open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

УХВАЛА

про відкриття провадження у справі

06 липня 2018 року м. ХарківСправа № 913/332/18

Провадження №14/913/332/18

Господарський суд Луганської області у складі судді Лісовицького Є.А., розглянувши матеріали позовної заяви №03/104-1388 вих-18 від 02.07.2018

за позовом заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі органу, уповноваженому виконувати функції держави у спірних правовідносинах Марківської районної державної адміністрації Луганської області, смт. Марківка, Луганська область

до відповідача-1: ОСОБА_1 дитячого закладу оздоровлення та відпочинку дітей «Лісова Галявина» Марківського району Луганської області, с. Лісова Поляна, Марківський район, Луганська область

відповідача-2: Управління соціального захисту населення Марківської районної державної адміністрації Луганської області, смт. Марківка, Луганська область

про визнання недійсними договору

в с т а н о в и в:

Керівник Старобільської місцевої прокуратури звернувся до Господарського суду Луганської області з позовною заявою в інтересах держави в особі органу, уповноваженому виконувати функції держави у спірних правовідносинах Марківської районної державної адміністрації Луганської області до відповідачів ОСОБА_1 дитячого закладу оздоровлення та відпочинку дітей «Лісова Галявина» Марківського району Луганської області та Управління соціального захисту населення Марківської районної державної адміністрації Луганської області, в якій просить суд:

- Визнати недійсним договір №17 від 12.06.2018 про надання послуг відпочинку та оздоровлення дітей в ОСОБА_1 дитячому закладі оздоровлення та відпочинку дітей «Лісова Галявина» Марківського району Луганської області, укладений між Управлінням соціального захисту населення Марківської районної державної адміністрації та ОСОБА_1 дитячим закладом оздоровлення та відпочинку дітей «Лісова Галявина» Марківського району Луганської області.

Згідно з ч. 4 ст. 53 Господарського процесуального кодексу України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, передбачених статтею 174 цього Кодексу.

Частиною 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» передбачено, що наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва. Прокурор зобовязаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного субєкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або субєктом владних повноважень.

З огляду на викладене, зверненню прокурора з позовом до суду має передувати підтвердження суду підстав представництва інтересів держави в суді.

В обгрунтовування позовних вимог та підстав для звернення до суду в інтересах держави в особі Марківської районної державної адміністрації Луганської області прокурор зазначив наступне.

Марківським відділом Старобільської місцевої прокуратури встановлено, що рішенням сесії Марківської районної ради від 22.12.2017 №20/3 затверджено районну Програму оздоровлення та відпочинку дітей Марківського району на 2018 - 2020 роки.

Рішенням сесії Марківської районної ради від 18.05.2018 №23/23 виділено Управлінню соціального захисту населення Марківської районної державної адміністрації (далі - УПСЗН Марківської РДА) на оздоровлення та відпочинок дітей 199260 грн.

У подальшому, між УПСЗН Марківської РДА та ОСОБА_1 дитячим закладом оздоровлення та відпочинку дітей «Лісова Галявина» Марківського району Луганської області (далі - ДЗОВ «Лісова Галявина») 12.06.2018 укладено договір №17 про надання послуг відпочинку та оздоровлення дітей в позаміському дитячому закладі оздоровлення та відпочинку дітей «Лісова Галявина» Марківського району Луганської області на загальну суму 199260 грн.

Відповідно до п. 1.1 Договору ДЗОВ «Лісова Галявина» зобовязується протягом терміну обумовленого договором, надавати послуги з організації дитячого відпочинку та оздоровлення дітей у ДЗОВ «Лісова Галявина», а УСЗН Марківської РДА прийняти та оплатити надані послуги.

Згідно з п. 3.4 Договору загальна вартість договору становить 199260 грн.

Відповідно до п. 4.1. Договір набуває чинності з дня його підписання сторонами і діє до повного виконання сторонами зобовязань за договором, але не пізніше ніж до 31.12.2018, а у частині розрахунків до повного їх виконання.

Згідно з п. 5.1 Договору послуги відпочинку та оздоровлення дітей в ДЗОВ «Лісова Галявина» - це комплекс спеціальних заходів соціального, медичного, гігієнічного, спортивного характеру, спрямованих на відновлення і зміцнення фізичного і психічного стану здоровя дитини, організацію дозвілля з дотриманням періодичності активного та пасивного відпочинку, організацію раціонального харчування та забезпечення умовами проживання у відповідності із Законом України «Про оздоровлення та відпочинок дітей», Державного соціального стандарту оздоровлення та відпочинку дітей.

Однак, зазначений договір укладено з порушенням вимог чинного законодавства.

Зокрема, відповідно до ст. 1 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» від 04.09.2008 № 375-VІ (далі - Закон № 375-VІ) дитячий заклад оздоровлення та відпочинку - постійно або тимчасово діючий, спеціально організований або пристосований заклад, призначений для оздоровлення, відпочинку, розвитку дітей, що має визначене місце розташування, матеріально-технічну базу, кадрове забезпечення та технології для надання послуг з оздоровлення та відпочинку дітей відповідно до державних соціальних стандартів надання послуг з оздоровлення та відпочинку. Майнові обєкти оздоровлення та відпочинку дітей - комплекс будівель, споруд, у тому числі інженерних, інших приміщень, земельних ділянок, на яких вони розміщені, що в сукупності забезпечує діяльність дитячого закладу оздоровлення та відпочинку на належному рівні.

Відповідно до ст. 14 Закону № 375-VІ до дитячих закладів оздоровлення, по між іншим належить позаміський заклад оздоровлення та відпочинку - заклад, що функціонує протягом року, сезонно або під час канікул, у якому діти перебувають цілодобово. Заклад повинен мати спеціально відведену територію, що знаходиться в курортній або заміській зоні, матеріально-технічну базу, що відповідає санітарно-гігієнічним нормам, кадрове забезпечення для організації оздоровлення. Відповідний заклад також може належати до закладу відпочинку.

Згідно зі ст. 15 Закону № 375-VІ дитячі заклади оздоровлення та відпочинку незалежно від форми власності, що діють як юридичні особи або не мають статусу юридичної особи і перебувають у складі підприємств, установ та організацій як їхні філіали чи структурні підрозділи, обовязково включаються до складу мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку.

Майнові обєкти оздоровлення та відпочинку дітей обовязково вносяться до Державного реєстру майнових обєктів оздоровлення та відпочинку дітей.

Відомості про майнові обєкти оздоровлення та відпочинку дітей, якими користується дитячий заклад оздоровлення та відпочинку, керівник такого закладу подає до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, для внесення до Державного реєстру майнових обєктів оздоровлення та відпочинку дітей протягом одного місяця з дня отримання документів на право власності на зазначені майнові обєкти відповідно до порядку, встановленого Кабінетом Міністрів України.

Статтею 20 Закону № 375-VІ визначено, що дитячий заклад оздоровлення та відпочинку, що має статус юридичної особи, володіє, користується і розпоряджається майном, земельною ділянкою відповідно до законодавства.

Для надання послуг з оздоровлення та відпочинку дітей дитячим закладам оздоровлення та відпочинку можуть надаватися в оренду спортивні, культурні, оздоровчі об'єкти тощо.

Матеріально-технічну базу дитячого закладу оздоровлення та відпочинку складає рухоме і нерухоме майно, що належить йому на праві власності або господарського відання, оперативного управління, орендоване або передане йому засновником (власником).

Проте, УСЗН Марківської РДА при укладенні оспорюваного договору вказані правові норми не враховані, наявність матеріально-технічної бази дитячого закладу оздоровлення та відпочинку не досліджено. Як наслідок, ні одна зі сторін оспорюваного договору не може гарантувати, а тим більше забезпечити, безпечні умови для життя і здорового розвитку, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя дітей.

Так, за умовами договору № 17 від 12.06.2018 ДЗОВ «Лісова Галявина» зобовязується протягом терміну обумовленого договором, надавати послуги з організації дитячого відпочинку та оздоровлення дітей у ДЗОВ «Лісова Галявина». Сторони дійшли згоди щодо значення вислову «послуги відпочинку та оздоровлення дітей в ДЗОВ «Лісова Галявина», визначивши його як комплекс спеціальних заходів соціального, медичного, гігієнічного, спортивного характеру, спрямованих на відновлення і зміцнення фізичного і психічного стану здоровя дитини, організацію дозвілля з дотриманням періодичності активного та пасивного відпочинку, організацію раціонального харчування та забезпечення умовами проживання у відповідності із Законом України «Про оздоровлення та відпочинок дітей», Державного соціального стандарту оздоровлення та відпочинку дітей

При цьому, дитячий заклад оздоровлення «Лісова Галявина» листом № 9 від 13.06.2018 поінформував прокуратуру, про те що заклад створено у 1998 році. Комплекс будівель на балансі Дитячого закладу оздоровлення «Лісова Галявина» не обліковується: акт приймання-передачі майна від засновників відсутній, інвентарні картки обліку основних засобів не заводились, у статистичних звітах наявність майна не відображалась. Документи, що засвідчують права власності або користування будівлями та земельною ділянкою не оформлювались.

Відсутність нерухомого майна, у тому числі земельної ділянки, у Дитячого закладу оздоровлення «Лісова Галявина» підтверджується також інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, відповідно до яких відомості про права на нерухоме майно закладу відсутні.

Разом з цим, відповідно до ч. ч. 2, 3, 4 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952-ІV (далі - Закон № 1952-ІV) речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 01.01.2013, визнаються дійсними за наявності однієї з таких умов: реєстрація таких прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, або на момент виникнення таких прав діяло законодавство, що не передбачало їх обовязкової реєстрації.

Статтею 5 Закону № 1952-ІV визначено, що у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на обєкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комплекси, житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення.

Згідно із відомостями, що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, опублікованому на офіційному сайті Міністерства юстиції України, Дитячий заклад оздоровлення «Лісова Галявина» як юридична особа зареєстрований 16.04.1998.

На час реєстрації Дитячого закладу оздоровлення «Лісова Галявина» як юридичної особи порядок державної реєстрації об'єктів нерухомого майна, що знаходяться у власності юридичних та фізичних осіб визначався Правилами державної реєстрації обєктів нерухомого майна, що знаходиться у власності юридичних та фізичних осіб, затвердженими наказом Державного комітету України по житлово-комунальному господарству від 13.12.1995 № 56 (далі Правила).

Пунктом 1.3 Правил визначено, що вони діють на території України і є обовязковими для виконання всіма міністерствами, відомствами, місцевими органами державної виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями.

Згідно з п. 1.4 Правил державну реєстрацію об'єктів нерухомого майна здійснюють державні підприємства - бюро технічної інвентаризації місцевих органів державної виконавчої влади на підставі відповідних правовстановлюючих документів, за рахунок коштів власників нерухомого майна.

У подальшому, питання реєстрації права власності на обєкти нерухомості регулювалось Інструкцією про порядок державної реєстрації права власності на обєкти нерухомого майна, що перебувають у власності юридичних та фізичних осіб, затвердженою наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України 09.06.1998 № 121, Тимчасовим положенням про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно, затвердженим наказом Міністерства юстиції України № 7/5 від 07.02.2002, які містили аналогічні положення.

Наразі відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, розміщене на території України, та обтяжень таких прав, регулюються Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952-1V.

Відповідно до листа Марківського РБТІ від 13.06.2018 № 109 на майнові обєкти оздоровлення та відпочинку дітей дитячого закладу оздоровлення «Лісова Галявина», право власності не зареєстровано.

За інформацією Марківської селищної ради від 18.04.2018 № 160 згідно з державною статистичною звітністю форми 6-зем «Звіт про наявність земель та розподіл їх по власних землі та землекористувачах, угіддях та видах економічної діяльності» на території селищної ради обліковується дитячий заклад оздоровлення «Лісова Галявина» на земельній ділянці площею 1,6 га, правовстановлюючі документи на яку відсутні. Будівлі дитячого закладу оздоровлення «Лісова Галявина» у власності Марківської селищної ради не перебувають, правовстановлюючі документи на нежитлові будівлі закладу відсутні.

Крім цього, Марківська селищна рада додатково повідомила, що не володіє інформацією щодо власника нежитлових будівель ДЗОВ «Лісова Галявина». Свідоцтво про право власності на вказані будівлі Марківською селищною радою за період з 1998-2018 роки не видавалось.

З наведеного вбачається, що наразі майновий обєкт оздоровлення та відпочинку дітей використовується Дитячим закладом оздоровлення «Лісова Галявина» без законних підстав та взагалі не має власника, а тому відсутні посадові особи, які несуть відповідальність за технічний стан будівель і споруд закладу, що забезпечує збереження життя і здоровя дітей.

Таким чином, оспорюваний договір укладений з порушенням вимог ст. ст. 14, 20 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей», оскільки у відповідача ДЗОВ «Лісова Галявина» відсутні спеціально відведена територія (земельна ділянка) та належна матеріально-технічна база.

Крім того, відповідно до п. 1 ч. 1, ч. ч. 2, 3 ст. 13 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» дитячий заклад оздоровлення та відпочинку за своїми організаційно-правовими формами може бути державної (заснований на державній формі власності), комунальної (заснований на комунальній формі власності) або приватної (заснований на приватній формі власності) форми власності.

Дитячі заклади оздоровлення та відпочинку створюють умови для проживання, харчування, медичного обслуговування, виховання дітей, розвитку їх інтересів та здібностей, здобуття елементарних трудових навичок тощо відповідно до державних соціальних стандартів оздоровлення та відпочинку дітей.

Дитячі заклади оздоровлення та відпочинку у своїй діяльності керуються цим Законом та статутом (положенням), розробленим відповідно до Типового положення про дитячий заклад оздоровлення та відпочинку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Вивченням змісту Статуту ДЗОВ «Лісова Галявина» встановлено, що його деякі положення не відповідають Типовому положенні про дитячий заклад оздоровлення та відпочинку, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.2009 № 422.

Так, у п. 10 Типового положення зазначено, що приймання дітей до закладу здійснюється на підставі путівки та за наявності медичної довідки встановленого зразка, затвердженого МОЗ. Але, підстави та порядок приймання дітей до ДЗОВ «Лісова галявина» у Статуті ніяким чином не оговорені.

Відповідно до п. 11 Типового положення путівка до дитячого закладу - це документ, який засвідчує право дитини на отримання послуг з оздоровлення та відпочинку, умови перебування в такому закладі і визначає вартість та перелік послуг з оздоровлення та відпочинку для однієї дитини в конкретному закладі. Проте, у Статуті ДЗОВ «Лісова галявина» не конкретизовано путівку як документ, який засвідчує право дитини на отримання послуг з оздоровлення та відпочинку, в статуті путівка згадується лише 1 раз (про те, що дитина має право отримувати зазначені в путівці послуги з оздоровлення та відпочинку).

Згідно з п. 14. Типового положення відрахування дитини з дитячого закладу здійснюється за бажанням батьків або інших законних представників чи на підставі медичного висновку про стан здоров'я дитини, що унеможливлює її перебування в дитячому закладі.

Проте, ці обставини не зазначені у п. 7.6 Статуту ДЗОВ «Лісова Галявина», оскільки в статуті лише вказано, що дострокове відправлення дитини до місця постійного проживання у разі порушення вимог внутрішнього розпорядку дитячого закладу та у разі неможливості батьків або інших законних представників забрати дитину з дитячого закладу.

Відповідно до п. 15 Типового положення працівники дитячого закладу відповідно до своїх функціональних повноважень несуть відповідальність за збереження життя та здоров'я дітей, які перебувають в ньому.

У Статуті ДЗОВ «Лісова Галявина» відповідальність працівників закладу взагалі не передбачена.

Згідно з п. 16. Типового положення надання дітям та працівникам дитячого закладу медичної допомоги на дошпітальному етапі та лікування здійснюється медичними працівниками такого закладу.

Надання дітям та працівникам дитячого закладу невідкладної медичної допомоги, зокрема стаціонарної, здійснюється територіальним лікувально-профілактичним закладом, закріпленим за дитячим закладом.

Проте, у Статуті ДЗОВ «Лісова Галявина» не зазначено який лікувальний заклад закріплений за ДЗОВ «Лісова Галявина».

Відповідно до п. 18 Типового положення дитячий заклад забезпечує збалансоване харчування дітей, необхідне для їх нормального росту і розвитку, із дотриманням вимог щодо якості та безпеки продукції, визначених нормативними документами.

Але, в статуті ДЗОВ «Лісова Галявина» про ці обставини взагалі нічого не зазначено.

Окрім цього, будь яка відповідальність директора ДЗОВ «Лісова Галявина», у тому числі, передбачена ст. 20-1 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей», у статуті ДЗОВ «Лісова Галявина» також не передбачена.

Таким чином, статут ДЗОВ «Лісова Галявина» не відповідає вимогам Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» та вимогам Типового Положення про дитячий заклад оздоровлення та відпочинку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.2009 № 422. Цей фактор також залишився поза увагою УПСЗН Марківської РДА під час укладання оспорюваного договору.

Прокурор звертається до господарського суду в інтересах Марківської районної державної адміністрації Луганської області з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 7 Закону № 375-VІ визначено, що місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування у межах своїх повноважень, по між іншим, виділяють кошти з місцевих бюджетів на організацію оздоровлення та відпочинку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, а також на підтримку дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, здійснюють контролю за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку незалежно від форми власності та підпорядкування.

При цьому, попри нормативно визначений порядок та надані чинним законодавством повноваження Марківською РДА не здійснювали контроль за діяльністю ДЗОВ «Лісова Галявина», як наслідок, про забезпечення безпечних умов перебування дітей у цьому закладі не може бути і мови.

Крім того, відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Бюджетного Кодексу України головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети місцеві державні адміністрації.

Згідно з ст. 1 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади. Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.

Приписом ст. 16 того ж Закону місцеві державні адміністрації в межах, визначених Конституцією і законами України, здійснюють на відповідних територіях державний контроль, поміж іншим, за станом фінансової дисципліни, обліку та звітності, виконанням державних контрактів і зобовязань перед бюджетом, належним і своєчасним відшкодуванням шкоди, заподіяної державі.

Статтею 18 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» визначено, що місцева державна адміністрація у сфері бюджету та фінансів складає і подає на затвердження ради проект відповідного бюджету та фінансів, по між іншим, забезпечує його виконання; звітує перед відповідною радою про його виконання; здійснює фінансування підприємств, установ та організацій освіти, науки, фізичної культури і спорту, переданих у встановленому законом порядку в управління місцевій державній адміністрації вищими органами державної та виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад, інших заходів, передбачених законодавством.

Згідно з витягом з Державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань визначено, що Марківська районна державна адміністрація Луганської області є органом державної влади.

Відповідно до п. 1 Положення про управління соціального захисту населення Марківської районної державної адміністрації, яке затверджене розпорядженням голови Марківської РДА №857 від 20.12.2012 воно утворюється головою районної державної адміністрації, входить до її складу і забезпечує виконання покладених на управління завдань.

Підпунктом 7 п. 6 Положення Управління відповідно до визначених повноважень забезпечує ефективне і цільове використання бюджетних коштів.

При цьому, відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» для реалізації наданих повноважень місцеві державні адміністрації мають право звертатися до суду та здійснювати інші функції і повноваження у спосіб, передбачений Конституцією та законами України.

Тому недотримання вказаних вимог порушує права Марківської районної державної адміністрації, як головного розпорядника бюджетних коштів, до складу якої входить Управління соціального захисту населення та органу, уповноваженого представляти інтереси адміністративно-територіальної одиниці.

Отже бездіяльність Марківської РДА сприяє порушенню основних засад державної політики у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, чим порушує інтереси держави у сфері охорони дитинства та у бюджетній сфері, що у свою чергу є порушенням загальнодержавних інтересів, та у відповідності до ст. 131-1 Конституції України покладає на прокурора обовязок представництва в суді.

Таким чином, звернення прокурора до суду спрямоване на задоволення суспільної потреби у відновленні законності при вирішенні суспільно-значимого питання щодо належного розпорядження бюджетними коштами з метою захисту інтересів держави у сфері охорони дитинства.

У відповідності до ч. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» Старобільська місцева прокуратура Луганської області повідомила Марківську районну державну адміністрацію Луганській області про намір звернутися до господарського суду в його інтересах із зазначеним позовом листом від 02.07.2018 № 03/104-1387 вих-18.

Враховуючи наведене прокурором обґрунтування та положення законодавства, суд вважає за можливе підтвердити підстави представництва керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області в інтересах держави в особі органу, уповноваженому здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах Старобільської районної ради Луганської області за позовною заявою у цій справі та визнає подані матеріали достатніми для прийняття позовної заяви до розгляду.

Згідно з ч. 2 п. 5 ст. 53 Господарського процесуального кодексу України у разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача.

Таким чином, Марківська районна державна адміністрація Луганської області набуває статусу позивача.

Відповідно до ч. 1 ст. 176 Господарського процесуального кодексу України за відсутності підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви чи відмови у відкритті провадження суд відкриває провадження у справі протягом пяти днів з дня надходження позовної заяви або заяви про усунення недоліків, поданої в порядку, передбаченому статтею 174 цього кодексу.

Враховуючи підтвердження прокурором підстав позову, поданого з метою захисту інтересів держави, суд вважає можливим відкрити провадження у справі, справу розглядати за правилами загального позовного провадження та призначити справу до розгляду в підготовчому засіданні.

Керуючись ст. ст. 12, 53, 120, 176, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

у х в а л и в:

1. Підтвердити підстави представництва заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі органу, уповноваженому виконувати функції держави у спірних правовідносинах Марківської районної державної адміністрації Луганської області з заявленими позовними вимогами.

2. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.

3. Здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

4. Підготовче засідання призначити на 06.08.2018 о 10 год. 00 хв.

Судове засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду Луганської області за адресою: м. Харків, проспект Науки, буд. 5, зал судових засідань №205.

5. Запропонувати позивачу - Марківській районній державній адміністрації Луганської області надати суду письмові пояснення стосовно правової позиції за даним позовом.

6. Встановити відповідачам строк для подачі відзиву на позовну заяву, з урахуванням вимог ст. 165 Господарського процесуального кодексу України, до 03.08.2018.

7. При направленні в судове засідання уповноважених представників сторін, останнім мати при собі відповідно до ст. 60 Господарського процесуального кодексу України документи, що підтверджують повноваження представників.

Звертаємо увагу учасників судового процесу, що всі копії документів, що додаються до матеріалів справи та довіреності представників сторін повинні бути належним чином засвідчені. Крім того, п. 5.27 Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації (ДСТУ 4163-2003) передбачено, що відмітка про засвідчення копії документа складається зі слів «Згідно з оригіналом», назви, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії; засвідчуватись повинна кожна сторінка документу з відтиском печатки підприємства, установи, організації, іншої юридичної особи.

Учасники справи мають можливість отримувати процесуальні документи в електронному вигляді паралельно з документами у паперовому вигляді.

Для отримання процесуальних документів в електронному вигляді потрібно:

1. Зареєструватися в системі обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу (завести поштову скриньку електронного суду), розміщену на офіційному веб-порталі судової влади України за адресою: mail.gov.ua.

2. Подати до суду заявку про отримання процесуальних документів в електронному вигляді, яку необхідно роздрукувати на офіційному веб-порталі судової влади України у вищевказаному розділі.

Процесуальні документи у відповідній справі, що видані після дати подання вказаної заявки до суду, будуть надходити в електронному вигляді на зареєстровану електронну адресу учасника судового процесу в домені mail.gov.ua, зазначену в заявці.

Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: (https://court.gov.ua/sud5014).

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею 06.07.2018 та оскарженню не підлягає.

Суддя Є.А. Лісовицький

Джерело: ЄДРСР 75134450
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку