open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 826/10655/15
Моніторити
Рішення /29.07.2020/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /17.06.2020/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /20.05.2020/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /21.04.2020/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /02.04.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /19.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /06.07.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /15.05.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.04.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.04.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Рішення /15.02.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /02.11.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /21.04.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /21.04.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /18.12.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /03.12.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.11.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.11.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.10.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /08.06.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /08.06.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва
emblem
Справа № 826/10655/15
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Рішення /29.07.2020/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /17.06.2020/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /20.05.2020/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /21.04.2020/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /02.04.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /19.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /06.07.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /15.05.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.04.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.04.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Рішення /15.02.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /02.11.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /21.04.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /21.04.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /18.12.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /03.12.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.11.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.11.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.10.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /08.06.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /08.06.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

15 лютого 2018 року 09:49 № 826/10655/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Васильченко І.П., при секретарі судового засідання Ксендзові А.С. розглянув у відкритому судовому засіданні справу

за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю «ДІА»

до треті особи

Київської міської ради Відкрите акціонерне товариство «Будшляхмаш», Товариство з обмеженою відповідальністю «АСПЕКС»

про

визнання протиправним та скасування рішення № 1605/4438 від 27.12.2007 р.,

за участю представників сторін:

від позивача: Славінін М.О.;

від відповідача: Безносик А.О.;

від третьої особи 1: Хурсевич С.В.;

від третьої особи 2: не з'явився.

На підставі ч. 1 ст. 250 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 15 лютого 2018 року проголошено скорочене (вступна та резолютивна частини) судове рішення. Виготовлення рішення у повному обсязі відкладено, про що повідомлено осіб, які брали участь у розгляді справи, з урахуванням вимог ч. 3 ст. 243 названого Кодексу. Під час проголошення скороченого (вступної та резолютивної частин) судового рішення сторонам роз'яснено зміст судового рішення, порядок і строк його оскарження, а також порядок отримання повного тексту рішення.

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю «ДІА» звернулось до Окружного адміністративного суду м.Києва з позовом до Київської міської ради, треті особи: Відкрите акціонерне товариство «Будшляхмаш», Товариство з обмеженою відповідальністю «АСПЕКС», в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Київської міської ради від 27.12.2007 № 1605/4438 «Про передачу земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю «Аспекс» для реконструкції існуючих будівель під офісно-складські приміщення з подальшою їх експлуатацією та обслуговуванням на вулиці Дегтярівській, 21 (літ. «З», «И») у Шевченківському районі міста Києва.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 червня 2015 року відкрито провадження в адміністративній справі № 826/10655/15.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 червня 2015 року закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 02 жовтня 2015 року залишено без розгляду позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю "ДІА".

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду 03 грудня 2015 року апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ДІА» на ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 02.10.2015 року про залишення позовної заяви без розгляду по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ДІА» до Київської міської ради, за участю третіх осіб: Відкритого акціонерного товариства «Будшляхмаш», Товариства з обмеженою відповідальністю «Аспекс» про визнання протиправним та скасування рішення від 27.12.2007 року №1605/4438 - задоволено. Ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 02.10.2015 року - скасовано, а справу направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м.Києва від 18.12.2015 р. справу прийнято до провадження суддею Огурцовим О.П.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м.Києва від 02.11.2017 р. справу прийнято до провадження суддею Васильченко І.П.

Позовні вимоги мотивовані прийняттям відповідачем оскаржуваного рішення, яким затверджено третій особі 2 проект землеустрою, безпідставно створивши за рахунок земельної ділянки (кадастровий номер 800000000:88:061:0167) на якій знаходиться майно позивача окрему земельну ділянку (кадастровий номер 8000000000:88:061:0168) в порушення встановленої процедури, без згоди третьої особи 1 на вилучення у неї з користування частини земельної ділянки та за відсутності самого рішення про вилучення, незаконно надав третій особі 2 в оренду земельну ділянку (кадастровий номер 8000000000:88:061:0168).

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити, оскільки третя особа 1 є законним користувачем земельної ділянки загальною площею 15 га за адресою: вулиця Дегтярівська,21 в місті Києві, яку отримала в порядку поновлення відводу виробничої території Київському заводу Будшляхмаш на підставі рішення виконавчого комітету Київської міської ради депутатів трудящих від 02.02.1960 № 163.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечував та просив суд відмовити в їх задоволенні, вважає, що оскаржуване рішення прийнято у відповідності до вимог чинного законодавства.

Представник третьої особи 1 в судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином, докази чого містяться в матеріалах справи. Про причини неявки в судове засідання не повідомив. Пояснень по суті заявлених позовних вимог не надав.

Представник третьої особи 2 в судовому засіданні проти позову заперечував та просив суд відмовити в його задоволенні з огляду на його безпідставність та необґрунтованість. Зазначив, що позивач не надав суду необхідних та допустимих доказів порушення його прав. Зважаючи на те, що позивачем не було у відповідності до вимог чинного законодавства оформлено спірну земельну ділянку, відповідно відсутні підставі вважати, що оскаржуване рішення винесено з порушенням та є таким, що підлягає скасуванню.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ДІА» є власником об'єктів нерухомого майна нежилих будівель літера «Е» площею 321,60 кв.м., літ. «Ж» площею 387,9 кв.м. (далі-майно), розташованих за адресою: вул. Дегтярівська, 21 в м.Києві, що на них право власності зареєстровано на підставі договору купівлі-продажу нежилих приміщень від 07.02.2002 № 463 (надалі - договір купівлі-продажу), додаткова угода від 19.03.2002 № 1, додаткова угода від 26.06.2002 № 2, акт прийому-передачі від 30.08.2002, про що зроблено запис в реєстрову книгу № 4з-8 за реєстровим № 446-з та посвідчене реєстраційним посвідченням № 001690, виданим 23.10.2002 Київським міським бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна. Продавцем вказаного майна є ТОВ «Будшляхмаш».

Відповідно до Додатку № 1 до Договору купівлі-продажу до останнього додавалися наступні документи: копія рішення № 163 від 02.02.1960 року, видане Київською міською радою та копія доручення Київської міської ради № 225-КР-704 від 23.07.1999 на право користування земельною ділянкою на якій знаходяться відчужувані споруди; план-схема земельної ділянки, яка буде закріплена за покупцем після його звернення до відповідних органів.

Також, ТОВ «Будшляхмаш» окремо було надано згоду щодо вилучення у неї з користування на користь позивача частини земельної ділянки за адресою: вул. Дегтярівська, 21 м.Київ, на якій розташовані склади, придбані позивачем згідно договору купівлі-продажу нежилих приміщень від 07.02.2002 № 463.

Позивач зазначає, що протягом 2003 року замовив та розробив технічний звіт по встановленню зовнішніх меж землекористування (кадастровий номер 8000000000:88:061:0167) та зареєстрував його в Головному управлінні земельних ресурсів КМДА (інвентаризаційний файл від 07.02.2003 № 000317). За даними даного технічного звіту після придбання майна в користування позивачу перейшла земельна ділянка фактичною площею 1 666,05 кв.м.

09.10.2006 року позивач на підставі позитивного висновку постійної комісії Київради з питань земельних відносин (протокол від 19.09.2006) отримав від відповідача згоду на розроблення документації з землеустрою в орієнтованих межах (0,169 га), зазначених у додатку до цієї згоди. Після отримання згаданої згоди позивач уклав з ТОВ «Ліга-Експерт» договір на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Також позивач зазначає, що весь час користування земельною ділянкою він сплачував та сплачує за неї земельний податок.

25.12.2014 р., з метою продовження розробки замовленої землевпорядної документації, позивач отримав в Київській міській раді черговий кадастровий план з якого йому стало відомо, що відповідач змінив конфігурацію земельної ділянки, що відводиться, вилучивши з неї частину, що є єдиним під'їзним шляхом до майна позивача.

За результатами розгляду скарги позивача щодо незаконного відведення земельної ділянки, Київська міська рада листом від 16.02.2015 р. № 057091-24/2 повідомила позивача про те, що відповідно до архівних даних міського земельного кадастру конфігурацію та площу земельної ділянки (код ділянки 88:061:167) змінено в зв'язку з прийняттям Київською міською радою рішення від 27.12.2007 р. 1605/4438 про передачу ТОВ «Аспекс» земельної ділянки площею 5799,45 кв.м. (код 88:061:168) в оренду на 5 років для реконструкції існуючих будівель під офісно-складські приміщення з подальшим їх експлуатацією та обслуговуванням на вул. Дегтярівській, 21 (літ. «З», «И») у Шевченківському районі. Зазначене рішення приймалося на підставі розробленого та погодженого в установленому порядку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Таким чином, як зазначає позивач, на стадії розробки власної документації з землеустрою щодо відведення в користування земельної ділянки під належним йому майном, позивач у лютому 2015 році дізнався, що відповідач самовільно змінив конфігурацію земельної ділянки, що на ній розташоване майно позивача і, утворивши нову земельну ділянку за рахунок частини ділянки позивача, передав її в користування ТОВ «Аспекс».

Позивач вважаючи, що прийняттям оскаржуваного рішення, порушено його права та інтереси звернувся до Окружного адміністративного суду м.Києва з позовом.

Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.

Статтею 14 Конституції України встановлено, що право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Згідно з частинами першою, другою статті 2 Земельного кодексу України земельні відносини це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб'єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.

Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування (частина друга статті 5 Конституції України).

Відповідно до частини третьої статті 140, частини першої статті 144 Конституції України місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи; органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку (ч. 10 ст. 59 Закону України від 21.05.1997 року № 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні").

Статтею 80 Земельного кодексу України встановлено, що суб'єктами права власності на землю є, зокрема, територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, на землі комунальної власності.

Землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності, а також земельні ділянки за їх межами, на яких розташовані об'єкти комунальної власності (ч. ч. 1, 2 ст. 83 Земельного кодексу України ).

У пунктах "а", "б", "в", "г" і "к" статті 12 Земельного кодексу України передбачено, що до повноважень міської ради належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування; вилучення їх із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; викуп земельних ділянок для суспільних потреб відповідної територіальної громади селища; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Земельні відносини поділяються на публічні та приватні. Відповідно і спори в таких відносинах можуть бути як публічно-правовими, так і приватноправовими (цивільними, господарськими).

Згідно з частиною другою статті 2 Цивільного кодексу України (далі ЦК) учасниками цивільних відносин є: держава Україна, Автономна Республіка Крим, територіальні громади, іноземні держави та інші суб'єкти публічного права.

Територіальні громади набувають і здійснюють цивільні права та обов'язки через органи місцевого самоврядування у межах їхньої компетенції, встановленої законом (стаття 172 ЦК).

Відповідно до ст. 9 Земельного кодексу України повноваження щодо розпорядження землями територіальної громади, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування в місті Києві належить до повноважень Київської міської ради.

Як встановлено судом, між ВАТ «Будшляхмаш» (продавець) та ТОВ «ДІА» (покупець) укладено договір № 463 від 07.02.2002 р. купівлі-продажу нежилих приміщень, відповідно до умов якого продавець продав, а покупець купив механізований склад для зберігання будматеріалів інвентаризаційний номер 002605, загальною площею 324,00 кв.м., та арочний склад ЗМТП інвентаризаційний номер 008279, загальною площею 387,94 кв.м., що знаходиться за адресою: м.Київ, вул. Дегтярівська, буд. 21.

Передача вказаних нежилих приміщень здійснювалася на підставі акту приймання-передачі нежилих приміщень від 30.08.2002 р.

На підтвердження реєстрації права власності на вказані нежилі будівлі позивачем надано суду реєстраційне посвідчення № 001690 Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна, реєстровий запис № 446-з від 23.10.2002 р.

Листом (а.с. 14 т. 1) ВАТ «Будшляхмаш» повідомив ТОВ «ДІА» про те, що не заперечує про передачі на користь ТОВ «ДІА» земельної ділянки загальною площею 1739,80 кв.м., на якій розташовані склади, загальною площею 709,5 кв.м., придбані ТОВ «ДІА» згідно договору № 463 і оформленню її в установленому порядку. Адреса складів: м.Київ, вул. Дегтярівська, буд. 21.

Обґрунтовуючи протиправність оскаржуваного рішення, позивач посилається на рішення Виконавчого комітету Київської міської ради депутатів трудящих, 163 від 02.02.1960 р. «Про поновлення відводу виробничої території Київському заводу Будшляхмаш», а також на розроблений технічний звіт по встановленню зовнішніх меж землекористування 8000000000:88:061:0167, адреса: Шевченківський район, вул. Дегтярівська, 21, розроблений на підставі згоди Київського міського голови на розроблення документації із землеустрою від 09.10.2006 р. Д-1738, рішення № 811 від 04.05.1970 р. «Про додатковий відвод земельної ділянки Київському заводу Будшляхмаш під будівництво підземних резервуарів і підземної насосної станції».

Відповідно до ч. 2 ст. 123 Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку (ч. 3 цієї статті).

Відповідно до ст. 10 Рішення Київради № 457/1867 від 15.07.2004 р. (в редакції чинній на час надання Київським міським головою згоди на розроблення документації із землеустрою від 09.10.2006 р.) «Про порядок передачі (надання) земельних ділянок в користування або у власність у місті Києві» від 15 липня 2004 року N 457/1867 (надалі - Порядок N 457/1867), термін дії згоди на розроблення документації із землеустрою становить чотири місяці з дня її підписання Київським міським головою або заступником міського голови - секретарем Київради.

Погоджена документація із землеустрою разом із супроводжувальним листом подається землевпорядною організацією до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА) для розгляду, підготовки проекту рішення Київської міської ради та його передачі до Київської міської ради для прийняття відповідного рішення в порядку, визначеному розділом 4 цього Регламенту. Якщо документація із землеустрою не буде подана у визначений строк до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА), то згода втрачає чинність і відповідна земельна ділянка включається до переліку земельних ділянок, права на які набуваються на конкурсних засадах в порядку, визначеному законодавством.

Остаточне рішення щодо затвердження переліку земельних ділянок, права на які набуваються на конкурсних засадах, приймається Київською міською радою.

Відповідно до ч. 1 ст. 186 Земельного кодексу України схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць погоджуються територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері охорони культурної спадщини, структурним підрозділом відповідної обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони культурної спадщини, територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, а на території Автономної Республіки Крим - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань лісового господарства, територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства, а на території Автономної Республіки Крим - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань водного господарства, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері охорони навколишнього природного середовища, структурним підрозділом відповідної обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища, структурним підрозділом відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району - виконавчим органом відповідної міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі якщо такий орган не утворений - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурним підрозділом відповідної обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури.

Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються в порядку, встановленому статтею 186 1 цього Кодексу, і затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу (ч. 6 цієї статті).

Згідно із ч. ч. 1, 2 ст. 20 Порядку N 457/1867 проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки після отримання висновку землевпорядної експертизи, технічна документація із землеустрою щодо передачі земельної ділянки в оренду після погодження в установленому порядку питання можливості передачі земельної ділянки в оренду, технічна документація із землеустрою щодо оформлення права користування земельною ділянкою після її розробки подаються землевпорядною організацією до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА) для підготовки проекту рішення Київської міської ради. Одночасно землевпорядна організація передає зазначену документацію в електронному вигляді для внесення до бази даних у форматі, визначеному Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА).

Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА) здійснює комплексний аналіз документації із землеустрою та, за умови її відповідності законодавству, готує проект рішення Київської міської ради.

Відповідно до ст.27 вказаного Порядку право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державним актом.

Право оренди земельної ділянки оформляється договором, який реєструється відповідно до закону.

Відповідно до п.п.1, 2, 3 Порядку N 457/1867 право постійного користування земельною ділянкою виникає після одержання землекористувачем державного акта, що посвідчує таке право, та його державної реєстрації.

Право оренди земельної ділянки виникає після укладення договору оренди та його державної реєстрації.

Приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та його державної реєстрації забороняється.

Таким чином, передачі в користування земельної ділянки передує дотримання та проходження відповідної процедури погодження проектів відведення земельної ділянки. Лише після затвердження технічної документації у відповідному порядку виконавчим органом Київради приймається рішення про надання в оренду чи користування земельної ділянки.

Разом з тим, як встановлено судом, наданий позивачем проект технічної документації на землю по встановленню зовнішніх меж землекористування 8000000000:88:061:0167, адреса: Шевченківський район, вул. Дегтярівська, 21, який розроблений на підставі згоди Київського міського голови на розроблення документації із землеустрою від 09.10.2006 р. Д-1738, рішення № 811 від 04.05.1970 р. «Про додатковий відвод земельної ділянки Київському заводу Будшляхмаш під будівництво підземних резервуарів і підземної насосної станції» не пройшов всіх погоджень, зокрема, не отримав висновку державної землевпорядної експертизи.

Суд зауважує, що надані позивачем згода Київського міського голови на розроблення документації із землеустрою від 09.10.2006 р. Д-1738, рішення № 811 від 04.05.1970 р. «Про додатковий відвод земельної ділянки Київському заводу Будшляхмаш під будівництво підземних резервуарів і підземної насосної станції» були правовою підставою для оформлення відводу земельної ділянки. Жодного рішення стосовно надання дозволу на передачу спірної земельної ділянки у користування чи оренду позивачу відповідачем не приймалось.

Отже, доказів того, що ТОВ «Будшляхмаш» був законним користувачем земельної ділянки матеріали справи не містять, як і не містять доказів того, що ТОВ «ДІА» в установленому порядку здійснив оформлення користування земельною ділянкою під належними йому приміщеннями. Також матеріалами справи не підтверджуються доводи позивача про те, що він сплачував земельний податок за користування спірною земельною ділянкою.

В той же час, судом встановлено, що ТОВ «Аспекс» у 2005 році розробило та погодило в установленому порядку проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, що підтверджується наявністю погодженого проекту із землеустрою, який зберігається в Департаменті земельних ресурсів КМДА.

В проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ «Аспекс» наявна завірена копією печатки ТОВ «ДІЯ» згода на конфігурацію ділянки, яка зазначена в черговому кадастровому плані, наданому позивачем від 25.12.2014 р.(а.с. 112 т. 2).

З пояснень ТОВ «Аспекс» вбачається, що після прийняття Київрадою рішення № 1605/4438 у нього виникли складнощі з укладанням договору оренди спірної земельної ділянки, що змусило товариство звернутися до суду з позовом про визнання укладеним договору оренди.

За результатом розгляду заяви ТОВ «Аспекс» Господарським судом м.Києва прийнято рішення по справі № 16/535-9/23402.12.10, яким зобов'язано Головне управління Земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами, між орендодавцем - Київською міською радою та орендарем - Товариством з обмеженою відповідальністю «Аспекс» у встановленому законодавством порядку. Рішення набрало законної сили.

Однією із підстав для укладення договору оренди земельної ділянки, стало те, що ТОВ «Аспекс» згідно із договором купівлі-продажу нежилих приміщень № 549 від 02.09.2002 р., укладеним між ВАТ «Будшляхмаш» та ТОВ «Аспекс», є власником складу ПММ літ. «З», літ. «И», загальною площею 420,6 кв.м., інвентарний номер 009588, що знаходиться за адресою: м.Київ, вул. Дегтярівська, буд.21.

Вказаний договір зареєстрований в Київському міському бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна за номером 446-з від 16.12.2002 р.

Таким чином, ТОВ «Аспекс» є власником нежитлових приміщень, а саме: складу ПММ літ. «З», літ. «И», загальною площею 420,6 кв.м., інвентарний номер 009588, що знаходиться за адресою: м.Київ, вул. Дегтярівська, буд.21, а, відтак в силу закону має право на оформлення права користування земельної ділянки під вказаними нежитловими приміщеннями з урахуванням прибудинкової території.

Суд враховує лист ТОВ «С.К.Профіль», з яким ТОВ «ДІА» 20.04.2015 р. укладено договір оренди нерухомого майна № 20/04-15 за адресою: м.Київ, вул. Дегтярівська,21, що знаходиться на балансі ТОВ «ДІА», згідно якого жодних незручностей для ведення господарської діяльності товариства немає.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 19 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Вжитий у цій процесуальній нормі термін «суб'єкт владних повноважень» означає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхню посадову чи службову особу, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень (п. 7 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України). Таким чином, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.

Зважаючи на те, що позивачем не надано доказів того, що він є власником чи користувачем (орендарем) земельної ділянки (кадастровий номер 8000000000:88:061:0168), а даний спір стосується правомірності рішення суб'єкта владних повноважень стосовно виконання його владно-управлінських функцій та прийняття на їх підставі оскаржуваного рішення, заважаючи на відсутність в матеріалах справи доказів, які б вказували на існування між сторонами спору про право на земельну ділянку, суд вважає, що розгляд даної справи належить до підвідомчості адміністративного суду.

Виходячи із системного аналізу фактичних обставин справи та норм чинного законодавства, суд приходить до висновку, що рішення Київської міської ради від 27.12.2007 № 1605/4438 «Про передачу земельної ділянки Товариству з обмеженою відповідальністю «Аспекс» для реконструкції існуючих будівель під офісно-складські приміщення з подальшою їх експлуатацією та обслуговуванням на вулиці Дегтярівській, 21 (літ. «З», «И») у Шевченківському районі міста Києва, яким змінено конфігурацію та площу земельної ділянки (код ділянки 88:061:167) в зв'язку із передачею ТОВ «Аспекс» земельної ділянки площею 5799,45 кв.м. (код 88:061:168) в оренду на 5 років для реконструкції існуючих будівель під офісно-складські приміщення з подальшим їх експлуатацією та обслуговуванням на вул. Дегтярівській, 21 (літ. «З», «И») у Шевченківському районі, винесене у відповідності до вимог чинного законодавства, а тому підстави для його скасування у суду відсутні.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (ч. 2 цієї статті).

Відповідно до ч. 2 ст. 2 названого Кодексу у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Виходячи із положень ч. 2 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог, оцінивши докази, які є у справі, та пояснення сторін за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд приходить до висновку про необґрунтованість та недоведеність позовних вимог, а, отже, в задоволенні позову відмовляє.

Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати у зв'язку із відмовою у задоволенні позову відшкодуванню не підлягають.

Керуючись ст. ст. 72-77, 139, 242- 243, 245-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ДІА» (вул. Саксаганського, 112, к. 16,17, м.Київ, 01032, код ЄДРПОУ 14350910) відмовити.

Рішення суду відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.П.Васильченко

Повний текст судового рішення складено та підписано 05 березня 2018 р.

Джерело: ЄДРСР 72595793
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку