Бучацький районний суд Тернопільської області
м. Бучач, вул. Міцкевича, 11, 48400, (03544) 2-16-40
Справа
№ 2а-68 (2010 р.)
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 березня 2010 року Бучацький районний суд Тернопільської області
в складі
головуючого судді Гордєєва В.О.,
при секретарі Лозин Л.А.,
з участю позивача ОСОБА_1,
та представника ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Бучач справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до УДАІ УМВСУ в Тернопільській області про скасування постанови у справі про притягнення до адміністративної відповідальності, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач просить суд скасувати постанову інспектора ДПС ОР ОДДЗ ОСОБА_3 від 19.11.2009 року про притягнення його до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 122 КУпАП, і справу закрити, мотивуючи тим, що дана постанова є незаконною і необґрунтованою, прийнята з порушенням вимог закону, оскільки правопорушення він не вчиняв.
В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав та пояснив, що 19.11.2009 року він керував автомобілем в м. Бучач, але пасажирці ОСОБА_4 необхідно було вийти, так як їй стало погано, тому він зупинився дальше ніж за 30 метрів від зупинки, однак працівник міліції до уваги цього не взяв.
Представник відповідача ОСОБА_2 позов заперечив та пояснив, що ОСОБА_1 19.11.2009 р. були порушені правила дорожнього руху, за що його притягнуто до адмінвідповідальності.
Вислухавши позивача, представника відповідача, свідка, дослідивши та оцінивши зібрані по справі докази, суд встановив такі обставини :
Згідно постанови інспектора ДПС ОР ОДДЗ ОСОБА_3 від 19.11.2009 року, водій ОСОБА_1 19.11.2009 р. на автодорозі Івано-Франківськ – Бучач – Тернопіль керуючи автомобілем НОМЕР_1 порушив правила зупинки, зупинився на посадковому майданчику для зупинки маршрутних транспортних засобів, скоївши адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 122 КУпАП, за що на нього накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 260 грн.
В протоколі про адмінправопорушення від 19.11.2009 року не зазначені свідки, які б підтверджували, що ОСОБА_1 вчинив дане правопорушення.
Відповідно до ч. 1 ст. 268 КУпАП особа, яка притягається до адміністративної
відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
Згідно ст. 277 КУпАП справа про адміністративне правопорушення розглядається в п'ятнадцятиденний строк з дня одержання органом (посадовою особою), правомочним розглядати справу, протоколу про адміністративне правопорушення та інших матеріалів справи.
Відповідно до ст.ст. 279-280 названого Кодексу розгляд справи розпочинається з оголошення складу колегіального органу або представлення посадової особи, яка розглядає дану справу. Головуючий на засіданні колегіального органу або посадова особа, що розглядає справу, оголошує, яка справа підлягає розгляду, хто притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснює особам, які беруть участь у розгляді справи, їх права і обов'язки. Після цього оголошується протокол про адміністративне правопорушення. На засіданні заслуховуються особи, які беруть участь у розгляді справи, досліджуються докази і вирішуються клопотання. У разі участі в розгляді справи прокурора заслуховується його висновок.
Орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Судом встановлено, що розгляд справи проведено поспішно з порушенням названих норм, чим порушено права особи, що притягувалася до адмінвідповідальності, на захист.
Крім того відповідно до ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов'язку суд витребує названі документи та матеріали. Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Таким чином, відповідачем не подано і судом не здобуто доказів, які б свідчили про вину водія ОСОБА_1 19.11.2009 року.
З огляду на зазначені обставини суд прийшов до переконання, що пропущений позивачем термін для подачі адміністративного позову підставний, позов слід задоволити. Керуючись ст. 124 Конституції України, ст.ст.18,70,71,86,159-163, 167 КАСУ, ст.ст. 251,252,268,279,280,293 КУпАП, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Поновити ОСОБА_1 строк звернення до суду.
Адміністративний позов ОСОБА_1 задоволити.
Скасувати постанову серії ВО № 059050 від 19.11.2009 року винесену інспектором ДПС ОР ОДДЗ ОСОБА_3 про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення і провадження в справі про вчинення адміністративного правопорушення передбаченого за ч. 1 ст.122 КУпАП, закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку на її апеляційне оскарження. Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Бучацький районний суд Тернопільської області шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня проголошення постанови та апеляційної скарги протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження або без попереднього подання такої заяви у строк, встановлений законом.
Суддя В.О.Гордєєв