Справа № 2-а-1388/11
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 вересня 2011 р. Червоноградський міський суд Львівської області в складі судді Новосада М.Д., розглянувши у порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Червоноградської міської ради Львівської області про визнання неправомірними дій та стягнення допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку,
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Управління праці і соціального захисту населення виконавчого комітету Червоноградської міської ради Львівської області про визнання неправомірними дій та стягнення допомоги по догляду за дитиною ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, до досягнення трирічного віку.
Позивачка вказує на те, що їй всупереч вимог ч.1 ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сімям з дітьми»та ст.8, п.3 ст.22 Конституції України допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачувалась не в повному обсязі.
Просить визнати протиправними дії відповідача та зобовязати провести перерахунок і виплату їй недоплачених коштів по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 03 березня 2011 року .
Відповідач у встановлений законодавством строк надав суду письмові заперечення на позов, в яких просить відмовити в задоволенні позову в повному обсязі, оскільки ОСОБА_1 перебуває на обліку в управлінні як одержувач допомоги по догляду за дитиною з 15.03.2010р. по 22.01.2013р. відповідно до ст.15 Закону України «Про державну допомогу сім»ям з дітьми»допомога по догляду за дитиною призначається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб та середньомісячним сукупним доходом сім»ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 грн. Виплата допомоги в розмірі, що перевищує мінімальний, здійснюється протягом шести календарних місяців, для цього особа, яка має право на цю допомогу, повинна підтвердити це право. Відповідно до ст. 22 «Порядку призначення і виплати державної допомоги сім»ям з дітьми»розмір допомоги, яка надається з урахуванням доходів сім»ї, може бути перерахований з місяця подання отримувачем допомоги заяви до закінчення строку її призначення. ОСОБА_1 подала заяву 25.03.2010р. без врахування доходів сім»ї і їй було призначено допомогу в мінімальному розмірі, тобто 130 грн. 23.05.2011 року ОСОБА_1 звернулася уз заявою про перерахунок допомоги з врахуванням доходів сім»ї, однак до заяви не було долучено усіх необхідних документів, про що їй було повідомлено. Повторно ОСОБА_1 звернулася із заявою про перерахунок допомоги 26.07.2011 року і їй з 01.07.2011 року було зроблено перерахунок допомоги з врахуванням доходів сім»ї. Просить відмовити у задоволенні позову.
Згідно ст. 183-2 ч.4 КАС України справу слід розглянути без виклику сторін в порядку скороченого провадження.
Оцінивши заявлені позивачем обставини, суд вважає їх достатніми для прийняття рішення з огляду на наступне.
Позивачка ОСОБА_1 має на утриманні дитину віком до трьох років ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, що стверджується копією свідоцтва про народження серії НОМЕР_1 від 10.02.2010 року.
Як вбачається з заперечення Управління праці та соціального захисту населення за даними особової справи № 494011 ОСОБА_1, перебуває на обліку в управлінні як одержувач допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, з 15.03.2010р. по 22.01.2013р.
Відповідно до ст.3 ЗУ «Про державну допомогу сімям з дітьми», одним з видів державної допомоги сім'ям з дитиною є допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
Згідно ст.15 ЗУ «Про державну допомогу сімям з дітьми», допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сімї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 гривень
Відповідно до ст.52 ЗУ «Про Державний бюджет на 2010 рік», розміри державних соціальних гарантій, що визначаються залежно від прожиткового мінімуму, встановлюються відповідними законами України, цим Законом, та нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України.
Згідно з ч.1 ст.15, п. 3 розділу VIII Прикінцеві положення ЗУ «Про державну допомогу сімям з дітьми»зі змінами, внесеними п. 23 розділу 2 ЗУ «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сімї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 гривень. Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між: з 1 січня 2008 року 50 відсотками, з 1 січня 2009 року 75 відсотками, з 1 січня 2010 року 100 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сімї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців.
Відповідно до ч.4 ст.1 Закону України «Про державну допомогу сімям з дітьми» порядок призначення і виплати державної допомоги сімям з дітьми та перелік документів, необхідних для призначення допомоги за цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Так дійсно, Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10-рп/2008 визнано недійсними деякі положення ЗУ «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України»стосовно внесення змін до деяких законодавчих актів, але відповідно до зазначеного Рішення положення п. 23 розділу 2 ЗУ «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України»не було предметом розгляду Конституційного Суду України, і відповідно неконституційним не визнавались.
Відповідно до ч.1 ст. 54 «Про державний бюджет на 2009 рік», у становити у 2009 році прожитковий мінімум на одну особу та для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення, в розмірах, що діяли у грудні 2008 року.
Згідно з ч. 3 ст. 46 ЗУ «Про державний бюджет України на 2009 рік», допомога при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" призначається і здійснюється в розмірах і порядку, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч.3 ст.45 ЗУ «Про державний бюджет України на 2010 рік»від 27.04.2010 р., допомога при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до ЗУ "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" призначається і здійснюється в розмірах і порядку, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ст.22 «Порядку призначення і виплати державної допомоги сім»ям з дітьми»розмір допомоги, яка надається з урахуванням доходів сім»ї, може бути перерахований з місяця подання отримувачем допомоги заяви до закінчення строку її призначення.
Згідно абз. 1 п.22 Порядку призначення і виплати державної допомоги сімям з дітьми, затвердженого постановою КМУ № 1751 від 27.12.2001 року, з наступними змінами, відповідно до статті 15 Закону України Про державну допомогу сімям з дітьми допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачується у розмірі, що дорівнює різниці між: з 1 січня 2008 р. 50 відсотками, з 1 січня 2009 р. 75 відсотками, з 1 січня 2010 р. 100 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сімї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менш як 130 гривень.
Положення ч. 3 ст. 46 ЗУ «Про державний бюджет України на 2009 рік», ч. 3 ст. 45 ЗУ «Про державний бюджет України на 2010 рік»Конституційним Судом України не були визнані неконституційними.
Згідно з ч. 1 ст. 6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
З огляду на положення ст. 6 ч.1 КАС України позовні вимоги ОСОБА_1 щодо стягнення з відповідача допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку з 03.03.2011 року задоволенню не підлягають..
Тобто, дії відповідача щодо призначення та виплати позивачу допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, та визначення розміру зазначеної допомоги, відповідають чинному законодавству і є правомірними.
На підставі вищевикладеного, та з урахуванням того, що позивач не звертався до відповідача з документами зазначеними відповідачем для призначення допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трьох років у розмірі, що перевищує мінімальний, суд вважає, що в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 слід відмовити, в зв'язку з чим відповідно до ст. 94 КАС України відсутні підстави для стягнення з відповідача понесених позивачем судових витрат.
Враховуючи вищевикладене, керуючись п. 23 розділу 2 ЗУ «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», ч. 3 ст. 46, ч.1 ст. 54 ЗУ «Про державний бюджет України на 2009 рік», ч.3 ст. 45 ЗУ «Про державний бюджет України на 2010 рік», ЗУ «Про державний бюджет України на 2011 рік», ч. 4 ст. 1, ч. 1 ст. 15, п. 3 розділу VIII «Прикінцеві положення» ЗУ «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», абз. 1 п. 22 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженого постановою КМУ № 1751 від 27.12.2001р., ст.ст. 6-11, 71, 94, 158-160, 183-2 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
В задоволенні позову ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Червоноградської міської Ради про визнання дій протиправними та стягнення допомоги по догляду за дитиною до досягненнянею трирічного віку з 03.03.2011 року - відмовити.
Постанова може бути оскаржена сторонами до Львівського апеляційного адміністративного суду через Червоноградський міський суд Львівської області шляхом подання апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.
Суддя: М. Д. Новосад