open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
805/4603/18-а

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 вересня 2018 р. Справа№805/4603/18-а


приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шинкарьовій І.В., при секретарі судового засідання Заїченко Я.В., розглянувши адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Приватного акціонерного товариства “Страхова компанія “Форте” про стягнення штрафу в сумі 1700,00 грн., -


В С Т А Н О В И В :


Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Приватного акціонерного товариства “Страхова компанія “Форте” про стягнення з приватного акціонерного товариства «Страхова компанія «Форте» (код ЄДРПОУ – 34615026) зареєстроване за адресою : 87548, Донецька область, м. Маріуполь, Приморський р-н, вул. Зелінського, буд. 41/41а до Державного бюджету України ( на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» символ звітності 106) штраф у сумі 1700,00 грн.

Ухвалою від 20 червня 2018 року відкрито провадження у справі без повідомлення учасників справи та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.

Відповідно до поштового повернення за штрих кодом 84122 03046214 відповідач ухвалу про відкриття провадження не отримав, у зв’язку з цим для захисту права відповідача та для всебічного розгляду справи, суд прийняв рішення перейти до підготовчого засідання для надання можливості відповідачу захистити свої права.

Ухвалою від 20 липня 2018 року про розгляд справи за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання. Визнано явку представників сторін обов'язковою.

У судове засідання 06 вересня 2018 року відповідач позову суду не надіслав. Позивач про дату час та місце судового засідання був повідомленим належним чином.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд встановив наступне.

Відповідно до п. 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 року № 1070 (далі - Положення № 1070), органом, що уповноважений здійснювати державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг є Нацкомфінпослуг.

Керуючись Положенням про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 № 2319, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за № 2112/22424, у межах своїх повноважень, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, складено Акт відносно Відповідача, про правопорушення від 15.02.2018 № 76/13-2/14.

До Приватного акціонерного товариства “Страхова компанія “Форте” застосовано захід впливу у вигляді розпорядження від 30.11.2017 № 4373 (далі - Розпорядження № 4373), яким приписано усунути порушення законодавства про фінансові послуги та повідомити Нацкомфінпослуг про усунення порушення з наданням підтверджуючих документів включно до 01.02.2018.

За результатами перевірки звітних даних Товариства за 9 місяців 2017 року (вх. № 1988з/ск від 25.10.2017), що надійшли до Нацкомфінпослуг у паперовій формі, встановлено, що відповідно до таблиці 6.2 «Перевищення фактичного запасу платоспроможності страховика над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності» розділу 6 «Умови забезпечення платоспроможності страховика» Додатку 4 звітних даних Товариства за 9 місяців 2017 року величина фактичного запасу платоспроможності страховика складає 31 073,5 тис. грн., величина нормативного запасу платоспроможності складає 36 441,2 тис. грн. Величина фактичного запасу платоспроможності відповідача менша розрахункового нормативного запасу платоспроможності на 5 367,7 тис. грн. Що у свою чергу свідчить про порушення вимог статті 30 Закону України «Про страхування», відповідно до якої на будь-яку дату фактичний запас платоспроможності страховика повинен перевищувати розрахунковий нормативний запас платоспроможності; пункту 45 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів), затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 07.12.2016 № 913 (далі - Ліцензійні умови), відповідно до якого вимоги, установлені законодавством України у сфері регулювання страхової діяльності, повинні виконуватись страховиками протягом дії ліцензії; пункту 34 Ліцензійних умов, відповідно до якого, фінансова установа зобов’язана на будь-яку дату дотримуватися обов’язкових критеріїв і нормативів достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій, додержання інших показників і вимог, що обмежують ризики за операціями з фінансовими активами, установлених законами та/або нормативно-правовими актами Нацкомфінпослуг, а також вимог законодавства щодо формування резервного капіталу та інших обов’язкових резервів.

В акті зазначено, що величина сформованих відповідачем страхових резервів (норматив диверсифікованості активів) станом на 30.09.2017 складає 70 775,9 тис. грн., при цьому, з урахуванням вимог (принципів) до безпечності, прибутковості, ліквідності, диверсифікованості та якості визначених прийнятних активів, встановлених статтею 31 Закону України «Про страхування» та розділами II та III Положення про обов'язкові критерії та нормативи достатності, диверсифікованості та якості активів страховика, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 23.02.2016 № 396, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21.03.2016 за №417/28547 (далі - Положення № 396), Товариством може бути розміщено кошти страхових резервів (дотримано норматив диверсифікованості активів) у визначені прийнятні активи у розмірі 2 515,9 тис. грн, а саме грошовими коштами на поточних рахунках - 836 тис. грн; правами вимоги до перестраховиків - 1 679,9 тис. грн.

Таким чином, сформовані відповідачем станом на 30.09.2017 страхові резерви розміщені визначеними категоріями прийнятних активів не у повному обсязі та не дотримано норматив диверсифікованості активів: дефіцит прийнятних активів Товариства для представлення коштів страхових резервів та дотримання нормативу диверсифікованості активів складає 68 260,0 тис. грн.

Станом на 30.09.2017 відповідачем порушено вимоги законодавства про фінансові послуги, статті 31 Закону України «Про страхування» в частині обов’язковості представлення коштів страхових резервів активами визначених категорій; абзацу другого пункту 6 Розділу І Положення № 396, відповідно до якого норматив диверсифікованості активів має бути не меншим, ніж величина страхових резервів, що розраховується відповідно до законодавства з урахуванням вимог стандартів фінансової звітності; пункту 7 Розділу І Положення № 396 в частині обов’язковості дотримання на будь-яку дату нормативу диверсифікованості активів; пункту 34 Ліцензійних умов, відповідно до якого, фінансова установа зобов’язана на будь-яку дату дотримуватися обов’язкових критеріїв і нормативів достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій, додержання інших показників і вимог, що обмежують ризики за операціями з фінансовими активами, установлених законами та/або нормативно-правовими актами Нацкомфінпослуг, а також вимог законодавства щодо формування резервного капіталу та інших обов’язкових резервів.

Також при перевірці, встановлено, норматив достатності активів відповідача станом на 30.09.2017 має бути не меншим, ніж сумарна величина довгострокових та поточних зобов'язань і забезпечень, включаючи величину страхових резервів, що розраховується відповідно до законодавства, яка становить 255 471,7 тис. грн.

Сума прийнятних активів, з урахуванням критеріїв та вимог до якості активів страховика, встановлених розділом II Положення № 396, збільшена на величину непростроченої дебіторської заборгованості за укладеними договорами страхування та/або перестрахування, яка розраховується з метою дотримання нормативу достатності активів, становить 2 515,9тис. грн., а саме: грошовими коштами на поточних рахунках - 836 тис. грн.; правами вимоги до перестраховиків - 1 679,9 тис. грн.

Відповідно до даних Балансу (Звіту про фінансовий стан) Додатку 1 звітних даних Товариства за дев’ять місяців 2017 року, станом на 30.09.2017, дебіторська заборгованість за продукцію, товари, роботи, послуги становить 32 226,5тис. грн., проте інформація щодо величини непростроченої дебіторської заборгованості за укладеними договорами страхування та/або перестрахування відсутня.

Отже, Товариством станом на 30.09.2017 року не дотримано нормативу достатності активів: дефіцит прийнятних активів відповідача для дотримання нормативу достатності активів складає 252 955,8 тис. грн., у зв’язку з чим, порушено вимоги законодавства «про фінансові послуги» абзац другого пункту 5 Розділу І Положення № 396, відповідно до з кого норматив достатності активів має бути не меншим, ніж сумарна величина довгострокових та поточних зобов’язань і забезпечень, включаючи величину страхових резервів, що розраховується відповідно до законодавства; пункту 7 Розділу І Положення № 396 в частині обов’язковості дотримання на будь-яку дату нормативу достатності активів; пункту 34 Ліцензійних умов, відповідно до якого, фінансова установа зобов’язана на будь-яку дату дотримуватися обов’язкових критеріїв і нормативів достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій, додержання інших показників і вимог, що обмежують ризики за операціями з фінансовими активами, установлених законами та/або нормативно-правовими актами Нацкомфінпослуг, а також вимог законодавства щодо формування резервного капіталу та інших обов’язкових резервів. Відповідачем не виконано вимог Розпорядження 4373.

Отже, відповідачем порушено вимоги законодавства про фінансові послуги, а саме пункту 5.9 розділу V Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 № 2319, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за № 2112/22424, яким визначено, що рішення Нацкомфінпослуг про фінансування заходів впливу після набрання ними чинності є обов'язковими для виконання учасниками ринку фінансових послуг.

Згідно із ч. 1 ст. 39 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг було проведено перевірку відповідача. В результаті якої встановлено порушення Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг"

На підставі акту перевірки 05 березня 2018 року позивачем була направлена на адресу відповідача постанова № 48/76/13-2/14/П від 02 березня 2018 року про застосування штрафу в розмірі 1700,00 грн.

В матеріалах справи відсутні докази оскарження постанови або підтвердження сплати штрафу у добровільному порядку.

Дані обставини є підставою для постановлення судового рішення про стягнення штрафу у розмірі 1700,00 грн.

Згідно вимог ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб’єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб’єкта владних повноважень, пов’язані із залученням свідків та проведенням експертиз, отже в даному випадку судові витрати стягненню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2,6,90,132,139,193,242-244,246,255 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В :


Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Приватного акціонерного товариства “Страхова компанія “Форте” про стягнення штрафу в сумі 1700,00 грн. про стягнення з приватного акціонерного товариства «Страхова компанія «Форте» (код ЄДРПОУ – 34615026) зареєстроване за адресою : 87548, Донецька область, м. Маріуполь, Приморський р-н, вул. Зелінського, буд. 41/41а до Державного бюджету України ( на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» символ звітності 106) штраф у сумі 1700,00 грн. - задовольнити.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства “Страхова компанія “Форте” (код ЄДРПОУ – 34615026, 87548, Донецька область, м. Маріуполь, Приморський р-н, вул. Зелінського, буд. 41/41-а) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» символ звітності 106) штраф у розмірі 1700 (Одна тисяча сімсот) гривень 00 копійок.

Повний текст рішення складений та підписаний 06 вересня 2018 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подала, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).


Суддя Шинкарьова І.В.

Джерело: ЄДРСР 76297723
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку