open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Харківський окружний адміністративний суд

61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 лютого 2019 р. № 520/10369/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Чудних С.О.,

за участю секретаря судового засідання - Хмелівської Н.М.,

представника відповідача - Погорєлової Л.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Департаменту реєстрації Харківської міської ради про визнання протиправним рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА _2 звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправним рішення № 43361465 від 05.10.2018 державного реєстратора прав на нерухоме майно ОСОБА_3 Департаменту реєстрації Харківської міської ради Харківської області, яким відмовлено у державній реєстрації права власності, форма власності: приватна на квартиру, що розташована АДРЕСА_1, за суб'єктом: ОСОБА_2, податковий номер серія, номер паспорта/УНЗР НОМЕР_1 НОМЕР_3;

- зобов'язати Департамент реєстрації Харківської міської ради повторно розглянути заяву ОСОБА_2 про державну реєстрацію права власності, форма власності: приватна на квартиру, що розташована АДРЕСА_1, за суб'єктом: ОСОБА_2, податковий номер/серія, номер паспорта/УНЗР НОМЕР_1 НОМЕР_3.

В обґрунтування позову, зазначив, що 05 жовтня 2018 року державним реєстратором прав на нерухоме майно винесено рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень, що відповідно до пункту 12 частини 1 статті 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо заявник звернувся із заявою про державну реєстрацію права власності щодо майна, що відповідно до поданих для такої реєстрації документів відчужено особою, яка на момент такої реєстрації внесена до Єдиного реєстру боржників, зокрема за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці. Поряд із тим, позивачем до заяви надано рішення Червонозаводського районного суду м.Харкова від 27.08.2018 року, відповідно до якого право власності на 34/100 частини квартири за адресою: АДРЕСА_1 визнано за ОСОБА_4. Не погоджуючись із такою відмовою відповідача, позивач звернулась до суду.

Ухвалою суду від 10.12.2018 відкрито провадження в даній адміністративній справі та призначено підготовче засідання.

Протокольною ухвалою судді від 15.01.2019 закрито підготовче засідання та призначено розгляд справи по суті на 07.02.19.

В судове засідання позивач не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, надав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідача проти позову заперечував, надав відзив на позов, відповідно до якого зазначив, що в ході розгляду заяви позивача проведено консолідовані пошуки у Єдиних та Державних реєстрах. Відповідно до відомостей Державного реєстру прав, за адресою: АДРЕСА_1 зареєстровано право власності на 34/100 зазначеної квартири за ОСОБА_5, дата народження ІНФОРМАЦІЯ_1, код НОМЕР_2. Відповідно до відомостей Єдиного реєстру боржників ОСОБА_6, код НОМЕР_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, є боржником за декількома виконавчими провадженнями. Розглянувши у сукупності заяву про державну реєстрацію речових прав, додані до неї документи, відомості Єдиних та Державних реєстрів, державний реєстратор прав встановив, що проведення державної реєстрації права власності на 34/100 квартири, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, неможливе. У зв'язку із чим, вважає оскаржуване рішення таким, що прийнято в межах чинного законодавства, а тому, просив відмовити у задоволенні позову.

Відповідно до частини 1 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Суд, вислухавши думку осіб, які беруть участь у справі, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні докази, встановив наступне.

Судом встановлено, що 02.10.2018 ОСОБА_7, яка діє на підставі довіреності № 2072, що видана 29.05.2018 приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Зубарєвим І.Ю., подано заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень за реєстраційним номером 30422993 для проведення державної реєстрації права власності щодо майна за ОСОБА_2, а саме квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_1.

До заяви, заявником поряд з іншими документами подано рішення Червонозаводського районного суду м. Харкова від 27.08.2018 № 646/3268/18 про визнання права власності на 34/100 частин квартири.

05 жовтня 2018 року державним реєстратором прав на нерухоме майно ОСОБА_3 винесено рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень.

Не погоджуючись із спірним рішенням, позивач звернулась до суду за захистом своїх прав.

Оцінюючи обґрунтованість прийнятого відповідачем рішення, суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень регулюються Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1127, іншими нормативно-правовими актами.

Департамент реєстрації Харківської міської ради є одним із суб'єктів державної реєстрації прав.

Відповідно до частини 1 статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно зі статтею 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація прав проводиться за заявами у сфері державної реєстрації прав будь-яким державним реєстратором з урахуванням вимог, встановлених абзацами першим - третім цієї частини, крім випадку, передбаченого абзацом п'ятим цієї частини.

Згідно з частиною 3 статті 10 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державний реєстратор:

1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом; відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов'язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;

2) перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення;

3) під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, обов'язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних носіїв інформації, що містять відомості, необхідні для проведення державної реєстрації прав, чи у разі відсутності необхідних відомостей в єдиних та державних реєстрах, доступ до яких визначено цим Законом, та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником. Органи державної влади, підприємства, установи та організації зобов'язані безоплатно протягом трьох робочих днів з моменту отримання запиту надати державному реєстратору запитувану інформацію в паперовій та (за можливості) в електронній формі;

4) під час проведення реєстраційних дій обов'язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру дозвільних документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії Державного реєстру прав з Єдиним державним реєстром судових рішень;

5) відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів таких прав;

6) присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об'єкту нерухомого майна у випадках, передбачених цим Законом;

7) виготовляє електронні копії документів, поданих у паперовій формі, та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав);

8) формує за допомогою Державного реєстру прав документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав;

9) формує реєстраційні справи у паперовій формі;

9-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю;

10) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Крім того, відповідно до пункту 12 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень під час розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, державний реєстратор обов'язково використовує відомості всіх інформаційних систем, доступ до яких передбачено законодавством, зокрема відомості Єдиного реєстру боржників.

Так, на виконання приписів статті 10 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державним реєстратором Департаменту реєстрації Харківської міської ради розглянуто заяву ОСОБА_2 та проведено консолідовані пошуки у Єдиних та Державних реєстрах.

Відповідно до відомостей Державного реєстру прав, за адресою: АДРЕСА_1 зареєстровано право власності на 34/100 зазначеної квартири за ОСОБА_6, дата народження ІНФОРМАЦІЯ_1, РНОКНН НОМЕР_2.

Відповідно до відомостей Єдиного реєстру боржників ОСОБА_6, РНОКПП НОМЕР_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, є боржником за декількома виконавчими провадженнями.

Крім того, відповідно до повідомлення Міжрайонного відділу державної виконавчої служби по Основ'янському та Слобідському районах міста Харків Головного територіального Управління юстиції у Харківській області від 08.10.2018 № 4679/0/276-18 щодо ОСОБА_6, код НОМЕР_2, відкрито виконавчі провадження № 53297083, № 53297176, № 53297254, № 53297618, № 53297704, № 53297829, № 53297923, №55428313, № 5649975, № 5695001, № 56972611, № 56972762, № 57211018.

Статтею 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" визначено, що у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: 1) заявлене речове право, обтяження не підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону; 2) заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою; 3) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом; 4) подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження; 5) наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; 6) наявні зареєстровані обтяження речових прав на нерухоме майно; 7) заяву про державну реєстрацію обтяжень щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем; 8) після завершення строку, встановленого частиною третьою статті 23 цього Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав; 9) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію; 10) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка згідно із законодавством не має повноважень подавати заяви в електронній формі; 11) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене речове право, обтяження вже зареєстровано у Державному реєстрі прав; 12) заявник звернувся із заявою про державну реєстрацію права власності щодо майна, що відповідно до поданих для такої реєстрації документів відчужено особою, яка на момент проведення такої реєстрації внесена до Єдиного реєстру боржників, зокрема за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці.

За наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав.

Рішення про відмову в державній реєстрації прав повинно містити вичерпний перелік обставин, що стали підставою для його прийняття.

Таким чином, державним реєстратором Департаменту реєстрації Харківської міської ради розглянуто заяву ОСОБА_2 та встановлено, що відповідно до поданих для такої реєстрації документів відчужено особою, яка на момент проведення такої реєстрації внесена до Єдиного реєстру боржників, зокрема за виконавчим провадженням про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці.

Згідно з пункту 18 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень за результатом розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, державний реєстратор приймає рішення щодо державної реєстрації прав або щодо відмови в такій реєстрації.

Відповідно до пункту 23 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень за наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав, що визначені Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", державний реєстратор приймає відповідне рішення, яке повинно містити вичерпний перелік обставин, що стали підставою для його прийняття з відповідним обґрунтуванням їх застосування.

Враховуючи, що ОСОБА_2 звернулась із заявою про державну реєстрацію права власності щодо квартири, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, а право власності на 34/100 зазначеної квартири зареєстровано за ОСОБА_6, дата народження ІНФОРМАЦІЯ_1, РНОКНН НОМЕР_2, який є боржником за декількома виконавчими провадженнями, суд приходить до висновку, що приймаючи оскаржуване рішення відповідач діяв у межах чинного законодавства, а тому рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень № 43361465 від 05.10.2018 є законним та не підлягає скасуванню.

Відповідно до стаття 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Таким чином, позовні вимоги ОСОБА_2 є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_2 (АДРЕСА_3, код НОМЕР_1) до Департаменту реєстрації Харківської міської ради (пл. Конституції, буд. 7, Харків, 61003, код 40214227) про визнання протиправним рішення та зобов'язання вчинити певні дії - залишити без задоволення.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст судового рішення складено 18 лютого 2019 року.

Суддя С.О.Чудних

Джерело: ЄДРСР 79873004
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку