open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

29 жовтня 2018 р.

№ 1440/1870/18

м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Біоносенка В.В., розглянув у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом

Громадської організації "Факел"-фонд сприяння молодим науковцям і обдарованій молоді, вул. Веселинівська, 53,Миколаїв,54036

до

Міського голови міста Миколаєва Сєнкевича Олександра Федоровича, вул. Адміральська, 20, Миколаїв, 54001

про

визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Громадська організація «Факел» - фонд сприяння молодим науковцям і обдарований молоді звернулась до адміністративного суду з позовом до Миколаївського міського голови Сєнкевича О.Ф. з вимогами визнати протиправними дії відповідача в зв'язку з порушенням порядку розгляду питання порядку денного сорок першої сесії Миколаївській міської ради VII скликання, шляхом виключення питання №132 з порядку денного та направлення його на доопрацювання до депутатської комісії; зобов'язати відповідача включити в порядок денний чергової сесії Миколаївської міської ради питання: «Надати згоду громадській організації «Факел» - фонд сприяння молодим науковцям і обдарованій молоді на відновлення меж земельної ділянки орієнтовною площею 2424 кв.м. у межах земельної ділянки, проект відведення якої затверджено рішенням міської ради від 20.05.2005 №33/32, з метою передачі ділянки в оренду для закінчення будівництва 2 черги ринку-торгового комплексу по вул. Генерала Карпенко, 51-в до виникнення містобудівних потреб в наданій земельній ділянці, яке було виключене з сорок першої сесії Миколаївської міської ради VII скликання за №132 та сприяти прийняттю відповідного рішення згідно з рекомендацією постійної комісії міської ради з питань містобудування, архітектури і будівництва, регулювання земельних відноси та екології від 28.08.2017, протокол №56.

Свої позовні вимоги ГО «Факел» обґрунтував наступним. ГО «Факел» звернулось до Миколаївської міської ради з заявою для виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтовною площею 2424 кв.м. у межах земельної ділянки, проект відведення якої затверджено рішенням міської ради від 20.05.2005 №33/32, з метою передачі ділянки в оренду для закінчення будівництва 2 черги ринку-торгового комплексу по вул. Генерала Карпенка, 51-в до виникнення містобудівних потреб в наданій земельній ділянці. Зазначене питання було винесено на розгляд Миколаївської міської ради на сорок першу сесію Миколаївської міської ради VII скликання за №132. Але, 24.07.2018 під час сесії, Миколаївський міський голова Сєнкевич О.Ф. запропонував виключити з пакету для голосування проект рішення щодо земельної ділянки ГО «Факел», на трибуну відповідачем були запрошені два представника якоїсь ініціативної групи, особи яких не були названі. Депутати проголосували за виключення питання позивача з порядку денного. Таким чином, як зазначено вище, відповідач поставив на голосування сесії питання щодо зняття з голосування проект рішення в зв'язку з виступами ініціативної групи.

Згідно п.1 ст.13 Регламенту Миколаївський міський голова є головною посадовою особою територіальної громади м. Миколаєва і здійснює повноваження відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Статуту території громади м. Миколаєва та рішень Ради. Згідно п.3 ст.13 Регламенту міський голови має прав та несе обов'язки відповідно до Конституції України, Закону України «Про місцеве самоврядування» та інших законів. Згідно п.1 ст.15 Регламенту у разі наявності реального чи потенційного конфлікту інтересів міський голова, секретар Ради, депутат Ради бере участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень Радою за умовою самостійного публічного оголошення про це під час засідання Ради, на якому розглядається відповідне питання та запобігання і врегульовання конфлікту інтересів відповідно до вимог Закону України «Про запобігання корупції» та іншого антикорупційного законодавства. Питання передачі земельної ділянки, на якій знаходиться об'єкт інвестицій, які були зроблені позивачем, в КП «Ринкове господарство», свідчить про спробу привласнення Миколаївською міською радою об'єкту інвестиції позивача, та передачі його підприємству пов'язаному з відповідачем та Миколаївською міською радою - КП «Ринкове господарство». Позивач відповідно до Закону України «Про інвестиційну діяльність є інвестором, який збудував в місті Миколаєві ринок Факел, та земельна ділянка, яку просить відвести позивач, є 2-ю чергою будівництва ринку, на який має бути збудована капітальна будівля ринку. Позивач проінвестував кошти для будівництва ринкової інфраструктури (лінії електроживлення, водопроводу, каналізація, під'їдні дороги, кам'яний паркан, тощо). Зокрема, статтею 18 и 19 цього Закону передбачені гарантії прав інвесторів та способи захисту їх порушених прав. Однак, відповідач мав голосувати з вищезазначеного питання, в порядку, передбаченому п.1 ст.15 Регламенту, а саме за умови самостійного публічного оголошення про це під час засіданні Ради, на якому розглядається відповідне питання та запобігання і врегулювання конфлікту інтересів відповідно до вимог Закону України «Про запобігання корупції» та іншого антикорупційного законодавства. Але, відповідач приховав, що питання, яке він ставить на голосування містить конфлікт інтересів та спрямоване на привласнення Миколаївською міською радою об'єкта інвестиції, яка належить позивачу.

Відповідач позов не визнав, просив в його задоволенні відмовити. Відповідачем надано відзив, в якому свою позицію викладено наступним чином. Виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішується відповідно до закону питання регулювання земельних відносин. Згідно зі статтею 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу голосування до загального складу ради, крім випадків, передбачених Законом. При встановлені результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Таким чином, вирішення питань регулювання земельних відносин на території м. Миколаєва належить до виключної компетенції міської ради.

Розпорядженням міського голови від 19.07.2018 №197р скликано позачергову сорок першу сесію Миколаївської міської ради VII скликання на 24.07.2018 та рекомендовано розглянути такі питання: земельні питання; різні. За ч.ч.2, 3 ст.27 Регламенту пленарне засідання Ради починається з повідомлення головуючого на пленарному засіданні Ради про кількість присутніх депутатів Ради згідно з даними письмової реєстрації або інформації електронної системи для голосування. Після підтвердження головуючим правомочності пленарного засідання Ради розглядається проект порядку денного пленарного засідання Ради. При цьому, за ч.1 ст.24 Регламенту проект порядку денного сесії міської ради включає питання, віднесені до компетенції Ради згідно із Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законодавчими актами, що були надані до апарату Ради з додержанням вимог цього Регламенту та не були відкликані ініціатором внесення. Проект порядку денного чергового пленарного засідання Ради готується апаратом Ради і повинен бути готовим не пізніше ніж за чотирнадцять днів до дня відповідного пленарного засіданні Ради. Відповідно до ч.7 ст.24 Регламенту узгоджений на нараді голів депутатських фракцій Ради міським головою проект порядку денного пленарного засідання Ради подається на розгляд Ради міським головою або секретарем Ради. Питання, включені до проекту порядку денного, можуть за пропозиціями головуючого, постійних та тимчасових контрольних комісій Ради, депутатських фракцій, груп, депутатів Ради виключатися. Рішення про включення або виключення питання з проекту порядку денного пленарного засідання Ради приймається більшістю голосів депутатів від загального складу Ради. Проект порядку денного пленарного засідання Ради, сформований відповідно до вимог цього Регламенту, затверджується в цілому більшістю голосів депутатів від загального складу Ради. Крім того, згідно п.8 ч.4 ст.5 Регламенту депутат Миколаївської міської ради має право вносити пропозиції і зауваження до порядку денного засідань Ради та її органів, порядку розгляду обговорюваних питань та їх суті. Згідно витягу зі стенограми позачергової 41 сесії Миколаївської міської ради VII скликання вбачається, що на пленарному засіданні від 24.07.2018 депутатами Миколаївської міської ради було затверджено порядок денний засідання ради, до якого було включено, зокрема, проект рішення міської ради «Про надання дозволу суб'єкту господарювання на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) по Заводському району м. Миколаєва». Однак, в процесі безпосереднього обговорення названого проекту рішення за пропозицією депутата міської ради Єнтіна В.О., міським головою було внесено пропозицію щодо виключення цього проекту рішення з порядку денного засідання ради та відповідно до вимог Регламенту постановлено на голосування депутатів ради. За результатами голосування проект рішення міської ради «Про надання дозволу суб'єкту господарювання на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) по Заводському району м. Миколаєва» було виключено з порядку денного засідання ради більшістю від загального складу ради для подальшого розгляду профільною депутатською комісією за 29, проти -0, утримались -0, не голосували - 9, всього 38. До компетенції міського голови належить лише погодження проекту порядку денного пленарного засідання ради, адже остаточне рішення про включення або виключення питання з проект порядку денного пленарного засідання Ради приймається більшістю голосів депутатів від загального складу Ради. Таким чином, міський голова не може одноособово включати або виключити будь-який проект рішення до/з порядку денного пленарного засідання міської ради, як того вимагає позивач.

В судовому засіданні 01.10.2018 представник позивача та відповідача підтримали позиції, викладені ними у процесуальних заявах по суті справи.

Суд розглянув справу в порядку спрощеного провадження 01.10.2018 без проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами, відповідно до визначених строків в ухвалі про відкриття провадження в адміністративній справі, оскільки клопотань від сторін про проведення судового засідання з повідомленням (викликом) сторін, від сторін не надходило.

Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.

23.06.2005 Миколаївська міська рада уклала договір оренди землі з Миколаївським обласним громадським фондом «Факел» сприяння молодим науковцям і обдарованій молоді, відповідно до якої передала в оренду строком на 2 роки з дати його реєстрації земельну ділянку площею 2424 кв.м. за адресою: м. Миколаїв, вул. Генерала Карпенко, 51-б, для закінчення будівництва 2-ї черги ринку-торгового комплексу.

В подальшому, в зазначений договір вносилися зміни щодо пролонгації його дії.

16.09.2015 громадська організація «Факел» звернулась до Миколаївської міської ради з заявою №007845 для надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Зазначене питання було включено у порядок денний сорок першої сесії Миколаївської міської ради VII скликання за №132 на 24.07.2018.

24.07.2018 під час обговорення зазначеного питання депутат Миколаївської міської ради Єнтін В.О. запропонував зняти його з розгляду.

Пропозицію депутата Єнтіна В.О. про зняття з розгляду питання надання дозволу ГО «Факел» на виготовлення технічної документації, головуючий - міський голова Сєнкевич О.Ф. поставив на голосування.

За результатами голосування 29 - за, 0 - проти, 0 - утримались, 9 - не голосували. Всього 38 голосів.

Миколаївською міською радою прийнято рішення про виключення проекту рішення з порядку денного для подальшого розгляду у депутатській комісії.

Відповідно до ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в України» сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно.

Порядок скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначається регламентом ради.

Відповідно до ч.7 ст.24 Регламенту Миколаївської міської ради, який затверджений рішенням №2/5 від 21.01.2016, узгоджений на нараді голів депутатських фракцій Ради міським головою проект порядку денного пленарного засідання Ради подається на розгляд Ради міським головою або секретарем Ради.

Питання, включені до проекти порядку денного можуть за пропозиціями головуючого, постійних та тимчасових контрольних комісій Ради, депутатських фракцій, груп, депутатів Ради виключатися.

Рішення про включення або виключення питання з проекту порядку денного пленарного засідання Ради приймається більшістю голосів депутатів від загального складу Ради. Проект порядку денного пленарного засідання Ради, сформований відповідно до вимог цього Регламенту, затверджується в цілому більшістю голосів депутатів від загального складу Ради.

Відповідно до п.8 ч.4 ст.5 Регламенту депутат Миколаївської міської ради має право вносити пропозиції і зауваження до порядку денного засідань Ради та її органів, порядку розгляду обговорюваних питань та їх суті.

Таким чином, відповідно до Регламенту вирішення питання про зняття будь-якого проекту рішення з порядку денного розгляду міської ради відносено до компетенції самої ради, а пропозицію має право висловити будь-який депутат ради.

До компетенції міського голови належить лише погодження проекту порядку денного пленарного засідання ради, адже остаточне рішення про включення або виключення питання порядку денного пленарного засіданні Ради приймається більшістю голосів депутатів від загального складу Ради.

За таких обставин, суд не вбачає протиправних дій з боку відповідача та підстав для задоволення позову.

В задоволенні позову відмовити.

Судові витрати відсутні.

На підставі викладеного, керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позову Громадської організації "Факел"-фонд сприяння молодим науковцям і обдарованій молоді (вул. Веселинівська, 53,Миколаїв,54036 25381523) до Міського голови міста Миколаєва Сєнкевича Олександра Федоровича (вул. Адміральська, 20,Миколаїв,54001 ) відмовити.

2. Апеляційна скарга на це рішення може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту рішення.

Суддя В. В. Біоносенко

Джерело: ЄДРСР 77628832
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку