ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ
88000, м. Ужгород, вул. Коцюбинського, 2а , тел.: (0312) 617451
e-mail: inbox@zk.arbitr.gov.ua
веб-адреса: http://zk.arbitr.gov.ua
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
20.03.2019 м. Ужгород Справа № 907/737/18
Суддя Господарського суду Закарпатської області Ремецькі О.Ф.,
За участю секретаря судового засідання Петрова Ю.А.
розглянувши позовну заяву Департаменту міського господарства Ужгородської міської ради, м. Ужгород до фізичної особи - підприємця Філіпової Ганни Григорівни, м. Ужгород про визнання укладеною додаткову угоду до договору оренди землі
За участю представників:
від позивача - Данканич А.Е. довіреність № 32.01.-12/107 від 22.01.19
від відповідача - не з'явився
в с т а н о в и в:
Позивач звернувся до Господарського суду Закарпатської області з позовом до відповідача про визнання укладеною додаткову угоду про внесення змін до договору оренди землі від 08.09.2016 №1880 у редакції поданій позивачем, посилаючись на порушення відповідачем вимог ст.ст. 13, 14, 131-1 Конституції України, ст.ст. 11, 627, 628, 638, 649, 792 Цивільного кодексу України та ст.ст. 1, 187 Господарського кодексу України, Закону України "Про оренду землі" та Закону України "Про оцінку землі".
Ухвалою Господарського суду Закарпатської області від 17.12.2018 року відкрито загальне позовне провадження у розгляді справи №907/737/18 та призначено підготовче засідання на 21.01.2019.
Ухвалою Господарського суду Закарпатської області від 21.01.2019 було відкладено підготовче засідання на 11.02.2019 року.
Ухвалою Господарського суду Закарпатської області від 11.02.2019 було продовжено строк підготовчого провадження та відкладено підготовче засідання на 05.03.2019 року
Ухвалою суду від 05.03.2019 року закрито підготовче провадження у справі та призначено розгляд справи по суті на 20.03.2019 р.
Представник позивача просить суд заявлені позовні вимоги задовольнити у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві, посилаючись на їх обґрунтованість наявними у матеріалах справи доказами. З посиланням на норми ГК України, ЦК України, Податкового кодексу України, а також Закону України «Про оренду землі» вказує, що з урахуванням вищезазначених вимог законодавства, з метою приведення договору оренди землі від 08.09.2016 №1880 у відповідність з вимогам законодавства, згідно частини 2 статті 188 Господарського кодексу України, позивачем скеровано лист-пропозицію від 05.06.2018 року №25.01-12/955 про внесення змін до договору, в котрому запропоновано підписати та повернути проект додаткової угоди про внесення змін до договору оренди землі від 08.09.2016 року № 1880.
Також, стверджує, що у відповідності до пункту 30 договору оренди землі від 08.09.2016 №1880, яким визначено, що орендар у 5-ти денний термін з моменту настання підстав для перегляду розміру нормативної грошової оцінки землі, визначеної згідно витягу з технічної документації від 15.08.2016 року № 1285/86- 16, відповідач повинен з'явитись до Департаменту міського господарства з новим витягом для перегляду розміру орендної плати.
Однак, відповідач отримавши вищевказаний лист 05.07.2018 року станом на дату подання позову, належного оформлення договірних відносин не здійснив, додаткової угоди не підписав та не повернув, а також не надав жодних заперечень або протоколів розбіжностей, що стало підставою звернення до суду.
Зауважує, що спірна земельна ділянка не була повернута позивачу, отже використовується відповідачем без відповідної правової підстави, у звязку з чим вважає, що вказані вище обставини свідчать про використання земельної ділянки та свідоме ухилення від належного оформлення правовстановлюючих документів.
Відповідач не скористався наданим йому правом надати суду відзив на позов, на виклик суду жодного разу не з'явився, хоча підготовче провадження судом відкладалося. Враховуючи, що про час та місце розгляду справи відповідач був повідомлений своєчасно та належним чином (ухвали було надіслано на його офіційну юридичну адресу), суд дійшов висновку, що він мав час та можливість надати свої заперечення з приводу предмета спору, та докази, які мають значення для розгляду справи по суті.
Учасник справи розпоряджається своїми правами на власний розсуд (ч. 2 ст. 14 ГПК України).
Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов'язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій (ч. 4 ст. 13 ГПК України).
Відтак, відповідно до положень ч.ч. 8, 9 ст. 165, ч. 1 ст. 251 ГПК України у зв'язку з ненаданням відповідачем відзиву ні у встановлений судом строк, ні потягом п'ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі, без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами..
Відповідно до ст. 233 Господарського процесуального кодексу України, рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих позивачем.
У судовому засіданні 20.03.2019 року, відповідно до ст. 240 Господарського процесуального кодексу України, судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши подані позивачем матеріали, заслухавши повноважного представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,
ВСТАНОВИВ:
Між Департаментом міського господарства Ужгородської міської ради та фізичною особою-підприємцем 08.09.206 року укладено договір оренди земельної ділянки №1880 (далі - Договір). , згідно п.1. якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для будівництва та обслуговування будівель торгівлі в м. Ужгороді, по пл. Корятовича, 33, кадастровий номер земельної ділянки 2110100000:05:001:0072.площею 0,0098 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, строком до 14.07.2021 року (п.8 договору).
Згідно п. 5 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки 62 047,72 грн. (шістдесят дві тис. сорок сім грн. 72 коп.) згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки виданої управлінням Держгеокадастру в Ужгородському районі Закарпатської області № 1285/86-16 від 15.08.2016 року.
У відповідності до пунктів 12, 13 договору обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії та переглядається щороку у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни нормативно - грошової оцінки землі, розмірів земельного орендної плати, підвищення цін та тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках , передбачених законом.
Посилаючись на те, що згідно зі статтею 14 Закону України «Про оренду землі» договір оренди землі укладається з урахуванням типової форми угоди, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004р. № 220 «Про затвердження Типового договору оренди землі», з огляду на внесені 23.11.2016 та 22.11.2017 постановами Кабінету Міністрів України № 843, 890 зміни до Типової форми договору оренди землі, в частині умов перегляду орендної плати та відповідальності за порушення строків сплати плати за землю, з метою приведення укладеного між сторонами у спорі Договору оренди землі у відповідність до вимог законодавства, позивачем 04.07.2018 було скеровано лист-пропозицію від 05.06.2018 року №25.01-12/955 про внесення змін до договору, в котрому запропоновано підписати та повернути проект додаткової угоди про внесення змін до Договору оренди землі від 08.09.2016 року № 1880.
Вказана угода була складена з врахуванням прийнятого Ужгородською міською радою рішення від 30.08.2016р. № 356 «Про Тимчасове Положення про порядок надання земельних ділянок, що знаходяться у розпорядженні Ужгородської міської ради, в оренду фізичним та юридичним особам», яке набуло чинності 17.09.2016, оскільки ним затверджено типову форму договору оренди землі, шляхом конкретизації окремих умов Типового договору, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України.
Відповідач 05.07.2018 року отримав лист-пропозицію від 05.06.2018 року №25.01-12/955 року, про що свідчить опис вкладень до цінного листа та повідомлення про вручення , однак станом на дату подання позову, додаткова угода підписана та повернута не була, що стало підставою звернення до суду.
Крім того, у запропонованій редакції позивачем враховано, що згідно зі статтею 21 Закону України «Про оренду землі» обчислення розміру орендної плати здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.
Згідно даних Державної служби статистики України, індекс споживчих цін за 2016 рік склав 1,06, за 2017- 1,0. Таким чином з урахуванням нормативно грошової оцінки земельної ділянки, розмір місячної орендної плати у 2018 році за договором № 1880 повинен становити - 822,13 грн.
07.03.2017 року позивач повідомляв відповідача листом №2401-12/369 про перегляд в односторонньому порядку розміру плати за землю, шляхом його збільшення на відповідний коефіцієнт індексації за 2016 рік та визначення розміру орендної плати на рівні 822,13 грн./міс у відповідності з пунктами 27, 30 договору. Разом з тим, з метою коректного визначення розміру орендної плати, у зв'язку із змінами у чинному законодавстві, відповідачу запропоновано у двотижневий термін з'явитись до департаменту з новим витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку землі.
Однак, вимога позивача відповідачем залишена без відповіді та задоволення, у звязку з чим, вказана бездіяльність відповідача стала підставою для пред'явлення даного позову до суду.
Оцінюючи подані докази та наведені обґрунтування за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають до задоволення виходячи з наступного.
Частиною 4 ст. 179 ГК України встановлено, що при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі: вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству; примірного договору, рекомендованого органом управління суб'єктам господарювання для використання при укладенні ними договорів, коли сторони мають право за взаємною згодою змінювати окремі умови, передбачені примірним договором, або доповнювати його зміст; типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови; договору приєднання, запропонованого однією стороною для інших можливих суб'єктів, коли ці суб'єкти у разі вступу в договір не мають права наполягати на зміні його змісту
Особливості укладання господарських договорів на основі примірних і типових договорів передбачені ст. 184 ГК України.
Так, відповідно до ч. З ст. 184 ГК України укладенні господарських договорів на основі примірних і типових договорів повинно здійснюватися з додержанням умов, передбачених статтею 179 цього Кодексу, не інакше як шляхом викладення договору у вигляді єдиного документа, оформленого згідно з вимогами статті 181 цього Кодексу та відповідно до правил, встановлених нормативно-правовими актами щодо застосування примірного або типового договору.
Водночас, частиною 8 ст. 93 ЗК України передбачено, що відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються законом.
Згідно зі статтею 1 Закону України "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Статтею 13 вказаного Закону передбачено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства. Договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально. Типова форма договору оренди землі затверджується Кабінетом Міністрів України(ст. 14 Закону).
Як вбачається з аналізу наведених норм, що укладення договору оренди землі у даних правовідносинах є обов'язковим; такий договір повинен бути укладений на основі типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, при чому сторони не можуть відступати від його змісту, але мають право конкретизувати його умови.
Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 р. № 220 затверджений Типовий договір оренди землі.
Постановами Кабінету Міністрів України № 843 від 23.11.2016р. та №890 від 22.11.2017р. внесено зміни до Типової форми договору оренди землі, в частині умов перегляду орендної плати та відповідальності за порушення строків сплати плати за землю.
Також, 17.09.2016р. набуло чинності рішення Ужгородської міської ради від 30.08.2016р. № 356 «Про Тимчасове Положення про порядок надання земельних ділянок, що знаходяться у розпорядженні Ужгородської міської ради, в оренду фізичним та юридичним особам». У відповідності до вказаного Положення затверджено типову форму договору оренди землі, шляхом конкретизації окремих умов Типового договору, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України.
Враховуючи вищенаведені норми чинного законодавства, запропоновані позивачем зміни до договору оренди є обґрунтованими та правомірними, оскільки ними приведено орендні правовідносини між сторонами у відповідність до внесених законодавчих змін, в частині конкретизації обов'язків орендаря, умов внесення змін та розірвання договорів, розміру орендної плати, а також визначення міри відповідальності за порушення умов договору.
Крім того, суд враховує те, що нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який не може бути меншим, ніж встановлено положеннями статті 288 Податкового кодексу України (аналогічна правова позиція Верховного Суду України викладена в постановах від 02.03.2016 у справі № 922/538/14 та від 18.05.2016р. у справі №6-325цс16).
Рішенням 23-ої сесії 6-го Ужгородської міської ради від 14.07.2014 року №1398 затверджено технічну документацію з нормативно-грошової оцінки земель населеного пункту м. Ужгорода по базовій вартості 1 м. кв. забудованої території в розрізі економіко-планувальних зон та грошової оцінки сільськогосподарських угідь населеного пункту.
Отже, зміна розміру грошової оцінки має наслідком зміну земельного податку, і, як наслідок, зміну розміру орендної плати.
Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, наданого Головним управлінням Держземагенства в Ужгородському районі Закарпатської області від 12.02.2018 №369/0/192-18 та з врахуванням даних Державної служби статистики України індекс споживчих цін за 2016 рік склав 1,06, за 2017- 1,0.
З урахуванням вищенаведеного та встановленого розміру нормативно грошової оцінки земельної ділянки, визначений в редакції позивача додатковій угоді до договору оренди землі розмір місячної орендної плати у 2018 році за договором № 1880 мав би становити - 822,13 грн., є підставним та обґрунтованим.
Згідно з п. 33 Договорів зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін, у разі недосягнення згоди спір вирішується в судовому порядку.
Статтею 30 Закону України „Про оренду землі" визначено, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін, а у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується у судовому порядку.
Отже, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом.
Оскільки, сторонами в договорі оренди передбачена можливість збільшення розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду встановленого умовами договору розміру орендної плати. Крім того, з аналізу вищенаведеного випливає, що укладення договору оренди землі є обов'язковим, і такий договір повинен відповідати Типовому договору оренди землі.
Відповідно до ч. 2 ст. 651 Цивільного кодексу України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Статтею 188 Господарського кодексу України передбачено, що сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
Оскільки, письмова пропозиція про внесення змін до Договору були надіслані Відповідачу 04.07.2018р. на його юридичну адресу та отримані ним на наступний день - 05.07.2018 р., враховуючи час поштового обігу та 20- ти денний строк, встановлений для розгляду пропозиції про внесення змін до Договорів оренди, на підставі ч. 5 ст. 188 ГК України, для ефективного захисту права територіальної громади міста, суд вважає за можливе визнати додаткову угоду укладеною з моменту закінчення визначеного законодавцем 20-денного строку, тобто з 01.08.2018р.
При цьому, судом за аналогією взято до уваги рекомендації, викладені в інформаційному листі Вищого господарського суду України від 07.04.2008р. («Згідно з частиною другою статті 187 ГК України день набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше. Згідно з частиною третьою статті 84 ГПК України у спорі, що виник при укладанні або зміні договору, в резолютивній частині вказується рішення з кожної спірної умови договору, а у спорі про спонукання укласти договір-умови, на яких сторони зобов'язані укласти договір, з посиланням на поданий позивачем проект договору. Зазначені норми не суперечать одна одній, оскільки суд вправі задовольнити позов про спонукання укласти договір лише в разі, якщо встановить, що існує правовідношення, в силу якого сторони зобов'язані укласти договір, але одна із сторін ухилилася від цього. Тому в резолютивній частині рішення, яким задовольняється позов про спонукання укласти договір, слід вказувати на те, що спірний договір є укладеним»).
За таких обставин, суд дійшов висновку про підставність вимог позивача про зміну договору оренди шляхом визнання укладеними Додаткової угоди у запропонованих ним редакціях, у зв'язку з чим вказані вимоги підлягають задоволенню повністю.
Отже, позов підлягає задоволенню повністю.
Відповідно до ч. 9 ст. 238 ГПК України у спорі, що виник при укладенні або зміні договору, в резолютивній частині вказується рішення з кожної спірної умови договору. Відтак, зміст додаткових угод належить викласти в резолютивній частині рішення.
Судові витрати у сумі 1762,00 грн. судового збору, у відповідності до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України належить покласти на відповідача.
Керуючись ст. ст. 20, 41, 42, 46, 73, 74, 76-79, 86, 129, 222, 237, 238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати укладеною Додаткову угоду до Договору оренди землі від 08.09.2016 №1880 на умовах проекту, поданого позивачем:
«Додаткова угода про внесення змін до Договору оренди землі
від 08.09.2016 року № 1880
м . Ужгород „01"серпня 2018 р.
Територіальна громада міста Ужгорода в особі Ужгородської міської ради від імені якої діє Департамент міського господарства Ужгородської міської ради, в особі директора департаменту Бабидорича Володимира Івановича, що діє на підставі Положення, затвердженого рішенням Ужгородської міської ради від 30.03.2017р. № 624 (надалі - Орендодавець), та фізична особа-підприємець Філіпова Ганна Григорівна, код НОМЕР_1, (надалі - Орендар), з другого боку, уклали цю додаткову угоду до договору про нижченаведене:
1. На виконання пунктів 12, 13 договору у зв'язку із змінами коефіцієнту індексації у 2016 році внести зміни до пунктів 5, 10, 11 Договору та викласти їх у новій редакції, а саме:
« 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 2017 - 2018 роки з кадастровим номером 2110100000:05:001:0072 становить 328 852,72 (триста двадцять вісім тисяч вісімсот п'ятдесят дві грн. 72 коп.) згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки виданої управлінням Держгеокадастру в Ужгородському районі Закарпатської області № 361/70-17 від 26.01.2017 року.
« 10. Орендна плата вноситься Орендарем у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки землі у грошовій формі та становить 9865,58 грн. (дев'ять тисяч вісімсот шістдесят п'ять грн. 58 коп.).
« 11. Орендна плата вноситься щомісячно протягом 30 календарних днів за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця в розмірі 822,13 грн. (вісімсот двадцять дві грн. 13 коп.).
2. На підставі постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 843, у зв'язку із внесенням змін до постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 року № 220 «Про затвердження Типового договору оренди землі» доповнити пункт 13 договору абзацом наступного змісту, а саме:
« - зміні граничних розмірів орендної плати, визначених Податковим кодексом України».
3. На підставі постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 року № 890, у зв'язку із внесенням змін до постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 року № 220 «Про затвердження Типового договору оренди землі» викласти пункт 14 договору в новій редакції, а саме:
« 14. У разі невнесення орендної плати у строки, визначені цим договором:
- у 10-ти денний строк сплачується штраф у розмірі 100 відсотків річної орендної плати, встановленої цим договором;
- справляється пеня у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від несплаченої суми за кожний день прострочення».
Додаткова угода про внесення змін до договору оренди землі укладена у 3-х примірниках, які мають однакову юридичну силу. Дана додаткова угода є невід'ємною частиною Договору оренди земельної ділянки від 08.09.2016 року № 1880. Цією угодою сторони дійшли домовленості про те, що дія пункту 1 угоди розповсюджується на період з 01.01.2017 року, дія пункту 4 - з 01.01.2018 року.
Реквізити сторін
Орендодавець Орендар
Територіальна громада міста Ужгорода в Фізична особа-підприємець
особі Філіпова Ганна Григорівна
Ужгородської міської ради АДРЕСА_1
Департамент міського господарства м.Ужгород, Закарпатська обл.
Ужгородської міської ради
м. Ужгород пл. Поштова, 3
код ЄДРПОУ 36541721
р/р 33211812700002, Код НОМЕР_1
одержувач: УК у м. Ужгороді 18010600,
код ЄДРПОУ 38015610
банк ГУДКСУ у Закарпатській області
812016
Підписи сторін
Орендодавець Орендар»
Стягнути з фізичної особи-підприємця Філіпової Ганни Григорівни ( ід. код НОМЕР_1; місцезнаходження: АДРЕСА_1,) на користь Департаменту міського господарства Ужгородської міської ради (код ЄДРПОУ: 36541721; місцезнаходження: 88000, Закарпатська область, м.Ужгород, пл.Поштова,3) судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 1762,00 грн.
Видати наказ на виконання рішення в порядку вимог п. 4 ст. 327 ГПК України.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Згідно з пунктом 17.5 розділу ХІ «Перехідні положення» Господарського процесуального кодексу України в редакції Закону України від 03.10.2017 №2147-VIII до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного господарського суду через відповідний місцевий господарський суд за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Повний текст рішення складено: 28.03.2019
Суддя О.Ф. Ремецькі