони здоров'я України, Директор Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ОСОБА_5 про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИЛА:

ОСОБА _2 (далі- позивач-1, ОСОБА_2.) звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва позовом до Київського міського голови ОСОБА_4 (далі по тексту - відповідач), треті особи: Директор Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ОСОБА_5 (далі по тексту - третя особа-1), Міністерство охорони здоров'я України (далі по тексту - третя особа-2), в якому просить:

- скасувати Розпорядження №812 від 20 жовтня 2017 року про призначення ОСОБА_5 на посаду директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Також, до Окружного адміністративного суду міста Києва звернувся ОСОБА_3 (далі - позивач-2, ОСОБА_3.) з позовом до Київського міського голови ОСОБА_4, в якому просить:

- скасувати Розпорядження від 23 жовтня 2017 року №812 від 20 жовтня 2017 року та всі інші, які стосуються призначення ОСОБА_5, за результатами конкурсу на посаду директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);

- у відповідності до Закону України «Про державну службу» призначити новий конкурс на заміщення вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києві від 23 квітня 2018 року адміністративна справа за позовом ОСОБА_2 до Київського міського голови ОСОБА_4, треті особи: Директор Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ОСОБА_5, Міністерство охорони здоров'я України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії та адміністративна справа за позовом ОСОБА_3 до Київського міського голови ОСОБА_4, третя особа - Директор Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ОСОБА_5 про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії об'єднані в одне провадження.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 грудня 2018 року у задоволенні позову було відмовлено.

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, позивачами подано апеляційні скарги, в яких, вказуючи на порушення норм матеріального та процесуального права та невідповідність висновків суду першої інстанції обставинам справи, просять скасувати рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 грудня 2018 року та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги ОСОБА_2 стверджує про протиправність оскаржуваного розпорядження, посилаючись на те, що призначення на посаду директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ОСОБА_5 відбулось за відсутності згоди органу виконавчої влади вищого рівня та за наявності факту порушення присяги державного службовця.

В своїй апеляційній скарзі ОСОБА_3 посилається на неправомірну відмову судом першої інстанції у задоволенні заяв позивача про забезпечення доказів, що на його думку, вплинуло на об'єктивний розгляд справи. Також наголошує, що у відповідача були відсутні достатні підстави для призначення ОСОБА_5 на посаду директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

У відзиві на апеляційні скарги відповідач просив скарги відхилити та залишити без змін рішення суду першої інстанції як законне та обґрунтоване.

Міністерство охорони здоров'я України у своєму відзиві на апеляційну скаргу ОСОБА_2 просило скаргу задовольнити, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва скасувати, з підстав порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, які з'явились в судове засідання, дослідивши доводи апеляційної скарги та перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Як свідчать обставини справи, 20 жовтня 2017 року Київським міським головою прийнято розпорядження №812 «Про ОСОБА_5», на підставі якого відповідно до Закону України «Про державну службу», постанов Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року №229 «Про затвердження порядку обчислення стажу державної служби», від 20 квітня 2016 року №306 «Питання присвоєння рангів державних службовців та співвідношення між рангами державних службовців і рангами посадових осіб місцевого самоврядування, військовими званнями, дипломатичними рангами та іншими спеціальними званнями», від 18 січня 2017 року №15 «Питання оплати праці працівників державних органів», рішення конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 13 грудня 2016 року ОСОБА_5 призначено за результатами конкурсу на посаду директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з 23 жовтня 2017 року, у порядку переведення, з посадовим окладом згідно зі штатним розписом, увільнивши її з посади заступника директора Департаменту - начальника управління лікувально-профілактичної допомоги Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Вважаючи, вказане розпорядження протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивачі звернулися з даними позовами до суду.

Відмовляючи у задоволенні позовний вимог суд першої інстанції виходив з наступних мотивів, з якими погоджується і колегія суддів.

Відповідно до ч.1 ст. 21 Закону України «Про державну службу» вступ на державну службу здійснюється шляхом призначення громадянина України на посаду державної служби за результатами конкурсу.

Згідно зі ст. 28 Закону України «Про державну службу» рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується присутніми на засіданні членами комісії, не пізніше ніж протягом трьох календарних днів після його проведення і зберігається в державному органі, в якому проводився конкурс, протягом п'яти років.

Інформація про переможця конкурсу оприлюднюється на офіційних веб-сайтах центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, та державного органу, в якому проводився конкурс, не пізніше наступного робочого дня після підписання протоколу засідання конкурсної комісії відповідно до Порядку проведення конкурсу.

Витяг із протоколу засідання конкурсної комісії є складовою особової справи державного службовця, якого призначено на посаду державної служби за результатами конкурсу.

Вимогами пунктів 59-60 Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року №246 (далі по тексту - Порядок №246, в редакції станом на момент проведення конкурсу), керівник державного органу, в якому проводився конкурс, забезпечує передачу Нацдержслужбі або її територіальному органу за місцем розташування державного органу інформації про переможця конкурсу та другого за результатами конкурсу кандидата в електронній формі на відповідну електронну адресу не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дати підписання протоколу засідання конкурсної комісії.

Інформація про переможця конкурсу та другого за результатами конкурсу кандидата на зайняття вакантної посади повинна містити прізвище, ім'я та по батькові кандидата, назву посади та загальну кількість балів, набраних кандидатами.

Пункт 63 Порядку №246 визначає, що результати конкурсу оприлюднюються не пізніше ніж протягом 45 календарних днів з дня оприлюднення оголошення про проведення такого конкурсу.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, на підставі розпорядження Київського міського голови від 04 листопада 2016 року №1033 «Про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)» відповідно до Закону України «Про державну службу», Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року №246, Порядку визначення спеціальних вимог до осіб, які претендують на зайняття посад державної служби категорій «Б» і «В», затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 06 квітня 2016 року №72, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 квітня 2016 року за №647/28777, враховуючи протокол №2 Комітету з конкурсного відбору представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 17 жовтня 2016 року оголошено конкурс на зайняття вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

На підставі пункту 2 розпорядження від 04 листопада 2016 року №1033 утворено Конкурсну комісію з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та затвердженого її персональний склад.

Також, пунктом 4 вказаного розпорядження затверджено умови проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

На офіційному інтернет-порталі Київської міської державної адміністрації розміщено оголошення про проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації); зазначено перелік документів, необхідних для участі у конкурсі, а також умови проведення конкурсу.

Як вбачається з матеріалів справи, документи на участь у конкурсі на зайняття вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) подали: ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_5, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15.

Відповідно до протоколу №1 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 30 листопада 2016 року до участі у конкурсі на зайняття вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) не допущено ОСОБА_7 (як таку, що не відповідає встановленим умовам конкурсу в частині спеціальних вимог - відсутня післядипломна спеціалізація «Організація і управління охороною здоров'я»).

Згідно з протоколом №2 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 02 грудня 2016 року, на порядок денний поставлено: проведення тестування кандидатів на зайняття вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року №264, та визначення по закінченню тестування результатів; опрацювання пропозицій щодо ситуаційних завдань для кандидатів на зайняття вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та залучення експертів для їх оцінювання.

Конкурсна комісія відповідно до пункту 38 Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року №246, вирішила результати тестування взяти до відома та допустити до наступного етапу конкурсу - розв'язання ситуаційних завдань ОСОБА_8, ОСОБА_5, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_16, ОСОБА_14, ОСОБА_15, та не допускати до наступного етапу - ОСОБА_6, ОСОБА_13, як таких, що за результатами тестування отримали 0 балів.

Також конкурсною комісією вирішено наступний етап конкурсу - розв'язання ситуаційних завдань провести 05 грудня 2016 року о 10:00.

Як вбачається з протоколу №3 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 05 грудня 2016 року за результатами розв'язання ситуаційних завдань до наступного етапу конкурсу - співбесіди проходять ОСОБА_5, ОСОБА_9, ОСОБА_15 та не допущено до наступного етапу конкурсу - співбесіди: ОСОБА_8, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_14 як таких, що отримали середній бал 0,5 або нижче за однією або декількох з вимог.

Конкурсною комісією одноголосно вирішено співбесіду з кандидатами на зайняття вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) провести 07 грудня 2016 року.

Відповідно до протоколу №4 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 07 грудня 2016 року кандидат на зайняття вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ОСОБА_9 на співбесіду не з'явився.

За результатами проведеної співбесіди з кандидатами - ОСОБА_5 та ОСОБА_17 конкурсна комісія вирішила на наступне засідання конкурсної комісії підготувати зведену відомість середніх балів кандидатів на зайняття вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) для визначення переможця конкурсу та другого за результатами конкурсу кандидата на зайняття зазначеної вакантної посади.

Наявним в матеріалах справи протоколом №5 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 13 грудня 2016 року підтверджується, що керуючись статтями 27-28 Закону України «Про державну службу», пунктами 56, 59-60 Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року №246, взяти до відома підсумковий рейтинг кандидатів на зайняття вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). Рекомендувати Київському міському голові призначити ОСОБА_15 на посаду директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), як такого, що став переможцем конкурсу.

Надіслати Національному агентству України з питань державної служби інформацію про переможця конкурсу та другого за результатами конкурсу кандидата на зайняття вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та оприлюднити зазначену інформацію на офіційному інтернет-порталі територіальної громади міста Києва.

Листом від 15 грудня 2016 року №009-3314 виконавчий орган Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомив Національне агентство України з питань державної служби про результати конкурсу, зазначивши, що переможцем конкурсу на зайняття вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є ОСОБА_15 з результатом 13,38 бали, другим за результатами конкурсу кандидатом є ОСОБА_5 з результатом 11,5 бали.

Разом з тим, розпорядженням Київського міського голови від 26 вересня 2017 року №749 відповідно до Закону України «Про державну службу» та згоди Міністерства охорони здоров'я України, ОСОБА_15 звільнено з посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 29 вересня 2017 року за власним бажанням у зв'язку зі вступом на навчання до аспірантури Національної академії державного управління при Президентові України (стаття 86 Закону України «Про державну службу»).

Статтею 29 Закону України «Про державну службу» встановлено, що другий за результатами конкурсу кандидат на зайняття вакантної посади державної служби має право на призначення на таку посаду протягом одного року з дня проведення конкурсу, якщо посада стане вакантною, а також у разі, якщо переможець конкурсу відмовився від зайняття посади або йому відмовлено у призначенні на посаду за результатами спеціальної перевірки. Інформація про те, що відповідна посада стала вакантною, повідомляється другому за результатами конкурсу кандидату протягом п'яти календарних днів.

Пунктом 62 Порядку №246 передбачено, що другий за результатами конкурсу кандидат має право на призначення на посаду протягом одного року з дня проведення відповідного конкурсу, якщо така посада стане вакантною, а також у разі, коли переможець конкурсу відмовився від зайняття посади, складення Присяги державного службовця, коли буде виявлено обмеження щодо призначення на посаду, визначені статтею 32 Закону України «Про державну службу», або йому буде відмовлено у призначенні на посаду за результатами спеціальної перевірки. Спеціальний структурний підрозділ НАДС або служба управління персоналом державного органу, в якому проводився конкурс, повідомляє другому за результатами конкурсу кандидату про те, що відповідна посада стала вакантною, протягом п'яти календарних днів з дня відкриття відповідної вакансії. Зазначене повідомлення може здійснюватись одним із доступних способів, обраним кандидатом у заяві, зазначеній у підпункті 2 пункту 19 цього Порядку, а також надсилається рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

У разі коли протягом місяця з дня надіслання зазначеного рекомендованого листа другий за результатами конкурсу кандидат не подасть письмової заяви та інших передбачених законодавством документів для призначення його на посаду, він вважається таким, що відмовився від зайняття відповідної посади.

Відповідно до наявних матеріалів справи, Управління по роботі з персоналом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) листом від 03 жовтня 2017 року №09/026-42-305 звернулось до ОСОБА_5, в якому повідомило, що відповідно до статті 29 Закону України «Про державну службу», пункту 62 Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 березня 2016 року №246 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2017 року №648), посада директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вакантна, а відтак ОСОБА_5 має право на призначення на зазначену посаду як другий за результатами конкурсу кандидат.

Додатково зазначено, що у разі згоди, необхідно з'явитись до Управління по роботі з персоналом апарату виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) для подання письмової заяви та інших передбачених законодавством документів для призначення на посаду.

З урахуванням наведеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що повідомлення ОСОБА_5 про наявність вакантної посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) як другого за результатами конкурсу кандидата, а також подальше її призначення на вказану вакантну посаду відбулось з дотриманням наведених вище вимог Закону України Закону України «Про державну службу» та Порядку №246.

При цьому, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції обґрунтовано відхилено доводи позивача-1 стосовно порушення відповідачем порядку призначення ОСОБА_5 на посаду директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) без погодження з Міністром охорони здоров'я України, з огляду на наступне.

Частиною 2 статті 11 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» (в редакції, станом на момент прийняття оскаржуваного розпорядження) передбачено, що керівники структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій призначаються на посаду та звільняються з посади головами відповідних державних адміністрацій за погодженням з органами виконавчої влади вищого рівня в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

На виконання зазначеної норми постановою Кабінету Міністрів України від 29 липня 1999 року № 1374 затверджено Порядок призначення на посади та звільнення з посад керівників управлінь, відділів, інших структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій, в пункті 1 якого положення кореспондуються з приписами статті 11 Закону України "Про місцеві державні адміністрації".

Проте, 06 серпня 2016 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 22 липня 2016 року № 465 "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України" у зв'язку з якою втратила чинність постанова Кабінету Міністрів України від 29 липня 1999 року № 1374, якою було затверджено Порядок призначення на посади та звільнення з посад керівників управлінь, відділів, інших структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій.

Згідно Положення про Департамент охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 13 грудня 2013 року №2254 (в редакції розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27 грудня 2017 року №1694), Департамент охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Пунктом 8 вказаного Положення (в редакції станом на момент прийняття оскаржуваного розпорядження) передбачено, що Департамент очолює директор, якого призначає на посаду і звільняє з посади голова Київської міської державної адміністрації за поданням заступника голови Київської міської державної адміністрації згідно з розподілом обов'язків та погодженням з Міністерством охорони здоров'я України.

Відповідно до статті 45 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» (в редакції, станом на момент прийняття оскаржуваного розпорядження) організаційно-процедурні питання внутрішньої діяльності місцевих державних адміністрацій регулюються їх регламентами, що затверджуються головами відповідних місцевих державних адміністрацій, з урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Типові регламенти місцевих державних адміністрацій затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Згідно пункту 21 Типового регламенту місцевої державної адміністрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 1999 року №2263, прийняття на державну службу до місцевої держадміністрації та звільнення з державної служби здійснюється в порядку, встановленому законодавством про державну службу (пункт 21 у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 року №465).

Частиною 2 статті 5 Закону України «Про державну службу» (в редакції, станом на момент прийняття оскаржуваного розпорядження) визначено, що відносини, що виникають у зв'язку із вступом, проходженням та припиненням державної служби, регулюються цим Законом, якщо інше не передбачено законом.

Отже, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що в даному випадку підлягають застосуванню норми Закону України «Про державну службу» як нормативного акту вищої юридичної сили.

В той же час, як свідчать матеріали справи, виконавчий орган Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) звернувся до Національного агентства України з питань державної служби листом від 13 жовтня 2017 року №004-2072, в якому зазначив, що «розпорядженням Київського міського голови від 26 вересня 2017 року №749 «Про звільнення ОСОБА_15В.» звільнений за власним бажанням у зв'язку зі вступом на навчання до аспірантури Національної академії державного управління при Президентові України ОСОБА_15 з посади директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Враховуючи зазначене та вимоги статті 29 Закону України «Про державну службу», ОСОБА_5 має право на призначення на посаду директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) як другий за результатами конкурсу кандидат на зайняття вакантної посади державної служби.

Виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) листом від 05 жовтня 2017 року №001-2794 звернувся до Міністерства охорони здоров'я України щодо надання згоди на призначення ОСОБА_5 на посаду директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

З огляду на наведене, виконавчий орган Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) просив надати роз'яснення щодо механізму призначення ОСОБА_5 на посаду державної служби та необхідності погодження з органом виконавчої влади вищого рівня.

За результатами розгляду вказаного листа Національне агентство України з питань державної служби повідомило листом від 18 жовтня 2017 року №8592/13-17, що згідно з листом Міністерства юстиції України від 26 грудня 2008 року №758-0-2-08-19 у разі існування неузгодженості між нормами, виданими одним і тим самим нормотворчим органом, застосовується акт, виданий пізніше, навіть якщо прийнятий раніше акт не втратив своєї чинності. Така неузгодженість може виникнути внаслідок того, що прийняття нової норми не завжди супроводжується скасуванням «застарілих» норм з одного й того ж питання.

Враховуючи викладене, на думку Національного агентства України з питань державної служби, призначення на посаду директора Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) можливе без погодження з Міністром охорони здоров'я України.

Також, матеріали справи містять докази проведення відносно ОСОБА_5 спеціальної перевірки, передбаченої Законом України «Про очищення влади», за результатами якої складено довідку про результати перевірки.

Так, інформації, що перешкоджає зайняттю ОСОБА_5 посади, яка передбачає зайняття відповідального або особливого відповідального становища, або посади з підвищеним корупційним ризиком, не виявлено.

Крім того, щодо ОСОБА_5 проведено перевірку достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України «Про очищення влади». За результатами проведеної перевірки встановлено, що ОСОБА_5 не застосовуються заборони, передбачені частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України «Про очищення влади».

Посилання апелянта ОСОБА_2 на те, що при закритті справи у кримінальному провадженні №4201404000000465 встановлено незаконність дій ОСОБА_5 по звільненню лікарів, що, на думку апелянта, є порушенням присяги державного службовця, колегія суддів відхиляє та погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що у зв'язку з набранням чинності Законом України від 13 травня 2014 року №1261-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері державної антикорупційної політики у зв'язку з виконанням Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України» особа вважається такою, що не має судимості, та, як наслідок, може обіймати посади на державній службі.

Крім того, матеріали справи не містять, а позивачем-1 не надано доказів притягнення ОСОБА_5 до дисциплінарної відповідальності, в т.ч. і за порушення присяги.

Також, колегія суддів зазначає, що під час апеляційного розгляду справи судом апеляційної інстанції не встановлено порушень Окружним адміністративним судом міста Києва норм процесуального права про які в своїй апеляційній скарзі стверджує позивач-2.

Враховуючи вищезазначене колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Отже, проаналізувавши доводи апеляційної скарги, судова колегія вважає, що вони не спростовують висновків суду першої інстанції, яким повно встановлено обставини справи та правильно застосовано норми матеріального і процесуального права.

На підставі вищенаведеного, приймаючи до уваги, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, висновки суду першої інстанції доводами апелянта не спростовані, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для його зміни або скасування.

Керуючись ст.ст. 242, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів,

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційні скарги ОСОБА_2, ОСОБА_3 залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 грудня 2018 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду у порядку та строки, визначені ст.ст. 329-331 КАС України.

Головуючий суддя:

Судді :

Повний текст постанови виготовлено 08.04.2019 року.

Джерело: ЄДРСР 81018695
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку