open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
460/3062/18




РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и


24 січня 2019 року

м. Рівне

№460/3062/18


Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Махаринця Д.Є. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом


Заступника керівника Здолбунівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області, Білашівського навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, дошкільний навчальний заклад Здолбунівської районної ради Рівненської області

до

Відділу освіти Здолбунівської районної державної адміністрації Рівненської області Здолбунівської районної ради


про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинення певних дій, -

В С Т А Н О В И В:

Заступник керівника Здолбунівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області, Білашівського навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, дошкільний навчальний заклад Здолбунівської районної ради Рівненської області звернувся до суду з позовом до Відділу освіти Здолбунівської районної державної адміністрації Рівненської області, Здолбунівської районної ради про визнання бездіяльності протиправною, зобов’язання вчинення певних дій.

На обґрунтування заявлених вимог зазначено, що підставою для представництва інтересів держави прокурором є протиправна бездіяльність відповідачів щодо забезпечення протипожежної безпеки у закладі, з метою захисту права дітей на безпечні умови здобуття освіти, як складової гарантованого Конституцією України права на освіту. Здолбунівською місцевою прокуратурою за результатами вивчення матеріалів перевірок навчальних закладів Здолбунівського району Рівненської області, проведених Здолбунівським районним сектором Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області (далі – Здолбунівський РС) встановлено, що стан протипожежної безпеки у низці навчальних закладів Здолбунівського району Рівненської області є таким, що створює потенційну загрозу життю та здоров’ю учнів. Зокрема, встановлено, що Білашівський навчальний-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, дошкільний навчальний заклад Здолбунівської районної ради Рівненської області (Білашівська НВК), тривалий час функціонує з суттєвими порушеннями пожежної безпеки. Незважаючи на ці факти, Здолбунівською районною радою, а також посадовими особами відділу освіти не вжито належних та дієвих заходів щодо їх усунення. Здолбунівським РС під час проведення з 10.04.2018 по 11.04.208 планової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки на території Білашівського НВК, встановлено грубі порушення у цій сфері, які зафіксовано в акті №6 від 11.04.2018.

11.04.2018 директору Білашівської НВК винесений припис № 6 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. Згідно інформації, Білашівської НВК №97 від 20.11.2018, порушення, як зафіксовані в акті №6 від 11.04.2018 частково усунені. Однак, залишаються не усуненими певні порушення. До теперішнього часу припис № 6 від 11.04.2018 не виконаний в повному обсязі та не усунуті порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та/або здоров’ю дітей. У зв’язку з чим, просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Ухвалою суду від 13.12.2018 позовна заява прийнята до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи. Відповідачу встановлено строк для подання відзиву на позов.

У встановлений судом строк відповідачем – Відділом освіти Здолбунівської районної державної адміністрації Рівненської області до суду подано відзив, у якому він заперечив проти задоволення позовних вимог. Відзив обґрунтовано тим, що 11.04.2018 Здолбунівським РС директору Білашівського НВК винесено припис №6 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту. На виконання вказаного припису адміністрацією закладу було усунуто ряд порушень, які були виявлені під час перевірки. Проведено згідно плану-графіку обробку дерев’яний конструкцій горища протипожежним розчином в міру отриманого фінансування у Білашівському НВК в 2017 році на суму 21000,00 грн. Начальником відділу освіти Здолбунівської РДА затверджено план-графік 17.05.2018 де включено проведення обробки дерев’яних конструкцій горищ протипожежним розчином та встановлення пожежної сигналізації в навчальних закладах в період 2018-2026 роки в дані затвердженні заходи включено Білашівський НВК на 2020 рік. Крім того, проведені розрахунки по потребі коштів до проекту бюджету району по видатках на охорону праці в закладах освіти на 2019 рік, в тому числі і Білашівська НВК. Враховуючи припис Здолбунівського РС та на виконання виявлених порушень згідно вказаного плану-графіку відповідачем був розроблений розрахунок по потребі коштів до проекту бюджету району по видатках на охорону праці в закладах освіти на 2019 рік та внесені відповідні зміни, де Білашівському НВК на обробку дерев’яних конструкцій горищ включено 44800 грн. Керівником Білашівського НВК розроблено заходи щодо усунення порушень пожежної безпеки затверджені наказом по Білашівському НВК від 18.12.2018 №105. В січні 2019 року заплановано заключити договір з Рівненським аварійно рятувальним загоном щодо облаштування блискавко захистом будівлю Білашівської НВК. В усіх навчальних закладах проведено навчання та перевірка знань з пожежної безпеки керівних, педагогічних працівників і спеціалістів з періодичністю у 3 роки одночасно з перевіркою знань з охорони праці та безпеки життєдіяльності. Враховуючи вищенаведене, просив відмовити у задоволенні позову повністю.

Відповідачем - Здолбунівською районною радою, до суду подано відзив, у якому він заперечив проти задоволення позовних вимог. Відзив обґрунтовано тим, що рішенням Здолбунівської районної ради від 18.12.2018 №588 «Про районний бюджет Здолбунівського району на 2019 рік» відповідно до пояснювальної записки відділу освіти Здолбунівської районної державної адміністрації Рівненської області від 13.12.2018 №01/08-499 виділено кошти на проведення заходів пожежної безпеки: придбання вогнегасників – 8800,00 грн.; обробка дерев’яних конструкцій горищ – 77440,00 грн; послуги з перезарядки вогнегасників – 107485,00 грн.; виготовлення проектно-кошторисної документації на пожежну сигналізацію, блискавко захист – 69460,00 грн. Зазначає, що відзив на адміністративний позов не було подано у строки встановлені судом, з поважних причин у зв’язку з перебуванням представника відповідача у відпустці. Враховуючи наведене, просив відмовити у задоволенні адміністративного позову.

Позивач подав відповідь на відзив в якому з посиланням на норми чинного законодавства наводить аргументи, аналогічні викладеним у позові.

Відповідачі заперечень на відповідь на відзив не подавали.

Повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими доказами, судом встановлено наступне.

Здолбунівською місцевою прокуратурою за результатами вивчення матеріалів перевірок навчальних закладів Здолбунівського району Рівненської області, проведених Здолбунівським РС встановлено, що Білашівська НВК, тривалий час функціонує з суттєвими порушеннями пожежної безпеки.

У період з 10.04.2018 по 11.04.2018 Здолбунівським РС проведено планову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки на території Білашівської НВК, які знаходяться за адресою: с. Білашів, вул. Попівська,34, та вул. Осередок,66, Здолбунівського району, Рівненської області. За результатами перевірки встановлено численні грубі порушення у цій сфері, що зафіксовано в акті №6 від 11.04.2018. З виявленими порушеннями ознайомлено директора Білашівської НВК, про що свідчить підпис в акті №6 на підтвердження отримання ним 11.04.2018 його примірника.

11.04.2018 Здолбунівським РС директору Білашівської НВК винесено припис №6 від 11.04.2018 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. Зокрема запропоновано усунути наступні порушення: в основній будівлі Білашівської НВК по вул. Попівській, 34, двері не замикати на замок, звільнити від меблів; в кабінеті інформатики замінити (відремонтувати) пошкоджену розетку; в приміщенні майстерні заборонити складання горючих матеріалів під електрощитом; немеханізований пожежний ручний інструмент, розміщений на території Білашівської НВК у складі комплектації пожежного щита (стенда), підлягає обслуговуванню, а саме відновленню фарбування з урахуванням вимог стандартів; переносні вогнегасники навішувати на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м. від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника; заборонити використання електрочайника в спеціально не обладнаних для цього приміщеннях (учительській). Вказані порушення запропоновано до виконання до 11.07.2018.

Також, перевіркою виявлено, що дерев'яні елементи горищних покриттів будівлі, що знаходиться за адресою: вул. Осередок, 66, с. Білашів, Здолбунівського району, Рівненської області не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Відсутність або не відповідність вогнезахисної обробки конструктивних елементів будівлі або невідповідність стану вогнезахисної обробки, під впливом небезпечних факторів пожежі, призводить до її руйнування, поширення пожежі зі збільшенням продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі.

Також, приміщення Білашівського НВК не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В 2.5-56:2014 «Система протипожежного захисту». Відсутність автоматичної системи пожежної сигналізації та системи оповіщення призведе до пізнього виявлення пожежі та оповіщення людей, які перебувають у будівлі, у зв’язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, продукти горіння та чадний газ унеможливлять своєчасну та безпечну евакуацію людей з будівлі та призведуть до отруєння людей, що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння.

Будівля Білашівського НВК, яка розташована по вул. Попівській, 34, в с. Білашів Здолбунівського району, не обладнана блискавко захистом, відсутність якого може призвести до прямого попадання блискавки в будівлю та призвести до пожежі.

На території Білашівського НВК, яке знаходиться на вул. Осередок, 66, с. Білашів Здолбунівського району, несправне пожежне водоймище, що у разі виникнення пожежі унеможливлює встановлення пожежного автомобіля на водоймище та швидкої безперервної подачі води на гасіння пожежі.

Для облицювання стелі на шлях евакуації з другого поверху приміщення Білашівського НВК, яке знаходиться по вул. Осередок, 66, в с. Білашів Здолбунівського району, застосовується пластикова вагонка з невизначеною групою горючості, що може призвести до швидкого поширення диму та продуктів горіння по шляхах евакуації, ускладнить евакуацію людей під час пожежі з приміщення закладу та створить загрозу їх життю та здоров’ю.

Також, не проведено технічне обслуговування вогнегасників, що може призвести до їх відмови в критичний момент під час ліквідації пожежі.

Порушення техногенної та пожежної безпеки, які зафіксовані в акті позапланової перевірки № 6, є такими, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю дітей, які перебувають у закладі освіти, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванні людей.

Згідно інформації Білашівського НВК № 97 від 20.11.2018, на даний час порушення, які зафіксовані у акті № 6 від 10.04.2018 частково усунені. Зокрема, виходи із будівлі доступні та можуть використовуватись для евакуації людей; в кабінеті інформатики замінено пошкоджену розетку; в приміщенні майстерні горючі матеріали під електрощитом не складаються; немеханізований пожежний ручний інструмент, розміщений на території Білашівського НВК у складі комплектації пожежного щита (стенда), відновлений, а саме, пофарбований; переносні вогнегасники навішені на вертикальній конструкції на висоті не більше 1,5 м. від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника; електрочайник у спеціально не обладнаних для цього приміщеннях (учительській) не використовується, проведено технічне обслуговування вогнегасників.

Разом з тим, залишаються не усунутими такі порушення, зокрема, дерев’яні елементи горищних покриттів будівлі, що знаходиться за адресою: вул. Осередок, 66, с. Білашів Здолбунівського району Рівненської області, не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності; приміщення Білашівського НВК не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В 2.5-56:2014 «Система протипожежного захисту»; будівля Білашівського НВК, яка розташована по вул. Попівській, 34, в с. Білашів Здолбунівського району, не обладнана блискавко захистом; для облицювання стелі на шлях евакуації з другого поверху приміщення Білашівського НВК, яке знаходиться по вул. Осередок, 66, в с. Білашів Здолбунівського району, застосовується пластикова вагонка з невизначеною групою горючості.

Вирішуючи даний спір та надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд виходить з такого.

Відповідно до ч. 3 ст. ст. 16 Закону України «Про загальну середню освіту» організація освітнього процесу має забезпечувати безпечні та нешкідливі умови здобуття освіти.

У статті 7 Кодексу цивільного захисту визначено основні принципи здійснення цивільного захисту, зокрема - гарантування та забезпечення державою конституційних прав громадян на захист життя, здоров’я та власності.

Статтею 4 Закону України "Про охорону дитинства" система заходів щодо охорони дитинства в Україні включає в тому числі, забезпечення належних умов для охорони здоров’я, навчання, виховання, фізичного, психічного, соціального, духовного та інтелектуального розвитку дітей.

Згідно ч.3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про дошкільну освіту" законодавство України про дошкільну освіту базується на Конституції України і складається із Закону України "Про освіту", цього Закону, інших нормативно-правових актів та міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Відповідно до п. 4, 5 Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти та науки України №974 від 15.08.2016, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 08.09.2016 за №1229/29359 передбачено, що пожежна безпека в закладах та установах забезпечується шляхом проведення організаційних і практичних заходів та використання технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки учасників навчально-виховного процесу, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.

Забезпечення пожежної безпеки в закладах та установах покладається на їх власників або уповноважені ними органи, керівників (ректори, директори, начальники, завідувачі) (далі - керівники навчальних закладів та установ), керівників структурних підрозділів (факультети, кафедри, лабораторії, навчальні кабінети, цехи, склади, бібліотеки, архіви, майстерні тощо) відповідно до законодавства.

Крім того, згідно з п.п.1,2 Правил пожежної безпеки в У країн і, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417 далі за текстом ППБУ), ці Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд. Ці Правила є обов’язковими для виконання об’єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Згідно пункту 1.6 Статуту Білашівського НВК, затвердженого рішенням сесії Здолбунівської районної ради № 460 від 20.02.2013 (надалі - Статут), головною метою навчально - виховного комплексу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної та повної загальної середньої освіти.

Відповідно до п. 1.4 Статуту, засновником Білашівського НВК є Здолбунівська районна рада. Пунктом 1.9 Статуту передбачено, що Білашівський НВК несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за безпечні умови освітньої діяльності.

Відповідно до пунктів 1.1-1.2 Положення про відділ освіти Здолбунівської районної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови Здолбунівської районної державної адміністрації № 122 від 20.03.2013 (надалі - Положення), відділ освіти Здолбунівської районної державної адміністрації Рівненської області є структурним підрозділом Здолбунівської райдержадміністрації Рівненської області.

До системи органів виконавчої влади району входить відділ освіти, який сприяє реалізації державної політики у сфері освіти.

Відділ освіти районної державної адміністрації утворюється головою Здолбунівської районної державної адміністрації.

Пунктом 1.5 Положення передбачено, що відділ освіти Здолбунівської районної державної адміністрації має статус юридичної особи публічного права.

Відповідно до підпунктів 4, 9, 25, 37, 51 пункту 2.1 Положення, до основних завдань відділу освіти Здолбунівської районної державної адміністрації входить створення в межах своїх повноважень умов для реалізації рівних прав громадян України на освіту, соціальний захист дітей дошкільного та шкільного віку, педагогічних, інших працівників закладів та установ освіти; забезпечення управління навчальними закладами, що є комунальною власністю і перебувають у безпосередньому підпорядкуванні; участь у розробленні пропозицій щодо встановлення нормативів бюджетних асигнувань на утримання навчальних закладів комунальної форми власності та соціальний захист учасників навчально - виховного процесу; вносить пропозиції до проекту відповідного місцевого бюджету, забезпечення ефективного і цільового використання відповідних бюджетних коштів; забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки.

Відповідно до ст. 43 Конституції України, ч. 2 ст. 153 Кодексу законів про працю України, ч.2 ст. 11 Закону України "Про дошкільну освіту" заклад дошкільної освіти створює безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечує їх дотримання.

Згідно із підпунктами 1, 3, 8, 13, 19, 21, 22, 23 пункту 1 статті 20 Кодексу цивільного захисту України на суб’єкта господарювання покладається обов’язок: забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об’єктах суб’єкта господарювання; розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії; здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки; здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики.

Згідно з ч.1 ст.17 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Статтею 32 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, щодо відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження і щодо управління закладами освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 53 Конституції України передбачено, що держава забезпечує розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної освіти, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти.

Держава визнає пріоритетну роль дошкільної освіти та створює належні умови для її здобуття (ст. 3 Закону України "Про дошкільну освіту").

Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної освіти в державних і комунальних закладах дошкільної освіти, піклується про збереження та зміцнення здоров'я, психологічний і фізичний розвиток дітей.

Що стосується доводів відповідача щодо вжиття заходів, спрямованих на усунення порушень у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, виявлених у діяльності Білашівського НВК, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідач вказує на те, що навчальним закладом усунуто ряд порушень, які виявлені під час перевірки, зокрема, проведено технічне обслуговування вогнегасників; двері на шляху евакуації звільнені від меблів; в кабінеті інформатики замінено розетку; пожежний щит пофарбовано з урахуванням вимог конструкції на висоті від 1,5 м від рівня підлоги.

Проте, вказані порушення є незначними та не потребують значних матеріальних витрат, а також про їх усунення зазначалось у позовній заяві та не ставилось питання про визнання протиправною бездіяльність в цій частині.

Також, відповідач посилається на те, що у 2017 році, згідно плану-графіку, проведено обробку дерев’яних конструкцій горища Білашівського НВК протипожежним розчином, проте не зазначає яких саме приміщень, оскільки Білашівський НВК знаходиться за адресою с. Білашів, вул. Попівська, 34, та вул. Осередок, 66, та на підтвердження інформації не долучив вказаний план-графік.

Однак, перевірка Здолбунівським РС проведена у 2018 році, тобто після проведення вказаної обробки, та в ході неї все ж виявлені порушення, а саме, що дерев’яні елементи горищних покриттів будівлі, яка знаходиться за адресою: вул. Осередок, 66, с. Білашів Здолбунівського району Рівненської області, не оброблені засобами вогнезахисту, що не оспорювалось закладом.

У відзиві на позовну заяву відповідач зазначає, що начальником відділу освіти 17.05.2018 затверджено план - графік проведення обробки дерев’яних конструкцій горищ протипожежним розчином та встановлення пожежної сигналізації в навчальних закладах в період 2018 - 2026 року, яким визначено, проведення відповідних заходів у Білашівському НВК у 2020 році.

Крім того, час виконання заходів у плані (2020 рік) не відповідає інтересам закладу, оскільки на даний час діти постійно знаходяться в небезпеці.

Посилання відповідачем на те, що 20.12.2018 затверджено зміни до розробленого розрахунку по потребі коштів до проекту бюджету району по видатках на охорону праці в закладах освіти на 2019 рік, якими передбачена потреба Білашівського НВК у коштах в сумі 44 800 грн. на обробку дерев’яних конструкцій, розроблення керівником Білашівського НВК заходів щодо усунення порушень пожежної безпеки, які затверджені наказом № 105 від 18.12.2018, а також планування в січні 2019 року укласти договір з Рівненським Аварійно рятувальним загоном щодо облаштування блискавкозахистом будівлі, свідчить про фактичне визнання позовної заяви, поданої місцевою прокуратурою 06.12.2018.

Однак, відповідачем окрім надання копії розробленого розрахунку по потребі коштів до проекту бюджету району по видатках на охорону праці в закладах освіти на 2019 рік, затвердженого 20.12.2018 виконувачем обов’язків начальника відділу освіти Здолбунівсьокї районної державної адміністрації, інших документів, які підтверджували, що відповідач вжив заходи щодо обладнання системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В 2.5- 56:2014 «Система протипожежного захисту» будівлі Білашівського НВК, яка розташована по вул. Попівській, 34, в с. Білашів Здолбунівського району, обладнання блискавко захистом; встановлення пластикової вагонки з визначеною групою горючості на шляху евакуації з другого поверху приміщення Білашівського НВК, яке знаходиться по вул. Осередок, 66, в с. Білашів Здолбунівського району, не надано.

Проте, відповідач не зазначив, які саме заходи вжито ним до усунення порушень вимог пожежної безпеки, зазначених у позові, та не надав документів, які свідчили про внесення пропозиції до проекту відповідного місцевого бюджету про виділення коштів для усунення порушень пожежної безпеки, виявлених в Білашівському НВК.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що бездіяльність відповідачів щодо стану протипожежної безпеки у низці навчальних закладів та закладів дошкільної освіти Здолбунівського району Рівненської області є протиправною.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність відділу освіти Здолбунівської районної державної адміністрації (вул. Ясна, 11, м. Здолбунів, Рівненська область, 35700, код ЄДРПОУ 02145843) щодо невжиття в межах компетенції заходів, направлених на забезпечення пожежної безпеки у Білашівському навчально-виховному комплексі: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, дошкільний навчальний заклад Здолбунівської районної ради.

Зобов'язати відділ освіти Здолбунівської районної державної адміністрації (вул. Ясна, 11, м. Здолбунів, Рівненська область, 35700, код ЄДРПОУ 02145843) вжити заходи в межах компетенції, направлені на забезпечення пожежної безпеки у Білашівському навчально-виховному комплексі: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, дошкільний навчальний заклад Здолбунівської районної ради шляхом розроблення пропозиції про встановлення бюджетних асигнувань необхідних для усунення порушень протипожежної безпеки.

Визнати протиправною бездіяльність Здолбунівської районної ради (вул. Грушевського, 14, м. Здолбунів, Рівненська область, 35705, код ЄДРПОУ 21086247) щодо не забезпечення пожежної безпеки в Білашівському навчально-виховному комплексі: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, дошкільний навчальний заклад Здолбунівської районної ради відповідно до вимог ч.3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України.

Зобов'язати Здолбунівську районну раду (вул. Грушевського, 14, м. Здолбунів, Рівненська область, 35705, код ЄДРПОУ 21086247) вжити заходи, направлені на забезпечення пожежної безпеки у Білашівському навчально-виховному комплексі: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, дошкільний навчальний заклад Здолбунівської районної ради шляхом вирішення в межах компетенції питання щодо виділення коштів необхідних для усунення порушень протипожежної безпеки.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.



Суддя Махаринець Д.Є.


Джерело: ЄДРСР 79633612
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку