open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 208/2710/17(2-а/208/195/17)
Моніторити
Ухвала суду /28.06.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.06.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /15.12.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.11.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /29.10.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.10.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.08.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.07.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /21.06.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Постанова /21.06.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.03.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.03.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
emblem
Справа № 208/2710/17(2-а/208/195/17)
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /28.06.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.06.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /15.12.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.11.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /29.10.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.10.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.08.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.07.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /21.06.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Постанова /21.06.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.03.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.03.2018/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

21 червня 2018 року

справа № 208/2710/17(2-а/208/195/17)

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючий суддя: Ясенова Т.І.

судді: Суховаров А.В. Головко О.В.

секретар судового засідання: Царьова Н.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Дніпрі адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Заводського районного суду м. Дніпродзержинська від 17 грудня 2017 року, суддя суду першої інстанції ОСОБА_2,

по справі за позовом ОСОБА_1 до Кам’янської міської ради, Кам’янського міського голови ОСОБА_3, Постійної комісії з питань законності, правової політики, розвитку місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики про визнання протиправним та скасування рішення міської ради, протоколу засідання комісії та визнання протиправними дій міського голови,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА _1 звернувся з адміністративним позовом до Кам’янської (Дніпродзержинської) міської ради, Кам’янського міського голови ОСОБА_3, Постійної комісії з питань законності, правової політики, розвитку місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики, в якому, з урахуванням уточнення позовних вимог, просив:

визнати протиправним та скасувати рішення 16-ї сесії VII скликання Кам’янської міської ради від 21.04.2017 року № 714-16/ VII «Про внесення змін до рішення міської ради від 01.12.2015 року № 04-01/VII «Про постійні комісії Кам’янської міської ради VII скликання» (зі змінами)»;

визнати протиправним протокол засідання постійної комісії з питань законності, правової політики, розвитку місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики № 14 від 13.04.2017 року в частині затвердження пропозицій щодо проекту рішення «Про внесення змін до рішення міської ради від 01.12.2015 року № 04-01/VII «Про внесення змін до рішення міської ради від 01.12.2015 року № 04-01/VII «Про постійні комісії Кам’янської міської ради VII скликання»;

визнати протиправними дії міського голови ОСОБА_3 щодо порушення вимог Регламенту Кам’янської міської ради VII скликання в частині порядку голосування пропозицій міською радою та зобов’язати зупинити рішення Кам’янської міської ради № 714-16/ VII від 21.04.2017 року «Про внесення змін до рішення міської ради від 01.12.2015 року № 04-01/ VII «Про постійні комісії Кам’янської міської ради VII скликання» (зі змінами)».

Постановою Заводського районного суду м. Дніпродзержинська від 13 грудня 2017 року у задоволенні позовних вимог відмовлено.

В апеляційній скарзі позивач, посилаючись на неповне з’ясування судом обставин справи, неправильність застосування норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати постанову суду та прийняти нову постанову про задоволення позовних вимог у повному обсязі.

В обґрунтування апеляційної скарги позивач зазначає, що Кам’янська міська рада не позбавлена можливості ліквідувати окрему комісію, внаслідок чого припиняється членство усіх депутатів в ліквідованій комісії. Разом з тим, міська рада одночасно повинна була обрати депутатів до інших існуючих чи новоутворених постійних комісій згідно із волевиявленням кожного депутата щодо балотування до складу певної комісії. Оспорюване рішення Кам’янської міської ради № 714-16/VII від 21.04.2017 року грубо порушує рівність прав депутатів місцевих рад, адже одні депутати (ОСОБА_4, ОСОБА_5 С.) включаються до складу постійних комісій згідно їх волевиявлення, а інші – примусово. Судом першої інстанції було встановлено, що свідок ОСОБА_6 підтвердив, що дійсно позивач під час проведення засідання виявляв бажання бути обраним у відповідну комісію, але без його згоди його перевели в іншу; за інформацією, наданою секретарем міської ради, будь-яка заява про включення ОСОБА_1 до складу комісії не надходила; протоколи постійної комісії з питань законності, правової політики, розвитку місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики № 13 та № 14 відповідно від 05.04.2017 та 12.04.2017 не містять інформації про розгляд заяви позивача щодо включення до складу постійної комісії з питань транспорту, зв’язку та інфраструктури. Проте, всупереч встановленим фактам та нормам чинного законодавства суд першої інстанції дійшов хибного висновку про правомірність оспорюваного рішення щодо примусового включення позивача до складу постійної комісії міської ради з питань транспорту, зв’язку та інфраструктури та без урахування його бажання працювати у складі постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку міста, бюджету, фінансів та інвестицій. Протокол № 14 від 13.04.2017 року підтверджує факт самовільного, без письмової заяви депутата, формування постійною комісією пропозицій до проекту рішення «Про внесення змін до рішення міської ради від 01.12.2015 року № 04-01/VII «Про постійні комісії Кам’янської міської ради VII скликання» щодо включення позивача до складу постійної комісії, тож протокол порушив право позивача бути обраним до органів відповідної міської ради, вимоги Основних принципів організації діяльності постійних комісій Дніпродзержинської міської ради VII скликання, порядок їх утворення, права та обов’язки постійних комісій, якими передбачено врахування побажання депутата при формуванні постійних комісій та передбачено обов’язкову наявність заяви депутата для зміни складу постійних комісій. Міський голова порушив Регламент Кам’янської міської ради VII скликання тим, що не врахував пропозицію позивача щодо включення його до складу іншої комісії, вказана пропозиція не була зареєстрована та оформлена.

У відзиві на апеляційну скаргу представник міського голови, посилаючись на безпідставність доводів апеляційної скарги та законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.

В обґрунтування посилається на те, що на пленарному засіданні 21 квітня 2017 року депутату ОСОБА_1 головуючи (міським головою) було надано можливість висловитись у порядку встановленому статтею 24 Регламенту, проте помилкою є думка позивача, що усний виступ депутата на пленарному засіданні є пропозицією до проекту рішення міської ради. ОСОБА_1 було роз’яснено міським головою порядок включення його до іншої постійної комісії, рекомендовано подати письмову заяву про включення його до складу постійної комісії міської ради у встановленому регламентом порядку.

У відзиві на апеляційну скаргу представник міської ради посилаючись на безпідставність доводів апеляційної скарги та законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Вказує на безпідставність доводів позивача про те, що протоколи, які оскаржуються не були розміщені на офіційному веб.порталі міської ради, оскільки відповідно до листа Секретаря міської ради від 21 серпня 2017 року, на офіційному сайті міської ради згідно регламенту протокол засіданні постійної комісії з питань законності, правової політики, розвитку місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики від 05 квітня 2017 року № 13 та від 13 квітня 2017 року № 14 було оприлюднене в період п’яти робочих днів після підписання головою постійної комісії, протокол № 16 від 21 квітня 2017 року оприлюднене протягом 20 робочих днів з дня закінчення пленарного засідання.

Оскільки до постійної комісії з питань законності, правової політики, розвитку місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики позивач не надав заяви про переведення його до конкретної комісії він був переведений до комісії на розсуд міської ради.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення позивача та представників сторін, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги та відзивів на неї, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла наступних висновків.

Закон України «Про місцеве самоврядування» відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Згідно з частиною 1 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування» сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

У відповідності до частини 10 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування» рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Частиною 13 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування» передбачено, що пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським, селищним, міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальними зборами громадян. Пропозиції щодо прийняття рішень, які відповідно до закону є регуляторними актами, вносяться з урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

За приписами частини 15 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування» порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради, з урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Згідно з частиною 17 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування» сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок доступу до засідань визначається радою відповідно до закону. Протоколи сесії ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».

За приписами частини 1 статті 47 Закону України «Про місцеве самоврядування» постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.

Частиною 2 статті 47 Закону України «Про місцеве самоврядування» встановлено, що постійні комісії обираються радою на строк її повноважень у складі голови і членів комісії. Всі інші питання структури комісії вирішуються відповідною комісією.

Постійні комісії попередньо розглядають кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження відповідною радою, готують висновки з цих питань. (частина 5 статті 47 закону України «Про місцеве самоврядування»)

Відповідно до частини 2 статті 49 Закону України «Про місцеве самоврядування» депутат представляє інтереси всієї територіальної громади, має всю повноту прав, що забезпечують його активну участь у діяльності ради та утворюваних нею органів, несе обов'язки перед виборцями, радою та її органами, виконує їх доручення. Депутат, крім секретаря ради, повинен входити до складу однієї з постійних комісій ради.

Депутат зобов'язаний брати участь у роботі сесій ради, засідань постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано. (частина 4 статті 49 Закону України «Про місцеве самоврядування»)

Депутат має право ухвального голосу з усіх питань, які розглядаються на сесіях ради, а також на засіданнях постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано. (частина 6 статті 49 Закону України «Про місцеве самоврядування»)

Також за приписами частини 9 статті 49 Закону України «Про місцеве самоврядування» пропозиції і зауваження, висловлені депутатами на сесії ради, або передані в письмовій формі головуючому на сесії, розглядаються радою чи за її дорученням постійними комісіями ради або надсилаються на розгляд підзвітним і підконтрольним їй органам та посадовим особам, які зобов'язані розглянути ці пропозиції і зауваження у строки, встановлені радою, і про вжиті заходи повідомити депутатові та раді.

Згідно з частиною 1 статті 3 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» депутат місцевої ради є повноважним і рівноправним членом відповідної ради - представницького органу місцевого самоврядування.

Відповідно до статті 23 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» пропозиції і зауваження, висловлені депутатами місцевої ради на сесіях ради або передані в письмовій формі головуючому на її пленарних засіданнях, розглядаються радою або за її дорученням постійними комісіями ради чи надсилаються на розгляд підзвітним і підконтрольним органам та посадовим особам місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, керівникам відповідних підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, які зобов'язані розглянути ці пропозиції і зауваження у строки, встановлені радою, і про результати розгляду повідомити безпосередньо депутатів місцевої ради, які внесли пропозиції чи висловили зауваження, а також відповідну раду. Рада та її виконавчі органи забезпечують виконання пропозицій і зауважень депутатів місцевої ради, схвалених радою, інформують депутатів про реалізацію пропозицій і зауважень, внесених ними на сесіях рад.

Відповідно до Регламенту Кам’янської міської VII скликання, затвердженого рішенням Дніпродзержинської міської ради VII скликання 01.12.2015 року № 03-01/VII, зокрема статті 9, порядок створення постійних комісій, їх повноваження та порядок діяльності визначаються Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», основними принципами та напрямками діяльності постійних комісій міської ради та цим Регламентом.

Депутат міської ради повинен входити до складу однієї з постійних комісій. Усі члени комісії мають рівні права.

Після обрання голів постійних комісій визначається персональний склад постійних комісій.

Члени постійних комісій міської ради обираються списком після обговорення, шляхом відкритого голосування. Постійні комісії формуються депутатськими групами, фракціями за принципом пропорційності.

У разі необхідності можуть бути створені нові постійні комісії, скасовані або реорганізовані раніше створені, змінено їх кількісний склад, переобрано персональний склад.

Постійні комісії попередньо розглядають кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження міською радою, готують висновки з цих питань.

Статтею 17 Регламенту Кам’янської міської VII скликання встановлено порядок оприлюднення проектів та прийнятих рішень міської ради, згідно з якою відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» з метою забезпечення громадського обговорення та внесення можливих пропозицій проекти рішень міської ради оприлюднюються не пізніше як за 20 робочих днів до дня їх розгляду.

Під час оприлюднення проектів рішень міської ради на сайті міської ради обов’язково зазначається дата їх розміщення. (а. с. 28, 123 звор. бік)

Відповідно до частини 3 статті 25 Регламенту Кам’янської міської VII скликання пропозиції до проекту рішення подаються в письмовому виді до відділу секретаріату міської ради та повинні містити сформульований текст, що стосується одного пункту, його частини або речення.

За приписами пункту 9 статті 25 Регламенту Кам’янської міської VII скликання на голосування не ставляться виправлення редакційного характеру, пропозиції, внесені несвоєчасно.

Разом з тим, пунктом 2 статті 15 Регламенту Кам’янської міської VII скликання встановлено, що пропозиції з питань проекту порядку денного можуть вноситися міському голові секретарем ради, постійними комісіями міської ради, депутатами, виконавчим комітетом міської ради через відділ організації діяльності міської ради не пізніш, як за 15 календарних днів до пленарного засідання.

У виняткових випадках, додаткове питання до порядку денного може бути включене не пізніше, ніж за день до пленарного засідання, при наявності проекту рішення, оформленого і погодженого відповідно до вимог цього регламенту.

Рішенням Кам’янської міської ради 01 сесії VII скликання № 04-01/VII від 01.12.2015 року затверджено Основні принципи організації діяльності постійних комісій Дніпродзержинської міської ради VII скликання, порядок їх утворення, права та обов’язки постійних комісій.

За приписами статті 3 Основні принципи організації діяльності постійних комісій Дніпродзержинської міської ради VII скликання, порядок їх утворення, права та обов’язки постійних комісій, постійні комісії формуються депутатськими групами (фракціями) з урахуванням бажання депутатів міської ради.

За рекомендацією депутатських груп, фракцій міський голова на пленарному засіданні вносить пропозицію щодо кандидатур для обрання головами постійних комісій.

Заява депутата про включення до складу постійної комісії або про вихід зі складу постійної комісії подається у комісію з питань законності, правової політики, розвитку місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики для наступного розгляду на сесії міської ради.

З аналізу викладених нормативно-правових актів встановлено, що:

1. Персональний склад постійних комісій може бути змінений внаслідок дострокового припинення повноважень депутата міської ради або подання депутатом особистої заяви.

2. Постійні комісії обираються радою на строк її повноважень у складі голови і членів комісії.

3. Після обрання голів постійних комісій визначається персональний склад постійних комісій.

4. Постійні комісії попередньо розглядають кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження відповідною радою, готують висновки з цих питань.

5. Члени постійних комісій міської ради обираються списком після обговорення, шляхом відкритого голосування.

6. Постійні комісії формуються депутатськими групами, фракціями за принципом пропорційності.

7. Депутат зобов'язаний брати участь у роботі сесій ради, засідань постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано.

8. Депутат міської ради повинен входити до складу однієї з постійних комісій. Усі члени комісії мають рівні права.

9. Постійні комісії формуються депутатськими групами (фракціями) з урахуванням бажання депутатів міської ради.

10. Заява депутата про включення до складу постійної комісії або про вихід зі складу постійної комісії подається у комісію з питань законності, правової політики, розвитку місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики для наступного розгляду на сесії міської ради.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що згідно з протоколом № 13 від 05 квітня 2017 року, постійна комісія з питань законності, правової політика, розвитку місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики заслухала заяву депутата Кам’янської міської ради VII скликання ОСОБА_5 С, щодо включення його до складу постійної комісії з питань екології, промислової політики, економіки, праці, енергозбереження та впровадження аутсортингу про внесення змін до проекту рішення міської ради «Про внесення змін до рішення міської ради від 01.12.2015 № 04-01/VII «Про постійні комісії Кам’янської міської ради VII скликання» (зі змінами) та ухвалила:

викласти пункт 3 додатку 2 до рішення міської ради від 01.12.2015 № 04-01/VII (зі змінами) в наступній редакції: «Постійна комісія міської ради з питань екології, промислової політики, економіки, праці, енергозбереження та впровадження аутсортингу:

ОСОБА_7 – голова постійної комісії; ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_5 ОСОБА_10 М.»

та рекомендовано міському голові підготувати та внести на чергову сесію ради відповідний проект. (а. с. 17)

Відповідно до протоколу постійної комісії з питань законності, правової політики, розвитку місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики № 14 від 13 квітня 2017 року, додаткове питання № 6, слухали заяву депутата Кам’янської міської ради VII скликання ОСОБА_4 від 04.04.2017 року № 039 щодо переведення з постійної комісії міської ради з питань регуляторної та антикорупційної політики, споживчого ринку, розвитку підприємництва та контролю за тендерними процедурами у зв’язку з тим, що не вбачає конструктивну роботу в даній комісії та вважає доцільною роботу в постійній комісії міської ради з питань житлово-комунального господарства.

У вказаній заяві, крім іншого, внесено пропозиції:

2. розформувати постійну комісію міської ради з питань регуляторної та антикорупційної політики, споживчого ринку, розвитку підприємництва та контролю за тендерними процедурами та передати повноваження іншим постійним комісіям;

3. виключити зі складу постійної комісії міської ради з питань регуляторної та антикорупційної політики, споживчого ринку, розвитку підприємництва та контролю за тендерними процедурами депутата Кам’янської міської ради VII скликання ОСОБА_1 та включити до складу постійної комісії міської ради з питань транспорту, зв’язку та інфраструктури.

Пропозицію підтримано одноголосно.

Згідно з витягом з протоколу № 17 від 21 квітня 2017 року, на 16 сесії Кам’янської міської ради VII розглянуто пропозицію від постійної комісії з питань законності, правової політики, розвитку місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики, в тому числі:

розформувати постійну комісію міської ради з питань регуляторної та антикорупційної політики, споживчого ринку, розвитку підприємництва та контролю за тендерними процедурами та передати повноваження іншим постійним комісіям;

виключити зі складу постійної комісії міської ради з питань регуляторної та антикорупційної політики, споживчого ринку, розвитку підприємництва та контролю за тендерними процедурами депутата Кам’янської міської ради VII скликання ОСОБА_1 та включити до складу постійної комісії міської ради з питань транспорту, зв’язку та інфраструктури. Проект рішення підтримано більшістю голосів, рішення прийнято більшістю голосів. (а. с. 96-99)

З матеріалів справи, зокрема з огляду на скріншот сайту міської ради, зроблений 10.05.2017 року, судом встановлено відсутність доказів своєчасного розміщення на офіційному веб.сайті міської ради протоколів засідання постійної комісії з питань законності, правової політики, розвитку місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики № 13 та № 14, які оскаржуються.

ОСОБА_11 міської ради ОСОБА_12 від 21 серпня 2017 року, в якому зазначено, що на офіційному сайті міської ради, згідно регламенту Кам’янської міської ради VІІ скликання, затвердженого рішення міської ради від 01.12.2015 року, протоколи засідання постійної комісії з питань законності, правової політики, розвитку місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики від 05 квітня 2017 року № 13 та від 13 квітня 2017 року № 14 було оприлюднено в період п’яти робочих днів після підписання головною постійної комісії, протокол № 16 Кам’янської міської ради від 21 квітня 2017 року оприлюднено протягом 20 робочих днів з дня закінчення пленарного засідання не підтверджено жодними доказами, однак спростовується відомостями скріншоту сайту міськради від 10.05.2017 року.

Таким чином, жодних доказів щодо своєчасного оприлюднення проекту рішення «Про внесення змін до рішення міської ради від 01 грудня 2015 року № 04-01/VII «Про постійні комісії Кам’янської міської ради VІІ скликання» відповідачами не надано, що є порушенням Закону України «Про місцеве самоврядування» та Регламенту Кам’янської міської VII скликання.

Відповідно до Протоколу № 17 16 сесії Кам’янської міської ради VІІ скликання від 21 квітня 2018 року міський голова ОСОБА_3 ознайомив депутатів з пропозиціями, які надійшли від депутатів комісій в процесі розгляду питання порядку денного та озвучив пропозиції, яка надійшла від постійної комісії з питань законності, правової політики, розвитку місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики включити до порядку денного додатково питання «Про внесення змін до рішення міської ради від 01 грудня 2015 року № 04-01/VII «Про постійні комісії Кам’янської міської ради VІІ скликання» із змінами.

Матеріалами справи підтверджено, що питання ліквідації постійної комісії міської ради з питань регуляторної та антикорупційної політики, споживчого ринку, розвитку підприємництва та контролю за тендерними процедурами, головою якої був позивач не являється спірним питанням у цій справі.

Таким чином, після розформування відповідної постійної комісії, ОСОБА_1 , як депутат Кам’янської міської ради повинен входити до складу однієї з постійних комісій.

Для реалізації такого права та одночасно його обов’язку, за процедурою, визначеною Основними принципами організації діяльності постійних комісій Кам’янської міської ради VII скликання, ОСОБА_1 повинен був подати у комісію з питань законності, правової політики, розвитку місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики заяву про включення до складу постійної комісії для наступного розгляду на сесії міської ради.

Разом з тим, матеріалами справи підтверджено, що відповідну заяву позивачем подано не було, незважаючи на що, комісією з питань законності, правової політики, розвитку місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики внесено пропозицію включити депутата Кам’янської міської ради VII скликання ОСОБА_1 до складу постійної комісії міської ради з питань транспорту.

У своїй діяльності постійні комісії міської ради керуються Конституцією України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад», Регламентом Кам’янської міської ради VІІ скликання та цим рішенням. (пункт 3 статті 1 Основних принципів організації діяльності постійних комісій Кам’янської міської ради VІІ скликання, порядок їх утворення, права та обов’язки)

Доводи представника відповідачів про недотримання Регламенту міськради самим позивачем щодо неподання своєчасно відповідної заяви, не можуть бути визнані обґрунтованими, зважаючи на встановлені судом обставини порушення процедури та порядку оприлюднення зазначених вище протоколів засідання постійної комісії з питань законності, правової політики, розвитку місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики та проекту рішення, включення безпосередньо на засіданні сесії міськради до порядку денного додатково питання «Про внесення змін до рішення міської ради від 01 грудня 2015 року № 04-01/VII «Про постійні комісії Кам’янської міської ради VІІ скликання» із змінами, що в свою чергу унеможливило реалізацію позивачем права завчасно подати відповідну заяву.

Крім того, відповідно до аудіозапису пленарного засідання 16-ї сесії Кам’янської міської ради від 21.04.2017 позивач висловив пропозицію бути включеним до іншої постійної комісії, про що бажав подати відповідну заяву та пропонував внести зміни у вказаний проект рішення. Проте, вказана пропозиція в порушення приписів частини 9 статті 49 Закону України «Про місцеве самоврядування» та статті 23 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», не була розглянута, з посиланням на неподання позивачем своєчасно, у строки встановлені регламентом, відповідної письмової заяви.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції дійшов висновку, що оскільки позивачем не було подано заяву, та, враховуючи, що депутат повинен входити до складу однієї з постійних комісій, також, у разі необхідності можуть бути створені нові постійні комісії, скасовані або реорганізовані раніше створені, змінено їх кількісний склад, переобрано персональний склад, тому будь-яких порушень прав позивача відповідачами допущено не було.

Колегія суддів не погоджується з таким висновком, оскільки обов’язковою умовою формування постійних комісій є урахуванням бажання депутатів міської ради та наявність їх заяви, переведення позивача до іншої постійної комісії всупереч волевиявленню депутата міської ради порушує затверджені міською ради VII скликання Регламент та Основні принципи організації діяльності постійних комісій Кам’янської міської ради VII скликання, порядок їх утворення, права та обов’язки постійних комісій.

Враховуючи встановленні обставини справи, порушення процедури та порядку оприлюднення зазначених вище протоколів засідання постійної комісії з питань законності, правової політики, розвитку місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики та проекту рішення, порушення вимог Регламенту міської ради в частині порядку розгляду та голосування пропозицій, колегія суддів дійшла висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог в частині визнання протиправними дій міського голови щодо порушення вимог Регламенту Кам’янської міської ради VII скликання в частині порядку голосування пропозицій міською радою та визнання протиправним та скасування рішення 16-ї сесії VII скликання Кам’янської міської ради від 21.04.2017 року № 714-16/ VII «Про внесення змін до рішення міської ради від 01.12.2015 року № 04-01/VII «Про постійні комісії Кам’янської міської ради VII скликання» (зі змінами)».

Разом з тим, колегія суддів вважає, що позовні вимоги про визнання протиправним протоколу засідання постійної комісії з питань законності, правової політики, розвитку місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики № 14 від 13.04.2017 року в частині затвердження пропозицій щодо проекту рішення «Про внесення змін до рішення міської ради від 01.12.2015 року № 04-01/VII «Про внесення змін до рішення міської ради від 01.12.2015 року № 04-01/VII «Про постійні комісії Кам’янської міської ради VII скликання» задоволенню не підлягають, оскільки вказаний протокол не є рішенням та не породжує будь-яких правових наслідків, а є лише актом який фіксує відповідну процедуру.

На підставі викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції неповно з’ясовано обставини, що мають значення для справи, неправильно застосовано норми матеріального права, що у відповідності до статті 317 КАС України є підставою для скасування рішення суду першої інстанції з ухваленням нового рішення про часткове задоволення позовних вимог.

Частиною 1 статті 139 КАС України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно частин 3 та 4 статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

При частковому задоволенні позову, у випадку покладення судових витрат на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог, суд може зобов'язати сторону, на яку покладено більшу суму судових витрат, сплатити різницю іншій стороні. У такому випадку сторони звільняються від обов'язку сплачувати одна одній іншу частину судових витрат.

Частиною третьої статті 6 Закону України «Про судовий збір» встановлено, що у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Судом встановлено, що звертаючись до Заводського районного суду м.Дніпродзержинська з адміністративним позовом позивачем заявлено три вимоги немайнового характеру та сплачено судовий збір у розмірі 1920 грн., що підтверджується наявними в матеріалах справи квитанціями від 22.05.2017 за №0.0.770835903.1 та 09.06.2017 за №0.0.781600150.1. (а.с. 1, 57)

Звертаючись до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою ОСОБА_1 сплачено судовий збір у розмірі 960 грн., що підтверджується квитанцією від 12.01.2018 за №0.0.936483579.1.

Зважаючи на те, що суд апеляційної інстанції дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог, судовий збір сплачений позивачем при зверненні до суду першої та апеляційної інстанції підлягає поверненню пропорційно до розміру задоволених позовних вимог в сумі 1920грн.

Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 317, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 – задовольнити частково.

Постанову Заводського районного суду м. Дніпродзержинська від 15 грудня 2017 року – скасувати.

Позов ОСОБА_1 до Кам’янської міської ради, Кам’янського міського голови ОСОБА_3, Постійної комісії з питань законності, правової політики, розвитку місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики про визнання протиправним та скасування рішення міської ради, протоколу засідання комісії та визнання протиправними дій міського голови - задовольнити частково

Визнати протиправними дії міського голови ОСОБА_3 щодо порушення вимог Регламенту Кам’янської міської ради VII скликання в частині порядку голосування пропозицій міською радою.

Визнати протиправним та скасувати рішення 16-ї сесії VII скликання Кам’янської міської ради від 21.04.2017 року № 714-16/ VII «Про внесення змін до рішення міської ради від 01.12.2015 року № 04-01/VII «Про постійні комісії Кам’янської міської ради VII скликання» (зі змінами)».

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Кам'янської міської ради на користь ОСОБА_1 витрати на оплату судового збору в сумі 1920 грн. 00 коп. (одна тисяча дев’ятсот двадцять гривень).

Постанова набирає законної сили з 21.06.2018 та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Верховного Суду.

Повне судове рішення складено 26.06.2018.

Головуючий: Т.І. Ясенова

Суддя: А.В. Суховаров

Суддя: О.В. Головко

Джерело: ЄДРСР 74938898
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку