open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 137/896/18

Провадження № 3/127/3538/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25.06.2018 м. Вінниця

Суддя Вінницького міського суду Вінницької області Вишар І.Ю., при секретарі Федоровій С.М., за участю прокурора Марченкова Д.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Вінниця справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженки ІНФОРМАЦІЯ_2 Киргізія Російська Федерація, не одруженого, працюючої заступником начальника відділу аналізу й прогнозування регіонального розвитку управління регіонального розвитку та інвестицій Департаменту міжнародного співробітництва та регіонального розвитку Вінницької ОДА, ІНФОРМАЦІЯ_3, громадянки України, проживаючої за адресою ІНФОРМАЦІЯ_4, зареєстрованої за адресою ІНФОРМАЦІЯ_5, за ч. 2 ст. 172-6 КУпАП,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА _1, перебуваючи на посаді заступник начальника відділу аналізу й прогнозування регіонального розвитку управління регіонального розвитку та інвестицій Департаменту міжнародного співробітництва та регіонального розвитку Вінницької ОДА, будучи згідно п.п. «в» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» (далі Закону), суб’єктом відповідальності за корупційні правопорушення та правопорушення пов’язані з корупцією, в порушення ч. 2 ст. 52 Закону, в установлений законом термін, не повідомила Національне агентство з питань запобігання корупції (далі - НАЗК) про суттєві зміни в майновому стані, чим вчинила правопорушення, пов’язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Так, наказом директора Департаменту міжнародного співробітництва та регіонального розвитку Вінницької обласної державної адміністрації № 53 «Про призначення ОСОБА_1М.» від 27.04.2016 ОСОБА_1 було призначено на посаду заступника начальника відділу аналізу й прогнозування регіонального розвитку управління регіонального розвитку та інвестицій Департаменту міжнародного співробітництва та регіонального розвитку Вінницької ОДА з посадовим окладом відповідно до штатного розпису, по переводу з відділу економіки відділу Літинської районної державної адміністрації.

01.03.2018 згідно наказу Департаменту міжнародного співробітництва та регіонального розвитку Вінницької обласної державної адміністрації № 25 ОСОБА_1 приступила до виконання службових обов’язків на посаді заступника начальника відділу централізованих капіталовкладень управління розвитку підприємництва та централізованих капіталовкладень Департаменту міжнародного співробітництва та регіонального розвитку Вінницької ОДА.

Відповідно до ст. 3 Закону ОСОБА_1 є суб’єктом декларування та зобов’язана подавати декларацію відповідно до цього Закону.

Згідно із частиною другою статті 52 Закону у разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів працездатних осіб, встановлених на 1 січня відповідного року, зазначений суб’єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов’язаний письмово повідомити про це НАЗК. Вказана інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Реєстр) та оприлюднюється на офіційному веб-сайті НАЗК.Рішенням НАЗК від 10.06.2016 № 2 «Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» визначено, що система подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, на першому етапі розпочинає свою роботу з 01.09.2016 для службових осіб, які станом на 01.09.2016 займають згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище. Повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування подаються службовими особами, які станом на 01.09.2016 пізніше цієї дати займають згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище.

Відповідно до пункту 6 розділу II Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Реєстру, затвердженого рішенням НАЗК від 10.06.2016 № 3, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 за № 959/29089, суб’єкти декларування письмово повідомляють НАЗК про суттєві зміни у своєму майновому стані відповідно до частини другої статті 52 Закону шляхом подання відповідного електронного повідомлення до Реєстру через власний персональний електронний кабінет у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна. Зазначене електронне повідомлення подається шляхом заповнення відповідної електронної форми на веб-сайті Реєстру відповідно до технічних вимог до форми. Згідно з пунктом2 розділу II зазначеного вище Порядку, повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування подається через мережу Інтернетз використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті суб’єкта декларування після реєстрації в Реєстрі.

13.11.2017 ОСОБА_1 уклала кредитний договір № 3-11-007 Комунальною організацією «Обласний фонд сприяння інвестиціям та будівництву» про отримання кредиту на будівництво індивідуального житлового будинку (квартири). Відповідно до п.1.1. договору Фонд надає ОСОБА_1 кредит на будівництво індивідуального житлового будинку (квартири) за адресою: АДРЕСА_1 терміном на 15 років у сумі 300 тис. грн.

За даними сайту Єдиний веб-портал використання публічних коштів: Edata (https://spending.gov.ua/web/guest/transaction) 15.11.2017 ОСОБА_1 згідно кредитного договору №3-11-007 від 13.11.2017 отримала грошові кошти у сумі 300 тис. грн.

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» визначено розмір прожиткового мінімуму на одну працездатну особу на 01 січня 2017 року - 1600 гривень.

Тобто, у ОСОБА_1 після отримання 15.11.2017, згідно кредитного договору, грошових коштів в сумі 300 тис. грн., що становить 176,4 прожиткових мінімумів працездатних осіб, встановлених на 01 січня 2017 року, потребує здійснення додаткових заходів фінансового контролю, передбачених частиною 2 статті 52 Закону, виник обов’язок, передбачений частиною другою статті 52 Закону, у десятиденний строк з моменту отримання доходу письмово повідомити про суттєві зміни в майновому стані НАЗК.

Відповідно до положень статей 251 - 253 Цивільного кодексу України передбачено, що строком є певний період у часі, зі спливом якого пов’язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Він може визначатися роками, місяцями, тижнями, днями або годинами, його перебіг починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок.

Тобто, у ОСОБА_1 виник обов’язок повідомити НАЗК про суттєві зміни в майновому стані упродовж періоду з 00:00 год. 16.11.2017 по 23:59 год. 25.11.2017.

26.11.2017в 00:00 год. ОСОБА_1 порушила порядок, передбачений частиною другою статті 52 Закону, а саме у десятиденний строк з моменту отримання доходу письмово не повідомив НАЗК про суттєві зміни в майновому стані.

За результатами моніторингу загальнодоступних даних Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які розміщенні на веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції установлено, що ОСОБА_1 повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, а саме про отримання кредиту від Комунальної організації «Обласний фонд сприяння інвестиціям та будівництву» у сумі 300 тис. грн. подано не було.

Таким чином, заступник начальника відділу централізованих капіталовкладень управління розвитку підприємництва та централізованих капіталовкладень Департаменту міжнародного співробітництва та регіонального розвитку Вінницької ОДА ОСОБА_1 перебуваючи на посаді заступник начальника відділу аналізу й прогнозування регіонального розвитку управління регіонального розвитку та інвестицій Департаменту міжнародного співробітництва та регіонального розвитку Вінницької ОДА, будучи відповідно п.п. «в» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб’єктом відповідальності за правопорушення, пов’язані з корупцією, в порушення вимоги ч. 2 ст. 52 Закону, не повідомила НАЗК про суттєві зміни в майновому стані, а саме про отримання кредиту на будівництво житлового будинку (квартири) від Комунальної організації «Обласний фонд сприяння інвестиціям та будівництву» у сумі 300 тис. грн., чим вчинила адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 172-6 КУпАП.

В судовому засіданні ОСОБА_1 вину не визнала, суду пояснила, що вона не вважає це порушенням та надала суду письмові заперечення.

Прокурор Марченков Д.С. в судовому засіданні зазначив, що в діях ОСОБА_1 наявний склад правопорушення передбаченого за ч. 2 ст. 172-6 КУпАП, про що свідчать докази наявні в матеріалах справи, а тому просив визнати винною останню у вчиненні вказаного правопорушення.

Вислухавши пояснення учасників судового процесу, дослідивши матеріали справи, судом було встановлено наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 52 ЗУ «Про запобігання корупції» у разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 мінімальних заробітних плат, встановлених на 1 січня відповідного року, зазначений суб’єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов’язаний письмово повідомити про це Національне агентство. Зазначена інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Національного агентства.

Згідно ч. 2 ст. 172-6 КУпАП неповідомлення або несвоєчасне повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента або про суттєві зміни у майновому стані тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до наказу директора Департаменту міжнародного співробітництва та регіонального розвитку Вінницької обласної державної адміністрації № 53 «Про призначення ОСОБА_1М.» від 27.04.2016 ОСОБА_1 було призначено на посаду заступника начальника відділу аналізу й прогнозування регіонального розвитку управління регіонального розвитку та інвестицій Департаменту міжнародного співробітництва та регіонального розвитку Вінницької ОДА з посадовим окладом відповідно до штатного розпису, по переводу з відділу економіки відділу Літинської районної державної адміністрації.Тому, відповідно до підпункту «в» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_1 є суб’єктом відповідальності за правопорушення, пов’язані з корупцією, є суб’єктом декларування та зобов’язана подавати декларацію відповідно до цього Закону.

Так, ОСОБА_1 13.11.2017 уклала кредитний договір № 3-11-007 з Комунальною організацією «Обласний фонд сприяння інвестиціям та будівництву» про отримання кредиту на будівництво індивідуального житлового будинку (квартири).

Відповідно до п.1.1. договору Фонд надає ОСОБА_1 кредит на будівництво індивідуального житлового будинку (квартири) за адресою: АДРЕСА_1 терміном на 15 років у сумі 300 тис. грн.

За даними сайту Єдиний веб-портал використання публічних коштів: Edata (https://spending.gov.ua/web/guest/transaction) 15.11.2017 ОСОБА_1 згідно кредитного договору №3-11-007 від 13.11.2017 отримала грошові кошти у сумі 300 тис. грн.

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» визначено розмір прожиткового мінімуму на одну працездатну особу на 01 січня 2017 року - 1600 гривень., у свою чергу 50 прожиткових мінімумів складало 80 000 грн.

За таких умов, відповідно до ч. 2 ст. 52 ЗУ «Про запобігання корупції», ОСОБА_1, будучи на посаді заступника начальника відділу аналізу й прогнозування регіонального розвитку управління регіонального розвитку та інвестицій Департаменту міжнародного співробітництва та регіонального розвитку Вінницької ОДА, була зобов’язана у десятиденний строк з моменту отримання грошових коштів письмово повідомити про це НАЗК.

Тобто, у ОСОБА_1 виник обов’язок повідомити НАЗК про суттєві зміни в майновому стані упродовж періоду з 00:00 год. 16.11.2017 по 23:59 год. 25.11.2017.

Твердження ОСОБА_1 про відсутність умислу на неподання повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, оскільки вона вважає, що у неї не відбулись зміни в майновому стані, не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи.

Таким чином, ОСОБА_1, будучи суб’єктом, на яку поширюються вимоги ч. 2 ст. 52 Закону України «Про запобігання корупції», в порушення встановленого законом десятиденного строку, не повідомила НАЗК про суттєві зміни у майновому стані, що перевищує 50 прожиткових мінімумів встановлених для працездатних осіб встановлених на 1 січня відповідного року, чим вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 172-6 КУпАП.

Згідно інформаційного листа ВССУ з розгляду цивільних та кримінальних справ №223-943/0/4-17 від 22.05.2017 вбачається, що при розгляді справ про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією, суди зобов’язані забезпечувати своєчасний та якісний їх розгляд, точне й неухильне застосування чинного законодавства.

Вирішуючи справи цієї категорії, суди повинні керуватися Конституцією України, Конвенцією ООН проти корупції (Нью-Йорк, 31 жовтня 2003 року), Кримінальною конвенцією Ради Європи про боротьбу з корупцією (Страсбург, 27 січня 1999 року), додатковим протоколом до Кримінальної конвенції Ради Європи про боротьбу з корупцією (Страсбург, 15 травня 2003 року), Законом України від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII «Про запобігання корупції» (далі-Закон), Кодексом України про адміністративні правопорушення, іншими нормативно-правовими актами України, а також практикою Європейського суду з прав людини (далі - ЄСПЛ).

Рішенням ЄСПЛ від 14 жовтня 2010 року у справі «Щокін проти України» визначено концепцію якості закону, зокрема з вимогою, щоб він був доступним для заінтересованих осіб, чітким та передбачуваним у своєму застосуванні. Відсутність у національному законодавстві необхідної чіткості і точності порушує вимогу «якості закону». В разі коли національне законодавство припустило неоднозначне або множинне тлумачення прав та обов’язків осіб, національні органи зобов’язані застосувати найбільш сприятливий для осіб підхід. Тобто вирішення колізій у законодавстві завжди тлумачиться на користь особи.

В даному випадку ЗУ «Про запобігання корупції» чітко передбачено строки на подання повідомлення про суттєві зміни у майновому стані та Кодексом України про адміністративні правопорушення визначено відповідальність за порушення даних строків, а тому відсутні підстави для неоднозначного або множинного тлумачення прав та обов’язків осіб.

Таким чином, в судовому засіданні було повністю доведено вину ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-6 КУпАП, що підтверджується доказами наявними в матеріалах справи, а саме: наказом директора Департаменту міжнародного співробітництва та регіонального розвитку Вінницької обласної державної адміністрації № 53 «Про призначення ОСОБА_1М.» від 27.04.2016, кредитним договором № 3-11-007 з Комунальною організацією «Обласний фонд сприяння інвестиціям та будівництву» про отримання кредиту на будівництво індивідуального житлового будинку (квартири), витягом з сайту Єдиний веб-портал використання публічних коштів: Edata (https://spending.gov.ua/web/guest/transaction) 15.11.2017 ОСОБА_1 згідно кредитного договору №3-11-007 від 13.11.2017 отримала грошові кошти у сумі 300 тис. грн.; пояснення ОСОБА_1 від 27 березня 2018 та іншими документами, які долучені до матеріалів справи.

Відповідно до ст. 33 КУпАП при призначенні покарання суд враховує характер вчиненого порушення, особу правопорушника, ступінь його вини, обставини, що пом’якшують чи обтяжують відповідальність.

Суд приймає до уваги, що ОСОБА_1 у судовому засіданні вину не визнала, однак раніше до адміністративної відповідальності не притягувався, обставин обтяжуючих покарання встановлено не було, а тому необхідним та достатнім буде застосування до ОСОБА_1 адміністративного стягнення у вигляді штрафу.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, суд вважає за необхідне стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 352 (триста п’ятдесят дві) грн. 40 коп. на користь держави.

На підставі викладеного, керуючись ст. 172 – 6, 245, п. 1 ч. 1 ст. 247, 280, 283, 284 КУпАП, ст. 12 ЗУ «Про запобігання корупції», суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Визнати ОСОБА_1 винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-6 КУпАП та застосувати до неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3400 (три тисячі чотириста) грн. на користь держави.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 352 (триста п’ятдесят дві) грн. 40 коп. на користь держави.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови до апеляційного суду Вінницької області через Вінницький міський суд Вінницької області.

Суддя

Джерело: ЄДРСР 75048648
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку