open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області

_________________________________________

______________________________________________________________________

10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, веб-сайт: http://zt.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"06" червня 2018 р.

м. Житомир

Справа № 906/130/18

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Кудряшової Ю.В.

секретар судового засідання: Голюк Л.А.

за участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_1, довіреність № 10 від 26.01.2018;

від відповідача: ОСОБА_2, довіреність № 7993 від 08.11.2017;

від третьої особи на стороні позивача: не прибув;

від третьої особи на стороні відповідача: ОСОБА_3, довіреність № 26/01-18 від 18.01.2018.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу

за позовом Українського інституту експертизи сортів рослин

до Приватного нотаріусу Житомирського міського нотаріального округу ОСОБА_4

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Житомирського обласного державного центру експертизи сортів рослин з державною інспекцією з охорони прав на сорти рослин Житомирської області

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Державного підприємства "Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу"

про визнання недійсним та скасування рішення від 11.05.2016р., скасування запису реєстратора про інше речове право постійного користування земельною ділянкою

В судовому засіданні 01.06.2018 оголошувалась перерва до 06.06.2018 о 15:00 год.

Позивач звернувся до суду з позовом про визнання недійсним та скасування рішення приватного нотаріуса, як реєстратора, ОСОБА_4, Житомирського міського нотаріального округу, Житомирської області, індексний номер: 29560662 від 11.05.2016 року, як наслідок, позивач також просив скасувати запис реєстратора про інше речове право, а саме право постійного користування земельною ділянкою за Державним підприємством "Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу" (код ЄДРПОУ 37884028) в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, номер запису про інше речове право 14465884 від 05.05.2016.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що на підставі наказу ОСОБА_5 України від 19.04.2012 №210 Житомирський обласний державний центр експертиз сортів рослин реорганізовано шляхом його поділу на: Український інститут експертизи сортів рослин та ДП «Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу». Згідно Наказу ОСОБА_5 №506 від 30.12.2015 зобов'язано голів комісій з реорганізації державних центрів експертизи сортів рослин з державними інспекціями з охорони прав на сорти рослин, визначених додатками до наказу ОСОБА_5 України від 19 квітня 2012 року № 210 "Про реорганізацію державних центрів експертизи сортів рослин з державними інспекціями з охорони прав на сорти рослин", внести відповідні зміни до розподільчих балансів згідно з додатком, тобто земельна ділянка реорганізованого Житомирського обласного державного центру експертиз сортів рослинповинна перейти лише до Українського інституту експертизи сортів рослин.

Запис в Державному реєстрі речових прав №14555052, внесений державним реєстратором щодо реєстрації права постійного користування за ДП «Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу» позивач вважає таким, що суперечить чинному законодавству та відомостям, зазначеним у вищезазначених документах, тому просить скасувати останній.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити в повному обсязі.

Також представник позивача в судовому засіданні заявив клопотання про зупинення провадження у справі та направлення окремої ухвали до правоохоронних органів щодо підроблення документів, поданих приватному нотаріусу (державному реєстратору) ОСОБА_4

Щодо зазначеного клопотання господарський суд вважає зазначити наступне.

Відповідно до ч.ч. 1, 11 ст. 246 ГПК України суд, виявивши при вирішенні спору порушення законодавства або недоліки в діяльності юридичної особи, державних чи інших органів, інших осіб, постановляє окрему ухвалу, незалежно від того, чи є вони учасниками судового процесу. Окрема ухвала стосовно порушення законодавства, яке містить ознаки кримінального правопорушення, надсилається прокурору або органу досудового розслідування, який повинен надати суду відповідь про вжиті ними заходи у визначений в окремій ухвалі строк.

Доказів, які б підтверджували наявність ознак кримінального правопорушення в діях по підготовці документів для державного реєстратора суду не надано.

Також суд звертає увагу, що серед виключного переліку підстав для зупинення провадження у справи, вказаних в ст. ст. 227, 228 ГПК України, можливість зупинення провадження у справі у зв'язку з направлення окремої ухвали (або повідомлення) правоохоронним органам відсутня.

За відсутності належних доказів, суд відмовляє в задоволенні даного клопотання.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав з підстав, зазначених у відзиві, вважав їх безпідставними.

Третя особа Житомирський обласний державний центр експертизи сортів рослин з державною інспекцією з охорони прав на сорти рослин Житомирської області уповноваженого представника в судове засідання не направив.

В матеріалах справи (а.с. 192-194 том 1) міститься відзив за підписом представника ОСОБА_6, відповідно до якого зазначений учасник справи підтримує позовні вимоги та просить задовольнити.

Оскільки явка представника третьої особи Житомирського обласного державного центру експертизи сортів рослин з державною інспекцією з охорони прав на сорти рослин Житомирської області в судове засідання не визнана обов'язковою, суд вважає, що неявка останнього не перешкоджатиме розгляду справи за наявними в ній матеріалами.

Представник третьої особи Державного підприємства "Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу" позовні вимоги не визнав, просив відмовити в їх задоволенні з підстав, зазначених в письмових поясненнях (а.с. 93-96 том 1).

Заслухавши пояснення учасників процесу та дослідивши матеріали справи, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до пункту 1 наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України №210 від 19.04.2012 "Про реорганізацію державних центрів експертизи сортів рослин з державними інспекціями з охорони прав на сорти рослин" (а.с. 84-86 том 1) (далі по тексту наказ № 210) реорганізовано шляхом поділу Житомирського обласного держаного центру експертизи сортів рослин з державною інспекцією з охорони прав на сорти рослин Житомирської області (код ЄДРПОУ 13557649, Житомирська область, Черняхівський район, с. Високе).

Пунктом 2 наказу № 210 передбачено приєднання частини майнових прав та обов'язків реорганізованих державних Центрів експертизи сортів рослин з державними інспекціями: з охорони прав на сорти рослий згідно розподільчих балансів до Українського інституту експертизи сортів рослин (м. Київ, вул. Генерала Родімцева, буд.15, код ЄДРПОУ 00488332) та Державного підприємства "Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу" (м. Київ, вул. Лютеранська, буд. 18-20, код ЄДРПОУ 37884028).

Пунктом 3 наказу № 210 Український інститут експертизи сортів рослин та ДП "Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу" визначено правонаступниками майнових прав і обов'язків вищезазначених реорганізованих державних центрів експертизи сортів рослин з державними інспекціями з охорони прав на сорти рослин у відповідних частинах згідно з розподільчими балансами.

Відповідно до п. 8.2. наказу № 210 головам комісії з реорганізації доручено забезпечити проведення інвентаризації майна, майнових прав та обов'язків, що знаходяться на балансі державних центрів експертизи сортів рослин з державними інспекціями з охорони прав на сорти рослин, що реорганізуються, та здійснити їх передачу на баланс Українського інституту експертизи сортів рослин та ДП "Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу" у відповідних частинах.

На виконання наказу № 210 комісія з реорганізації Житомирського обласного центру експертизи сортів рослин з державною інспекцією охорони прав на сорти рослин склала акт №6 приймання - передачі майна, майнових прав і обов'язків, що знаходяться на балансі Житомирського обласного центру експертизи сортів рослин з державною інспекцією охорони прав на сорти рослин шляхом поділу та передачі на баланс Українського інституту експертизи сортів рослин та Державного підприємства "Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу" (а.с. 62-63 том 1) в частинах визначених в розподільчому балансі та згідно з додатками, які є невід'ємною частиною цього акту.

Згідно з інвентаризаційною відомістю (а.с. 66 том 1), яка є додатком до вищезазначеного акту від 03.09.2012, на балансі Житомирського обласного центру експертизи сортів рослин з державною інспекцією охорони прав на сорти рослин станом на 31.08.2012 перебувала земельна ділянка загальною площею 225 га.

Відповідно до розподільчого опису майнових прав та обов'язків ДП "Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу" розподілено, зокрема, земельні ділянки загальною площею 225 га (pax.101 розподільчого опису) (а.с. 74 зворот том 1).

З переліку копій актів на землю (а.с. 81 том 1) вбачається, що ДП "Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу" також передано Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою серія ЖТ №03042230001 від 04.10.2004 на земельну ділянку площею 224,8 га.

В листі від 16.10.2015 за № 1086 (а.с. 22-23 том 1) підписаний Генеральним директором ДП "Центр сертифікації та експертизи і садивного матеріалу" адресованому директору Департаменту з управління державною власністю ОСОБА_5 України ОСОБА_7 стверджується що ДП "Центр сертифікації та експертизи і садивного матеріалу" на виконання доручення Першого заступника міністра аграрної політики та продовольства України від 15.07.2015 року № 13-2/11 узгоджено з Українським інститутом експертизи сортів рослин перелік закладів та площ угідь станом на 02.12.2015, для проведення експертизи сортів рослин загальної кількістю 24 одиниці та 3166,45 га, згідно додатку.

ДП "Центр сертифікації та експертизи і садивного матеріалу" не заперечує проти оформлення Українським інститутом експертизи сортів рослин права постійного користування зазначеними земельними ділянками за погодженням з ОСОБА_5 України у встановленому порядку.

ОСОБА_5 від 21.10.2015 № 37-27-3-13-17275, наявним у матеріалах справи (а.с. 24 том 1), останнім надано відповідь, що не заперечує щодо оформлення прав на вказані земельні ділянки відповідно до положень законодавства.

В подальшому, Міністерством аграрної політики та продовольства України видано Наказ №506 від 30.12.2015 "Про деякі питання реорганізації державних центрів експертизи сортів рослин з державними інспекціями з охорони прав на сорти рослин" (далі - наказ №506), затверджено перелік закладів експертизи сортів рослин та площ угідь для проведення експертизи сортів рослин між Українським інститутом експертизи сортів рослин та державним підприємством "Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу", що додається.

У відповідності до додатку до Наказу № 506 від 30.12.2015 (а.с. 18-21 том 1) погоджено земельні ресурси в загальному 224,80 га для передачі від реорганізованого Житомирського ОДЦЕСР - Українському інституту експертизи сортів рослин.

Пунктами 2, 3 наказу №506 зобов'язано голів комісій з реорганізації державних центрів експертизи сортів рослин з державними інспекціями з охорони прав на сорти рослин, визначених додатками до наказу ОСОБА_5 України від 19 квітня 2012 року № 210 "Про реорганізацію державних центрів експертизи сортів рослин з державними інспекціями з охорони прав на сорти рослин", внести відповідні зміни до розподільчих балансів згідно з додатком.

Зобов'язано директора Українського інституту експертизи сортів рослин, зокрема, вжити заходів щодо переоформлення земельних ділянок, що знаходяться у користуванні реорганізованих державних центрів експертизи сортів рослин з державними інспекціями з охорони прав на сорти рослин відповідно до розподільчих балансів.

Відповідно до інформаційної довідки від 04.12.2017 (а.с. 26-27 том 1) 05.05.2016 приватним нотаріусом ОСОБА_4 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на підставі державного акту на право постійного користування землею (копія), серія та номер: №03042230004, виданого 04.10.2004 Черняхівською районною державною адміністрацією Житомирської області; ОСОБА_7 з державного земельного кадастру про земельну ділянку, сері та номер: НВ-1802274052016, виданого 04.02.2016 відділом Держгеокадастру у Черняхівському районі Житомирської області; оголошення в газеті, серія та номер №35 (10567), виданої 04.09.2015 Громадсько-політичною газетою Черняхівського району Житомирської області "ОСОБА_2 життя" внесено запис №14465884 про реєстрацію іншого речового права, а саме право постійного користування земельною ділянкою, площею 224,8 га, кадастровий номер: 1825682000:14:000:0050, адреса: Житомирська область, Черняхівський район, Високівська сільська рада, де правокористувачем зазначено ДП "Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу".

Позивач зважаючи на викладені обставини та на Наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України № 506 від 30.12.2015 з метою захисту своїх прав звернувся до суду з даним позовом.

Як визначено ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 126 Земельного кодексу України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст.2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (в редакції, чинній на час проведення реєстраційних дій 13.05.2016р.) (далі - Закон N 1952-IV) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно з п. 3, 4 ч. 1 ст. 2 Закону N 1952-IV заявник - це власник, інший правонабувач, сторона правочину, у яких виникло речове право, або уповноважені ними особи - у разі подання документів для проведення державної реєстрації набуття, зміни або припинення права власності та інших речових прав; інший правонабувач - орендар, суб'єкт іншого права, похідного від права власності, іпотекодержатель, спадкоємець (у разі оформлення спадщини, до складу якої входять речові права на нерухоме майно, що підлягають державній реєстрації згідно із цим Законом).

Як передбачено ст. 3 Закону N 1952-IV загальними засадами державної реєстрації прав є: гарантування державою об'єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом.

Відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону N 1952-IV державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов'язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації.

Частина 1 ст. 24 Закону N 1952-IV передбачає, що у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо, зокрема, заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою; подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження.

Як визначено п. 9 постанови Кабінету Міністрів України №1127 від 25.12.15р. "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (в редакції, чинній на час проведення реєстраційних дій) разом із заявою заявник подає оригінали документів, необхідні для відповідної реєстрації, та документи, що підтверджують сплату адміністративного збору та/або внесення плати за надання інформації з Державного реєстру прав.

Відповідно до ч. 1. ст. 27 Закону N 1952-IV державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі, зокрема, державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю, державного акта на право власності на земельну ділянку або державного акта на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року.

Як зазначив, відповідач заявником (ДП "Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу" для вчинення вказаної реєстраційної дії були подані наступні документи:

1. квитанція про сплату адміністративного збору за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, квитанція про сплату за надання інформації з ДРРД

2. копія державного акту на право постійного користування землею;

3. оголошення в газеті «ОСОБА_2 життя» (випуск 35 (10567) 04.09.2015р.) щодо втрати оригіналу державного акту на право постійного користування землею;

4. витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку;

5. акт приймання-передачі майна, затверджений заступником міністра аграрної політики та продовольства України 03.09.2012р.;

6. наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України №210 від 19.04.2012 року про реорганізацію державних центрів експертизи сортів рослин з державними інспекціями з охорони прав на сорти рослин;

7. наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України №330 від 26.08.2015 року про внесення змін до наказу №210 від 19.204.2015р.

8. довідка від 20.04.2016р. видана Житомирським обласним державним центром експертизи сортів рослин з державною інспекцією з охорони прав рослин Житомирської області;

9. довіреність на представника.

Суд вважає за необхідне зазначити, що умови, підстави та процедуру проведення відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, об'єкти незавершеного будівництва та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав), перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації прав, а також умови, підстави та процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна визначає Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 р. № 1127 (далі - Порядок).

Так згідно п. 6. Порядку державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб'єкта державної реєстрації прав або нотаріуса, крім випадків, передбачених цим Порядком.

Відповідно до п. 9. Порядку разом із заявою заявник подає оригінали документів, необхідних для державної реєстрації прав, та документ, що підтверджує сплату адміністративного збору за державну реєстрацію прав.

Також пунктом 53 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно встановлено перелік документів, необхідних для державної реєстрації інших речових прав у випадку втрати державного акту, а саме: копія примірника втраченого державного акту, оголошення про втрату документа.

Зважаючи на вищевикладене, приватний нотаріус ОСОБА_4 прийшов до висновку, що заявником подано всі необхідні документи для реєстрації права постійного користування земельною ділянкою.

Разом з тим, відповідач зазначив, що подані заявником документи дають змогу встановити, що:

- відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України №210 від 19.04.2012 р. передбачено приєднати частини майнових прав та обов'язків реорганізованих державних центрів експертизи сортів рослин з державними інспекціями з охорони прав на сорти рослин згідно розподільчих балансів до Українського інституту експертизи сортів рослин та ДП «Центр сертифікації та експертизи насіння та садивного матеріалу», головам комісії з реорганізації забезпечити проведення інвентаризації майна та здійснити їх передачу на баланс Українського інституту експертизи сортів рослин та ДП «Центр сертифікації та експертизи насіння та садивного матеріалу»; подати до ОСОБА_5 України на затвердження акти приймання-передачі майна;

- відповідно до акту №6 приймання-передачі майна, майнових прав та обов'язків затвердженого заступником міністра аграрної політики та продовольства України 03.09.2012р. та згідно з Розподільчим описом майнових прав та обов'язків земельна ділянка пл. 225 га переходить на баланс ДП «Центр сертифікації та експертизи насіння та садивного матеріалу»;

- відповідно до довідки, виданої Житомирським обласним державним центром експертизи сортів рослин з державною інспекцією з охорони прав рослин Житомирської області 20.04.2016 земельна ділянка (кадастровий номер: 1825682000:14:000:0050) дійсно передана на баланс ДП «Центр сертифікації та експертизи насіння та садивного матеріалу»;

- відповідно до відомостей, що містяться у витязі з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-1802274052016 від 04.02.2016 зареєстровано право постійного користування земельною ділянкою (кадастровий номер: 1825682000:14:000:0050) за Житомирською філією Державного підприємства «Центр сертифікації та експертизи насіння та садивного матеріалу».

Таким чином відповідач при прийнятті оспорюваного рішення та внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно вважає належно перевіреними підстави та порядок набуття ДП «Центр сертифікації та експертизи насіння та садивного матеріалу» права постійного користування земельною ділянкою (кадастровий номер: 1825682000:14:000:0050).

Також суд вважає за необхідне зазначити, що ДП «Центр сертифікації та експертизи насіння та садивного матеріалу», як і позивач, належать до сфери управління ОСОБА_5 України.

Відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом президента України від 23.04.2011 року №500\2011 (далі - Положення про Міністерство), ОСОБА_5 є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику, зокрема, у сфері охорони прав на сорти рослин.

Пунктом 79 Положення визначено, що ОСОБА_5 здійснює управління об'єктами державної власності, що належать до сфери його управління.

Відповідно до статті 6 Закону України «Про управління об'єктами державної власності , зокрема, уповноважені органи управління відповідно до яких покладених на них завдань приймають рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію підприємств, установ та організацій, заснованих на державній власності.

Відповідно до абзацу 4 пункту 8 Положення Накази ОСОБА_5, видані у межах повноважень, передбачених законом, є обов'язковими до виконання центральними органами виконавчої влади, територіальними органами, місцевими держадміністраціями, органами Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності та громадянами.

Накази ОСОБА_5 від 19.04.2012 №210 та від 30.12.2015 №506 ніким не оскаржені, прийняті і оприлюднені з урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», тобто є чинними.

Також суд вважає за необхідне зазначити, що ухвалою від 27.03.2018 в порядку статті 81 ГПК України господарським судом витребувано у Відділу економічного розвитку і торгівлі Черняхівської районної державної адміністрації Житомирської області матеріали (належним чином завірені копії) реєстраційної справи №884830018256.

Відповідно до пункту 9 частини третьої статті 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон) до повноважень державного реєстратора прав на нерухоме майно (далі - державний реєстратор) належить, зокрема, формування реєстраційної справи у паперовій формі.

До повноважень суб'єктів державної реєстрації прав належить забезпечення формування та зберігання реєстраційних справ (абзац п'ятий пункту 1 частини першої статті 9 Закону).

Так, згідно абзацу шостого пункту 1 частини першої статті 9 Закону зберігання реєстраційних справ у паперовій формі здійснюється виключно виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями за місцезнаходженням відповідного майна.

Відповідно до пункту 8 частини першої статті 2 Закону реєстраційна справа - це сукупність документів, на підставі яких проведено реєстраційні дії, а також документів, сформованих у процесі проведення таких реєстраційних дій, що зберігаються у паперовій та електронній формі.

Частиною другою статті 17 Закону визначено, що реєстраційна справа включає документи у паперовій та електронній формі, на підставі яких проведено реєстраційні дії, а також документи, сформовані за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) у процесі проведення таких реєстраційних дій.

Документи, на підставі яких проведено реєстраційні дії та які підлягають поверненню заявнику, зберігаються у реєстраційній справі у формі електронних копій документів, виготовлених шляхом сканування під час проведення реєстраційних дій.

Суть вказаної норми полягає в тому, що суб'єкти, які матимуть намір отримувати документи з реєстраційної справи, мали інформацію щодо того, що в реєстраційній справі відсутні, наприклад, документи, пов'язані розробленням технічної документації на земельну ділянку, чи то документи пов'язані з проведенням технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна. В реєстраційній справі зберігаються виключно документи, на підставі яких вносилися відомості до Державного реєстру прав.

Тобто Законом чітко визначено склад документів, що включає в себе реєстраційна справа, а саме - документи, на підставі яких вносилися відомості до Державного реєстру прав, а також форму, в якій здійснюється зберігання таких документів.

Документи та/або відомості, сформовані державним реєстратором за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав під час розгляду заяви, а також електронні копії оригіналів документів, поданих для державної реєстрації прав, виготовлені шляхом сканування та долучені до відповідної заяви, зберігаються в електронній формі у цьому Реєстрі.

Зі змісту копії реєстраційної справи №884830018256, яка знаходиться в електронній формі у Відділі економічного розвитку і торгівлі Черняхівської районної державної адміністрації Житомирської області та надана останнім на виконання ухвали суду (а.с. 120-187 том 1) вбачається, що у даній справі наявні копія наказу Мінагропоітики №210 від 19.04.2012, №330 від 26.08.2015, №250-к від 23.09.2014, копія Державного акту на право постійного користування землею №03042230001 від 04.10.2004, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 04.02.2016; копія публікації в газеті, довідка №55 від 20.04.2016, акт №6 від 03.09.2012.

Наказ ОСОБА_5 №506 від 30.12.2015 матеріали реєстраційної справи №884830018256 не містять.

Слід звернути увагу, що поданими документами, а також довідкою Житомирського обласного державного центру експертизи сортів рослин з державною інспекцією з охорони прав на сорти рослин Житомирської області №55 від 20.04.2016, яка міститься в реєстраційній справі (а.с. 135 том 1) підтверджено факт передачі ДП "Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу" земельної ділянки площею 224,8 га.

Також суд вважає за необхідне зазначити, що згідно п. 1 ч. 3 ст. 10 Закону державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:

- відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом;

- відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав;

- відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих документах;

- наявність обтяжень прав на нерухоме майно;

- наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов'язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;

За наявних документів в реєстраційній справі №884830018256, суд вважає дії вчинені державним реєстратором такими, що відповідають вимогам діючого законодавства та не виходять за межі передбачених повноважень. Обов'язок державного реєстратора з'ясовувати наявність чи відсутність наказу ОСОБА_5 від 30.12.2015 №506 відсутній.

Відповідно до ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

За приписами ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

За приписами ч. 1 ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Враховуючи вищевикладені обставини, суд, оцінивши надані учасниками справи докази, дійшов висновку, що позивачем не доведено належними, достовірними та достатніми доказами факту порушення відповідачем законодавства щодо внесення запису про право постійного користування за ДП "Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу" в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, та відмовляє в позові.

На підставі ст.129 ГПК України витрати зі сплати судового збору покладаються на позивача.

Керуючись статтями 123, 129, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено: 18.06.18

Суддя Кудряшова Ю.В.

Віддрукувати:

1 - в справу;

2 - позивачу (рек. з повід.)

3 - відповідачу (рек. з повід.)

4, 5 - третім особам (рек. з повід.)

Джерело: ЄДРСР 74779637
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку