open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Дата документу 19.10.2015

Справа

№ 554/837/15-ц

Провадження

№ 4-с/554/25/2015

УХВАЛА

19 жовтня 2015 року м. Полтава

Суддя Октябрського районного суду м. Полтави Тімошенко Н. В.,розглянувши скаргу виконавчого комітету Полтавської міської ради на дії державного виконавця, -

ВСТАНОВИВ:

Скаржник 26.01.2015 року звернувся до суду зі скаргою на дії державного виконавця, прохаючи визнати неправомірною та скасувати постанову старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Полтавській області ОСОБА_1 від 31.12.2014 р. про відновлення виконавчого провадження з виконання виконавчого листа № 2-452/01 виданого Октябрським районним судом м. Полтави від 06.11.2013 р. про зобов’язання Полтавського міськвиконкому та Полтавського обласного управління з надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Полтавської облдержадміністрації надати ОСОБА_2 на сім’ю із двох осіб: її та сина ОСОБА_3, 1986 р. н., жиле приміщення, яке відповідає вимогам ст. ст. 47, 48, 50 ЖК УРСР згідно черги сімей-переселенців із зони забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Представник виконавчого комітету Полтавської міської ради у судове засідання не з»явився, надав заяву про розгляд скарги у його відсутність, скаргу підтримав, прохав задовольнити її в повному обсязі.

Старший державний виконавець відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Полтавській області ОСОБА_1 в судове засідання не з’явилась надав заперечення та прохав розглядати справу без його участі.

ОСОБА_2 у судове засідання не з»явилася, будучи належним чином повідомленою про дату, час та місце розгляду скарги, причини неявки суду не повідомила.

Суд, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку про задоволення скарги з наступних підстав.

Судом встановлено, рішенням Октябрського районного суду м. Полтави від 28.02.2001 р. було частково задоволено позов ОСОБА_2 до Полтавського міськвиконкому, Полтавського обласного управління з надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Полтавської облдержадміністрації про позачергове забезпечення житлом та стягнення моральної шкоди.

Зобов’язано Полтавський міськвиконком, Полтавське обласне управління з надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Полтавської облдержадміністрації надати ОСОБА_4 на сім’ю із двох осіб: її та сина ОСОБА_3, 1986 р. н., жиле приміщення, яке відповідає вимогам ст. ст. 47, 48, 50 ЖК України згідно черги сімей-переселенців із зони забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи. В задоволенні інших позовних вимог відмовлено за безпідставністю.

Ухвалою Полтавського обласного суду від 29.03.2001 р. рішення Октябрського районного суду м. Полтави від 28.02.2001 р. залишено без змін, а касаційну скаргу ОСОБА_2 без задоволення.

06.11.2013 р. Октябрським районним судом м. Полтави було видано дублікат виконавчого листа про зобов’язання Полтавського міськвиконкому, Полтавського обласного управління з надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Полтавської облдержадміністрації надати ОСОБА_4 на сім’ю із двох осіб: її та сина ОСОБА_3, 1986 р. н., жиле приміщення, яке відповідає вимогам ст. ст. 47, 48, 50 ЖК України згідно черги сімей-переселенців із зони забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи.

24.01.2014 р. до виконавчого комітету Полтавської міської ради надійшла постанова старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Полтавській області ОСОБА_1 від 21.01.2014 р. про відкриття виконавчого провадження з виконання виконавчого листа № 2-452/01 виданого Октябрським районним судом м. Полтави від 06.11.2013 р. про зобов’язання Полтавського міськвиконкому та Полтавського обласного управління з надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Полтавської облдержадміністрації надати ОСОБА_2 на сім’ю із двох осіб: її та сина ОСОБА_3, 1986 р. н., жиле приміщення, яке відповідає вимогам ст. ст. 47, 48, 50 ЖК України згідно черги сімей-переселенців із зони забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи.

04.02.2014 р. на засіданні громадської комісії з житлових питань при виконавчому комітеті Полтавської міської ради на виконання рішення Октябрського районного суду м. Полтави від 28.02.2001 р. та постанови про відкриття виконавчого провадження від 21.01.2014 р. про зобов’язання виконавчого комітету Полтавської міської ради відділом примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Полтавській області ухвалено надати ОСОБА_2 на сім’ю із двох осіб: її та сина ОСОБА_3, 1986 р. н., жиле приміщення, яке відповідає вимогам ст. ст. 47, 48, 50 ЖК України згідно з чергою переселенців із зони добровільного гарантованого відселення, які значаться на черзі для забезпечення житлом у м. Полтаві відповідно до ст. 32 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (п. 6.1 Протоколу Пр/3-04/1 засідання громадської комісії з житлових питань при виконавчому комітеті Полтавської міської ради від 04.02.2014 р.).

В подальшому, вказаний протокол громадської комісії було затверджено рішенням виконавчого комітету Полтавської міської ради від 13.02.2014 р. № 15.

Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Вказана правова норма кореспондується з ч. 3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», якою визначено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

В межах виконавчого провадження з виконання дубліката виконавчого листа № 2-452/01 виданого Октябрським районним судом м. Полтави 06.11.2013 р. виконавчим комітетом Полтавської міської ради було вжито всіх передбачених законом заходів спрямованих на виконання рішення Октябрського районного суду м. Полтави від 28.02.2001 р..

В той же час, враховуючи вимоги державного виконавця, виконання рішення суду по безпосередньому наданню житла ОСОБА_2 з дотриманням принципу черговості, визначеного статтею 46 Житлового кодексу УРСР та п. п. 38, 39 Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень, які затверджені постановою Ради Міністрів УРСР і Укрпрофради від 11.12.1984р. № 470 є неможливим з огляду на перебування перед ОСОБА_4 в черзі на отримання житла інших осіб.

Так, рішенням виконавчого комітету Полтавської ради народних депутатів від 10.06.1992 р. № 256 ОСОБА_2 складом сім’ї з 2 осіб була взята на квартирний облік при виконавчому комітеті Полтавської міської ради народних депутатів та включена до списку переселенців із зони добровільного гарантованого відселення де зараз перебуває під № 37.

Таким чином, повноваження виконавчого комітету Полтавської міської ради обмежуються прийняттям рішення від 13.02.2014 р. № 15 «Про затвердження Протоколу Пр/3-04/1 засідання громадської комісії з житлових питань при виконавчому комітеті Полтавської міської ради від 04.02.2014 р.» до часу, коли ОСОБА_2 буде перебувати під № 1 у списку переселенців із зони добровільного гарантованого відселення, які значаться на черзі для забезпечення житлом у м. Полтаві відповідно до ст. 32 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Вчинення міськвиконкомом будь-яких інших дій спрямованих на надання житлового приміщення ОСОБА_2 без врахування прав осіб, які перебувають на обліку громадян, що потребують поліпшення житлових умов (зокрема у пільговому списку осіб), було б грубим порушенням вимог чинного законодавства, в тому числі вимог статті 46 Житлового Кодексу України.

На забезпеченні дотримання принципу черговості наголошено і в рішенні Октябрського районного суду м. Полтави від 28.02.2001 р., яке підлягає виконанню і в ухвалі Полтавського обласного суду від 29.03.2001 р., в якій, зокрема, в абзацах 5, 6 на сторінці 3 зазначено: «Постановляючи рішення суд правильно зазначив, що ст. 46 ЖК України та 32 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», передбачають пільгове надання певним категоріям громадян житлового приміщення. Оскільки не тільки ОСОБА_2 має право на пільгове забезпечення житлом, встановлена окрема черга, що ніяк не протирічить ст. 70 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» про захист прав громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Тому суд дійшов правильного висновку, що право позивачки ОСОБА_2 на отримання квартири для своєї сім’ї, яка складається з неї та неповнолітнього сина ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_1 може бути реалізовано згідно черги, встановленої списком сімей-переселенців із зони забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, а не негайно, як вимагає позивачка».

Крім того, необхідно зазначити, що відповідно до ст. 32 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» Кабінет Міністрів України виділяє Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській і Севастопольській міським державним адміністраціям, на територію яких самостійно переселяються (переселилися) громадяни відповідно до статті 4 цього Закону, капіталовкладення для придбання житла.

У відповідності до пунктів 2, 3 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення житлом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1198 Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є МНС, розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня - Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, головні управління (управління) МНС в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - розпорядники) відповідно до розподілу, затвердженого МНС. МНС здійснює розподіл бюджетних коштів між розпорядниками з урахуванням кількості громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, які відселяються із зони безумовного (обов'язкового) відселення, потребують поліпшення житлових умов та які самостійно переселяються із зони гарантованого добровільного відселення і зони посиленого радіоекологічного контролю, згідно з даними, поданими Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями.

Стаття 67 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлює, що держава фінансово забезпечує здійснення органами місцевого самоврядування наданих законом повноважень органів виконавчої влади у повному обсязі за рахунок закріплення за відповідними місцевими бюджетами джерел доходів бюджету, надання трансфертів з державного бюджету, а також передання органам місцевого самоврядування відповідних об'єктів державної власності.

Згідно зі статтею 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення. Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до статті 95 Конституції України бюджетна система України будується на засадах справедливого і неупередженого розподілу суспільного багатства між громадянами і територіальними громадами (частина перша); виключно законом про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків (частина друга); Держава прагне до збалансованості бюджету України (частина третя).

Таким чином, розробляючи проект Державного бюджету України на певний рік, Кабінет Міністрів України в межах своїх дискреційних повноважень визначає розмір асигнувань для соціального забезпечення громадян, в тому числі громадян, як переселені із зони добровільного гарантованого відселення.

З наведених норм законодавства слідує, що виконавчий комітет Полтавської міської ради наділений повноваженнями забезпечити житлом ОСОБА_2 виключно у порядку черговості та за рахунок коштів виділених у встановленому порядку з Державного бюджету України на відповідний рік.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що дії старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Полтавській області ОСОБА_1 по винесенню постанови про відновлення виконавчого провадження від 31.12.2014 р. є неправомірними, такими, що вчинені не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені вищевказаними нормами чинного законодавства України.

З огляду на викладене, керуючись ст. ст. 383-389 ЦПК України, суд –

УХВАЛИВ:

Скаргу виконавчого комітету Полтавської міської ради на дії старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Полтавській області ОСОБА_1, - задовольнити.

Визнати неправомірною та скасувати постанову старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Полтавській області ОСОБА_1 від 31.12.2014 р. про відновлення виконавчого провадження з виконання виконавчого листа № 2-452/01 виданого Октябрським районним судом м. Полтави від 06.11.2013 р. про зобов’язання Полтавського міськвиконкому та Полтавського обласного управління з надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Полтавської облдержадміністрації надати ОСОБА_2 на сім’ю із двох осіб: її та сина ОСОБА_3, 1986 р. н., жиле приміщення, яке відповідає вимогам ст. ст. 47, 48, 50 ЖК УРСР згідно черги сімей-переселенців із зони забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Ухвала може бути оскаржена до Апеляційного суду Полтавської області через Октябрський районний суд м. Полтави шляхом подання апеляційної скарги протягом п’яти днів з проголошення ухвали.

У разі якщо ухвалу було постановлено без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п’яти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя Н. В. Тімошенко

Джерело: ЄДРСР 78970178
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку