open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 жовтня 2018 року

Справа № 175/2941/18

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді

Захарчук-Борисенко Н. В.,

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА _2 (далі - ОСОБА_2, позивач) звернувся до Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області з позовною заявою до Дніпровського приміського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області (далі - відповідач), в якій просить:

- визнати бездіяльність Дніпровського приміського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області щодо відмови включення періодів трудового стажу з 1982 року по 1987 рік та з 02.01.1991 року по 22.07.1991 рік та здійснення перерахунку пенсії за весь період трудового стажу;

- зобов'язати Дніпровське приміське об'єднане управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області включити періоди трудового стажу з 1982 року по 1987 рік та з 02.01.1991 року по 22.07.1991 рік та здійснити перерахунок пенсії за весь період трудового стажу.

В обґрунтування позовної заяви зазначено, що позивачем надавалась до Дніпровського приміського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області довідка №70 від 17.09.2012 про заробітну плату за період трудового стажу з 02.01.1991 року по 22.07.1991 року для здійснення перерахунку пенсії. Листом №1789/02/22 від 08.08.2017 Дніпровське приміське об'єднане управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області відмовило позивачу у перерахунку пенсії. 28.12.2017 позивачем надіслано до відповідача заяву про перерахунок пенсії та довідку про заробітну плату за період з 1982 року по 1987 рік. Проте, листом №С 2978-18/УКЦ від 06.03.2018 року відповідач відмовив у перерахунку пенсії, мотивуючи недоцільністю включення зазначених періодів трудового стажу та проведення перерахунку пенсії. Позивач вважає відмову відповідача протиправною, у зв'язку з чим просить задовольнити позовну заяву.

Ухвалою Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області від 26.07.2018 справу №175/2941/18 передано до Дніпропетровського окружного адміністративного суду за підсудністю.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.09.2018 справу №175/2941/18 прийнято до провадження судді Захарчук-Борисенко Н.В., розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи у письмовому провадженні.

11.10.2018 від Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області просить відмовити у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування відзиву зазначено, що позивач звертався про перерахунок пенсії та надавав довідки про заробітну плату за періоди з 1982 року по 1987 рік та з 02.01.1991 року по 22.07.1991 рік. Проте, після проведення відповідних обчислень пенсії з урахуванням заробітної плати, управлінням прийнято рішення про проведення перерахунку без врахування заробітної плати за вказані періоди, тому що при включенні даних періодів коефіцієнт заробітної плати знижується і тому проводити перерахунок пенсії недоцільно.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.10.2018 року було замінено відповідача у справі, а саме Дніпровське приміське об'єднане управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області на його правонаступника - Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

З матеріалів справи видно, що позивач надавав до Дніпровського приміського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області довідку №70 від 17.09.2012 про заробітну плату за період трудового стажу з 02.01.1991 року по 22.07.1991 року для здійснення перерахунку пенсії.

Листом №1789/02/22 від 08.08.2017 Дніпровське приміське об'єднане управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області відмовило позивачу у перерахунку пенсії.

28.12.2017 позивач звернувся до відповідача із заявою про перерахунок пенсії та надав довідку про заробітну плату за період з 1982 року по 1987 рік.

Листом №С 2978-18/УКЦ від 06.03.2018 Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області відмовило позивачу у перерахунку пенсії, мотивуючи недоцільністю включення періодів трудового стажу з 1982 року по 1987 рік та з 02.01.1991 року по 22.07.1991 рік та проведення перерахунку пенсії.

Не погоджуючись із відмовою відповідача, позивач звернувся з даною позовною заявою до суду.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із статтею 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Закон України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом.

Відповідно до статті 27 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» розмір пенсії за віком визначається за формулою: П = Зп х Кс, де:

П - розмір пенсії, у гривнях; Зп - заробітна плата (дохід) застрахованої особи, визначена відповідно до статті 40 цього Закону, з якої обчислюється пенсія, у гривнях;

Кс - коефіцієнт страхового стажу застрахованої особи, визначений відповідно до статті 25 цього Закону.

Згідно зі статтею 40 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв.

У разі якщо страховий стаж становить менший період, ніж передбачено абзацом першим цієї частини, враховується заробітна плата (дохід) за фактичний страховий стаж.

За вибором особи, яка звернулася за призначенням пенсії, з періоду, за який враховується заробітна плата (дохід) для обчислення пенсії, включаються періоди до 60 календарних місяців страхового стажу, з урахуванням будь-яких періодів незалежно від перерв, що включаються до страхового стажу згідно з абзацом третім частини першої статті 24 цього Закону, та будь-якого періоду страхового стажу підряд за умови, що зазначені періоди в сумі складають не більш як 10 відсотків тривалості страхового стажу, врахованого в одинарному розмірі. Додатково за бажанням особи можуть бути виключені періоди строкової військової служби, навчання, догляду за особою з інвалідністю I групи або дитиною з інвалідністю віком до 16 років, за пенсіонером, який за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, за період з 1 липня 2000 року до 1 січня 2005 року, а також періоди, коли особа підлягала загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню відповідно до пунктів 7, 8 і 9 статті 11 цього Закону. У всіх випадках, крім випадку, передбаченого абзацом другим цієї частини, період, за який враховується заробітна плата, не може бути меншим, ніж 60 календарних місяців.

Відповідно до частини 4 статті 42 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» у разі якщо застрахована особа після призначення пенсії продовжувала працювати, перерахунок пенсії проводиться з урахуванням не менш як 24 місяців страхового стажу після призначення (попереднього перерахунку) пенсії незалежно від перерв у роботі. Перерахунок пенсії проводиться із заробітної плати (доходу), з якої обчислена пенсія.

За бажанням пенсіонера перерахунок пенсії проводиться із заробітної плати за періоди страхового стажу, зазначені в частині першій статті 40 цього Закону, із застосуванням показника середньої заробітної плати (доходу), який враховувався під час призначення (попереднього перерахунку) пенсії.

У разі якщо застрахована особа після призначення (перерахунку) пенсії має менш як 24 місяці страхового стажу, перерахунок пенсії проводиться не раніше ніж через два роки після призначення (попереднього перерахунку) з урахуванням страхового стажу після її призначення (попереднього перерахунку) та заробітної плати, з якої призначено (попередньо перераховано) пенсію.

Якщо пенсіонер, який продовжував працювати, набув стажу, достатнього для обчислення пенсії відповідно до частини першої статті 28 цього Закону, за його заявою проводиться відповідний перерахунок пенсії незалежно від того, скільки часу минуло після призначення (попереднього перерахунку) пенсії, з урахуванням заробітної плати, з якої призначено (попередньо перераховано) пенсію.

З огляду на матеріали справи, позивач двічі звертався до пенсійного органу про перерахунок його пенсії за віком з урахуванням його заробітної плати за період з 1982 року по 1987 рік та з 02.01.1991 року по 22.07.1991 рік, проте йому було відмовлено у перерахунку пенсії з урахуванням даного періоду заробітної плати.

Відповідно до частини першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд зазначає, що відповідач як суб'єкт владних повноважень не довів правомірність своїх дій. Натомість, позивачем доведено та підтверджено належними доказами обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України приходить до висновку, що позовна заява ОСОБА_2 підлягає задоволенню, оскільки обрання періоду страхового стажу є правом позивача, яке встановлено Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Відповідно до вимог статті 139 КАС України, суд стягує з Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 710,80 грн. відповідно до квитанції № 0.0.1092862004.1 від 24.07.2018 року.

Керуючись статтями 2, 9, 72, 77, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_2 (АДРЕСА_1) до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (вул. Набережна Перемоги, 26, м. Дніпро, 49094) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області щодо відмови включення періодів трудового стажу з 1982 року по 1987 рік та з 02.01.1991 року по 22.07.1991 рік та здійснення перерахунку пенсії за весь період трудового стажу.

Зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області включити періоди трудового стажу з 1982 року по 1987 рік та з 02.01.1991 року по 22.07.1991 рік та здійснити перерахунок пенсії за весь період трудового стажу.

Стягнути з Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 710,80 грн. відповідно до квитанції № 0.0.1092862004.1 від 24.07.2018 року.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя

Н.В. Захарчук-Борисенко

Джерело: ЄДРСР 78456418
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку