open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа №: 343/1124/18

Провадження №: 2-а/0343/44/18

РІШЕННЯ

I М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 грудня 2018 року м. Долина

Долинський районний суд Iвано-Франкiвської областi в складi:

головуючого суддi - Тураша В. А.,

секретаря - Лукань О.З.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Долинського районного суду Івано-Франківської області справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до держаного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області Гончарук Андріани Русланівни про скасування постанови №656/0/92-18-ДК/0103По/08/01/18 про накладення адміністративного стягнення від 07.06.2018 року,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_2,звернувся до суду з позовом до держаного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області Гончарук Андріани Русланівни про скасування постанови №656/0/92-18-ДК/0103По/08/01/18 про накладення адміністративного стягнення від 07.06.2018 року, в якому просив складену Державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного Управління Держгеокадастру у Івано-Франківській області Гончарук Андріаною Русланівною постанову про притягнення його, ОСОБА_2, до адміністративної відповідальності №656/0/92-18-ДК/0103По/08/01/18 від 07.06.2018 року за ст. 53-1 КУпАП та накладення стягнення у вигляді штрафу в розмірі 170,00 гривень - скасувати.

Справу про адміністративне правопорушення за ст. 53-1 КУпАП щодо позивача закрити, за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Свої вимоги мотивує тим, що07 червня 2018 року Державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного Управління Держгеокадастру у Івано-Франківській області Гончарук А.Р., було розглянуто складений 04.06.2018 року відповідачем протокол про начебто вчинення ним адміністративного правопорушення - порушення вимог ч.1 п.п. «б» ст.211 Земельного кодексу України та ст.53-1 КУпАП, а саме: самовільне зайняття ним частини проінвентаризованої земельної ділянки державної власності сільськогосподарського призначення площею 72,2912 га кадастровий номер: НОМЕР_2, що розташована за межами населеного пункту села Оболоня Оболонської сільської ради Долинського району Івано-Франківської області, а саме площею 1.8659 га, шляхом обгородження та вирощування плодово-ягідних культур.

Відповідач одноосібно розглянувши 07.06.2018 року вищевказаний протокол про адміністративне правопорушення від 04.06.2018 року складений відповідачем постановив, визнати його винним у вчиненні адміністративного правопорушення відповідальність за яке передбачена

статтею 53-1 КУпАП та наклав на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 170.00 гривень, про що виніс відповідну постанову №656/0/92-18-ДК/0103По/08/01/-18 про накладення адміністративного стягнення від 07.06.2018 року.

Дії відповідача вважає упередженими і незаконними, а прийняту оскаржувану постанову необґрунтованою, безпідставною, а тому незаконною, і такою що підлягає скасуванню з наступних підстав.

Відповідач розглядаючи справу про адміністративне правопорушення передбачене ст.53-1 КУпАП, санкція якої передбачає накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу на громадян в розмірі від десяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, в підтвердження своїх повноважень на правого розгляду такого роду справ вказав ст.244 КУпАП, що зазначено в тексті самої оскаржуваної постанови.

Однак, відповідально до ч.2 ст. 244 КУпАП, яка передбачає розподіл повноважень щодо накладення адміністративних стягнень залежно від розміру санкції відповідної статті, передбачено, що: «Від імені зазначеного органу розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право:

Головний державний інспектор сільського господарства України - штраф на громадян до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

Головні державні інспектори сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, їх заступники - штраф на громадян до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян:

старші державні інспектори сільського господарства, державні інспектори сільського

господарства - штраф на громадян до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.».

Отже, відповідач - державний інспектор, провівши розгляд даної справи, про вчинення ним адміністративного правопорушення передбаченого ст.53-1 КУпАП від імені Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області і наклавши на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 170.00 гривень, фактично перевищив надані йому законом повноваження.

Наведене беззаперечно підтверджує незаконність дій відповідача, як посадової особи, так і незаконність оскаржуваної постанови прийнятої відповідачем з перевищенням службових повноважень.

Відповідачем не вказано на підставі чого встановлено, що обстежувана ним ділянка є проінвентаризованою земельною ділянкою державної власності та /або є частиною проінвентаризованої земельної ділянки державної власності з вказаним відповідачем кадастровим номером.

Також відповідачем не вказано підстав та повноважень проведення такої перевірки, що підтверджується відсутністю даних про зворотне в документах складених відповідачем, зокрема в протоколі про адміністративне правопорушення та оскаржуваній постанові.

Вказаний відповідачем свідок ОСОБА_5, який є сільським головою Оболонської сільської ради, є формальним і має щодо нього неприязні відносини, оскільки є в змові із землевпорядником Оболонської сільської ради ОСОБА_6, який зловживаючи його довірою та використовуючи своє посадове становище, ввів його в оману щодо наділення йому земельної ділянки згідно його звернень, та фактично наділив йому земельну ділянку якою він користується за межами населеного пункту с.Оболоня, з його слів згідно рішення Оболонської сільської ради, оскільки сам особисто як землевпорядник Оболонської сільської ради «відбив межі» використовуваної ним земельної ділянки в натурі на місцевості ще в 2015 році і знав, як і ОСОБА_5, про його особисте відкрите користування такою земельною ділянкою весь цей час. На даний час ОСОБА_5 та ОСОБА_6 будучи в злочинній змові щодо нього, переслідуючи корисливі мотиви - зокрема незаконне збагачення за рахунок зроблених ним величезних грошових вкладень у законно використовувану ним земельну ділянку (закупівлю та вирощення рослин, удобрення грунту), маючи на меті незаконно заволодіти використовуваною ним земельною ділянкою наділеною йому ними ж самими згідно його звернень, вчиняють дії з метою неправомірного захоплення

використовуваної ним земельної ділянки шляхом ігнорування та не розгляду його заяв поданих ним повторно, після того як йому було повідомлено ОСОБА_6, що попередні його заяви до Оболонської сільської ради та рішення Оболонської сільської ради про надання йому в користування земельної ділянки сільськогосподарського призначення за межами населеного пункту для вирощування ягід пропали, та вчинення потрібних їм дій через пов'язаних з ними осіб зокрема дружину землевпорядника ОСОБА_6 - подання до сільської ради та інших інстанцій заяв-скарг про начебто самовільне захоплення ним земельної ділянки. Такі дії вчиняються з ініціативи землевпорядника Оболонської сільської ради ОСОБА_6, який зажадав від нього хабаря в розмірі кілька тисяч доларів за позитивний розгляд Оболонською сільською радою його повторного звернення щодо надання погодження (не заперечення) оформлення ним документів на використовувану ділянку, що знаходиться за межами населеного пункту с.Оболоня і розпорядження якою, не є в компетенції Оболонської сільської ради, як раніше його дурив ОСОБА_6.

Всі вищеописані обставини, не були досліджені відповідачем, як і не було надано йому відповідачем повідомлень про проведення перевірки (інспектування) чи наявність на їх розгляді скарги чи інших приводів для інспектування. Його також не було попереджено чи залучено до проведення такої перевірки (інспектування), що проводилась відповідачем, що підтверджується даними протоколу про адміністративне правопорушення, який також складався за його відсутності, в якому вказано що другий примірник протоколу йому надіслано поштою. Вказані відповідачем дані в протоколі чи постанові про те, що він начебто був ознайомлений з наданими йому правами, відмовився від пояснень та підписи з цього приводу не відповідають дійсності, а підписи поставлені самим відповідачем. За таких умов, він був позбавлений скористатись своїми громадянськими конституційними та процесуальними правами наданими йому, як особі яка притягується до адміністративної відповідальності, зокрема скористатися правовою допомогою та надати свої пояснення та доводи з приводу досліджуваних відповідачем обставин.

При розгляді справи про адміністративні правопорушення йому не було оголошено про справу, що розглядалась за його відсутності, не роз'яснено його права та обов'язки, не було опитано свідків. Таким чином, було порушено його конституційні права і не надано можливості скористатись правовою допомогою, згідно ст. 59 Конституції України.

Все описане підтверджує грубе порушення його прав та допущення процесуальних порушень відповідачем при розгляді справи і прийнятті рішення щодо наявності його вини, а також про незаконність оскаржуваної постанови.

Відповідач і не ставив собі за мету дослідити при розгляді справи про адміністративне правопорушення і вирішенні питання накладення адміністративного стягнення обставини щодо наявності та характеру вчиненого правопорушення і обставини, що пом'якшують відповідальність, які слід враховувати при призначенні адміністративного стягнення, на що вказує ст. 33 КУпАП.

За таких обставин його процесуальні права при такому «розгляді» справи були грубо порушено, результатом чого стало прийняття відповідачем незаконної оскаржуваної постанови.

Враховуючи все вищенаведене, вважає складену Державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного Управління Держгеокадастру у Івано-Франківській області Гончарук Андріаною Русланівною постанову №656/0/92-18- ДК/01 ОЗПо/08/01 /18 від 07.06.2018 року про накладення на нього адміністративного стягнення у вигляді штрафу 170,00 гривень незаконною і такою що підлягає скасуванню, а провадження у даній справі закриттю у зв'язку з відсутністю в діях позивача складу адміністративного правопорушення передбаченого ст. 53-1 КУпАП.

Ухвалою Долинського районного суду від 09.07.2018 року (а.с.21) закрито підготовче провадження у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до держаного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області ГончарукАндріани Русланівни про скасування постанови №656/0/92-18-ДК/0103По/08/01/18 про накладення адміністративного стягнення від 07.06.2018 року та призначено справу до судового розгляду по суті.

Залучено до участі у справі в якості другого відповідача - Головне управління

Держгеокадастру в Івано-Франківській області( вул.Сахарова,34, м.Івано-Франківськ).

Позивач ОСОБА_2 та його представник ОСОБА_7 (довіреність а.с.16),в судовому засіданні позовні вимоги підтримали . Позивач ОСОБА_2 додатково пояснив, що правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій він вирощує лохину у нього немає. Він тричі звертався до Оболонської сільської ради про виділення йому земельної ділянки, однак йому надавались відповіді, що земельна ділянка належить третій особі ОСОБА_8 .До цих пір його заяви не розглянуті і рішення не прийнято. Спірною земельною ділянкою він користується по домовленості з землевпорядником Оболонської сільської ради ОСОБА_9 з 2015 року, який обіцяв дооформити відповідні документи на дружину ОСОБА_8. Оболонська сільська рада знала , що він користується земельною ділянкою При складанні протоколу 04.06.2018 року він був. Йому пропонували підписатись у ньому, однак він відмовився. Зміст протоколу йому не зачитували, прав не роз"яснювали, копію не вручали. Підпис на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення, йому не належить. На засіданні 07.06.2018 року в приміщенні Держгеокадастру в м.Долина, він не був, оскільки прийшов пізніше. Йому давали щось підписати. Визначений постановою штраф та розмір заподіяних збитків, він оплатив, оскільки йому повідомили, що так буде краще для нього. Представник позивача ОСОБА_7 додатково пояснив, що відповідач по справі Гончарук А.Р. перевищила свої повноваження, оскільки займаючи посаду державного інспектора, вона не вправі накладати штраф у розмірі 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян. При складанні протоколу та при розгляді справи було грубо порушено права позивача- не вияснено статус позивача ( фізична особа чи фермер), не вказано підставу проведення перевірки, при складанні протоколу не були присутні незацікавлені особи, не встановлено характеризуючі дані ОСОБА_2, не роз"яснено його прав. Просили позов задоволити в повному обсязі.

Відповідачка Гончарук А.Р., в судовому засіданні заперечила проти задоволення адміністративного позову у зв'язку з безпідставністю та необґрунтованістю позовних вимог. Пояснила , що спірна земельна ділянку, яку використовує позивач ОСОБА_2 для вирощування рослин, відноситься до державної форми власності, і вона не належить будь-якій фізичні особі.Раніше дана земельна ділянка була в користуванні матері ОСОБА_8 Однак у зв"язку з її смертю, рішення про надання земельної ділянки в користування , втратило чинність. На підставі наказу Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області від 30.05.2018 року , який був виданий у зв"язку з поступленням листа від Оболонської сільської ради від 18.05.2018р. нею було проведено перевірку щодо факту самовільного зайняття ОСОБА_2 земельної ділянки державної форми власності орієнтовною площею 1.9220 га, яка розташована на території Оболонської сільської ради. Нею було відправлено всі необхідні запити для отримання інформації, в т.ч. і отримання характеризуючи даних на позивача. Після отримання відповідей нею 04.06.2018р. було проведено перевірку та складено відповідний протокол. При скаданні протоколу позивач був, однак від його підписання та отримання копії , він відмовився. Копію протоколу було відправлено ОСОБА_2 рекомендованим повідомленням, та ним отримано, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення, яке вона долучила до матеріалім справи. Також його повідомлялось про час та місце розгляду справи. На засідання 07.06.2018р. в 10.00 год. ОСОБА_2 не з"явився, однак прибув пізніше і йому було вручено копію постанови. Визначений постановою штраф та розмір заподіяних збитків, позивачем сплачено добровільно. Про самовільне зайняття позивачем земельної ділянки, їм стало відомо з листа Оболонської сільської ради від 18.05.2018 року. Саме порушення виявлено 04.06.2018р. при проведенні перевірки. Оскільки вона діяла у відповідності до закону, в межах своїх повноважень, будь-яких порушень не допустила, просила відмовити у позові.

Представник Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області в судові засідання не з'явився, хоч про дату час та місце розгляду справи повідомлявся у встановленому законом порядку, про що свідчать рекомендовані повідомлення про вручення поштових відправлень (а.с. 24,71,80,82,87,93). В Долинський районний суд поступив відзив Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області на адміністративний позов ОСОБА_2 про скасування постанови №656/0/92-18-ДК/0103По/08/01/18 про накладення адміністративного стягнення від 07.06.2018 року в якому зазначено, що Головне управління не погоджується із доводами, наведеними у позовній заяві та в обґрунтування своїх заперечень зазначає наступне:

Згідно з Положенням про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 №15, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Відповідно до Положення про Головне управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 року № 308 (далі - Положення), Головне управління є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.

Згідно з пунктом 30, 31 Положення, Головне управління здійснює державний контроль за дотриманням вимог земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, обстежує земельні ділянки, яким заподіяна шкода внаслідок їх самовільного зайняття.

Відповідно до пункту 1 частини шостої Положення, посадові особи Головного управління в межах своїх повноважень мають право складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності; давати обов'язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов'язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків.

Крім того, відповідно до статті 245 КУпАП, державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства про охорону земель у своїй діяльності керуються принципами та завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення, серед яких основними являються: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Враховуючи наведене, при проведенні перевірок за дотриманням вимог земельного законодавства, державні інспектори з контролю за використанням і охороною земель в Івано-Франківській області діють виключно в межах наданих їм чинним законодавством повноважень. Також, діяльність державних інспекторів з контролю за використанням і охороною земель регламентується Інструкцією з оформлення державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель матеріалів про адміністративні правопорушення, що затверджена Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 19.01.2017 № 6 (далі - Інструкція).

Відповідно до частини другої Розділу І вказаної вище Інструкції, вимоги Інструкції є обов'язковими для виконання державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі - Держгеокадастру) та її територіальних органів (далі - державні інспектори), яким відповідно до законодавства України надано право складати протоколи про адміністративні правопорушення, розглядати справи про адміністративні правопорушення та накладати адміністративні стягнення, які діють як державні інспектори сільського господарства відповідно до статті 244 КУпАП.

Таким чином, з вищенаведеного вбачається, що Головне управління наділене повноваженнями щодо здійснення державного контролю за дотриманням вимог земельного

законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, обстеження земельних ділянок, яким заподіяна шкода внаслідок їх самовільного зайняття.

Так, державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороню земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель про охорону земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, Гончарук Андріаною Русланівною на підставі наказу Головного управління від 30.05.2018 № 656-ДК «Про здійснення державного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності» здійснено державний контроль за дотриманням вимог земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки факту самовільного зайняття громадянином ОСОБА_2 земельної ділянки державної власності орієнтовною площею 1,9220 га, яка розташована на території Оболонської сільської ради Долинського району.

Даний наказ виданий на підставі листа Оболонської сільської ради від 18.05.2018р.№236.

В результаті перевірки було складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки від 04.06.2018 року № 656/0/92-18-ДКУ579/АП/09/01/-18 та акт обстеження земельної ділянки від 04.06.2018 року № 636/0/92-18-ДК/343/АО/10/01 /-18.

Так, державним інспектором у ході здійснення заходів державного контролю було встановлено, що земельна ділянка площею 1,8659 га, що входить до складу проінвентаризованої земельної ділянки площею 72,2912 га державної форми власності (кадастровий номер НОМЕР_2) сільськогосподарського призначення, що розташована за межами населеного пункту с. Оболоня Оболонської сільської ради Долинського району, самовільно зайнята громадянином ОСОБА_2 шляхом огородження та вирощування багаторічних ягідних насаджень.

Оскільки, державна реєстрація права власності, права оренди чи права постійного користування земельної ділянки площею 1,8659 га, розташованої за межами населеного пункту села Оболоня Оболонської сільської ради Долинського району Івано-Франківської області, громадянином ОСОБА_2 не здійснювалася, використання даної земельної ділянки позивачем, носить ознаки самовільного зайняття.

Так, 04 червня 2018 року, державним інспектором, відповідно до вимог чинного законодавства, складено протокол про адміністративне правопорушення № 656/0/92-18-ДК/0106ПУ07/01/-18, який згідно з статтею 251 КУпАП є належним і допустимим доказом при розгляді справи про адміністративне правопорушення. Вказаний протокол складався у присутності громадянина ОСОБА_2, а також у присутності сільського голови - ОСОБА_5, тому твердження позивача про те, що протокол складався без його участі не відповідає дійсності.

Однак, громадянин ОСОБА_2 відмовився від підпису даного протоколу, про що, державним інспектором відповідно до вимог вищезгаданої Інструкції, зроблено відповідний запис.

В результаті розгляду справи про адміністративне правопорушення, державний інспектор виніс постанову про накладення адміністративного стягнення від 07 червня 2018 року № 656/0/92-18-ДК/0103По/08/01/-18, якою визнано винним громадянина ОСОБА_2 у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена пунктом «б» частини першої статті 211 ЗК України та статтею 53-1 КУпАП, та накладено адміністративне стягнення у сумі 170 грн.

Вказаним правопорушенням заподіяно шкоду, яка розрахована згідно з Методикою визначення шкоди, внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25.07.2011 № 963 , і становить 1 782 грн 01 коп., яка розрахована відповідно до Методики розрахунку розміру шкоди за самовільне зайняття земельної ділянки, нецільове використання та заняття родючого шару ґрунту. За згадане правопорушення передбачена відповідальність санкцією статті 53-1 КУпАП.

Громадянином ОСОБА_2 сплачено визначений постановою штраф та шкоду, що підтверджується відповідними квитанціями.

Таким чином, оскільки позивачем сплачено штраф та шкоду, то слід вважати, що ним визнано факт правопорушення, а отже він погоджується з тим, що ним самовільно зайнято земельну ділянку площею 1,8659 га, що входить до складу проінвентаризованої земельної ділянки

площею 72,2912 га державної форми власності (кадастровий номер НОМЕР_2) сільськогосподарського призначення, що розташована за межами населеного пункту с. Оболоня Оболонської сільської ради Долинського району.

У прохальній частині позовної заяви, позивач також просить суд закрити провадження в адміністративній справі.

Повноваження суду при вирішенні справи, що встановлені статтею 245 КАС України є вичерпними та не передбачають права закриття провадження у справі про адміністративні правопорушення. Такі повноваження належать тому суб'єкту владних повноважень, що порушує провадження у справі про адміністративне правопорушення відповідно до норм КУпАП.

Головне управління вважає, що процесуальних та правових порушень при проведенні перевірки за дотриманням вимог земельного законодавства державним інспектором не допущено, факт порушення земельного законодавства засвідчений відповідними процесуальними документами, складеними у встановленому законом порядку, а отже підстави щодо задоволення позовних вимог, відсутні. Просять у задоволенні позовних вимог громадянина ОСОБА_2 про скасування постанови про накладення адміністративного від 07.06.2018 року № 656/0/92-ДК/0103По/08/01/-18 та закриття адміністративної справи, - відмовити у повному обсязі (а.с.25-32).

Позивач ОСОБА_2, подав відповідь на відзив у якій зазначив, що Державний інспектор при проведенні інспектування, та оформленні документів адміністративного правопорушення, результатом якого стало складення адмінпротоколу та притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності ,грубо порушив вимоги як Конституції України і КУпАП, так і вимоги Положень наведених Головним управлінням. Так, протокол про вчинення адмінправопорушення складався державним інспектором взагалі без належного, повного та об'єктивного дослідження обставин справи, зокрема без з'ясування кому саме належить обстежувана земельна ділянка та хто саме має на неї права. А саме ця обставина вважає є ключовою, оскільки саме від даного факту залежить і спосіб захисту порушеного права, і суб'єкт котрий має право вчиняти дії по захисту свого порушеного права. Поза увагою інспектора залишилось і те, що вказана земельна ділянка знаходиться поза межами населеного пункту, а тому Оболонська сільська рада не може розпоряджатися землями, що є за межами земель сільської ради, а відтак і перебування даної земельної ділянки в користуванні гр. ОСОБА_8 є незаконним і тому саме вона і мала бути притягнута до вказаної адміністративної відповідальності.

Припущення Головного управління про те, що оскільки він заплатив штраф та нараховану шкоду, то це мало б означати що він визнає свою вину у самовільному захопленні земельної ділянки. Однак це зовсім не так. Він дійсно сплатив квитанції які йому надали, оскільки, як йому пояснили працівники земельного відділу, це начебто було необхідним для можливості користуватися даною земельною ділянкою і надалі. Однак пізніше адвокатом було роз'яснено недійсність такої вигадки, та можливі наслідки. Зрозумівши, що його фактично обманули, не провели належну перевірку, не забезпечили його процесуальних прав, формально провели розгляд справи і безпідставно визнали його винним, він звернувся з даним позовом до суд з метою захисту свого порушеного права.

Оформлені державним інспектором матеріали адміністративної справи, беззаперечно підтверджують факт неналежного проведення розгляду справи, невиконання вимог встановлених законом, зокрема щодо встановлення всіх істотних обставин справи, невстановлення обставин, що характеризують особу яка притягується до адміністративної справи, не встановлення пом'якшуючих та обтяжуючих обставин справи, ін., що в сукупності свідчить про формальний розгляд справи. Тим більше що вказана справа розглянута державним інспектором з перевищення наданих їй службових повноважень, оскільки розмір накладеного адміністративного стягнення перевищує наданий державному інспектору законом ліміт повноважень, що випливає з юридичного аналізу змісту статей ст. 53-1 КУпАП та ч.2 ст.244 КУпАП.

За таких обставин вважає що надані відповідачем 2 пояснення - заперечення жодним чином не спростовують факти перевищення державним інспектором наданих йому службових повноважень, недотримання процедури розгляду справ про адміністративне правопорушення і накладення адмінстягнень та порушення його процесуальних прав, що свідчить про наявність підстав для задоволення його позовних вимог

Враховуючи все вищенаведене, вважає складену Державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного Управління Держгеокадастру у Івано-Франківській області Гончарук Андріаною Русланівною постанову №656/0/92-18-ДК/0103По/08/01/-18 від 07.06.2018 року про накладення на нього адміністративного стягнення у вигляді штрафу 170,00 гривень незаконною і такою що підлягає скасуванню, а провадження у даній справі закриттю у зв'язку з відсутністю в діях позивача складу адміністративного правопорушення передбаченого ст. 53-1 КУпАП (а.с.52-55).

Відповідачем Головним управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області подано заперечення на відповідь на відзив, згідно якого, не погоджуючись із змістом відповіді на відзив, вважають за необхідне надати додаткові заперечення по суті спору.

На момент здійснення заходів державного контролю, згідно з офіційними відомостями з Державного земельного кадастру та з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, земельна ділянка площею 72,2912 га є державної форми власності (кадастровий номер НОМЕР_2) сільськогосподарського призначення, що розташована за межами населеного пункту с. Оболоня Оболонської сільської ради Долинського району сформована, проінвентерезована, проте речове право на неї не зареєстроване.

Враховуючи те, що громадянин ОСОБА_2 не заперечував факту обгородження та вирощування плодово-ягідних культур на земельній ділянці площею 1,8659 га, що входить до складу проінвентаризованої земельної ділянки, площею 72,2912 га державної форми власності (кадастровий номер НОМЕР_2), яка є предметом оскаржуваної Постанови, та в силу пункту 15 частини першої статті 1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними, такі дії було правомірно кваліфіковано як самовільне зайняття земельної ділянки.

Також твердження позивача про те, що він сплатив визначений штраф та шкоду, оскільки, як йому пояснили це є необхідним для можливості користування даною земельною ділянкою і надалі, не відповідає дійсності та вводить таким чином суд в оману.

Державним інспектором було накладено мінімальне, передбачене чинним законодавством, адміністративне стягнення у сумі 170 грн., тому, твердження позивача про перевищення державним інспектором наданих їй службових повноважень при накладення адміністративного стягнення е необгрунтованими та суперечать чинному законодавству України.

Окрім того, державні інспектори Головного управління наділені повноваженнями щодо здійснення заходів державного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, обстеження земельних ділянок, яким заподіяна шкода внаслідок їх самовільного зайняття.

Повноваження центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі визначенні статтею 6 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель».

Згідно статті 10 Закону державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель, і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право, зокрема:

давати обов'язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень;

складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності.

Враховуючи наведене, при проведенні перевірок за дотриманням вимог земельного

законодавства державні інспектори з контролю за використанням і охороною земель в Івано-Франківській області діють виключно в межах наданих їм чинним законодавством повноважень. Також, діяльність державних інспекторів з контролю за використанням і охороною земель регламентується Інструкцією з оформлення державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель матеріалів про адміністративні правопорушення, що затверджена Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 19.01.2017 № 6.

Відповідно до частини другої Розділу І вимоги інструкції є обов'язковими для виконання державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальних органів, яким відповідно до законодавства України надано право складати протоколи про адміністративні правопорушення, розглядати справи про адміністративні правопорушення та накладати адміністративні стягнення, які діють як державні інспектори сільського господарства відповідно до статті 244 КУпАП.

Вважають, що доводи позивача є спростованими, оскільки, чітко визначено момент з якого виникає речове право на земельну ділянку. Так як за громадянином ОСОБА_2 таке право не зареєстровано у встановленому законом порядку, а сам він не заперечує факту використання такої земельної ділянки, то такі дії правомірно кваліфіковано як самовільне зайняття. Оскільки жодних процесуальних порушень при здійсненні заходів державного контролю та при складанні відповідних процесуальних документів не виникло, процесуальних строків не пропущено, то можна дійти логічного висновку про те, що Постанова про накладення адміністративного стягнення № 656/0/92-18-ДК/0103По/08/01/-18 від 07.06.2018 року є чинною та не може бути скасованою. Розгляд справи просять провожити без участі уповноваженого представника Головного управління (а.с.94-96).

Суд, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення на них, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вислухавши пояснення учасників процесу, застосувавши до спірних правовідносин відповідні норми матеріального та процесуального права, вважає, що в позові слід відмовити з наступних підстав:

Ч. 1 ст. 2 КАС України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

П. 1 ч.1 ст.20 КАС України передбачено, що місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні усі адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності.

Відповідно до ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв'язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Згідно вимог ч. 1 ст. 9, ч. 1 ст. 77 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно зі ст. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото - і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото - і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Відповідно до ст. 53-1 КУпАП України, самовільне зайняття земельної ділянки тягне за собою накладення штрафу на громадян від десяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двадцяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Об'єктом даного правопорушення є суспільні відносини у сфері користування земельними ділянками, об'єктивна сторона виражається в самовільному зайнятті земельної ділянки, тобто без належного на те права, оформленого юридично.

Суб'єктом є громадян або посадова особа. Суб'єктивна сторона визначається ставленням до наслідків і характеризується наявністю вини у формі прямого або непрямого умислу.

Судом встановлено, що державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Гончарук А.Р. відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області від 30.05.2018 №656-ДК та на підставі листа Оболонської сільської ради від 18.05.2018 року №236 , було здійснено державний контроль за дотриманням вимог земельного законодавства використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки факту самовільного зайняття гр.ОСОБА_2, земельної ділянки державної власності орієнтованою площею 1,9220га, яка розташована на території Оболонської сільської ради Долинського району.

Під час проведення перевірки було складено Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за обєктом - земельної ділянки від 04.06.2018 року № 656/0/92-18-ДК/519/АП/09/01/-18 та встановлено, що земельна ділянка площею 1,8659га самовільно зайнята гр.ОСОБА_2, шляхом огородження та вирощування багаторічних ягідних насаджень . Земельна ділянка площею 1,8659га входить до складу проінвентаризованої земельної ділянки площею 72,2912га державної форми власності кадастровий номер НОМЕР_2, сільськогосподарського призначення, що розташована за межами населеного пункту с.Оболоня. Документи, що підтверджують право власності, право оренди чи право постійного користування земельною ділянкою площею 1,8659га у гр.ОСОБА_2 відсутні, що є порушенням ст.125,126Земельного кодексу України. Відповідальність за вчинене правопорушення, а саме «самовільне зайняття земельної ділянки» передбачена ч.1ст.211 Земельного кодексу України та ст.53-1 КУпАП (а.с.36-37).

Згідно акту обстеження земельної ділянки від 04.06.2018 року №636/0/92-18-ДК/343/Ао/10/01/-18, вказана земельна ділянка знаходиться на території Оболонської сільської ради Долинського району за межами населеного пункту, форма власності: державна, категорія земель: землі сільськогосподарського призначення ; цільове призначення земель: сільськогосподарського призначення. В результаті обстеження встановлено, що гр.ОСОБА_2, самовільно зайнято земельну ділянку площею 1,8659га шляхом огородження та вирощування багаторічних ягідних насаджень (лохини) . Земельна ділянка площею 1,8659га входить до складу про інвентаризованої земельної ділянки площею 72,2912га державної форми власності (кадастровий номер НОМЕР_2) (а.с.38-39).

04.06.2018 року державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області ГончарукА.Р.,складено протокол про адміністративне правопорушення від 04.06.2018 року №656/0/92-18-ДК/10106П/07/-01/-18, , згідно з яким: при перевірці дотримання вимог земельного законодавства встановлено, що 04.06.2018 року частина земельної ділянки державної форми власності сільськогосподарського призначення (кад.номер НОМЕР_2) площею 72,2912га, а саме площею 1,8659га самовільно зайнята гр.ОСОБА_2, для вирощування плодово-ягідних культур. Документ, що посвідчують право власності, право постійного користування чи право оренди у гр. ОСОБА_2, відсутні, що є порушенням статтей 125,126 Земельного кодексу України. Правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду (збитки) , що підтверджується розрахунком шкоди заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки згідно методики розрахунку шкоди, затвердженого постановою КМУ від 25.07.2007р., №963. Відповідальність за вчинене правопорушення передбачена ст.53-1 КУпАП та п.б ч.1ст.211 ЗК України.

07.06.2017 року, державним інспектором у сфері державного контролю за використанням

та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області ГончарукА.Р., винесено постанову, згідно якої на ОСОБА_2 накладено адміністративне стягнення за порушення вимог ст.125 Земельного кодексу України та накладено штраф в сумі 170 гривень згідно ст. 53-1 КУпАП України. З тексту постанови вбачається, що ОСОБА_2 самовільно зайнято частину про інвентаризованої земельної ділянки держаної власності сільськогосподарського призначення площею 72,2912га (кадастровий номер НОМЕР_2), що розташована за межами населеного пункту с.Оболоня Оболонської сільської ради Долинського району, а саме площею 1,8659га, шляхом обгородження та вирощування плодово-ягідних культур. Документи, що посвідчують право власності, право постійного користування чи оренди земельної ділянки площею 1,8659 га у гр.ОСОБА_2 відсутні. Порушенням заподіяно шкоду за самовільне зайняття земельної ділянки площею 1,8659га на суму 1782,01грн.

Не погоджуючись з вказаним, позивач звернувся з адміністративним позовом до суду.

Суд вважає, що доводи позивача ОСОБА_2 стосовно відсутності в його діях ознак самовільного зайняття земельної ділянки є безпідставними, виходячи з наступного:

Відповідно до п.б ч.1 ст.211 ЗК України, громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства за самовільне зайняття земельних ділянок.

Ст.1 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" визначено поняття самовільного зайняття земельної ділянки, зокрема, зазначено, що це будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.

З аналізу даної правової норми вбачається, що використання земельної ділянки за відсутність правовстановлюючих документів є ознакою самовільного зайняттям вказаної земельної ділянки.

Аналогічна правова позиція висловлена в постанові Верховного Суду України від 22 листопада 2010 року у справі №3-27г10.

Згідно ст. 116 ЗК України , громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Відповідно до ст. 125 ЗК України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих права.

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (ст. 126 ЗК України).

При проведенні перевірки дотримання вимог земельного законодавства на території Оболонської сільської ради встановлено, щоземельна ділянка площею 1,8659га самовільно зайнята гр.ОСОБА_2, шляхом огородження та вирощування багаторічних ягідних насаджень . Земельна ділянка площею 1,8659га входить до складу проінвентаризованої земельної ділянки площею 72,2912га державної форми власності кадастровий номер НОМЕР_2, сільськогосподарського призначення, що розташована за межами населеного пункту с.Оболоня. Документи, що підтверджують право власності, право оренди чи право постійного користування земельною ділянкою площею 1,8659га у гр.ОСОБА_2 відсутні.

Відповідно рішенням Долинської міської ради народних депутатів Івано-Франківської області від 18.04.1996 року (а.с.101) вирішено надати в постійне користування для ведення селянського 9фермарського) господарства ОСОБА_11, 2 га.

Рішенням №601-13/2008 Оболонської сільської ради Долинського району Івано-Франківської області від 18.09.2008 р. вирішено надати згоду на передачу у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в АДРЕСА_1 площею 1,9220га, яка знаходиться за межами населеного пункту гр.ОСОБА_11 (а.с.58).

Слід зазначити, що позивач ОСОБА_2, звертався до Оболонської сільської ради Долинського району Івано-Франківської області із заявою про надання погодження на розроблення проекту землеустрою на земельну ділянку, яка розташована АДРЕСА_1 (за межами населеного пункту).

Однак згідно відповіді №75 Оболонської сільської ради Івано-Франківської області від 12.03.2018 року (а.с.57) його повідомлено, що дана земельна ділянка знаходиться в користуванні ОСОБА_8, згідно записів погосподарської книги №15 станом на 2016-2023 роки (№обєкта 1086.1 ст.150-151), дана земельна ділянка перебувала в користуванні її матері ОСОБА_11 з 1993 року.

Позивач ОСОБА_2, ні під час проведення вищезазначеної перевірки, ні у ході судового розгляду справи не надав відповідних документів щодо права власності чи права користування спірною земельною ділянкою, яку він використовує для вирощування лохини.

Оскільки у позивача ОСОБА_2, відсутні документи, які посвідчують його право власності, чи право на користування земельною ділянкою загальною площею 1.8659га , що розташована за межами населеного пункту с.Оболоня Оболонської сільської ради Долинського району, земельна ділянка зайнята самовільно, що є порушенням ст. 211 Земельного кодексу України. Зазначена земельна ділянка не передана позивачу у власність та не надана у користування, отже притягнення позивача до адміністративної відповідальності за самовільне зайняття земельної ділянки є законним, а оскаржувана постанова від 07.06.2018 року не підлягає скасуванню.

Доводи позивача про те, що державний інспектор Гончарук А.Р. не мала повноважень на складання протоколу та винесення постанови про накладення адміністративного стягнення не прийняті судом виходячи з наступного:

Положенням про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15, визначено, що Держгеокадастр здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Головне управління Держгеокадастру у Івано-Франківськійобласті є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.

Закон України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» від 19.06.2003 № 963-IV визначає правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля.

Згідно зі статтею 9 Закону, державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом:

-проведення перевірок;

-розгляду звернень юридичних і фізичних осіб;

-участі у прийнятті в експлуатацію меліоративних систем і рекультивованих земель, захисних лісонасаджень, протиерозійних гідротехнічних споруд та інших об'єктів, які споруджуються з метою підвищення родючості ґрунтів та забезпечення охорони земель;

-розгляду документації із землеустрою, пов'язаної з використанням та охороною земель;

-проведення моніторингу ґрунтів та агрохімічної паспортизації земель сільськогосподарського призначення.

У відповідності до ст.10 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право:

- безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;

- давати обов'язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов'язання приведення земельної ділянки у попередній стан у

випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;

- складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності;

- викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов'язаних з порушенням земельного законодавства України.

Як вже було зазначено вище, відповідно до наказу від 30.05.2018 року «Про здійснення державного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності», державному інспектору у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Івано-Франківської області , провідному спеціалісту відділу контролю за використанням та охороною земель у Долинському, Калуському, Рогатинському, Рожнятівському районах та м.Болехів Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області Гончарук Андріані Русланівні у термін з 30.05.2018 року по 14.06.2018 року було доручено здійснити державний контроль за дотриманням земельного законодавства , використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості грунтів шляхом проведення перевірки факту самовільного зайняття гр.ОСОБА_2, земельної ділянки державної власності орієнтованою площею 1,9220 га яка розташована на території Оболонської сільської ради Долинського району.

Ст. 244 КУпАП установлено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловою комплексі, розглядає справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з порушенням законодавства у сфері використання та охорони земель і порядку та умов ведення насінництва та розсадництва, правил технічної експлуатації самохідних сільськогосподарських машин і правил техніки безпеки під час їх експлуатації.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, розглядає справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з порушенням законодавства у сфері використання та охорони земель і порядку та умов ведення насінництва та розсадництва, правил технічної експлуатації самохідних сільськогосподарських машин і правил техніки безпеки під час їх експлуатації (статті 52 - 53-4, 54-56, 104-1, 108 та 188-5).

Від імені зазначеного органу розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право:

1) Головний державний інспектор сільського господарства України - штраф на громадян до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

2) головні державні інспектори сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, їх заступники - штраф на громадян до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

3) старші державні інспектори сільського господарства, державні інспектори сільського господарства - штраф на громадян до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

При накладенні штрафу державний інспектор у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Івано-Франківській області Гончарук А.Р. керувався ст. 53-3 КУпАП.

Так, 07.06.2018 року нею відносно ОСОБА_2 було винесено спірну постанову за №656/0/92-18-ДК/0103По/08/01-18, якою визнано позивача винним у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст.53-1 КУпАП, та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 170,00 гривень (десять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).

Отже, на час складання протоколу та винесення постанови про накладення адміністративного стягнення на ОСОБА_2 відповідачка Гончарук А.Р. мала відповідні повноваження та нею накладено адміністративне стягнення у межах наданих їй повноважень передбачених п.3ст.244 КУпАП.

Слід зазначити , що ст. 159 КАС України, визначено перелік підстав для закриття провадження по справі. По даній справі такі підстави відсутні, отже вимога про закриття провадження у справі не підлягає до задоволення.

Крім того, в своєму позові позивач посилається на порушення порядку винесення постанови від 07.06.2018 року, що виразилась в тому, що позивачу не було роз'яснено його права та не були розглянуті його клопотання. Судом встановлено, що позивачу завчасно було повідомлено про час розгляду його справи та було запропоновано подати докази та клопотання. Отже, дані заперечення позивача не є підставою для скасування постанови.

Постанову про накладення адміністративного стягнення винесено 07.06.2018 року та вручено позивачу особисто.

Позивачем штраф оплачено 08.06.2018 року, що підтверджується копією квитанції №0.0.1055053811 від 08.06.2018р.(а.с.45).

Враховуючи, що позивач звільнений від сплати судового збору на підставі ст. 288 КУпАП, то підстави для стягнення з відповідача судового збору відсутні.

З вищевикладеного вбачається, що постанова була винесена відповідно до вимог чинного законодавства України та в межах наданих повноважень, а тому в задоволенні позовних вимог слід відмовити.

Керуючись ст. ст. 9, 72,74,77, 241-246, 250, 255, 286 КАС України, суд,-

У Х В А Л И В:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_2 до держаного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області ГончарукАндріани Русланівни про скасування постанови №656/0/92-18-ДК/0103По/08/01/18 про накладення адміністративного стягнення від 07.06.2018 року - відмовити.

Судові витрати віднести на рахунок держави.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення, а особами, що були відсутні в судовому засіданні під час проголошення судового рішення - в той же строк з дня отримання копії цього рішення.

Позивач: ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, РНОКПП НОМЕР_1, що проживає за адресою: АДРЕСА_2.

Відповідачі:

Гончарук Андріана Русланівна, державний інспектор у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного Управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області: 77014, Івано-Франківська область м.Івано-Франківськ вул.Сахарова,34 .

Головне управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області: 77014, Івано-Франківська область м.Івано-Франківськ вул.Сахарова,34 ЄДРПОУ 39767437

Суддя:

Повний текс рішення виготовлено 29.12.2018р.

Джерело: ЄДРСР 78967349
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку