open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №813/331/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 травня 2018 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі :

головуючого - судді Кухар Н.А.

секретаря судового засідання Шавель М.М.

за участю:

представника позивача ОСОБА_1

представника відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, Кваліфікаційної комісії Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру про визнання протиправними і скасування рішень, -

в с т а н о в и в :

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_3 до Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, Кваліфікаційної комісії Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та просить:

-визнати протиправним та скасувати висновок державної експертизи землевпорядної документації від 26.07.2017 року №971-17, прийнятий Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру;

-визнати протиправним та скасувати рішення Кваліфікаційної комісії Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру,викладене у формі протоколу засідання №8 від 07.09.2017 року, в частині внесення подання стосовно анулювання кваліфікаційного сертифікату інженера-землевпорядника ОСОБА_3 від 18.01.2013 року № 001611;

- визнати протиправним та скасувати наказ Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 19.09.2017 року №188 «Про анулювання кваліфікаційних сертифікатів» в частині анулювання кваліфікаційного сертифікату інженера-землевпорядника ОСОБА_3 від 18.01.2013 року № 001611.

26.01.2018 року відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання, 10.05.2018 р. закрито підготовче провадження та призначено справи до судового розгляду.

Позивач обґрунтовує свої позовні вимоги тим, що вона не брала участі у розроблені проекту землеустрою, щодо якого надано негативний висновок державної землевпорядної експертизи, в якості сертифікованого інженера-землевпорядника, а підписала його як керівник суб»єкта господарювання розробника документації із землеустрою. Сертифікованим інженером-землевпорядником, який розробляв зазначений проект землеустрою, є ОСОБА_4 Вини позивача у вчинені грубого порушення вимог законодавства немає, жодної перевірки діяльності позивача не проводилось та не складалось жодних актів. У висновку експертизи зазначено єдине порушення, яке сформульовано як порушення ч.3 ст.123 ЗК України, а саме відсутня відмітка про реєстрацію клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою відповідного органу виконавчої влади та договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Однак, таке не передбачено законодавством, тому не було підстав надавати негативний висновок.

Відповідачем подано до суду відзив на позов, у якому зазначає, що розробниками документації із землеустрою є юридичні особи та фізичні особи підприємці, позивач є сертифікованим інженером землевпорядником, яка приймала участь у розроблені проекту землеустрою , який складено з допущенням грубого порушення законодавства у сфері землеустрою, що підтверджується негативним висновком державної експертизи, підпис якої відображений на титульній сторінці проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування ПАТ «Укртранснафта», зобовязана нести відповідальність згідно із законодавством. Наявність негативного висновку проекту землевпорядної документації свідчить про грубе порушення сертифікованим інженером-землевпорядником вимог законодавства у сфері землеустрою, що є підставою для анулювання кваліфікаційного сертифіката. Наявність акту перевірки за результатами здійснення заходів державного нагляду не є обов»язковими.

В судовому засіданні позивач та представник позивача позов підтримали, просили задоволити, представник відповідача проти позову заперечив, просив відмовити у його задоволенні.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши подані документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру №188 від 19.09.2017 року «Про анулювання кваліфікаційних сертифікатів», анульовано кваліфікаційні сертифікати інженера-землевпорядника ОСОБА_3 №001611 від 18.01.2013 р.

Підставою для винесення даного наказу став лист Кваліфікаційної комісії Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 11.09.2017 року №17/617, яким скеровано подання про анулювання кваліфікаційних сертифікатів, а також витяг з протоколу кваліфкомісії від 07.09.2017 №8.

Як вбачається із подання про анулювання кваліфікаційних сертифікатів інженерів-землевпорядників, за результатами проведення Держгеокадастром обов»язкової державної експертизи документації із землеустрою видано висновки державної експертизи землевпорядної документації, за підсумковою оцінкою якої проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок оцінено негативно. Кваліфікаційна комісія відповідно до рішення (протокол від 07.09.2017 р. №8) пропонує анулювати кваліфікаційні сертифікати інженерів-землевпорядників згідно з протоколом - під №2 зазначено позивача ОСОБА_3

Згідно з витягом з протоколу засідання №8 від 07.09.2017 року секретар комісії повідомив, що до комісії надійшов лист Держгеокадастру від 11.08.2017 року № 32-28-0.23-12969/2-17 стосовно порушень вимог положень нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у сфері землеустрою в розробленій сертифікованими інженерами - землевпорядниками документації із землеустрою, яка оцінена негативно за підсумковою оцінкою результатів державної експертизи, проведеної територіальними органами Держгеокадастру та яка була погоджена ( отримала рішення (висновок) про відмову у погодженні документації із землеустрою від територіальних органів Держгеокадастру в районах (містах). Згідно з додатком до цього листа пропонується звернутись із поданням до Кваліфікаційної комісії щодо анулювання кваліфікаційних сертифікатів інженерам-землевпорядникам, серед яких є прізвище позивача.

Крім того, секретар комісії повідомив, що за результатами проведення державної експертизи землевпорядної документації встановлені факти грубого порушення сертифікованими інженерами-землевпорядниками вимог положень нормативно-правових актів та документів, стандартів, норм і правил у сфері землеустрою при розробленні документації із землеустрою, а саме проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування ПАТ « Укртранснафта» для розміщення та експлуатації об»єктів трубопровідного транспорту ( для будівництва об»єкту «Нафтопровід «Броди»-Держкордон, розробленого ПП «Центр ринкових досліджень» (кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника від 18.01.2013 №000607 виданий ОСОБА_4 та кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника від 18.01.2013 №001611 виданий ОСОБА_3), який отримав висновок державної експертизи землевпорядної документації Держгеокадастру від 26.07.17 р. №971-17 про відмову у погодженні проекту відведення з підстав невідповідності розробленої документації із землеустрою: ч.3 ст.123 Земельного кодексу України ( відсутня відмітка про реєстрацію клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою відповідного органу виконавчої влади та договір на виконання робіт із землеустрою, щодо відведення земельних ділянок).

Відповідно до ч. 1 ст. 61-1 Закону України "Про землеустрій", державний нагляд у сфері землеустрою здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до підстав, визначених Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Таким центральним органом виконавчої влади, згідно з Положенням про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.12015 р. № 15, є Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр), яка забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин та топографо-геодезичної і картографічної діяльності.

Відповідно до положень ч.ч. 7-10 ст. 61-1 Закону України "Про землеустрій", під час здійснення заходів державного нагляду виконавців робіт із землеустрою центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, перевіряє дотримання сертифікованим інженером-землевпорядником вимог положень законів, інших нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у сфері землеустрою.

За наявності підстав для анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника акт перевірки є обов'язковим для розгляду на засіданні Кваліфікаційної комісії. За результатами розгляду акта Кваліфікаційна комісія направляє подання центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, про анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника.

На підставі подання Кваліфікаційної комісії про анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, приймає рішення про анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката та повідомляє інженера-землевпорядника письмово у двотижневий строк після надходження відповідного протоколу засідання Кваліфікаційної комісії.

Рішення про анулювання кваліфікаційного сертифіката може бути оскаржено до суду.

Відповідно до положень ст. 68 Закону України "Про землеустрій" передбачено відповідальність за порушення законодавства у сфері землеустрою.

Зокрема, особи, винні в порушенні законодавства у сфері землеустрою, несуть відповідальність згідно із законом.

Кваліфікаційна комісія за результатами розгляду письмових звернень заінтересованих осіб, замовників документації із землеустрою, органів державної влади та місцевого самоврядування, саморегулівних організацій у сфері землеустрою робить подання центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, про позбавлення сертифікованого інженера-землевпорядника кваліфікаційного сертифіката (його анулювання) з таких підстав:

грубе порушення сертифікованим інженером-землевпорядником вимог положень нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у сфері землеустрою;

рішення суду за фактами неякісного проведення землеустрою сертифікованим інженером-землевпорядником;

наявність у сертифікованого інженера-землевпорядника непогашеної судимості за корисливі злочини;

з'ясування факту неправомірної видачі кваліфікаційного сертифіката.

На підставі подання Кваліфікаційної комісії про позбавлення сертифікованого інженера-землевпорядника кваліфікаційного сертифіката центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, приймає відповідне рішення та повідомляє його письмово у двотижневий строк після надходження відповідного протоколу засідання Кваліфікаційної комісії.

Рішення про позбавлення сертифікованого інженера-землевпорядника кваліфікаційного сертифіката може бути оскаржено в судовому порядку.

Основні засади роботи Кваліфікаційної комісії визначено Порядком роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та інженера-геодезиста, який затверджений наказом Мінагрополітики України від 28.11.2012 № 739.

Відповідно до п. 1.5 Порядку роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та інженера-геодезиста, до повноважень Кваліфікаційної комісії належать:

розгляд заяв, документів та матеріалів, що надійшли до Кваліфікаційної комісії, прийняття рішень про допуск осіб, що подали зазначені документи, до складання кваліфікаційного іспиту;

організація і проведення кваліфікаційних іспитів фізичних осіб, які бажають отримати кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника та/або інженера-геодезиста;

встановлення вимог до програм підвищення кваліфікації сертифікованих інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів;

здійснення контролю за якістю професійної підготовки сертифікованих інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів;

затвердження переліку питань до кваліфікаційних іспитів, та в разі потреби внесення змін до зазначеного переліку;

прийняття рішень про видачу кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та/або інженера-геодезиста та їх дублікатів;

розгляд письмових звернень заінтересованих осіб, замовників документації із землеустрою, органів державної влади та місцевого самоврядування, саморегулівних організацій у сфері землеустрою та топографо-геодезичної і картографічної діяльності стосовно професійної діяльності сертифікованих інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів, а також актів, складених за результатами здійснених заходів державного нагляду (контролю) Держземагентством України;

прийняття рішень про внесення подання до Держземагентства України стосовно анулювання чи зупинення сертифіката інженера-землевпорядника та/або інженера-геодезиста у випадках, визначених законом;

у разі потреби звернення до відповідних уповноважених органів з метою вирішення питань, що належать до її компетенції.

Згідно з пунктом 2.1 Порядку роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та інженера-геодезиста, організаційною формою роботи Кваліфікаційної комісії є засідання, які проводяться в міру надходження документів або виникнення питань, розгляд яких потребує прийняття рішення.

Пунктами 2.6, 2.7 Порядку роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та інженера-геодезиста передбачено, що рішення Кваліфікаційної комісії приймаються шляхом відкритого голосування простою більшістю голосів присутніх на її засіданні та оформлюються протоколом, який підписують усі присутні на засіданні члени Кваліфікаційної комісії. Член Кваліфікаційної комісії, який не погоджується з прийнятим Кваліфікаційною комісією рішенням, висловлює свою думку в письмовому вигляді, що додається до протоколу. Рішення Кваліфікаційної комісії може бути оскаржено в суді.

Відповідно до п. 3.19, п. 3.20 Порядку роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та інженера-геодезиста, Кваліфікаційна комісія за результатами розгляду письмових звернень заінтересованих осіб, замовників документації із землеустрою, органів державної влади та місцевого самоврядування, саморегулівних організацій у сфері землеустрою робить подання до Держземагентства України про позбавлення сертифікованого інженера-землевпорядника кваліфікаційного сертифіката (його анулювання) з таких підстав:

грубе порушення сертифікованим інженером-землевпорядником вимог положень нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у сфері землеустрою;

рішення суду за фактами неякісного проведення землеустрою сертифікованим інженером-землевпорядником;

наявність у сертифікованого інженера-землевпорядника непогашеної судимості за корисливі злочини;

з'ясування факту неправомірної видачі кваліфікаційного сертифіката.

На підставі подання Кваліфікаційної комісії про позбавлення сертифікованого інженера-землевпорядника кваліфікаційного сертифіката Держземагентство України приймає відповідне рішення та повідомляє його письмово у двотижневий строк після надходження відповідного протоколу засідання Кваліфікаційної комісії.

Кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника анулюється Держземагентством України:

за добровільним зверненням цього інженера-землевпорядника;

у разі набрання законної сили рішенням суду про обмеження дієздатності особи (інженера-землевпорядника), визнання її недієздатною, безвісно відсутньою;

за поданням Кваліфікаційної комісії у разі встановлення факту порушення інженером-землевпорядником законодавства у сфері землеустрою відповідно до статті 68 Закону України "Про землеустрій";

на підставі свідоцтва про смерть.

З аналізу вказаних положень чинного законодавства вбачається, що анулювання кваліфікаційного сертифікату інженера-землевпорядника здійснюється Держгеокадастром за поданням Кваліфікаційної комісії за наявності однієї із підстав, визначених статтею 68 Закону України "Про землеустрій".

Кваліфікаційна комісія проводить засідання, на якому обов'язково розглядає акт перевірки та інші матеріали, та приймає відповідне рішення, яке оформлюється протоколом. У разі прийняття рішення про внесення подання до Держземагентства України стосовно анулювання сертифіката інженера-землевпорядника, Кваліфікаційна комісія вносить відповідне подання.

При цьому, суд зазначає, що законодавець розмежував два окремі випадки внесення подання про позбавлення (анулювання) кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника, а саме:

- за наслідком розгляду актів, складених за результатами здійснених заходів державного нагляду (контролю) Держземагентством України (ст. 61-1 Закону України "Про землеустрій");

- за результатами розгляду письмових звернень заінтересованих осіб, замовників документації із землеустрою, органів державної влади та місцевого самоврядування, саморегулівних організацій у сфері землеустрою (ст. 68 Закону України "Про землеустрій").

У спірних правовідносинах розглядалося питання про позбавлення позивача сертифікату інженера - землевпорядника не на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів державного нагляду (ст. 61-1 Закону України "Про землеустрій"), а на підставі письмового звернення Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастром) до Кваліфікаційної комісії шляхом направлення листа від 11.08.2017 р. №32-28-0,23-12969/2-17 (ст. 68 Закону України "Про землеустрій").

Таким чином, акт перевірки за результатами здійснених заходів державного нагляду інженера-землевпорядника ОСОБА_3 не є обов'язковим для вирішення питання про позбавлення кваліфікаційного сертифіката, а тому дії відповідача щодо внесення подання за відсутності акту перевірки є правомірними.

Наведена правова позиція відповідає правовій позиції, яка викладена в ухвалах Вищого адміністративного суду України від 22.10.2015 р. по справі №804/17150/14, від 27.10.2015 по справі №813/7681/14.

Згідно ст. 26 Закону України "Про землеустрій" замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, ОСОБА_1 міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі.

Розробниками документації із землеустрою є:

юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою;

фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.

Взаємовідносини замовників і розробників документації із землеустрою регулюються законодавством України і договором.

Відповідно до Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою, затверджених наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 11.04.2013 № 255, виконавці робіт із землеустрою та розробники документації із землеустрою робіт із землеустрою) - юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працюють не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, та фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками.

Відповідно до п. 3.2 Вимог документація із землеустрою, розроблена виконавцями (розробниками) робіт із землеустрою, підписується керівником субєкта господарювання та сертифікованим інженером-землевпорядником.

З аналізу вказаних положень чинного законодавства вбачається, що виконавцем робіт з землеустрою є не сертифікований інженер-землевпорядник, а юридична особа у складі не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників.

Враховуючи наведене, суд вважає необґрунтованими пояснення позивача про те, що вона участі у розробці проекту землеустрою не брала, а тому не повинна нести відповідальність за виявлені порушення, а підписала проект землеустрою як керівник Центру, так як, виконавцем робіт з землеустрою був Центр ринкових досліджень, а не сертифікований інженер-землевпорядник ОСОБА_4

Щодо Висновку державної експертизи землевпорядної документації від 26 липня 2017 р. №971-17, суд зазначає наступне.

З пояснень представника відповідача, наданих в судовому засіданні, судом встановлено, що наявність негативного висновку проекту землевпорядної документації свідчить про грубе порушення сертифікованим інженером-землевпорядником вимог положень нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у сфері землеустрою, що є підставою для анулювання кваліфікаційного сертифіката.

Відповідно п. "а" ч.2 ст. 28 Закону України "Про землеустрій" розробники документації із землеустрою зобов'язані дотримуватися законодавства України, що регулює земельні відносини, а також державних стандартів, норм і правил при здійсненні землеустрою.

У статті 1 Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації" визначено, що державна експертиза землевпорядної документації (далі - державна експертиза) - це діяльність, метою якої є дослідження, перевірка, аналіз та оцінка об'єктів експертизи на предмет їх відповідності вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам, а також підготовка обґрунтованих висновків для прийняття рішень щодо об'єктів експертизи.

Відповідно до положень ст. 35 Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації", результатом проведення державної експертизи є висновок державної експертизи. Висновки державної експертизи повинні містити оцінку допустимості та можливості прийняття рішення щодо об'єкта державної експертизи і враховувати соціально-економічні наслідки. У разі якщо об'єкт державної експертизи не повною мірою відповідає вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам, він повертається на доопрацювання. При цьому вказуються конкретні вимоги, відповідно до яких необхідно внести зміни і доповнення до об'єкта державної експертизи. Об'єкт державної експертизи, який не відповідає вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам, оцінюється негативно і не погоджується. Негативна оцінка об'єкта державної експертизи повинна бути всебічно обґрунтована відповідно до вимог законодавства, встановлених стандартів, норм і правил.

Згідно висновків державної експертизи землевпорядної документації від 26 липня 2017 р. №971-17, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування ПАТ «Укртранснафта» для розміщення та експлуатації об»єктів трубопровідного транспорту ( для будівництва об»єкту «Нафтопровід «Броди» -Держкордон. Виніс 1-ої і 2-ої черги Ду 700 з вздовж трасовими спорудами та кабелем зв»язку ВОЛЗ в обхід селі Розгірче км 157-км 165 (ділянка км 1,1-км 2,0) за адресою : Львівська область, Стрийський район, Розгірченська сільська рада ( за межами населеного пункту) не відповідає вимогам чинного законодавства України, встановленим нормам і правилам оцінюється негативно та не погоджується. Проект землеустрою розроблений з порушенням ч.3 ст. 123 Земельного кодексу України ( відсутня відмітка про реєстрацію клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою відповідного органу виконавчої влади та договір на виконання робіт із землеустрою, щодо відведення земельних ділянок).

Згідно ч.2,3 ст.123 Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_5 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об'єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна ОСОБА_5 Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення документації із землеустрою без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє ОСОБА_5 Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Статтею 50 Закону України «Про землеустрій» визначено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають: завдання на розроблення проекту землеустрою;пояснювальну записку;копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки за рахунок земель державної чи комунальної власності);рішення Верховної ОСОБА_5 Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом); письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду; довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями;матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки);відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки);копії правовстановлюючих документів на обєкти нерухомого майна для обєктів будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до обєктів з середніми та значними наслідками, які розташовані на земельній ділянці; розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом); розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом); акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки); акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки);перелік обмежень у використанні земельних ділянок;викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки);кадастровий план земельної ділянки;матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки); матеріали погодження проекту землеустрою.

Як вбачається із оскарженого висновку державної експертизи землевпорядної документації від 26 липня 2017 р. №971-17 позивачем допущені наступні порушення: відсутня відмітка про реєстрацію клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою відповідного органу виконавчої влади та договір на виконання робіт із землеустрою, щодо відведення земельних ділянок.

Проаналізувавши законодавство суд зазначає, що жодним нормативним актом не передбачено проставлення відмітки про реєстрацію клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою відповідного органу виконавчої влади. У матеріалах справи є клопотання (а.с.30) від 28.07.2014 року, яке адресовано Львівській обласній раді щодо початку розроблення проектів землеустрою, тобто виконано норми ст.123 Земельного кодексу України.

Крім того, судом встановлено, що до даного клопотання долучено договори на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельних ділянок, що вбачається із вказаних у клопотанні додатків. Нормами ст.123 Земельного кодексу України зазначено, що до письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки, тобто такий договір долучається до повідомлення, а не до проекту землеустрою, як зазначено у висновку.

Виходячи з вищенаведеного, судом встановлено, що позивачем при розробленні проекту землеустрою не було вчинено порушень норм законодавства, а тому оскаржуваний висновок є протиправним та підлягає скасуванню.

Кваліфікаційна комісія розглядаючи листа Держгеокадастру від 11.08.2017 року № 32-28-0.23-12969/2-17 стосовно порушень вимог положень нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у сфері землеустрою в розробленій сертифікованими інженерами - землевпорядниками документації із землеустрою, яка оцінена негативно за підсумковою оцінкою результатів державної експертизи, проведеної територіальними органами Держгеокадастру та яка була погоджена ( отримала рішення (висновок) про відмову у погодженні документації із землеустрою від територіальних органів Держгеокадастру в районах (містах ) не надала належної оцінки діям позивача при складанні проекту землеустрою, розглянула дане питання без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а тому рішення Кваліфікаційної комісії Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, викладене у формі протоколу засідання №8 від 07.09.2017 року, в частині внесення подання стосовно анулювання кваліфікаційного сертифікату інженера-землевпорядника ОСОБА_3 від 18.01.2013 року № 001611 та наказ Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 19.09.2017 року №188 «Про анулювання кваліфікаційних сертифікатів» в частині анулювання кваліфікаційного сертифікату інженера-землевпорядника ОСОБА_3 від 18.01.2013 року № 001611 є протиправними та підлягають скасуванню.

Згідно ст. 139 КА України судові витрати стягуються з відповідача Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру.

Керуючись ст.ст. 72,77,94, 241 -246 КАС України , суд

в и р і ш и в :

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати Висновок державної експертизи землевпорядної документації від 26.07.2017 року №971-17, прийнятий Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру.

Визнати протиправним та скасувати рішення Кваліфікаційної комісії Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, викладене у формі протоколу засідання №8 від 07.09.2017 року, в частині внесення подання стосовно анулювання кваліфікаційного сертифікату інженера-землевпорядника ОСОБА_3 від 18.01.2013 року № 001611.

Визнати протиправним та скасувати наказ Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 19.09.2017 року №188 «Про анулювання кваліфікаційних сертифікатів» в частині кваліфікаційного сертифікату інженера-землевпорядника ОСОБА_3 від 18.01.2013 року № 001611.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (03151, м.Київ, вул.Народного Ополчення,3, ід.код 39411771) в користь ОСОБА_3 (79068, м.Львів, вул.. Гетьмана Мазепи,9-б/3, ід № НОМЕР_1) судові витрати в сумі 2114,40 ( дві тисячі сто чотирнадцять грн.. ) грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.

Апеляційна скарга на рішення подається протягом 30 днів з дня складання повного судового рішення до Львівського апеляційної адміністративного суду. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Львівський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складено 04 червня 2018 року.

Суддя Кухар Н.А.

Джерело: ЄДРСР 74445884
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку