open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 березня 2019 року

Львів

№ 857/1223/19

Колегія суддів Восьмого апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді: Улицького В.З.

суддів: Довгої О.І., Шавеля Р.М.

при секретарі судового засідання: Герман О.В.

за участі представника позивача: Шемеляк Г.Т.

представника відповідача: Григоришин В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дністер» на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 18.12.2018 року (рішення ухвалене о 16:40 хв. у м. Львові судом у складі головуючого судді Москаля Р.М., повне судоверішення складено 28.12.2018 року) у справі за позовом об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дністер» до Трускавецької міської ради Львівської області, за участі приватного акціонерного товариства «Трускавецькурорт» в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИЛА:

У травні 2018 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Трускавецької міської ради Львівської області про визнання протиправним та скасування рішення тридцять шостої сесії сьомого демократичного скликання Трускавецької міської ради № 764 від 20.12.2017, яким позивачу відмовлено у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 0,2286 га в по вул. І. Франка, 46 в м. Трускавці Львівської області для обслуговування багатоквартирного будинку, зобов'язання Трускавецьку міську раду у визначений законом термін розглянути заяву ОСББ «Дністер» від 09.11.2017 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,2286 га по вул. І. Франка, 46 в м. Трускавці Львівської області для обслуговування багатоквартирного будинку.

Позивач позовні вимоги мотивував тим, що відповідач протиправно відмовив ОСББ «Дністер» у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,2286 га по вул. І. Франка, 46 в м. Трускавці Львівської області для обслуговування багатоквартирного будинку. Вказує, що надав відповідачу усі необхідні документи для прийняття рішення про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачу у власність чи користування ОСББ «Дністер». Вказує, що своїм рішенням відповідач позбавив позивача можливості захистити права співвласників будинку, а також належним чином оформити прибудинкову територію. Просив позов задоволити.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 28.12.2018 року у задоволені адміністративного позову відмовлено.

Рішення суду першої інстанції оскаржило об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дністер». Вважає, що оскаржуване рішення прийняте з помилковим застосуванням норм матеріального та процесуального права та підлягає скасуванню з підстав викладених у апеляційній скарзі. Просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою адміністративний позов задоволити.

Заслухавши доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу апелянта слід залишити без задоволення з наступних підстав.

Згідно ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Якщо одна із сторін визнала пред'явлену до неї позовну вимогу під час судового розгляду повністю або частково, рішення щодо цієї сторони ухвалюється судом згідно з таким визнанням, якщо це не суперечить вимогам статті 189 цього Кодексу.

Згідно ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судом першої інстанції встановлено, що Рада Міністрів Української РСР 16.12.1982 прийняла постанову № 614, якою затвердила положення про курорт Трускавець. В пункті 13 цього положення зазначено, що межі округу санітарної охорони курорту затверджені постановою Ради Міністрів УРСР від 9 листопада 1981 р. N 548.

Постановою Ради Міністрів Української Радянської Соціалістичної Республіки №548 від 09.11.1981 «Про межі округів і зон санітарної охорони курортів Трускавець Львівської області і Євпаторії у Кримській області» затверджено в додатках до цієї постанови, зокрема, межі округів і зон санітарної охорони курорту Трускавець у Львівській області та план санітарно-оздоровчих заходів в округах та зонах санітарної охорони курорту Трускавець.

На вулиці І.Франка під № 46 (колишня вулиця Шкільна, 40) знаходився заклад громадського харчування військового санаторію. Це будинок старої забудови, 1959 року, що підтверджується даними будинкової книги.

На виконання постанови Ради Міністрів УРСР № 548 від 09.11.1981, з метою виконання санітарно-оздоровчих заходів та відселення в установчі строки мешканців будинків 27.05.1982 виконавчий комітет Трускавецької міської Ради народних депутатів прийняв рішення № 173, відповідно до якого затвердив список відселення мешканців з першої зони санітарної охорони мінеральних джерел та строки зносу будинковолодінь (а.с. 102). Знесенню підлягали 55 житлових будинків та відселенню 150 родин. В список зносу в будинковолодінь першої зони санітарної охорони мінеральних джерел увійшов будинок № 46 по вул. І.Франка.

09.10.1984 Львівською обласною радою прийнято рішення № 495 «Про мережу територій і об'єктів природно-заповідного фонду області». Пунктом 1 цього рішення, серед іншого, вирішено затвердити мережу територій і об'єктів природно-заповідного фонду місцевого значення відповідно до діючої кваліфікації згідно з додатками № 1-4 до цього рішення.

Як вбачається з додатку № 3 до цього рішення в список державних парків-пам'яток садово-паркового мистецтва місцевого значення включено курортний парк у місті Трускавці (центральна частина міста) площею 78,0 га (а.с. 42). Відповідно до Плану парку-пам'ятки садово-паркового мистецтва «Курортний парк» м. Трускавець будинок № 46 по вул І.Франка у м. Трускавці розташований на території курортного парку.

Рішенням Трускавецької міської ради №465 від 02.04.2009 «Про виконання Програми соціально-економічного та культурного розвитку міста Трускавця за 2008 рік та затвердження програми соціально-економічного та культурного розвитку міста Трускавця на 2009 рік» затверджено Програму соціального-економічного та культурного розвитку міста Трускавець на 2009 рік (а.с. 51-53). Програма передбачала здійснення інвентаризації та повторне винесення в натуру межових знаків 1-ої зони санітарної охорони згідно додатків до Постанови Ради Міністрів УРСР за № 548 від 09.11.1981, виконавцем заходу визначено ЗАТ ЛОЗ «Трускавецькурорт» (на даний час ПрАТ «Трускавецькурорт») (а.с. 53).

З метою відновлення в натурі (на місцевості) межових знаків (бетонних стовпців), в тому числі і першої зони санітарної охорони ділянки надр «Курортна балка» Трускавецького родовища мінеральних вод та точного визначення поворотних точок межі зон на місцевості, ПрАТ «Трускавецькурорт» скерувало 04.06.2009 ДП «Державний інститут проектування міст «Містопроект» лист № 718 з проханням надати координати розпізнавальних межових знаків зон санітарної охорони (а.с. 124). У відповідь на цей лист ДП «Державний інститут проектування міст «Містопроект» 15.09.2009 листом № 40-ДСК скерувало ПрАТ «Трускавецькурорт» матеріали розбивочного креслення та координати розпізнавальних межових знаків зон санітарної охорони міста-курорту Трускавець Львівської області (а.с. 125). Проведених робіт по винесення в натуру (на місцевість) точок кутів повороту першої зони санітарної охорони підтверджується технічним звітом по винесенню в натуру (на місцевість) точок кутів повороту меж перших зон (зон суворого режиму) ділянок «Курортна балка», «Липки» (питні) та «Липки» (розсоли); ця обставина встановлена постановою Львівського окружного адміністративного суду у справі № 813/3292/17 від 12.12.2017, яка набрала законної сили (а.с. 83-86 .)

Мешканці будинку № 46 по вулиці вул. І.Франка приватизували три житлові однокімнатні квартири загальною площею 81,91 м.кв., а 05.02.2008 зареєстровано створене ними об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дністер» (а.с. 9).

Комунальне підприємство «Наше місто» Трускавецької міської ради відповідно до акту приймання-передачі житлового комплексу передало на баланс ОСББ цей одноповерховий житловий будинок; прибудинкова територія складала 0,1851 га (а.с. 142-144). Листом № 814 від 01.08.2008 КП «Наше місто» погодило відведення земельної ділянки по вул. І.Франка, 46 для обслуговування житлового будинку (а.с. 11). Позивач замовив у ліцензованої організації план земельної ділянки, з якого вбачається, що у фактичному користуванні - прибудинковій території по вул. І.Франка, 46 в м.Трускавці перебуває земельна ділянка площею 0,2286га. (а.с. 141). Власники квартир в будинку № 46 по вул. І.Франка в 2017 році здійснили його реконструкцію шляхом спорудження двоповерхового будинку.

При проведенні обстеження території першої зони санітарної охорони Трускавецького родовища мінеральних вод фахівці ПрАТ «Трускавецькурорт» виявили факт будівництва (реконструкції) житлової будівлі на території зони за адресою вул. І.Франка, 46, та дійшли висновку про порушення статті 31 Закону України «Про курорти». ПрАТ «Трускавецькурорт» скерувало 25.07.2017 власнику будівлі, розташованої за адресою вулиця Івана Франка, 46 та Трускавецькій міській раді лист № 460 про припинення незаконного будівництва.

18.08.2017 відділ державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради склав акт за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт № 6/8-17пз. Встановлено, що ОСББ «Дністер» в порушення п. 7 статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» веде по вулиці І.Франка, 46 в місті Трускавці самочинне будівництво житлового будинку без дозвільних документів (а.с. 152-155, 105-106).

09.11.2017 голова правління ОСББ Дмитруш Г.О. звернулася до Трускавецької міської ради із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,2286 га по вул. І.Франка, 46 в м. Трускавці Львівської області для отримання прибудинкової території у власність або в постійне користування ОСББ «Дністер» (а.с. 146). До заяви додала пакет документів, в тому числі графічний матеріал - схему розташування земельної ділянки (а.с. 147).

Депутатська комісія з питань землекористування, містобудування та благоустрою на своєму засідання 12.12.2017 ухвалила відмовити ОСББ «Дністер» у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,2286 га по вул. І.Франка, 46 для обслуговування багатоквартирного житлового будинку на підставі п. 3 статті 48 Земельного кодексу України, оскільки земельна ділянка знаходиться в межах санітарної зони охорони мінеральних джерел.

20.12.2017 Трускавецька міська рада прийняла рішенням № 764, відповідно до якого відмовила ОСББ «Дністер» у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 0,2286 га по вул. І. Франка, 46 в м. Трускавці Львівської області для обслуговування багатоквартирного будинку. Як правову підставу відмови зазначено пункт 3 статті 48 Земельного кодексу України, постанову Ради Міністрів УРСР від 09.11.1981 № 548 «Про межі округів і зон санітарної охорони курортів Трускавець у Львівській області та Євпаторія в Кримській області», оскільки земельна ділянка знаходиться в межах першої санітарної зони охорони мінеральних джерел (а.с. 10).

Відповідно до викопіювання з генплану міста Трускавець, затвердженого рішенням Трускавецької міської ради № 233 від 21.11.2011, на який розробником ДП «ДІПМ «Містопроект» нанесені межі округів та зон санітарної охорони, земельна ділянка по вулиці І.Франка № 46 знаходиться в зоні старої забудови, що підлягає зносу, що в свою чергу є частиною першої зони санітарної охорони мінеральних джерел Трускавецького родовища мінеральних вод.

Статтею 1 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об'єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

Згідно частини 4 статті 4 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» основна діяльність об'єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання.

Відповідно до частини другої статті 42 ЗК України земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно статті 116 ЗК України … юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю … юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (ч. 1, 3 ст. 116 ЗК України).

Згідно частин 1,2,3 статті 123 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку

Відповідно до статті 1 Закон України «Про курорти» курорт - освоєна природна територія на землях оздоровчого призначення, що має природні лікувальні ресурси, необхідні для їх експлуатації будівлі та споруди з об'єктами інфраструктури, використовується з метою лікування, медичної реабілітації, профілактики захворювань та для рекреації і підлягає особливій охороні; лікувально-оздоровча місцевість - природна територія, що має мінеральні та термальні води, лікувальні грязі, озокерит, ропу лиманів та озер, кліматичні та інші природні умови, сприятливі для лікування, медичної реабілітації та профілактики захворювань;

Згідно частини 2 статті 11 Закону України «Про курорти» рішення про оголошення природних територій курортними територіями державного значення приймає Верховна Рада України за поданням Кабінету Міністрів України. Рішення про оголошення природних територій курортними територіями місцевого значення приймають Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські ради за поданням відповідно Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

Відповідно до статті 27 Закону України «Про курорти» метою санітарної охорони курортів є збереження природних властивостей наявних лікувальних ресурсів, запобігання забрудненню, пошкодженню та передчасному виснаженню цих ресурсів. З цією метою в межах курорту встановлюється округ санітарної (гірничо-санітарної) охорони.

Поняття округу санітарної охорони наведено в статті 28 Закону України «Про курорти» округ санітарної охорони - це територія земної поверхні, зовнішній контур якої збігається з межею курорту. В межах цієї території забороняються будь-які роботи, що призводять до забруднення ґрунту, повітря, води, завдають шкоди лісу, іншим зеленим насадженням, сприяють розвитку ерозійних процесів і негативно впливають на природні лікувальні ресурси, санітарний та екологічний стан природних територій курортів.

Згідно з частиною 1 статті 29 Закону України «Про курорти» межі округів і зон санітарної (гірничо-санітарної) охорони курортів державного значення затверджуються Верховною Радою України одночасно з прийняттям рішення про оголошення природних територій курортними територіями державного значення.

Постановою Верховної ради України № 1545-ХІІ від 12.09.1991 «Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР» встановлено, що до прийняття відповідних актів законодавства України на території республіки застосовуються акти законодавства Союзу РСР з питань, які не врегульовані законодавством України, за умови, що вони не суперечать Конституції і законам України.

Рада Міністрів Української РСР 16.12.1982 прийняла постанову № 614 «Про затвердження положень про курорти Трускавець і Слав'янськ», згідно якої затвердила положення про курорт Трускавець.

Відповідно до пункту 1 положення курорт Трускавець знаходиться у Львівській області і належить до курортів загальносоюзного значення.

Згідно з пунктом 2 положення курорт включає в себе:

- курортну зону, в якій розташовані природні лікувальні засоби, пристрої і споруди для їх використання, санаторно-курортні заклади та заклади відпочинку і культури, а також видовищні заклади, підприємства громадського харчування, торгівлі та побутового обслуговування, призначені для обслуговування осіб, що прибувають на курорт для лікування і відпочинку;

- зону, в якій знаходяться жилі будинки , громадські будівлі та споруди для населення, що постійно проживає на території курорту;

- зону, з якій розміщені централізовані господарські та технічні служби;

- зону лісопаркових насаджень і природних ландшафтів, зокрема зовнішній лісопарковий пояс та внутрішні озеленені ділянки між окремими зонами.

Пунктом 13 цього положення визначено, що межі округу санітарної охорони курорту затверджені постановою Ради Міністрів УРСР від 9 листопада 1981 р. N 548.

Згідно з статтею 30 Закону України «Про курорти» округ санітарної охорони поділяється на три зони: - перша зона (зона суворого режиму); - друга зона (зона обмежень); - третя зона (зона спостережень). Встановлення меж зон санітарної охорони здійснюється в порядку розроблення проектів землеустрою.

Відповідно до статті 31 Закону України «Про курорти» перша зона (зона суворого режиму) охоплює місця виходу на поверхню мінеральних вод, території, на яких розташовані родовища лікувальних грязей, мінеральні озера, лимани, вода яких використовується для лікування, пляжі, а також прибережну смугу моря і прилеглу до пляжів територію шириною не менш як 100 метрів.

Згідно з частиною другою цієї статті на території першої зони (зони суворого режиму) забороняється: - користування надрами, не пов'язане з використанням природних лікувальних ресурсів, розорювання земель, провадження будь-якої господарської діяльності, а також інші дії, що впливають або можуть вплинути на розвиток небезпечних геологічних процесів, на природні лікувальні фактори курорту та його екологічний баланс; - прокладення кабелів, у тому числі підземних кабелів високої напруги, трубопроводів, інших комунікацій;

спорудження будь-яких будівель та інших об'єктів, не пов'язаних з експлуатаційним режимом та охороною природних і лікувальних факторів курорту; - скидання дренажно-скидних та стічних вод; - влаштування стоянок автомобілів, пунктів їх обслуговування (ремонт, миття тощо); - влаштування вигребів (накопичувачів) стічних вод, полігонів рідких і твердих відходів, полів фільтрації та інших споруд для приймання та знешкодження стічних вод і рідких відходів, а також кладовищ і скотомогильників; - проїзд автотранспорту, не пов'язаний з обслуговуванням цієї території, використанням родовищ лікувальних ресурсів або природоохоронною діяльністю; - постійне і тимчасове проживання громадян (крім осіб, які безпосередньо забезпечують використання лікувальних факторів).

Згідно частини третьої статті 48 ЗК України у межах округу санітарної (гірничо-санітарної) охорони забороняються передача земельних ділянок у власність і надання у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам для діяльності, несумісної з охороною природних лікувальних властивостей і відпочинком населення.

Рада Міністрів Української Радянської Соціалістичної Республіки прийняла постанову № 548 від 09.11.1981 «Про межі округів і зон санітарної охорони курортів Трускавець Львівської області і Євпаторії у Кримській області», якою серед іншого затвердила межі округів і зон санітарної охорони курорту Трускавець у Львівській області та план санітарно-оздоровчих заходів в округах та зонах санітарної охорони курорту Трускавець. Відповідно до постанови Ради Міністрів Української РСР № 614 від 16.12.1982 курорт Трускавець визначено курортом загальносоюзного значення. В пункті 13 цього положення визначено, що межі округу санітарної охорони курорту затверджені постановою Ради Міністрів УРСР від 9 листопада 1981 р. N 548. З часу проголошення незалежності України нові законодавчі положення щодо встановлення чи зміни меж округів і зон санітарної охорони курорту Трускавець не приймалися. З огляду на це суд дійшов висновку, що перелічені вище постанови Ради Міністрів Української РСР є чинними на підставі положень постанови Верховної ради України № 1545-ХІІ від 12.09.1991 «Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР».

Трускавецька міська рада рішенням №465 від 02.04.2009 затвердила Програму соціального-економічного та культурного розвитку міста Трускавець на 2009 рік. Цією програмою було передбачено здійснити інвентаризацію та повторне винесення в натуру межових знаків 1-ої зони санітарної охорони згідно додатків до Постанови Ради Міністрів УРСР за № 548 від 09.11.1981, що і було реалізовано виконавцем цього заходу ПрАТ «Трускавецькурорт» за допомоги ДП «ДІПМ «Містопроект», в розпорядженні котрого були розбивочне креслення та географічні координати точок кутів поворотів меж перших зон санітарної охорони ділянок «Курортна балка», «Липки» (питні) та «Липки» (розсоли) Трускавецького родовища мінеральних вод. Ці межі також були перенесені на генеральний план міста Трускавця, затверджений рішенням Трускавецької міської ради №233 від 21.11.2011. З огляду на це суд вважає відомості генерального плану міста Трускавця достовірним джерелом доказів.

Апеляційним судом встановлено, що ОСББ «Дністер» зареєстроване 05.02.2008 та з 01.04.2008 є балансоутримувачем одноповерхового житлового будинку № 46 по вул. І.Франка. В 2017 році власник провів самочинну реконструкцію цього будинку шляхом спорудження на його місці двоповерхової будівлі. 09.11.2017 ОСББ «Дністер» звернулося до Трускавецької міської ради із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,2286 га по вул. І.Франка, 46 в м. Трускавці Львівської області для отримання прибудинкової території у власність або в постійне користування ОСББ «Дністер». Трускавецька міська рада розглянула заяву ОСББ «Дністер» та прийняла рішення № 764 від 20.12.2017, яким на підставі ст.ст. 12, 48 Земельного кодексу України, постанови Ради Міністрів УРСР від 19.11.1981 № 548 «Про межі округів і зон санітарної охорони курортів Трускавець Львівської області і Євпаторії у Кримській області» відмовила ОСББ «Дністер» у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 0,2286 га по вул. І. Франка, 46 в м. Трускавці Львівської області для обслуговування багатоквартирного будинку з тих підстав, що земельна ділянка знаходиться в межах першої санітарної зони охорони мінеральних джерел.

Відповідно до приписів статті 48 Земельного кодексу на територіях лікувально-оздоровчих місцевостей і курортів встановлюються округи і зони санітарної (гірничо-санітарної) охорони; у межах округу санітарної (гірничо-санітарної) охорони забороняються передача земельних ділянок у власність і надання у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам для діяльності, несумісної з охороною природних лікувальних властивостей і відпочинком населення.

Викопіювання з генерального плану міста Трускавця підтверджує ту обставину, що земельна ділянка, на якій розташовано будинок № 46 по вулиці І.Франка в місті Трускавець, знаходиться в першій зоні санітарної охорони мінеральних джерел Трускавецького родовища мінеральних вод; долучені до матеріалів справи письмові докази підтверджують, що одноповерховий будинок 1960 року забудови загальною площею 81,91 м.кв. належить до переліку будівель, що підлягають зносу з метою охорони родовища. Суд враховує доводи відповідача про те, що діяльність ОСББ за своїм визначенням не пов'язана з охороною природних лікувальних властивостей. Суд також не може оминути увагою повідомлення відповідача про те, що на момент прийняття оскаржуваного рішення власник будинку провів його самочинну реконструкцію, тобто проводив будівельні роботи в першій зоні санітарної охорони мінеральних джерел Трускавецького родовища мінеральних вод без будь-яких дозволів та погоджень. За таких обставин суд дійшов висновку, що відповідач мав визначені частиною третьою статті 123 ЗК України правові підстави для прийняття рішення про відмову в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. І. Франка, 46 в м. Трускавці Львівської області для обслуговування багатоквартирного будинку.

Узагальнюючи наведене, суд апеляційної інстанції переконаний, що судом першої інстанції надано належну оцінку наявним у справі доказам, а їх достатня кількість та взаємний зв'язок у сукупності дали змогу суду першої інстанції зробити вірний висновок про наявність підстав для відмови у задоволені адміністративного позову.

Враховуючи викладене, колегія суддів не вбачає підстав для скасування рішення суду першої інстанції.

З наведеного вбачається, що доводи апеляційної скарги являються безпідставними та необґрунтованими та не спростовують висновків суду першої інстанції, правова оцінка доказів дана вірно, а відтак у задоволенні апеляційної скарги слід відмовити.

Керуючись ст. ст. 243 ч. 3, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дністер» залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 18.12.2018 року у справі №813/2140/18 - без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту прийняття.

На Постанову протягом тридцяти днів з моменту набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя

В. З. Улицький

судді

О. І. Довга

Р. М. Шавель

Повне судове рішення складено 05.03.2019 року

Джерело: ЄДРСР 80232450
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку