open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 663/3422/18

Провадження № 3/663/1408/18

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 січня 2019 року м. Скадовськ Херсонської області

Скадовський районний суд Херсонської області у складі:

головуючого, судді Пухальського С. В.,

за участю секретаря Ващук О. Ю.,

прокурора Горщарук М. В.,

особи, яка притягується до

адміністративної відповідальності ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі судових засідань Скадовського районного суду Херсонської області матеріали справи про адміністративне правопорушення відносно

ОСОБА _1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженки ІНФОРМАЦІЯ_2, громадянки України, заміжньої, маючої одну малолітню дитину, зареєстрованої за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3, проживаючої за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_4, обіймає посаду державного кадастрового реєстратора відділу у Скадовському районі Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, перебуває в соціальній відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку,

за частиною 1 статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП),

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області № 208/0/50-16-к від 15.12.2016 «Про призначення ОСОБА_1 І.» ОСОБА_1 призначено на посаду державного кадастрового реєстратора відділу у Скадовському районі Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області з 16.12.2016 та присвоєно 9 ранг державного службовця.

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області № 213/0/51-17-в від 09.06.2017 ОСОБА_1 надано соціальну відпустку для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку з 09.06.2017 по 30.03.2020 включно.

На період відпустки для догляду за дитиною за працівником зберігається місце роботи (посада) та виплачується допомога відповідно до законодавства (стаття 2 Закону України «Про відпустки»).

Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 6 Закону України «Про державну службу» інші посади державної служби, не віднесені до категорій «А» і «Б» віднесено до категорії «В» державної служби.

Таким чином, відповідно до пункту 3 частини 2 статті 6 Закону України «Про державну службу» посаду, яку обіймає ОСОБА_1, віднесено до категорії «В» посад державної служби.

Відповідно до підпункту «в» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон) державні службовці є суб’єктами відповідальності за правопорушення, пов’язані з корупцією.

Згідно із статтею 68 Конституції України кожен зобов’язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Згідно з пунктом 9 частини 1 статті 8 Закону України «Про державну службу», державний службовець зобов’язаний додержуватися вимог законодавства у сфері запобігання і протидії корупції.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закону), суб’єктами декларування є особи, зазначені у пункті 1, підпункту «а» і «в» пункту 2, пункту 4 і 5 частини 1 статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов’язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

Таким чином, згідно з статтею 1, підпункту «в» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону «Про запобігання корупції», ОСОБА_1 є суб’єктом декларування та відповідальності, на якого поширюється дія цього Закону.

Відповідно до частини 1 статті 45 Закону, особи, зазначені у пункті 1, підпункту «а» і «в» пункту 2 та пункту 5 частини 1 статті 3 цього Закону, зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – НАЗК) декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Декларацію), за минулий рік за формою, що визначається НАЗК.

Відповідно до роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю, затвердженого рішенням НАЗК № 3 від 11.08.2016, щорічна декларація, яка подається у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.

Подання декларацій на першому та другому етапі здійснюється згідно із Законом шляхом заповнення відповідних форм на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Таким чином, ОСОБА_1, обіймаючи посаду державного кадастрового реєстратора відділу у Скадовському районі Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, була зобов’язана подати щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, до 00:00 годин 01.04.2018.

Згідно з листом НАЗК від 02.03.2017 № 93-05/4886/17, дата публікації документів, вказана у публічній частині інформаційно-телекомунікаційної системи «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» співпадає з фактичною датою подання суб'єктами декларування документів до Реєстру.

Однак, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, ОСОБА_1 подала щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, лише 01.04.2018 о 21 год. 02 хв., тобто несвоєчасно (https://public.nazk.gov.ua/declaration/58f617a9-7259-45bf-8164-ea668038a03a).

Відповідно до листа Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області № 10-21-0.7-5350/2-18 від 08.10.2018 встановлено, що ОСОБА_1 забезпечена робочим місцем, обладнаним комп’ютерною технікою з доступом до мережі Інтернет.

Відповідно до інформації з офіційного сайту АЦСК ПАТ КБ «ПриватБанк» електронний цифровий підпис ОСОБА_1 оформила 25.03.2018.

Відповідно до пояснень ОСОБА_1 встановлено, що вона була ознайомлена з вимогами Закону України «Про запобігання корупції» в частині подання щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік до 01.04.2018. Приблизно після 10.03.2018, коли вона отримала відомості про доходи, почала намагатися увійти до реєстру з метою подання щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, але необхідно було змінити електрону адресу для входу. ОСОБА_1 вирішила змінити ключ через АЦСК «ПриватБанк», але одразу не вийшло, оскільки була помилка у її персональних даних. Після зміни персональних даних в «ПриватБанку» та оформлення 25.03.2018 нового електронного цифрового підпису ОСОБА_1 почала знову подавати декларацію. Але для входу до реєстру необхідно було змінити ЕЦП на сайті НАЗК і вона подала заявку, та змогла зайти до реєстру лише 01.04.2018 та подати декларацію.

Разом з цим, вказані ОСОБА_1 обставини щодо поважності причин несвоєчасної подачі щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік спростовуються наступними доводами.

Подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, як і будь-якої іншої звітності, передбачає вчинення суб’єктами декларування певних підготовчих дій: зокрема перевірку строку дії ЕЦП, правильність зазначення прізвища, ім’я та по батькові при його отриманні, наявність доступу до поштових скриньок, збір інформації, що необхідна для заповнення декларації тощо. З цією метою законодавець встановив строк для заповнення та подання декларації – 3 місяці.

Так, листом начальника Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області № 31-21-0.13-9654/2-17 від 26.12.2017 ОСОБА_1 доведено до відома, що на публічно доступному офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (https://nazk.gov.ua/deklaraciya) у розділі «Роз’яснення для суб’єктів декларування», за посиланням «https://nazk.gov.ua/rekomendaciyi-do-chergovogo-etapu-elektronnogo-deklaruvannya» розміщено Рекомендації до чергового етапу електронного декларування, відповідно до яких ОСОБА_1 рекомендовано перевірити адресу електронної поштової скриньки, яка нею вказана у персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, перевірити термін дії та працездатності електронного цифрового підпису.

Указ Президента України від 15.05.2017 № 133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», який обмежив доступ до окремих поштових серверів у домені.ru., набрав чинності з 17.05.2017 та був опублікований на загальнодоступних сайтах в мережі Інтернет та доведений до відома громадянам України через ЗМІ.

Таким чином, згідно з рекомендаціями суб’єктам декларування до чергового етапу електронного декларування в Україні, опублікованими на початку січня 2018 року на загальнодоступному сайті НАЗК (https://nazk.gov.ua/rekomendaciyi-do-chergovogo-etapu-elektronnogo-deklaruvannya), які доведено до відома ОСОБА_1, остання, як суб’єкт декларування, повинна була своєчасно перевірити адресу своєї електронної поштової скриньки, яка вказана нею у персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та перевірити термін дії та працездатність свого електронного цифрового підпису (ЕЦП) для роботи з Реєстром та своєчасно вчинити дії, зазначені у пункті 1 вказаних Рекомендацій.

Водночас, достовірно знаючи про обов’язок своєчасного до 01.04.2018 подання щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, а також про дії, які необхідно було вчинити з метою завчасної підготовки до чергового етапу електронного декларування в Україні, ОСОБА_1 указані дії не вчинила.

Відповідно до листа ДП «Українські спеціальні системи» від 05.05.2018 № 07-553 встановлено, що 02.01.2018 близько 09:00 виявлено помилки при спробі авторизації в реєстрі. Належне безперебійне функціонування Реєстру забезпечено з 09:50 02.01.2018. Близько 12:00 15.03.2018 Реєстр не функціонував (фіксувалась помилка доступу до сайту, помилка шлюзу 502), доступ до усіх компонентів системи був відсутній. О 12:40 15.03.2018 роботу Реєстру відновлено.

Починаючи із указаного часу по 01.04.2018 складова частина для подання електронних документів інформаційно-телекомунікаційної системи Реєстр функціонувала у штатному режимі (без збоїв).

Крім того, згідно з даними наданих ОСОБА_1 скріншотів, ОСОБА_1 28.03.2018 о 22.20 год. на особисту електронну пошту отримала повідомлення з НАЗК про те, що її заявка на зміну ЕЦП успішна прийнята з приміткою про те, що заявка розглядається протягом одного робочого дня, під час якого користувач не зможе користуватися Реєстром. З урахуванням того, що НАЗК отримало заявку 28.03.2018 о 22.20 год., а наступний день, 29.03.2018, був робочим днем, доступ до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, став можливим у ОСОБА_1 з 30.03.2018.

Водночас відповідно до листа НАЗК від 03.10.2018 № 44-01/45087/18 щодо послідовності дій користувача «Єдиного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» вбачається, що ОСОБА_1 зареєструвалась в Реєстрі 16.03.2017 та для подачі декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, нею вперше проведено сесію в Реєстрі лише 01.04.2018 о 19.18 год. та о 21 год. 02 хв. здійснено успішну подачу такої декларації.

Указане свідчить про відсутність поважних причин у ОСОБА_1 для несвоєчасної подачі щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, а також про наявність технічної та фізичної можливості для своєчасного подання указаної декларації.

Одним із основоположних принципів діяльності із запобігання і протидії корупції є невідворотність відповідальності за вчинення корупційних правопорушень, оскільки ці правопорушення несуть негативні наслідки, які можуть виявитися у підриві авторитету державних органів та органів місцевого самоврядування та зашкодити суспільним інтересам, отже таке правопорушення не може бути визнане як малозначне.

Відповідно до статті 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до статті 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Об’єктивна сторона частини 1 статті 172-6 КУпАП встановлює адміністративну відповідальність за порушення вимог щодо вимог фінансового контролю: несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Крім того, суб'єктивна сторона частини 1 статті 172-6 КУпАП передбачена тим, що ОСОБА_1 була обізнана про строки подачі щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік та ознайомлена з вимогами фінансового контролю згідно Закону України «Про запобігання корупції», так як щорічна декларація особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування ОСОБА_1 подається не вперше (16.03.2017 нею успішно подано щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2016 рік).

Указане також свідчить, що ОСОБА_1 достовірно знала про строки, алгоритм необхідних дій в Реєстрі для подання щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави та місцевого самоврядування, за 2017 рік.

Відсутність суспільної шкоди від адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією, так само як і відсутність шкідливих наслідків від нього не є тими необхідними та достатніми підставами для застосування вимог статті 22 КУпАП.

Об'єктивна сторона частини 1 статті 172-6 КУпАП встановлює адміністративну відповідальність за порушення вимог щодо вимог фінансового контролю: несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Отже, ОСОБА_1, обіймаючи посаду державного кадастрового реєстратору відділу у Скадовському районі Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, будучи відповідно до статті 1, підпункту «в» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» суб’єктом декларування та відповідальності за Законом України «Про запобігання корупції», без поважних причин несвоєчасно (01.04.2018 о 21.02 годин) маючи фізичні та технічні можливості, подала на офіційному веб-сайті НАЗК, щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік (https://public.nazk.gov.ua/declaration/58f617a9-7259-45bf-8164-ea668038a03a).

В судовому засіданні ОСОБА_1 вину у вчиненні інкримінованого їй правопорушення визнала частково, пояснила, що знала про обов’язок подання щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2017 рік до 01.04.2018. Зазначила, що лише після 10.03.2018 вона отримала відомості про доходи й одразу почала намагатися увійти до реєстру з метою подання щорічної декларації за 2017 рік, для цього нею було змінено електрону адресу для входу до реєстру. Після чого необхідно було змінити ключ через АЦСК «ПриватБанк», але одразу цього зробити не вийшло, оскільки була помилка у її персональних даних. Після зміни персональних даних в «ПриватБанку» та оформлення 25.03.2018 нового електронного цифрового підпису, вона знову почала намагатися подати декларацію. Але для входу до реєстру необхідно було змінити ЕЦП на сайті НАЗК і вона подала заявку, а зайти до реєстру змогла лише 01.04.2018 й того ж дня подала декларацію. Зауважила, що не мала будь-якого умислу невчасного подання електронної декларації, зробила все необхідне, проте не змогла вчасно подати декларацію з незалежних від неї обставин, тому просила не притягати її до адміністративної відповідальності. Запевнила, що в майбутньому буде більш відповідально ставитися до вказаного питання та не допускатиме подібних дій.

Прокурор в судовому засіданні вважав, що вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 172-6 КУпАП повністю доведена матеріалами справи. Просив піддати ОСОБА_1 адміністративному стягненню за частиною 1 статті 172-6 КУпАП у виді штрафу в розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Незважаючи на часткове визнання вини ОСОБА_1 вина у вчиненні інкримінованого їй адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 172-6 КУпАП доводиться зібраними по справі та дослідженими в судовому засіданні доказами у їх взаємозв’язку, зокрема:

- протоколом № 263/2018 про вчинення адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією від 15.11.2018 (а.с. 1-9);

- копією листа в.о. начальника головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 08.10.2018 № 10-21-0.7-5350/2-18 (а.с. 9а);

- копією наказу від 15.12.2016 № 208/0/50-16-к «Про призначення ОСОБА_1 І.» (а.с. 9б);

- копією посадової інструкції державного кадастрового реєстратора (2) відділу у Скадовському районі Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, з якою ознайомлено ОСОБА_1 (а.с. 15-16);

- копією листа начальника від 26.12.2017 № 31-21-0.13-9654/2-17 «Про проведення роз’яснювальної роботи» щодо електронного декларування (а.с. 33);

- особистим письмовим поясненням ОСОБА_1 від 22.10.2018 (а.с. 34);

- копією Витягу з Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування із зазначенням послідовності дій, які були вчинені ОСОБА_1 за період з 01.01.2018 по 24.09.2018 (а.с. 45);

- копією поданої ОСОБА_1 декларації за 2017 рік із зазначенням дати її публікації 01.04.2018 21.02 год. (а.с. 47-51);

- копією відповіді Національного агентства з питань запобігання корупції від 02.03.2017, з якої вбачається, що дата публікації документів, вказана у публічній частині інформаційно-телекомунікаційної системи «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» (далі – Реєстр) співпадає з фактичною датою подання суб’єктами декларування документів до Реєстру (а.с. 52).

Суд вважає доведеним вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 172-6 КУпАП, такі її дії суд кваліфікує як несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Позицію ОСОБА_1 щодо неможливості вчасного подання нею електронної декларації з незалежних від неї обставин, суд розцінює як обраний спосіб захисту. При цьому суд зауважує, що у випадку більш відповідального ставлення ОСОБА_1 до обов’язку подання щорічної декларації, вона мала б можливість вчасного виконання вказаного обов’язку.

Обставин, які обтяжують та пом’якшують відповідальність не встановлено.

За вчинення правопорушення за частиною 1 статті 172-6 КУпАП передбачене адміністративне стягнення у виді накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу правопорушниці, ступінь її вини, майновий стан, наявність на її утриманні малолітньої дитини, перебуває в соціальній відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, ставлення ОСОБА_1 до вчиненого адміністративного правопорушення, з урахуванням відсутності обставин, що пом’якшують та обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, суд вважає необхідним притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, передбаченої частиною 1 статті 172-6 КУпАП та піддати її адміністративному стягненню в межах санкції вказаної статті.

Керуючись частиною 1 статті 172-6, статтею 283, пунктом 1 частини 1 статті 284 КУпАП,

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА _1, ІНФОРМАЦІЯ_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1, визнати винною у вчиненні правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 172-6 КУпАП, та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1020 грн. (одна тисяча двадцять гривень).

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в дохід держави 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 384,20 грн. (триста вісімдесят чотири гривні 20 коп.).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку її оскарження.

Постанову може бути оскаржено до Херсонського апеляційного суду через Скадовський районний суд Херсонської області протягом 10 днів з дня її винесення.

Суддя Скадовського районного суду

Херсонської області ОСОБА_2

Джерело: ЄДРСР 78972519
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку