open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 815/6573/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 лютого 2018 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Вовченко O.A.,

секретаря судового засідання Соколова М.С.

за участю:

представників позивача – ОСОБА_1 (за довіреністю), ОСОБА_2 (за довіреністю),

представника відповідача – ОСОБА_3 (за довіреністю),

розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Модерн-Трейд» про стягнення штрафу,-

ВСТАНОВИВ:

26 грудня 2017 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Держспоживслужби в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Модерн-Трейд», в якій позивач просить стягнути з ТОВ «Модерн-Трейд» (код ЄДРПОУ 40001607) зареєстрованого за адресою: 65007, Одеська обл., м. Одеса, вул. Болгарська, 1; місце здійснення діяльності: м. Одеса, пр-т Ак.Філатова, 29, до Державного бюджету України: за КДКБ 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», рахунок - 31110106700009 (Суворовський район) отримувач - УДКСУ у м. Одесі Одеської області, код СДРПОУ - 38016923, банк - ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011 штраф за п. 1, ч. 1, статті 64 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» у розмірі від п’яти до восьми мінімальних заробітних плат.

В обґрунтування позовних вимог позивач у позовній заяві зазначає, що з метою, здійснення заходів щодо проведення позапланової перевірки ТОВ «Модерн-Трейд» за адресою: м. Одеса, ОСОБА_4, 29, відповідно до Наказу Управління Держпродспоживслужби в м.Одесі (далі Управління) № 41-В від 30.10.2017 р. та Направлення на проведення позапланового заходу № 73 від 30.10.2017 р., за погодженням Міністерства аграрної політики та продовольства України від 14.09.2017 р. № 37-32-7/21180 та у зв’язку із зверненням фізичної особи щодо порушення її законних прав суб’єктом господарювання ТОВ «Модерн-Трейд» (магазин «Копійка») за адресою: м.Одеса, ОСОБА_4, 29, в результаті придбання неякісного харчового продукту, згідно Направлення на проведення позапланового заходу №73 від 30.10.2017 р. головними спеціалістами відділу безпечності харчових продуктів та ветеринарії Управління Держпродспоживслужби в м. Одесі ОСОБА_5 та ОСОБА_6 був здійснений вихід на перевірку за місцем здійснення господарської діяльності ТОВ «Модерн-Трейд» за адресою: м. Одеса, пр-т. ОСОБА_4, 29. За результатами проведення позапланового заходу державного контролю стосовно додержання оператором ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами складено ОСОБА_4 №64 від 31.10.2017 р., в якому зафіксовано виявлені порушення, а саме: 1. Пункт 3 ч. 1 ст. 49 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», згідно якого оператори ринку дотримуються таких вимог: харчові продукти повинні бути захищеними від будь-якого забруднення на всіх стадіях виробництва, переробки та/або обігу. Проте в ході перевірки було виявлено, що харчовий продукт (кури-гріль, окорочка курячі-гриль) не забезпечено захист від ризику забруднення шкідниками (комахами). Харчовий продукт (кури-гріль, окорочка курячі-гриль) після приготування в гриль-печі для остигання розміщуються у відкритій тарі на холодильному прилавку. ОСОБА_1 остигання продукція розміщується до холодильного прилавку. Холодильний прилавок з боку продавця відкритий, не має захисту від комах; 2. Пункт 4 ч. 1 ст. 49 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», згідно якого оператори ринку дотримуються таких вимог: ведеться результативна боротьба із шкідниками і гризунами. Проте в ході перевірки не було надано актів виконання робіт з дезінсекції. 03 листопада 2017 р. головними спеціалістами відділу безпечності харчових продуктів та ветеринарії Управління Держпродспоживслужби в м. Одесі ОСОБА_5 та ОСОБА_6 було складено Припис №02, в якому вказано про встановлені перевіркою порушення, а саме: харчовий продукт не забезпечено захистом від ризику забруднення (комахами). Харчовий продукт (кури-гріль, окорочка курячі-гриль) після приготування в гриль-печі для остигання розміщуються у відкритій тарі на холодильному прилавку. ОСОБА_1 остигання продукція розміщується до холодильного прилавку. Холодильний прилавок з боку продавця відкритий, не має захисту від доступу комах; не надано актів виконання робіт з дезінсекції. Приписом ТОВ «Модерн-Трейд» зобов’язано: забезпечити захист від ризику забруднення шкідниками харчові продукти, а саме кури-гриль, окорочка курячі-гриль на всіх станах остигання та зберігання до реалізації – постійно; надати підтверджуючі документи з проведення робіт по дезінсекції до 15.11.2017 р.; надати інформацію про виконання припису. 30 листопада 2017 р. заступником начальника відділу безпечності харчових продуктів та ветеринарії Управління Держпродспоживслужби в м. Одесі ОСОБА_7 було складено протокол про правопорушення у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів №005, згідно якого ТОВ «Модерн-Трейд», код ЄДРПОУ: 40001607, за адресою: м.Одеса, ОСОБА_4, 29, 31.10.2017 р. вчинено правопорушення, а саме: недотримання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів щодо гігієнічних вимог до харчових продуктів на всіх стадіях обігу п.1 ч.1 ст.64 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а саме: харчовий продукт незахищений від забруднення, п.3 ч.1 ст.49 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»: кури-гріль, окорочка курячі-гриль після приготування в гриль-печі для остигання розміщуються у відкритій тарі на холодильному прилавку. ОСОБА_1 остигання вказані харчові продукти розміщуються у холодильний прилавок, який з боку продавця відкритий, що створює умови для забруднення харчового продукту шкідниками (комахами); не ведеться результативна боротьба із шкідниками (п.4 ч.1 ст.49 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»), не надані документи, що підтверджують проведення заходів виконання з дезінсекції. В поясненнях особи, яка притягається до відповідальності, представником ТОВ «Модерн-Трейд» зазначено: «з виявленими порушеннями згоден».

Враховуючи викладене, позивач просить суд стягнути з ТОВ «Модерн-Трейд» штраф у розмірі від п’яти до восьми мінімальних заробітних плат.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2017 року даний позов залишено без руху та надано позивачу термін на усунення недоліків позовної заяви 5 днів з моменту отримання копії ухвали суду.

Ухвалою від 09 січня 2018 року суд ухвалив прийняти до розгляду дану позовну заяву, відкрити провадження у адміністративній справі та розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

26 січня 2018 року через канцелярію Одеського окружного адміністративного суду за вх. №2253/18 надійшов відзив на позов, у якому відповідач зазначає, що в матеріалах справи відсутні докази, які фактично підтверджують порушення ТОВ «Модерн-Трейд» вимог Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», як то фото- та/або відео фіксація. Відповідач вказує, що доказами, що можуть підтвердити, наприклад, відсутність належного зберігання харчових продуктів, забруднення обладнання, є електроні докази, яких в матеріалах справи немає. Більш того, посилання на такі докази відсутні навіть в ОСОБА_4 перевірки № 64 від 31.10.2017 р. з відповідним описом виявлених порушень та у протоколі про правопорушення у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів № 005 від 30 листопада 2017 року. Жодних судових рішень про притягнення посадових осіб ТОВ «Модерн-Трейд» до будь-якої відповідальності за порушення санітарно-гігієнічних правил за результатами вказаної перевірки позивачем не надано. Також відповідач зазначає, що застосування до суб'єкта господарювання штрафних санкцій повинно здійснюватися самим суб'єктом владних повноважень, який здійснює державні нагляд (контроль). Відповідно до ст. 12 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», у разі несплати суб’єктом господарювання застосованої до нього штрафної санкції за результатами здійснених заходів державного нагляду (контролю), позивач може звернутися до адміністративного суду із позовними вимогами щодо стягнення суми санкції в судовому порядку. Відповідач вказує, що відхиляє посилання позивача в позові на те, що відповідно до ч.ч.8,9 ст.65 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» розгляд справ про порушення законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів здійснюється у судовому порядку відповідно до закону. Заява про правопорушення, передбачені статтею 64 цього Закону, разом з іншими матеріалами надсилається до суду у 15-денний строк з моменту складення протоколу про правопорушення, оскільки ці положення Закону №771/97-ВР суперечать п.3ч.3 ст. 17 КАС України.

Враховуючи викладене, відповідач просить суд відмовити у задоволенні адміністративного позову.

02 лютого від позивача на адресу суду за вх. №3123/18 надійшла відповідь на відзив, у якій позивач зазначає, що заперечуючи проти задоволення позову відповідач посилається на недоведеність позивачем фактів встановлених в ході перевірки порушень. При цьому відповідачем не надано до суду жодного доказу на спростування встановлених в ході перевірки порушень, які б підтверджували дотримання ним вимог до безпечності та якості харчових продуктів. Факт виявлених порушень зафіксовано в ОСОБА_4 перевірки та у Протоколі, що безпосередньо підтверджується ними, та підписом керівника магазину. В даному випадку захист відповідача побудований виключно на формальному запереченні виявлених порушень; спробі надати перевірці неправомірний характер шляхом заперечення повноважень керівника магазину на присутність при перевірці чи права надавати допуск до неї. Підприємством навіть не вчинено спроби довести дотримання вимог щодо безпечності та якості харчових продуктів. Щодо посилання відповідача на те, що директор магазину не с уповноваженою особою позивач зазначає, що повноваження можуть надавалися працівнику в силу обіймання ним певної посади, а не виключно на підставі довіреності. Також позивач, посилаючись на стт.ст.5, 8, 55, 64, 65 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності харчових продуктів» вказує, що притягнення операторів ринку до відповідальності у разі порушення законодавства у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів здійснюється у судовому порядку за відповідною заявою та доданими до неї матеріалами, що стосуються виявлених порушень. Отже, Управлінню не надано права накладати штрафи за порушення вимог Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Питання застосування штрафу до суб'єкта господарювання вирішується судом. Таким чином, враховуючи наведені правила Закону, Головне управління, звертаючись до суду із цим позовом про притягнення суб'єкта господарювання до відповідальності за правопорушення у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, діє у відповідності та на виконання своїх повноважень у сфері державного регулювання безпечності та окремих показників якості харчових продуктів.

Ухвалою суду від 07 лютого 2018 року викликано свідків головних спеціалістів відділу безпечності харчових продуктів та ветеринарії Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області ОСОБА_5 та ОСОБА_6.

У судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали у повному обсязі та просили їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні у задоволенні позовних вимог просила відмовити повністю.

Дослідивши подані до суду документи та матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.2 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 р. №771/97-ВР законодавство про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів складається з Конституції України, цього Закону, інших актів законодавства, що видаються відповідно до нього. Законодавство про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів повинне відповідати положенням цього Закону. У разі невідповідності законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів положенням цього Закону застосовуються положення цього Закону.

Згідно ч.1 ст.3 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» дія цього Закону поширюється на санітарні заходи, об'єкти санітарних заходів; вимоги до окремих показників якості харчових продуктів, у тому числі вимоги щодо інформування споживачів про властивості харчових продуктів, включаючи рекламу харчових продуктів; операторів ринку та потужності; систему державного контролю.

Відповідно до ст.4 вказаного Закону державне регулювання у сфері безпечності харчових продуктів здійснюється з метою захисту життя, здоров’я та інтересів споживачів. Держава здійснює регулювання безпечності та окремих показників якості харчових продуктів шляхом: встановлення санітарних заходів; встановлення вимог до окремих показників якості харчових продуктів; державної реєстрації визначених цим Законом об’єктів санітарних заходів; видачі, припинення, анулювання та поновлення експлуатаційного дозволу; інформування та підвищення обізнаності операторів ринку і споживачів щодо безпечності та окремих показників якості харчових продуктів; встановлення вимог щодо стану здоров’я персоналу потужностей; участі у роботі відповідних міжнародних організацій; здійснення державного контролю; притягнення операторів ринку, їх посадових осіб до відповідальності у разі порушення законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів.

Згідно із ч. 1 ст. 5 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» до системи органів виконавчої влади у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів належить, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів (компетентний орган).

Статтею 8 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» визначено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів (компетентний орган), належить, зокрема, вжиття у межах своїх повноважень заходів для усунення порушень цього Закону та притягнення винних у таких порушеннях осіб до відповідальності відповідно до закону.

Відповідно до п.1 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України № 667 від 02.09.2015 р. Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства та який реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров’я населення, метрологічного нагляду, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності, насінництва та розсадництва (в частині сертифікації насіння і садивного матеріалу), реєстрації та обліку машин в агропромисловому комплексі, державного нагляду (контролю) у сфері агропромислового комплексу, державного нагляду (контролю) у сферах охорони прав на сорти рослин, насінництва та розсадництва, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері, за якістю зерна та продуктів його переробки, державного нагляду (контролю) за додержанням заходів біологічної і генетичної безпеки щодо сільськогосподарських рослин під час створення, дослідження та практичного використання генетично модифікованого організму у відкритих системах на підприємствах, в установах та організаціях агропромислового комплексу незалежно від їх підпорядкування і форми власності, здійснення радіаційного контролю за рівнем радіоактивного забруднення сільськогосподарської продукції і продуктів харчування.

Згідно з п.1 Положення про Головне управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в області, в місті Києві, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №209 від 12.04.2017 р., яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.05.2017 р. за № 604/30472, Головне управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в області, в місті Києві (далі - Головне управління) є територіальним органом Держпродспоживслужби та їй підпорядковане. Головному управлінню підпорядковуються установи та організації, що належать до сфери управління Держпродспоживслужби та розташовані на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Відповідно до п.3 та п.4 зазначеного Положення завданням Головного управління є реалізація повноважень Держпродспоживслужби на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Головне управління відповідно до покладених на нього завдань забезпечує реалізацію державної політики, а саме у галузі ветеринарної медицини та безпечності харчових продуктів: забезпечує здійснення державного ветеринарно-санітарного нагляду (контролю) за здоров'ям та благополуччям тварин, безпечністю та окремими показниками якості харчових продуктів, неїстівних (побічних) продуктів тваринного походження, кормів та інших об’єктів санітарних заходів, охороною території України від занесення збудників особливо небезпечних хвороб, включених до списку Міжнародного епізоотичного бюро (далі - МЕБ), з територій інших держав або карантинних зон; здійснює державний нагляд (контроль) за: тваринами, харчовими продуктами, іншими об’єктами санітарних заходів, пов’язаними з продуктами тваринного походження, репродуктивним матеріалом, племінною справою у тваринництві, біологічними продуктами, патологічним матеріалом, ветеринарними препаратами, субстанціями, кормовими добавками, преміксами та кормами, засобами ветеринарної медицини, засобами догляду за тваринами та супутніми об'єктами, штамами мікроорганізмів, а також потужностями, що використовуються для їх виробництва, переробки, зберігання та обігу; проведенням суб’єктами господарювання дезінфекції, дезінсекції та дератизації на потужностях, що використовуються для виробництва, переробки, зберігання та обігу тварин, харчових продуктів, репродуктивного матеріалу, ветеринарних препаратів, субстанцій, кормових добавок, преміксів та кормів, а також засобів, що використовуються для їх транспортування, тощо.

Згідно наказу Управління Держпродспоживслужби в м.Одесі Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області №41-В від 30.10.2017 року (а.с.14) наказано головним спеціалістам відділу безпечності харчових продуктів та ветеринарії ОСОБА_6 та ОСОБА_5 з 31.10.2017 року по 01.11.2017 року провести у межах компетенції позапланову перевірку ТОВ «Модерн-Трейд» за адресою: м.Одеса, вул.Академіка Філатова, 29.

20 жовтня 2017 року Управлінням Держпродспоживслужби в м.Одесі було видано направлення №73, згідно якого з 31.10.2017 року по 01.11.2017 року направляються головні спеціалісти відділу безпечності харчових продуктів та ветеринарії ОСОБА_5 та ОСОБА_6 з метою здійснення позапланового заходу (перевірки) ТОВ «Модерн-Трейд» за адресою: м.Одеса, вул.Академіка Філатова, 29.

31 жовтня 2017 року за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами, а саме ТОВ «Модерн-Трейд» за адресою м.Одеса, вул.Академіка Філатова, 29, Управлінням Держпродспоживслужби в м.Одесі Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області було винесено акт №64 (а.с.18-33), згідно якого було виявлено такі порушення:

1. П.3 ч.1 ст.49 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»: харчовий продукт (кури-гріль, окорочка курячі-гриль) не забезпечено захистом від ризику забруднення шкідниками (комахами). Харчовий продукт (кури-гріль, окорочка курячі-гриль) після приготування в гриль-печі для охолодження розміщуються у відкритій тарі на холодильному прилавку. ОСОБА_1 охолодження продукція розміщується до холодильного прилавку. Холодильний прилавок з боку продавця відкритий, не має захисту від комах;

2. П.4 ч.1 ст.49 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»: не надано актів виконання робіт з дезінсекції.

На підставі вищевказаного акта Управлінням Держпродспоживслужби в м.Одесі 03 листопада 2017 року винесено припис №02 (а.с.35), яким ТОВ «Модерн-Трейд» за адресою: м.Одеса, вул.Академіка Філатова, 29 зобов’язано: забезпечити захист від ризику забруднення шкідниками харчових продуктів, а саме (кури-гріль, окорочка курячі-гриль) на всіх стадіях остигання та зберігання до реалізації – постійно; надати підтверджуючі документи з виконання робіт по дезінсекції – до 15.11.2017 року; надати інформацію про виконання припису. Відповідальним за виконання вказаних заходів у приписі зазначено директора магазину ОСОБА_8, якому вручено копію припису.

30 листопада 2017 року Управлінням Держпродспоживслужби в м.Одесі складено протокол про правопорушення у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів №005 (а.с.15-16), у якому зазначено, що у ТОВ «Модерн-Трейд» за адресою: м.Одеса, вул.Академіка Філатова, 29, 31.10.2017 року встановлено недотримання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів щодо гігієнічних вимог до харчових продуктів на всіх стадіях обігу та виробництва п.1 ч.1 ст.64 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а саме: харчовий продукт незахищений від забруднення (п.3 ч.1 ст. 49 Закону України Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»): кури-гріль. окорочка курячі-гриль після приготування в гриль-печі для охолодження розміщуються у відкритій тарі на холодильному прилавку. ОСОБА_1 охолодження вказані харчові продукти розміщуються у холодильний прилавок, який з боку продавця відкритий, що створює умови для забруднення харчового продукту шкідниками (комахами); не ведеться результативна боротьба із шкідниками (п.4 ч.1 ст.49 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»), не надані документи, що підтверджують проведення заходів виконання з дезінсекції. В поясненнях особи, яка притягається до відповідальності, представником ТОВ «Модерн-Трейд» зазначено: «з виявленими порушеннями згоден».

Згідно ст. 65 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» визначено, що провадження у справах про порушення законодавства у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів стосовно юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців здійснюється відповідно до вимог цього Закону. Протокол про правопорушення, передбачені статтею 64 цього Закону, за результатами здійснення заходу державного контролю мають право складати головні державні інспектори або їх заступники.

Відповідно до ч.ч. 8, 9 ст. 65 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» розгляд справ про порушення законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів здійснюється у судовому порядку відповідно до закону. Заява про правопорушення, передбачені статтею 64 цього Закону, разом з іншими матеріалами надсилається до суду у 15-денний строк з моменту складення протоколу про правопорушення.

Відповідно до ч.4 ст.5 Кодексу адміністративного судочинства України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.

Згідно п.5 ч.1 ст.19 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема за зверненням суб’єкта владних повноважень у випадках, коли право звернення до суду для вирішення публічно-правового спору надано такому суб’єкту законом.

Таким чином суд зазначає, що посилання відповідача на те, що застосування штрафних санкцій за порушення вимог законодавства у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів повинно здійснюватись самим суб’єктом владних повноважень не знайшло свого підтвердження. Позивач не має права накладати штрафи на особу за порушення вимог Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Санкції, які позивач просить застосувати до ТОВ «Модерн-Трейд» є адміністративно-господарськими та їх застосування встановлено положеннями Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».

Згідно ч.1 ст.1 п.55 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», оператор ринку харчових продуктів - це суб'єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об'єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, якщо вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об'єктів санітарних заходів. Оператором ринку також вважається агропродовольчий ринок.

Відповідно до п. 3 ч.2 ст. 37 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» забороняється також обіг об'єктів санітарних заходів, якщо ці об'єкти: 1) небезпечні; 2) непридатні до споживання; 3) неправильно марковані. Харчові продукти, зазначені у пунктах 2 і 3 цієї частини, підлягають вилученню з обігу та/або відкликанню відповідно до вимог цього Закону.

Згідно пп.3-4 ч.1 ст.49 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператори ринку дотримуються таких вимог: харчові продукти повинні бути захищеними від будь-якого забруднення на всіх стадіях виробництва, переробки та/або обігу; ведеться результативна боротьба із шкідниками і гризунами.

Згідно п.1 ч.1 ст.64 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператори ринку в разі порушення вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів несуть відповідальність в межах діяльності, яку вони здійснюють, за недотримання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів щодо гігієнічних вимог до харчових продуктів на всіх стадіях їх виробництва та обігу, у тому числі допущення до процесу виробництва та/або обігу харчових продуктів осіб, які мають протипоказання до роботи з харчовими продуктами і присутність яких на робочому місці може спричинити виробництво та/або обіг небезпечних харчових продуктів тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб - у розмірі від п’яти до восьми мінімальних заробітних плат.

Відповідно до ч.ч.1, 2, 5 ст.65 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» провадження у справах про порушення законодавства у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів стосовно юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців здійснюється відповідно до вимог цього Закону. Протокол про правопорушення, передбачені статтею 64 цього Закону, за результатами здійснення заходу державного контролю мають право складати головні державні інспектори або їх заступники. У протоколі про правопорушення, передбачені статтею 64 цього Закону, зазначаються: 1) дата і місце його складення; 2) посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала протокол; 3) відомості про оператора ринку; 4) прізвище, ім'я, по батькові особи, яка притягається до відповідальності за порушення законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів; 5) місце, час вчинення і суть правопорушення; 6) нормативно-правовий акт, який передбачає відповідальність; 7) місцезнаходження свідків і потерпілих, якщо вони є; 8) пояснення особи, яка притягається до відповідальності; 9) інші відомості, необхідні для вирішення справи. Протокол про правопорушення підписується особою, яка його склала, та фізичною особою - підприємцем, яка притягається до відповідальності за порушення законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів, або уповноваженою нею особою, а у разі провадження у справі щодо оператора ринку - юридичної особи - уповноваженою ним особою. За наявності свідків і потерпілих протокол підписується такими особами.

Зазначені вимоги ст.65 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» були дотримані позивачем.

Щодо посилання позивача на відсутність доказів, що підтверджують його вину у порушенні вимог Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», суд зазначає, що позивачем було надано суду результати аналізу №10 від 13.07.2017 року паразитологічної лабораторії ДУ «Одеський ОЛЦ МОЗ України», згідно якого при дослідженні м’яса курки-гріль, купленої у супермаркеті «Копійка» за адресою: м.Одеса, вул.Академіка Філатова, 29) були виявлені личинки 2-го віку мухи Musca domestica в кількості 3-7 особин на 10 кв.см.

В судовому засіданні свідки ОСОБА_5 та ОСОБА_6 зазначили, що під час проведення перевірки встановлено відсутність у відповідача технологічної карти приготування продукції гріль та що готова продукція зберігалась у відкритій тарі на холодильній камері, а в подальшому – у відкритій вітрині.

Суд вважає недостатнім доказом договір №1 від 03 січня 2017 року (а.с.76-77) на виконання робіт з дератизації, дезінсекції та дезінфекції, укладений між ФОМ «ОСОБА_9В.» (виконавець) та ТОВ «Модерн-Трейд» (замовник), зокрема магазину замовника, розташованого за адресою: м.Одеса, вул.Філатова, 29, та акти прийому-здачі виконаної роботи від 13.09.2017 року (а.с.78), 13.10.2017 року (а.с.79) та 13.11.2017 року (а.с.80) на виконання договору №1 від 03.01.2017 року, оскільки зазначені документи не спростовують відсутність у відповідача технологічної карти приготування зазначеної продукції та що харчовий продукт (кури-гріль, окорочка курячі-гриль) після приготування в гриль-печі для охолодження розміщуються у відкритій тарі на холодильному прилавку, а після охолодження розміщується до холодильного прилавку, який з боку продавця відкритий та не має захисту від комах.

Враховуючи викладене, з урахуванням характеру встановленого порушення, суд вважає, що до ТОВ «Модерн-Трейд» повинні бути застосовані адміністративно-господарські санкції за п.1 ч.1 ст.64 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 р. №771/97-ВР у вигляді штрафу у розмірі 18615,00 грн. (з урахуванням розміру п'яти мінімальних заробітних плат 1762,00 грн.).

Частиною 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об’єктивному дослідженні.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що адміністративний позов Головного управління Держспоживслужби в Одеській області є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 7, 241- 246, 250, 255, 295, 371 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління Держспоживслужби в Одеській області (код ЄДРПОУ 40342996, адреса: вул.7-а Пересипська, 6, м.Одеса, 65042) до товариства з обмеженою відповідальністю «Модерн-Трейд» (код ЄДРПОУ 40001607, адреса: вул.Болгарська, 1, м.Одеса, 65007) про стягнення штрафу – задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Модерн-Трейд» (код ЄДРПОУ 40001607), зареєстрованого за адресою: 65007, Одеська обл., м. Одеса, вул. Болгарська, 1; місце здійснення діяльності: м. Одеса, пр-т Ак.Філатова, 29, до Державного бюджету України: за КДКБ 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», рахунок - 31110106700009 (Суворовський район) отримувач - УДКСУ у м. Одесі Одеської області, код ЄДРПОУ - 38016923, банк – ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011 штраф за п. 1 ч. 1 статті 64 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» у розмірі 18615,00 грн. (вісімнадцять тисяч шістсот п'ятнадцять гривень).

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення складено та підписано суддею 05.03.2018 року.

Суддя Вовченко O.A.

.

Джерело: ЄДРСР 72588860
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку