open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 524/4809/17

Провадження №2-а/524/26/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23.03.2018 року Автозаводський районний суд міста Кременчука в складі:

Головуючого судді Кривич Ж.О.,

при секретарі Коваль Т.М.,

за участю ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кременчуці справу за адміністративним позовом члена Південної госпітальної ради ОСОБА_4 до Кременчуцької районної ради Полтавської області, треті особи: Міністерство охорони здоровя України, Департамент охорони здоровя Полтавської обласної державної адміністрації, Кременчуцька міська рада Полтавської області, Глобинська районна рада Полтавської області, Глобинська міська рада Полтавської області, Кобеляцька районна рада Полтавської області, Горішньоплавнівська міська рада Полтавської області, Козельщинська районна рада Полтавської області, Пришибська сільська рада Полтавської області, Омельницька сільська рада Полтавської області, Новознамянська сільська рада Полтавської області, Недогарківська сільська рада Полтавської області, Піщанська сільська рада Полтавської області, ОСОБА_5, ОСОБА_6, про скасування рішення від 07.06.2017 року,

ВСТАНОВИВ:

У липні 2017 року ОСОБА_4 звернувся до суду адміністративний позов члена Південної госпітальної ради ОСОБА_4 до Кременчуцької районної ради Полтавської області, треті особи: Міністерство охорони здоровя України, Департамент охорони здоровя Полтавської обласної державної адміністрації, Кременчуцька міська рада Полтавської області, Глобинська районна рада Полтавської області, Глобинська міська рада Полтавської області, Кобеляцька районна рада Полтавської області, Горішньоплавнівська міська рада Полтавської області, Козельщинська районна рада Полтавської області, Пришибська сільська рада Полтавської області, Омельницька сільська рада Полтавської області, Новознамянська сільська рада Полтавської області, Недогарківська сільська рада Полтавської області, Піщанська сільська рада Полтавської області про скасування рішення Кременчуцької районної ради Полтавської області від 07 червня 2017 року «Про делегування представників Кременчуцького району для роботи в складі Госпітальної ради Південного госпітального округу Полтавської області».

Свої позовні вимоги мотивував тим, що рішенням Кременчуцької районної ради Полтавської області від 07 червня 2017 року «Про делегування представників Кременчуцького району для роботи у складі Госпітальної ради Південного госпітального округу Полтавської області» було прийнято рішення делегувати двох представників Кременчуцького району для роботи у складі Госпітальної ради Південного госпітального округу Полтавської області, внаслідок чого станом на день звернення з адміністративним позовом Госпітальна рада Південного госпітального округу складається з 25 делегованих осіб, замість 24 законодавчо визначених, що не відповідає вимогам п. 13 Примірного положення про госпітальний округ, затвердженого наказом Міністерства охорони здоровя 20.02.2017 року № 165. Окрім того, позивач зазначає, що оскаржуване рішення прийняте всупереч положень ч. 3 ст. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» проекти нормативно правових актів, рішень органів місцевого самоврядування , розроблені відповідними розпорядниками , оприлюднюються ними не пізніше як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття, так як на офіційному веб сайті Кременчуцької районної ради відсутня інформація про оприлюднення відповідного проекту рішення у визначений законодавцем термін, та суперечить Регламенту відповідної ради. Позивач наголошує, що вказаним рішенням, яке оскаржується Кременчуцької районної ради Полтавської області порушені права та інтереси позивача як члена Південної госпітальної ради, оскільки зазначене рішення унеможливлює подальшу роботу Ради, що в свою чергу може призвести до непоправних наслідків у вигляді формування нелегітимної госпітальної ради Південного госпітального округу та неможливості в подальшому забезпечити надання якісних медичних послуг територіальній громаді м. Кременчука.

З урахування викладеного позивач в адміністративному позові просив скасувати рішення Кременчуцької районної ради Полтавської області від 07 червня 2017 року «Про делегування представників Кременчуцького району для роботи в складі Госпітальної ради Південного госпітального округу Полтавської області», судові витрати покласти на відповідача.

10.11.2017 р. за вих. № 02-29/610-1 Відповідачем були подані до суду заперечення на адміністративний позов про скасування рішення. Відповідач зазначає, що Рішенням Кременчуцької районної ради Полтавської області від 07.06.2017 року «Про делегування представників Кременчуцького району для роботи у складі Госпітальної ради» делеговано двох представників від Кременчуцького району для роботи у складі Госпітальної ради Південного госпітального округу. Дане рішення приймалося відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 932 від 30.11.2016 р. «Про затвердження Порядку створення госпітальних округів», наказу Міністерства охорони здоровя України № 165 від 20.02.2017 р. «Про затвердження Примірного положення про госпітальний округ», враховуючи розпорядження Кабінету Міністрів України № 1013-р від 30.11.2016 р. «Про схвалення Концепції реформи фінансування системи охорони здоровя», № 198 р від 22.03.2017 р. «Про затвердження переліку та складу госпітальних округів Полтавської області», наказу Департаменту охорони здоровя облдержадміністрації по розвитку госпітальних округів. Враховуючи дані Головного управління статистики у Полтавській області зроблено розрахунок кількості членів Госпітальної ради від Кременчуцького району, відповідно до формули, яка склала: Li = 1+S x Ni/N, тобто 1+12х18067/421202=1,514726900632, що в результаті округлення до десятих становить 2 - представники, що відповідає формульним розрахункам відповідно до Примірного положення про госпітальну округ. 19.05.2017 р. на веб сайті районної ради оприлюднено проект рішення «Про делегування представників Кременчуцького району для роботи у складі Госпітальної ради. Відповідно до Регламенту районної ради, Положення про постійні комісії 7 червня 2017 року відбулося спільне засідання постійних комісій районної ради та Президії, які надавали відповідні пропозиції і рекомендації. Під час даного засідання надійшла пропозиція доповнити проект рішення, за що депутати проголосували одноголосно і рекомендували внести на розгляд сесії запропонований проект рішення зі змінами. Під час роботи сесії районної ради питання «Про делегування представників Кременчуцького району для роботи у складі Госпітальної ради» було включено до порядку денного зі зміною до нього. Під час розгляду даного питання на сесії депутати проголосували за рішення і за зміни до рішення одноголосно. На підставі викладеного, заперечення містить прохання про відмову в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.

Ухвалою Автозаводського районного суду міста Кременчука від 06.07.2017 року було відкрито провадження у справі.

Від третьої особи Глобинської районної ради Полтавської області надійшов до суду лист від 02.08.2017 р. № 02-20/212 за підписом голови ради ОСОБА_7, Глобинська районна рада Полтавської області в якому міститься клопотання про розгляд справи без участі відповідної третьої особи (а.с.41,80).

Від третьої особи Омельницької сільської ради Кременчуцького району Полтавської області надійшов до суду лист №914 від 02.08.2017 р. за підписом сільського голови ОСОБА_8 в якому міститься клопотання про розгляд справи без участі представника сільської ради (а.с.42).

Від третьої особи - Новознамянської сільської ради Полтавської області надійшов до суду лист від 02.08.2017 р. № 04-01/1133 за підписом сільського голови ОСОБА_9 в якому міститься клопотання про розгляд справи без участі представника сільської ради, при вирішення спору рішення прийняти відповідно до вимог чинного законодавства (а.с.44,78).

Від третьої особи Глобинської міської ради Полтавської області надійшов до суду лист від 02.08.2017 р. С-02-23/2445 за підписом Глобинського міського голови ОСОБА_10 в якому міститься клопотання про розгляд справи без участі представника Глобинської міської ради, повністю покладається на рішення Автозаводського районного суду м. Кременчука (а.с.45,47,82).

Від позивача 03.08.2017 р. була подана заява про задоволення позову в повному обсязі та розгляд справи без його участі, за участі представника ОСОБА_1 (а.с.52).

Від представника відповідача за довіреністю ОСОБА_2 15.08.2017 р. за вих. № 02-29/459 надійшло до суду клопотання про ознайомлення з матеріалами справи та зняття фотокопій документів, які знаходяться у справі (а.с. 84).

Від третьої особи - Міністерство охорони здоровя України надійшов до суду надійшли пояснення від 04.08.2017 р. № 14.02-01/158 -20/212 за підписом представника МОЗ України ОСОБА_11 У відповідних поясненнях міститься посилання на Постанову Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 р. № 932, якою керуючись статтею 35-2 Основ законодавства України про охорону здоровя, затверджено Порядок створення госпітальних округів (далі Порядок). Згідно пунктів 1,4 Порядку госпітальний округ це функціональне обєднання закладів охорони здоровя, розміщених на відповідній території, що забезпечує надання вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги населенню такої території. Госпітальні округи створюються на основі критеріїв, встановлених цим Порядком, та діють відповідно до примірного положення, яке затверджується МОЗ. На виконання вказаних вище нормативно правових актів МОЗ України прийнято наказ від 20.02.2017 р. № 165, яким затверджено Примірне положення про госпітальний округ. Наказ МОЗ України від 20.02.2017 р. № 165 не містить нових норм права та має лише рекомендаційний характер, отже, не може бути віднесений до нормативно правових актів щодо яких застосовується процедура державної реєстрації. Крім того Наказ МОЗ України від 20.02.2017 р. № 165 не належить до регуляторного акту, позаяк не містить необхідних ознак встановлених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11 вересня 2003 року № 1160 IV. Також пояснення містять клопотання про розгляд справи за відсутності офіційного представника Міністерства охорони здоровя України (а.с.86-89).

Від третьої особи - Піщанської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області надійшов до суду лист №947 від 15.09.2017 р. за підписом сільського голови ОСОБА_12 в якому міститься клопотання про розгляд справи без участі представника Піщанської сільської ради (а.с.92).

Від третьої особи Козельщинської районної ради Полтавської області надійшов до суду лист №306/03-12 від 18.09.2017 р. за підписом Голови районної ради ОСОБА_13 в якому міститься клопотання про розгляд справи без участі представника Козельщинської районної ради (а.с.93, 118).

Від третьої особи Горішньоплавнівської міської ради Полтавської області надійшов до суду лист № 03-22/2678/2078 від 19.09.2017 р. за підписом міського голови ОСОБА_14 в якому зазначено, що Кременчуцькою районною радою Полтавської області оскаржуване рішення прийняте з метою реалізації положень Наказу Міністерства охорони здоровя України «Про затвердження Примірного положення про госпітальний округ» від 20.02.2017 р. № 165, воно не встановлює загальнообовязкових правил поведінки (тобто не встановлює, змінює, припиняє правові норми), стосується виключно осіб зазначених у ньому. Таким чином перелічені ознаки вказують, що рішення районної ради, яке оскаржується, є правовим актом індивідуальної дії. Дана обставина має істотне значення, адже індивідуальні акти можуть бути оскаржені лише особами, безпосередні права, свободи чи охоронювані законом інтереси яких такими актами порушені. Як вбачається з тексту позовної заяви, позивач є членом територіальної громади міста Кременчука, якого відповідна рада делегувала до Південної госпітальної ради представляти інтереси міста, а він жодним чином територіально не повязаний з Кременчуцьким районом. Окремо звертаємо увагу, що норми Положення не визначають випадків не легітимності госпітальної ради, а встановлюють лише мінімальну кількість її членів для сталого функціонування. Крім того, позивач не зазначив, які конкретно права та охоронювані законом інтереси порушені спірним рішенням. Підсумовуючи вищевикладене міститься прохання про відмову у задоволенні позовних вимог в повному обсязі (а.с. 94 96, 127-129).

Представником відповідача за довіреністю ОСОБА_2, 21.09.2017 р. було подане клопотання про витребування з Головного управління статистики у Полтавській області (36039, м. Полтава, вул. Пушкіна, 103) інформацію щодо чисельності населення по м. Кременчук, м. Горішні Плавні, Глобинський, Кобеляцький, Козельщинський, Кременчуцький райони, ОТГ (які розташовані на території Кременчуцького району) станом на 01.01.2017 р., 01.02.2017 р., 01.05.2017 р., 01.06.2017 р. (а.с.97-98).

Представником відповідача за довіреністю ОСОБА_2, 21.09.2017 р. було подане клопотання про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Головне управління статистики у Полтавській області (36039, м. Полтава, вул. Пушкіна, 103) (а.с.103-104).

Представником третьої особи Кременчуцької міської ради Полтавської області ОСОБА_3 21.09.2017 р. за вих. № 06-14/1260 було подане клопотання про витребування доказів, які б підтверджували той факт, що проект рішення Кременчуцької районної ради Полтавської області від 07.06.2017 року «Про делегування представників Кременчуцького району для роботи у складі Госпітальної ради Південного госпітального округу Полтавської області» було опубліковано в строк та спосіб, передбачені Законом України «Про доступ до публічної інформації», а також протокол пленарного засідання 12 сесії 7 скликання Кременчуцької районної ради від 07.06.2017 року та носій інформації, на який здійснювався запис засідання вищевказаної сесії (а.с.114-116).

Від третьої особи Недогарківська сільська рада Полтавської області надійшов до суду лист №349/02-20 від 29.09.2017 р. за підписом сільського голови ОСОБА_15 в якому міститься клопотання про розгляд справи без участі третьої особи, ухвалити рішення на розсуд суду (а.с.131).

Ухвалою Автозаводського районного суду міста Кременчука від 02.10.2017 року витребувано від Головного управління статистики у Полтавській області (36039, м. Полтава, вул. Пушкіна, 103) інформацію щодо чисельності населення по м. Кременчук, м. Горішні Плавні, Глобинський, Кобеляцький, Козельщинський, Кременчуцький райони, ОТГ (які розташовані на території Кременчуцького району) станом на 01.01.2017 р., 01.02.2017 р., 01.05.2017 р., 01.06.2017 р. У задоволенні клопотання представника Кременчуцької районної ради Полтавської області про залучення в якості третьої особи Головне управління статистики у Полтавській області відмовлено (а.с.135).

Від третьої особи Пришибської сільської ради Полтавської області надійшла до суду заява від 06.11.2017 р. за підписом представника ОСОБА_16 про розгляд засідання 17.11.2017 р. без участі представника (а.с.145).

Ухвалою Автозаводського районного суду міста Кременчука від 17.11.2017 р. залучено по даній справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_5 та ОСОБА_6 (а.с. 170).

Від третьої особи Кременчуцької міської ради були подані письмові пояснення від 15.01.2018 р. № 06-14/44 за підписом представника ОСОБА_3. У своїх пояснення зазначається, що як вбачається з інформації на офіційному веб порталі Кременчуцької районної ради Полтавської області та не заперечується представником відповідача, рішення Кременчуцької районної ради від 07.06.2017 «Про делегування представників Кременчуцького району для роботи в складі Госпітальної ради Південного госпітального округу Полтавської області» було опубліковано 19.05.2017 р. З огляду на вищевикладене, та відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» Кременчуцька районна рада Полтавської області, як розпорядник публічної інформації, порушила вимоги діючого законодавства, оскільки не оприлюднила проекти рішення у встановлений законом строк. Доказів опублікування спірного рішення у друкованих засобах масової інформації відповідачем не надано, що тягне за собою незаконність такого рішення. Матеріали справи не містять жодного доказу на підтвердження того факту, що порушення строків, встановлених Законом України «Про доступ до публічної інформації» та Регламентом Кременчуцької районної ради були викликані винятковим випадком. Прохає суд позовну заяву задовольнити (а. с. 177-180).

Від третьої особи ОСОБА_5 16 січня 2018 року були подані письмові пояснення до адміністративного позову. У поясненнях третя особа зазначає, що в межах повноважень районної ради відповідно до Положень Порядку створення госпітальних округів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 932 від 30.11.2016 р., Примірного положення про госпітальний округ, затвердженого наказом Міністерства охорони здоровя України № 165 від 20.02.2017 р., розпорядження Кабінету Міністрів України № 1013-р від 30.11.2016 р. «Про схвалення Концепції реформи фінансування системи охорони здоровя» та № 198 р від 22.03.2017 р. «Про затвердження переліку та складу госпітальних округів Полтавської області», наказу Департаменту охорони здоровя Полтавської обласної державної адміністрації № 260 від 05.04.2017 р. «Про створення робочої групи Департаменту охорони здоровя облдержадміністрації по розвитку госпітальних округів» Кременчуцькою районної радою Полтавської області прийнято рішення від 07.06.2017 року «Про делегування представників Кременчуцького району для роботи в складі Госпітальної ради Південного госпітального округу Полтавської області». Рішенням 12 сесії районної ради 7 скликання від 07 червня 2017 року для роботи у складі Госпітальної ради від районної ради делеговано 2 представники, що відповідає формульним розрахункам відповідно до Примірного положення про госпітальний округ. Проект оскаржуваного рішення був оприлюднений на веб сайті районної ради до винесення на розгляд чергової сесії. З метою забезпечення координації дій між закладами охорони здоровя Південного госпітального округу, участі представників від Кременчуцького району у складі Госпітальної ради, діючи відповідно до п.п. 15.1, 15.5 Регламенту районної ради 7 скликання, ч. 5, ч. 10 ст. 46 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» голова районної ради 06 червня 2017 року видав розпорядження «Про скликання дванадцятої сесії районної ради 7 скликання» та скликав пленарне засідання на 07 червня 2017 року.

Відповідно до Регламенту районної ради, Положення про постійні комісії 7 червня 2017 року відбулося спільне засідання постійних комісій районної ради та Президії, які надали відповідні пропозиції і рекомендації. Під час даного засідання надійшла пропозиція доповнити проект рішення, за що депутати проголосували одноголосно і рекомендували внести на розгляд сесії запропонований проект рішення зі змінами. Під час роботи сесії районної ради питання «Про делегування представників Кременчуцького району для роботи у складі Госпітальної ради» було включено до порядку денного зі зміною до нього. Під час розгляду даного питання на сесії депутати проголосували за рішення і за зміни до рішення одноголосно. На підставі викладеного, заперечення містить прохання про відмову в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.

Від третіх осіб Департаменту охорони здоровя Полтавської ОДА, Кобеляцької районної ради Полтавської області, ОСОБА_6 жодних пояснень за наслідками подання відповідного позову не надходило.

Суд, заслухавши учасників розгляду справи, дослідивши матеріали справи, встановив наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 1 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я», законодавство України про охорону здоров'я базується на Конституції України і складається з цих Основ та інших прийнятих відповідно до них актів законодавства, що регулюють суспільні відносини у сфері охорони здоров'я.

Відповідно до статті 33 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я», медична допомога надається відповідно до медичних показань професійно підготовленими медичними працівниками, які перебувають у трудових відносинах із закладами охорони здоровя, що забезпечують надання медичної допомоги згідно з одержаною відповідно до закону ліцензією, та фізичними особами - підприємцями, які зареєстровані та одержали відповідну ліцензію в установленому законом порядку і можуть перебувати з цими закладами у цивільно-правових відносинах. Медична допомога за видами поділяється на екстрену, первинну, вторинну (спеціалізовану), третинну (високоспеціалізовану), паліативну, медичну реабілітацію. Порядок надання медичної допомоги лікарями та іншими медичними працівниками і порядок направлення пацієнтів до закладу охорони здоров'я, що надає медичну допомогу відповідного виду, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я, якщо інше не передбачено законом.

Відповідно до частини 1 статті 35-2 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я», вторинна (спеціалізована) медична допомога - медична допомога, що надається в амбулаторних або стаціонарних умовах лікарями відповідної спеціалізації (крім лікарів загальної практики - сімейних лікарів) у плановому порядку або в екстрених випадках і передбачає надання консультації, проведення діагностики, лікування, реабілітації та профілактики хвороб, травм, отруєнь, патологічних і фізіологічних (під час вагітності та пологів) станів; направлення пацієнта відповідно до медичних показань для надання вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги з іншої спеціалізації або третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги.

Відповідно до частини 11 статті 35-2 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я», з метою забезпечення належної якості та доступності безоплатної вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги та ефективного використання ресурсів системи охорони здоров'я в Україні створюються госпітальні округи. Порядок створення госпітальних округів встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 р. № 932 «Про затвердження Порядку створення госпітальних округів» затверджено Порядок створення госпітальних округів (далі Порядок).

Відповідно до пункту 1 Порядку, цей Порядок встановлює критерії для визначення складу та меж госпітальних округів, а також визначає механізм їх створення.

Відповідно до пункту 2 Порядку, госпітальний округ - це функціональне обєднання закладів охорони здоровя, розміщених на відповідній території, що забезпечує надання вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги населенню такої території.

Відповідно до пункту 4 Порядку, госпітальні округи створюються на основі критеріїв, встановлених цим Порядком, та діють відповідно до примірного положення, яке затверджується МОЗ.

Наказом Міністерства охорони здоровя України від 20.02.2017 р. № 165 «Про затвердження Примірного положення про госпітальний округ» затверджено Примірне положення про госпітальний округ (далі Положення).

Відповідно до пункту 1 Положення, це Примірне положення визначає загальні організаційні та процедурні засади діяльності госпітальних округів, а також права і обовязки органів влади, що здійснюють співробітництво у межах госпітального округу.

Відповідно до пункту 4 Положення, Госпітальний округ не є окремим організаційно-правовим рівнем організації виконавчої влади, окремою юридичною особою чи субєктом господарювання і створюється на основі критеріїв, встановлених Порядком створення госпітальних округів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 року № 932, Кабінетом Міністрів України в межах Автономної Республіки Крим, області.

Відповідно до пункту 5 Положення, учасниками госпітального округу є міські (міст обласного значення), районні ради та ради обєднаних територіальних громад (далі ОТГ), що здійснюють співробітництво у сфері охорони здоровя.

Відповідно до пункту 7 Положення, для визначення проблемних питань, координації дій, розробки пропозицій та рекомендацій щодо реалізації на рівні госпітального округу державної політики у сфері охорони здоровя, а також щодо організації та функціонування медичної допомоги в госпітальному окрузі створюється Госпітальна рада. Госпітальна рада є дорадчим органом, створеним учасниками госпітального округу для визначення проблемних питань, координації дій, розробки пропозицій та рекомендацій щодо реалізації на рівні госпітального округу державної політики у сфері охорони здоровя, а також щодо організації та фінансування медичної допомоги в госпітальному окрузі.

Відповідно до пункту 9 Положення, членами Госпітальної ради є представники міст обласного значення, районів, ОТГ, делеговані для роботи у складі Госпітальної ради рішенням відповідних місцевих рад.

Відповідно до пункту 10 Положення, Госпітальна рада утворюється за ініціативою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідної обласної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або одного з учасників госпітального округу.

Відповідно до пункту 11 Положення, Госпітальна рада вважається сформованою, якщо рішення про делегування членів до її складу ухвалило не менше половини учасників госпітального округу і якщо кількість делегованих членів Госпітальної ради становить не менше від двох третин загальної кількості її членів, визначеної згідно з пунктом 13 цього Положення.

Відповідно до пункту 13 Положення, кількість членів Госпітальної ради від кожного його учасника визначається за такою формулою:

Li = 1+S х Ni/N, де:

Li кількість членів Госпітальної ради від і-ї адміністративно- територіальної одиниці (району, міста обласного значення, ОТГ);

S загальна кількість адміністративно-територіальних одиниць (районів, міст обласного значення, ОТГ), що входять до госпітального округу;

Ni кількість жителів в і-й адміністративно-територіальній одиниці (районі, місті, ОТГ), встановлена для розрахунків міжбюджетних трансфертів з державного бюджету;

N загальна кількість жителів в госпітальному окрузі.

Представництво від районної ради в районі, територія якого повністю покривається ОТГ, в госпітальній раді відсутнє.

Загальна кількість членів Госпітальної ради визначається за формулою:

L = 2 хS.

Відповідно до пункту 17 Порядку, формою роботи Госпітальної ради є засідання, що проводяться за ініціативою третини членів госпітальної ради чи відповідної обласної державної адміністрації. Засідання Госпітальної ради вважається правочинним і таким, що відбулося, якщо на ньому присутня більш ніж половина його членів. На засіданні Госпітальної ради мають право бути присутніми представники обласної державної адміністрації з правом дорадчого голосу.

Відповідно до пункту 18 Порядку, Госпітальна рада приймає свої акти у формі пропозицій для їх затвердження відповідними радами учасників госпітального округу. З питань організації діяльності Госпітальної ради Госпітальна рада приймає акти у формі рішення. Пропозиції та рішення Госпітальної ради вважаються схваленими, якщо за них проголосувала більш як половина присутніх на її засіданні членів Госпітальної ради. У разі рівного розподілу голосів, вирішальним є голос головуючого на засіданні. Член Госпітальної ради, який не підтримує пропозиції та рішення, може викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22 березня 2017 року № 198-р «Про затвердження переліку та складу госпітальних округів Полтавської області», було затверджено перелік та склад госпітальних округів Полтавської області згідно з додатком. Зокрема Південний госпітальний округ розміщений на території: м. Кременчука, м. Горішніх Плавнів, Глобинського району, Кобеляцького району, Козельщинського району, Кременчуцького району.

Рішенням ХХІ сесії Кременчуцької міської ради Полтавської області VI скликання від 11 травня 2017 року «Про затвердження делегованих членів від м. Кременчука до Госпітальної ради Південного госпітального округу Полтавської області», було затверджено наступних делегованих членів від м. Кременчука до Госпітальної ради Південного госпітального округу Полтавської області: ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_4 (а.с. 11).

Листом № 01-17/572 від 28.04.2017 р. за підписом начальника Управління охорони здоровя Горішньоплавнівської ради Полтавської області було повідомлено директора Департаменту охорони здоровя Полтавської обласної державної адміністрації ОСОБА_24 про те, що розпорядженням міського голови від 27.04.2017 р. № 172 р «Про погодження кандидатур до складу госпітальної ради Південного госпітального округу від м. Горішні плавні Полтавської області кандидатури: ОСОБА_25 (заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів), ОСОБА_26 (член виконавчого комітету Горішньоплавнівської міської ради Полтавської області, юрисконсульт НВП «Фероліт») , ОСОБА_27 (головний лікар Горішньоплавнівської міської ради) (а. с. 12).

Рішенням чотирнадцятої сесії Кобеляцької районної ради Полтавської області сьомого скликання від 20.04.2017 р. № 21 «Про затвердження представників до Ради Південного госпітального округу Полтавської області», було затверджено наступних представників до Ради Південного госпітального округу Полтавської області: ОСОБА_28 (головного лікаря Кобеляцької центральної районної лікарні), ОСОБА_29 (депутата Кобеляцької районної ради, голови постійної комісії районної ради з питань охорони здоровя та соціального захисту населення) (а.с.13).

Рішенням чотирнадцятої сесії Глобинської районної ради сьомого скликання від 28 квітня 2017 року «Про делегування представників до складу госпітальної ради Південного госпітального округу Полтавської області», було делеговано наступних представників до складу госпітальної ради Південного госпітального округу Полтавської області у складі: ОСОБА_30 (депутата Полтавської обласної ради), ОСОБА_31 (головного лікаря Глобинської центральної районної лікарні) (а. с. 14).

Рішенням позачергової тринадцятої сесії Козельщинської районної ради Полтавської області сьомого скликання від 28 квітня 2017 року «Про затвердження кандидатур представників Козельщинського району для роботи у складі Госпітальної ради Південного Госпітального округу Полтавської області», було затверджено кандидатури представників від Козельщинського району для роботи у складі Госпітальної ради Південного госпітального округу Полтавської області, а саме: ОСОБА_32 (голови Козельщинської районної державної адміністрації), ОСОБА_13 (голови Козельщинської районної ради) (а.с.15).

Рішенням дванадцятої сесії Кременчуцької районної ради Полтавської області сьомого скликання від 07 червня 2017 року «Про делегування представників Кременчуцького району для роботи у складі Госпітальної ради Південного госпітального округу Полтавської області», було вирішено делегувати наступних представників Кременчуцького району для роботи у складі Госпітальної ради Південного госпітального округу Полтавської області у складі: ОСОБА_5 (головного лікаря Кременчуцької центральної районної лікарні), ОСОБА_6 (управлінця з досвідом роботи в органах місцевого самоврядування (заступник голови Полтавської обласної ради), та виконавчої влади (голова Кременчуцької районної державної адміністрації), почесного громадянина ОСОБА_33 територіальної громади, громадського діяча) (а.с.16).

Рішенням двадцятої сесії Глобинської міської ради Полтавської області першого скликання від 11 травня 2017 року № 335 «Про делегування представників від Глобинської міської територіальної громади до Госпітальної ради Південного госпітального округа», було вирішено делегувати для роботи у складі Госпітальної ради Південного госпітального округу виконуючого обовязки старости на території с. Пироги та с. Яроші ОСОБА_34 (а.с.17).

Рішенням 20 сесії Піщанської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області 7 скликання від 28 березня 2017 року «Про подання кандидатури першого заступника сільського голови ОСОБА_35 від Піщанської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області для роботи у складі Госпітальної ради південного госпітального округу (а.с.18).

Рішенням шістнадцятої сесії Омельницької сільської ради Кременчуцького району Полтавської області сьомого скликання від 20 квітня 2017 року «Про подання кандидатури представника від Омельницької сільської ради Кременчуцького району Полтавської області для роботи у складі Госпітальної ради південного госпітального округу» вирішено подати кандидатуру заступника сільського голови, в.о. старости с. Рокитне ОСОБА_36 від Омельницької сільської ради Кременчуцького району Полтавської області для роботи у складі Госпітальної ради південного госпітального округу (а.с. 19).

Рішенням пятнадцятої сесії Новознамянської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області сьомого скликання від 30 травня 2017 року «Про представника обєднаної територіальної громади делегованого для роботи у складі госпітальної ради Південного госпітального округу», вирішено делегувати для роботи у складі Госпітальної ради Південного госпітального округу заступника сільського голови ОСОБА_37 (а.с.20).

Рішенням вісімнадцятої сесії Недогарківської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області сьомого скликання від 05 травня 2017 року «Про делегування представника до складу Госпітальної ради Південного госпітального округу», вирішено делегувати для роботи у складі Госпітальної ради Південного госпітального округу від Недогарківської обєднаної сільської територіальної громади ОСОБА_38 (а.с.21).

Рішенням двадцять першої сесії Пришибської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області сьомого скликання від 20 квітня 2017 року Про делегування представника до складу Госпітальної ради Південного госпітального округу», вирішено делегувати для роботи у складі Госпітальної ради Південного госпітального округу від Пришибської сільської обєднаної територіальної громади заступника сільського голови ОСОБА_16 (а.с. 22).

Станом на 07.06.2017 року Госпітальна рада Південного госпітального округу була сформована відповідно до пункту 11 Положення, оскільки рішення про делегування членів до її складу ухвалило не менше половини учасників госпітального округу і кількість делегованих членів Госпітальної ради становить не менше від двох третин загальної кількості її членів, визначеної згідно з пунктом 13 цього Положення, у складі 25 осіб: ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_4, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_13, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_34, ОСОБА_35, ОСОБА_36, ОСОБА_37, ОСОБА_38, ОСОБА_16.

Посилання позивача у адміністративному позові, що Госпітальна рада Південного госпітального округу складається з 25 делегованих осіб, замість 24 законодавчо визначених, що не відповідає вимогам п. 13 Примірного положення про госпітальний округ, затвердженого наказом Міністерства охорони здоровя 20.02.2017 року № 165, суд оцінює критично з огляду на наступне.

Як вбачається з Положення, кількісний склад учасників Госпітальної ради Південного госпітального округу не визначений у певному фіксованому розмірі і розраховується на підставі пункту 13 Примірного положення про госпітальний округ, затвердженого наказом Міністерства охорони здоровя 20.02.2017 року № 165, тобто має змінний характер.

Окрім того, відповідно до пунктів 1, 2 Указу Президента України «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» установити, що з 1 січня 1993 року нормативно-правові акти, які видаються міністерствами, іншими органами виконавчої влади, органами господарського управління та контролю і які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації. Державну реєстрацію здійснюють: нормативно-правових актів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, органів господарського управління та контролю - Міністерство юстиції України. Державна реєстрація провадиться в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до підпункту е) пункту 5 Положення про державну реєстрацію нормативно правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 № 731, на державну реєстрацію не подаються акти рекомендаційного, роз'яснювального та інформаційного характеру (методичні рекомендації, роз'яснення, у тому числі податкові, тощо), нормативно-технічні документи (національні та регіональні стандарти, технічні умови, будівельні норми і правила, тарифно-кваліфікаційні довідники, кодекси усталеної практики, форми звітності, у тому числі щодо державних статистичних спостережень, адміністративних даних та інші).

Відповідно до Рішення Конституційного суду України від 16.04.2009 р. № 7-рп/2009 у справі за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десятої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування), зазначено, що до нормативних належать акти, які встановлюють, змінюють чи припиняють норми права, мають локальний характер, розраховані на широке коло осіб та застосовуються неодноразово, а ненормативні акти передбачають конкретні приписи, звернені до окремого суб'єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після реалізації вичерпують свою дію. Такий висновок узгоджується із правовими позиціями Конституційного Суду України, викладеними у рішеннях від 27 грудня 2001 року № 20-рп/2001 у справі про укази Президії Верховної Ради України щодо Компартії України, зареєстрованої 22 липня 1991 року (абзац перший пункту 6 мотивувальної частини), від 23 червня 1997 року № 2-зп у справі про акти органів Верховної Ради України (абзац четвертий пункту 1 мотивувальної частини).

Наказ Міністерства охорони здоровя України від 20.02.2017 р. № 165 «Про затвердження Примірного положення про госпітальний округ» не містить норм права, від так має рекомендаційний характер та не може бути віднесений до нормативно правових актів щодо яких застосовується процедура державної реєстрації.

Із наведених позивачем в адміністративному позові розрахунків неможливо встановити достовірність покладених в основу даних стосовно чисельності населення Кременчуцького району, адже жодної офіційної інформації від органів статистики щодо чисельності населення станом на 01.02.2017 року він не надає.

В свою чергу, листом від 19.10.2017 р. № 21-10/63, Головне управління статистики у Полтавській області надало дані, що чисельність наявного населення у Кременчуцькому районі станом на 1 січня 2017 року 39862, станом на 1 лютого 2017 р. 39763, станом на 1 травня 2017 року 39675, станом на 1 червня 2017 р. 39642 (а.с. 138).

Відповідачем, враховуючи дані Головного управління статистики у Полтавській області, зроблено розрахунок кількості членів Госпітальної ради від Кременчуцького району, відповідно до формули, яка склала: Li = 1+S x Ni/N, тобто 1+12х18067/421202=1,514726900632, що в результаті округлення до десятих становить 2 - представники, що відповідає формульним розрахункам відповідно до Примірного положення про госпітальну округ.

Окрім того, зі змісту адміністративного позову сліду, що оскаржуване рішення прийняте з порушенням ч.3 ст. 15 ЗУ «Про доступ до публічної інформації», відповідно до якої, проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Відповідно до ч.2 ст. 15 ЗУ «Про доступ до публічної інформації», у разі наявності у розпорядника інформації офіційного веб-сайту, інформація оприлюднюється на веб-сайті із зазначенням дати оприлюднення документа і дати оновлення інформації.

Офіційним веб-сайтом Кременчуцької районної ради є сторінка в мережі Інтернет, розташована за адресою : http://kremrada.pl.ua.

Матеріали справи містять роздруківку з офіційного сайту Кременчуцької районної ради (а.с. 152-154) на якій видно, що проект рішення Кременчуцької районної ради «Про делегування представників Кременчуцького району для роботи у складі Госпітальної ради Південного госпітального округу Полтавської області» 19 травня 2017 року вже був опублікований і доступний для ознайомлення громадянами.

Таким чином, вимоги ч.3 ст. 15 ЗУ «Про доступ до публічної інформації» були дотримані відповідачем, адже прийняття спірного рішення відбулося 07.06.2017 року, рівно через 20 днів з моменту оприлюднення.

Окрім того, відповідно до ч.1 ст. 2 Закону України «Про місцеве самоврядування», місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Відповідно до п.2 ст.4 Європейської хартії місцевого самоврядування, що ратифікована Верховною Радою України 15 липня 1997 року, органи місцевого самоврядування в межах закону мають повне право вільно вирішувати будь-яке питання, яке не вилучене зі сфери їхньої компетенції і вирішення якого не доручене жодному іншому органу.

Відповідно до п.3 Примірного положення про госпітальний округ, членами Госпітальної ради є представники міст обласного значення, районів, ОТГ, делеговані для роботи у складі Госпітальної ради рішенням відповідних місцевих рад.

Визначення представників від району та делегація їх до Госпітальної ради є віднесене до компетенції відповідної ради і здійснюється з метою забезпечення належного медичного обслуговування населення та участі громади у впорядкуванні мережі закладів охорони здоровя.

Враховуючи той факт, що перше засідання Госпітальної ради було призначене на 07.06.2017 року, що вбачається з адміністративного позову та не заперечується сторонами у справі, існувала нагальна потреба у вирішенні питання про делегування членів від Кременчуцького району до її складу.

Відповідно до пункту 16.19. Регламенту Кременчуцької районної ради 7 скликання затвердженого рішенням другої сесії районної ради сьомого скликання від 24.12.2015 року «Про Регламент Кременчуцької районної ради 7 скликання» (далі Регламент), у виняткових випадках, після видання розпорядження голови Ради про скликання сесії, додатковому включенню до порядку денного підлягають питання:

-про затвердження або внесення змін до районного бюджету;

- кадрові питання;

- питання, що потребують негайного розгляду.

В такому випадку оголошується позачергова перерва для розгляду та надання висновку постійними комісіями та візування, з приводу звернення, що потребує негайного реагування. Після надання висновку постійною комісією та візування питання, що потребує негайного розгляду, виноситься на розгляд сесії. Зазначені питання можуть бути внесені на розгляд ради на вимогу однієї з постійних комісій, депутатських фракцій (груп), голови Ради, заступника голови Ради або голови райдержадміністрації.

Зазначене положення кореспондується з пунктом 13 частини 6 статті 46 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні».

Відповідно до п. 16.13. Регламенту, узагальнення зауважень і пропозицій до проекту рішення, вироблення остаточного його варіанту покладаються на ініціаторів проекту і можуть бути додатково розглянуті на спільних засіданнях постійних комісій Ради.

Спільним засіданням постійних комісій Кременчуцької районної ради 07.06.2017 року було розглянуто та обговорено пропозицію щодо включення в проект рішення відповідних доповнень і надано висновки рекомендувати винести його в порядок денний 12 сесії, що підтверджується відповідним протоколом (а.с. 155-156). Пропозицію підтримали одноголосно усі присутні на засіданні депутати, що підтверджується результатами відкритого поіменного голосування (а.с.159, 160) та протоколом пленарного засідання дванадцятої сесії сьомого скликання (а.с.163-166).

Таким чином, беручи до уваги нагальну потребу у прийнятті спірного рішення, суспільну значущість даного рішення для мешканців Кременчуцького району в розрізі належного надання медичних послуг, та необхідність його негайного розгляду дане рішення було включене до порядку денного 12 сесії 7 скликання із дотриманням Регламенту Кременчуцької районної ради.

Відповідно до частини 10 статті 59 ЗУ «Про місцеве самоврядування», акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Враховуючи вищевикладені обставини, підстав для задоволення даного позову немає, таким чином просимо суд врахувати вищевикладені пояснення та у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

Рішення Кременчуцької районної ради Полтавської області від 07 червня 2017 року «Про делегування представників Кременчуцького району для роботи у складі Госпітальної ради Південного госпітального округу Полтавської області» є актом органу місцевого самоврядування, прийняте у відповідності до положень ст. 59 ЗУ «Про місцеве самоврядування в України».

Стаття 4 Кодексу адміністративного судочинства України надає визначення таких термінів як «нормативно-правовий акт» та «індивідуальний акт» в пунктах18 та 19 відповідно.

Так, нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) субєкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування.

Індивідуальний акт - акт (рішення) субєкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

З системного аналізу зазначених термінів, вбачається, що прийняте Кременчуцькою районною радою рішення від 07 червня 2017 року «Про делегування представників Кременчуцького району для роботи у складі Госпітальної ради Південного госпітального округу Полтавської області» є індивідуальним актом субєкта владних повноважень, прийнятий на виконання владних управлінських функцій та стосується прав та інтересів лише тих осіб, які визначені в цьому акті.

Частиною першою статті 5 КАС України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Суб'єктивна оцінка порушення права не є абсолютною. В деяких випадках сам законодавець визначає коло осіб, права яких можуть бути порушені внаслідок бездіяльності, вчинення суб'єктом владних повноважень певних дій чи прийняття актів, правомірно обмежуючи право інших осіб на звернення до суду за захистом порушених прав, свобод або інтересів.

Таким чином, позивач звертається до адміністративного суду з позовом у разі, якщо він вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю відповідача (суб'єкта владних повноважень) порушено його права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносинах. При цьому, дійсне (фактичне) порушення відповідачем своїх прав, свобод чи інтересів має довести належними та допустимими доказами саме позивач.

Згідно з вимогами ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Позивач на власний розсуд визначає чи порушені його права рішеннями, дією або бездіяльністю суб'єкта владних повноважень. Проте ці рішення, дія або бездіяльність повинні бути такими, які породжують, змінюють або припиняють права та обов'язки у сфері публічно-правових відносин. З необхідністю захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єкта владних повноважень і визначено завдання адміністративного судочинства.

Право на судовий захист, гарантоване Конституцією України, закріплене статтею 5 КАС України, має лише та особа, яка є суб'єктом (носієм) порушених прав, свобод чи інтересів. Тож для того, щоб особа могла реалізувати своє право на судовий захист, суд повинен встановити, що оскаржуваними рішеннями чи діями суб'єкта владних повноважень порушено права, свободи чи інтереси саме цієї особи.

Таким чином, у даній адміністративній справі насамперед підлягає встановленню факт порушення прав чи охоронюваних законом інтересів позивача з боку відповідача.

Оскаржуваний акт органу місцевого самоврядування, зокрема рішення Кременчуцької районної ради від 07 червня 2017 року «Про делегування представників Кременчуцького району для роботи у складі Госпітальної ради Південного госпітального округу Полтавської області» має індивідуальний характер, не викликає зміну прав, обовязків, свобод чи інтересів позивача, а стосується лише обмеженого кола осіб, які визначені в рішенні, що вказує на відсутність порушеного права позивача.

Відсутність порушеного права чи невідповідність обраного позивачем способу його захисту способам, визначеним законодавством, встановлюється при розгляді справи по суті, і є підставою для прийняття судом рішення про відмову в позові.

Аналогічна позиція висловлена Верховним Судом (постанова від 07.02.2018 року по справі №638/13391/16-а; постанова від 14.02.2018 року по справі №826/289/16, постанова від 24.01.2018 року по справі 1323/6889/12) та неодноразово висловлювалась також Верховним Судом України і у інших рішеннях, зокрема у рішеннях від 24.06.2014 року (справа №21-231а14), від 11.11.2015 року (справа 21-2926а15), від 19 травня 2015 року (справа 21-169а14), від 08 вересня 2015 року (справа 21-1114а15), від 12 квітня 2017 року (справа 21-3830а16), від 28 лютого 2017 року (справа 21-3829а16).

Виходячи з вищевикладеного, відповідно до ст.ст. 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Позовні вимоги члена Південної госпітальної ради ОСОБА_4 до Кременчуцької районної ради Полтавської області про скасування рішення Кременчуцької районної ради Полтавської області від 07 червня 2017 року «Про делегування представників Кременчуцького району для роботи у складі Госпітальної ради Південного госпітального округу Полтавської області» - залишити без задоволення.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Харківського апеляційного адміністративного суду через Автозаводський районний суд м. Кременчука. Перебіг строку апеляційного оскарження починається з дня складення повного тексту рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення буде виготовлено 02 квітня 2018 року.

Суддя:

Джерело: ЄДРСР 73232853
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку