open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 712/731/18

Провадження № 2-а/712/146/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 січня 2018 року Соснівський районний суд м. Черкаси в складі:

головуючого судді Романенко В.А.

при секретарі Таран А.І.

перекладача ОСОБА_1 Гурбан Огли

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси справу за адміністративним позовом Соснівського районного відділу у м. Черкаси УДМС України в Черкаській області до громадянина ОСОБА_2 Елшан про затримання громадянина з метою забезпечення видворення за межі території України, -

ВСТАНОВИВ:

Соснівський районний відділ у м. Черкаси УДМС України в Черкаській області звернувся до суду з адміністративним позовом громадянина ОСОБА_2 Елшан про затримання громадянина з метою забезпечення видворення за межі території України, посилаючись на те, що 28.03.2017р. при проведенні загальнодержавних профілактичних заходів під умовною назвою «Мігрант» співробітниками Черкаського міського відділу поліції Головного управління Національної поліції України в Черкаській області було виявлено та затримано громадянина ОСОБА_2 Елшан , ІНФОРМАЦІЯ_1, документованого паспортом Р 4666998, виданого 16.08.2016 року відділом Міністерства внутрішніх справ республіки ОСОБА_2.

Враховуючи те, що підстав для подальшого перебування на території України немає, законні засоби існування для забезпечення перебування в Україні відсутні, 28.03.2017 року позивачем прийнято рішення № 7 про примусове повернення з України громадянина ОСОБА_2 Елшан , ІНФОРМАЦІЯ_1

Відповідач, в порядку, передбаченому пунктом 1.7. Інструкції про примусове повернення і примусове видворення з України іноземців та осіб без громадянства, затвердженої спільним наказом Міністерства внутрішніх справ України, адміністрації Прикордонної служби України та Служби Безпеки України від 23.04.2012 року № 353/257/150 в письмовій формі зобов'язався не пізніше 17.04.2017 року залишити територію України.

З метою контролю за виконанням громадянином ОСОБА_2 Елшан рішення про примусове повернення з України № 7 від 28.03.2017 року позивачем було надіслано запит Головного центру обробки спеціальної інформації Державної прикордонної служби України.

Згідно листа Головного центру обробки спеціальної інформації Державної прикордонної служби України від 31.05.2017р. за № 0.64-17639/0/15-17 інформації про перетинання державного кордону України громадянином ОСОБА_2 Елшан в базі даних не виявлено.

На даний час відповідач свідомо не виконав рішення про примусове повернення, не залишив територію України у встановлені зазначеним вище рішенням терміни, чим порушив вимоги ст. 26 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства».

Позивач вважає, що відповідач своїми діями перешкоджатиме проведенню процедури видворення та існує ризик його втечі.

Просять суд прийняти рішення про затримання громадянина ОСОБА_2 Елшан , ІНФОРМАЦІЯ_1, з поміщенням його до Чернігівського пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства.. Постанову допустити до негайного виконання.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити їх в повному обсязі та звернути рішення до негайного виконання.

Відповідач в судовому засіданні проти задоволення позову не заперечував.

Суд, вислухавши сторони, вивчивши матеріали даної справи, вважає, що позов обґрунтований і підлягає задоволенню виходячи з наступного:

В судовому засіданні встановлено, що 28.03.2017р. при проведенні загальнодержавних профілактичних заходів під умовною назвою «Мігрант» співробітниками Черкаського міського відділу поліції Головного управління Національної поліції України в Черкаській області було виявлено та затримано громадянина ОСОБА_2 Елшан , ІНФОРМАЦІЯ_1, документованого паспортом Р 4666998, виданого 16.08.2016 року відділом Міністерства внутрішніх справ республіки ОСОБА_2.

Враховуючи те, що підстав для подальшого перебування на території України немає, законні засоби існування для забезпечення перебування в Україні відсутні, 28.03.2017 року позивачем прийнято рішення № 7 про примусове повернення з України громадянина ОСОБА_2 Елшан , ІНФОРМАЦІЯ_1

Відповідач, в порядку, передбаченому пунктом 1.7. Інструкції про примусове повернення і примусове видворення з України іноземців та осіб без громадянства, затвердженої спільним наказом Міністерства внутрішніх справ України, адміністрації Прикордонної служби України та Служби Безпеки України від 23.04.2012 року № 353/257/150 в письмовій формі зобов'язався не пізніше 17.04.2017 року залишити територію України.

З метою контролю за виконанням громадянином ОСОБА_2 Елшан рішення про примусове повернення з України № 7 від 28.03.2017 року позивачем було надіслано запит Головного центру обробки спеціальної інформації Державної прикордонної служби України.

Згідно листа Головного центру обробки спеціальної інформації Державної прикордонної служби України від 31.05.2017р. за № 0.64-17639/0/15-17 інформації про перетинання державного кордону України громадянином ОСОБА_2 Елшан в базі даних не виявлено.

На даний час відповідач свідомо не виконав рішення про примусове повернення, не залишив територію України у встановлені зазначеним вище рішенням терміни, чим порушив вимоги ст. 26 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства».

Згідно частини 3 статті 3 розділу I Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», іноземці та особи без громадянства зобов'язані неухильно додержуватися Конституції та законів України, інших нормативно-правових актів, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей, інтереси суспільства та держави.

Відповідно до частини 1 статті 9 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», іноземці та особи без громадянства в'їжджають в Україну за наявності визначеного цим Законом чи міжнародним договором України паспортного документа та одержаної у встановленому порядку візи, якщо інше не передбачено законодавством чи міжнародними договорам України.

Частиною 1 статті 16 Закону передбачено, що реєстрація іноземців та осіб без громадянства, які в'їжджають в Україну здійснюється в пунктах пропуску через державний кордон України органами охорони державного кордону.

Частиною 15 статті 4 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» передбачено, що іноземці та особи без громадянства, які в'їхали в Україну на інших законних підставах, не передбачених частинами 2-14 цієї статті вважаються такими, які тимчасово перебувають на території України на законних підставах на період наданого візою дозволу на в'їзд або на період, встановлений законодавством чи міжнародним договором України.

Згідно частини 4 статті 4 Закону передбачено, що іноземці та особи без громадянства, які відповідно до закону прибули в Україну для працевлаштування та отримали посвідку на тимчасове проживання, вважають такими, які на законних підставах перебувають на території України на період роботи в Україні.

Відповідно до частини 1 статті 21 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», в'їзд в Україну, перебування на території України та транзитний проїзд через територію України іноземців та осіб без громадянства здійснюється за наявності достатнього фінансового забезпечення або наявності можливості отримати таке забезпечення законним способом на території України. Порядок підтвердження достатнього фінансового забезпечення та його розмір встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Статтею 21 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» передбачено, що перетинання державного кордону у разі в'їзду в Україну або транзитний проїзд через територію України громадянами держав, перелік яких, зазначено у додатку 5, та особами без громадянства, які постійно проживають у зазначених державах, здійснюються після подання ними підтвердження фінансового забезпечення свого перебування в Україні, транзитного проїзду через територію України та виїзду за межі України.

Згідно до пункту 14 статті 1 вищезазначеного Закону нелегальний мігрант - іноземець або особа без громадянства, які перетнули державний кордон поза пунктами пропуску або в пунктах пропуску, але з уникненням прикордонного контролю і невідкладно не звернулися із заявою про надання статусу біженця чи отримання притулку в Україні, а також іноземець або особа без громадянства, які законно прибули в Україну, але після закінчення визначеного їм терміну перебування втратили підстави для подальшого перебування та ухиляються від виїзду з України.

Відповідно до частини 1 статті 23 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» нелегальні мігранти та інші іноземці та особи без громадянства, які вчинили злочин, адміністративні або інші правопорушення, несуть відповідальність відповідно до закону.

Пунктом 2 статті 25 цього Закону передбачено, що іноземці та особи без громадянства, які не мають законних підстав для перебування в Україні або які не можуть виконати обов'язок виїзду з України, не пізніше дня закінчення відповідного строку їх перебування у зв'язку з відсутністю коштів або втратою паспортного документа можуть добровільно повернутися в країну походження або третю країну, у тому числі за сприяння міжнародних організацій.

Абзацом 1 статті 26 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» встановлено, що іноземець або особа без громадянства можуть бути примусово повернуті в країну походження або третю країну, якщо їх дії порушують законодавство про правовий статус іноземців та осіб без громадянства або суперечать інтересам забезпечення національної безпеки України чи охорони громадського порядку, або якщо це необхідно для охорони здоров'я, захисту прав і законних інтересів громадян України за рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції.

Відповідно до ч. 1 ст. 30 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції, органи охорони державного кордону (стосовно іноземців та осіб без громадянства, які затримані ними у межах контрольованих прикордонних районів під час спроби або після незаконного перетинання державного кордону України) або органи Служби безпеки України можуть лише на підставі винесеної за їх позовом постанови адміністративного суду примусово видворити з України іноземця та особу без громадянства, якщо вони не виконали в установлений строк без поважних причин рішення про примусове повернення або якщо є обґрунтовані підстави вважати, що іноземець або особа без громадянства ухилятимуться від виконання такого рішення, крім випадків затримання іноземця або особи без громадянства за незаконне перетинання державного кордону України поза пунктами пропуску через державний кордон України та їх передачі прикордонним органам суміжної держави.

Згідно Інструкції про примусове повернення і примусове видворення з України іноземців та осіб без громадянства, затвердженої Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 353/271/150 від 23 квітня 2012 року та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 21 травня 2012 року за № 806/21119, контроль за дотриманням іноземцями та особами без громадянства вимог законодавства здійснюють в межах своєї компетенції територіальні підрозділи Державної міграційної служби України, до повноважень яких віднесено прийняття рішень про примусове повернення і примусове видворення з України іноземців та осіб без громадянства, їх документування та здійснення заходів з безпосереднього примусового повернення та примусового видворення за межі України.

Щодо підсудності вказаного позову судом враховано наступне.

Згідно статті 288 КАС України, позовні заяви іноземців чи осіб без громадянства щодо оскарження рішень про їх примусове повернення в країну походження або третю країну, а також позовні заяви центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції, його територіальних органів і підрозділів , органів охорони державного кордону або Служби безпеки України про примусове видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України подаються до місцевого загального суду як адміністративного суду за місцезнаходженням центрального органу виконавчої влади що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції, його територіальних органів і підрозділів, органу охорони державного кордону чи Служби безпеки України або за місцезнаходженням пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства які незаконно перебувають в Україні.

На підставі п. 1 ч. 1 ст. 289 КАС України за наявності обґрунтованих підстав вважати, що іноземець або особа без громадянства, стосовно якої подано адміністративний позов про примусове видворення, ухилятиметься від виконання рішення про її примусове видворення, перешкоджатиме проведенню процедури видворення чи реадмісії відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію або якщо існує ризик її втечі, а так само у разі відсутності в іноземця або особи без громадянства, яка вчинила порушення законодавства України з прикордонних питань або про правовий статус іноземців, документа, що дає право на виїзд з України, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції, його територіальним органом чи підрозділом, органом охорони державного кордону або Служби безпеки України подається до місцевого загального суду як адміністративного суду за місцезнаходженням цих органів (підрозділів) або за місцезнаходженням пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, позовна заява про застосування судом до іноземця або особи без громадянства затримання іноземця або особи без громадянства з метою ідентифікації та (або) забезпечення видворення за межі території України.

Таким чином, враховуючи, що територіально позивач знаходиться у Соснівському районі м. Черкаси, суд вважає дотриманими правила територіальної підсудності.

Таким чином, суд вважає встановленим той факт, що іноземний громадянин знаходиться на території України незаконно, ухиляється від виїзду з України, законних підстав перебування його на території України судом не встановлено, у зв'язку з чим суд вважає заявлені позовні вимоги законними та обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Згідно частини 2 статті 371 КАС України суд, який ухвалив рішення , за заявою учасників справи або з власної ініціативи може ухвалою в порядку письмового провадження або зазначаючи про це в постанові звернути до негайного виконання рішення суду про примусове видворення іноземця чи особи без громадянства.

За таких підстав суд вважає, що позов підлягає задоволенню, оскільки є обґрунтовані підстави вважати, що відповідач ухилятиметься від виїзду з території України в добровільному порядку, про що свідчить порушення чинного законодавства України, відсутність документа на право перебування в Україні та коштів, на підставі яких він може самостійно покинути територію України, а також відсутність у нього законних підстав перебування та проживання на території України.

Керуючись ст. ст. 23-25, 30 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», ст. ст. 288, 289, 371 Кодексу адміністративного судочинства України суд,-

ВИРІШИВ :

Адміністративний позов Соснівського районного відділу у м. Черкаси УДМС України в Черкаській області до громадянина ОСОБА_2 Елшан про затримання громадянина з метою забезпечення видворення за межі території України - задовольнити.

Затримати громадянина ОСОБА_2 Елшан, ІНФОРМАЦІЯ_2, з поміщенням його до Чернігівського пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства .

Постанова підлягає до негайного виконання.

Рішення може бути оскаржено з дня його проголошення шляхом подачі апеляційної скарги поданої в десятиденний строк через суд першої інстанції (ст.ст. 288, 289, п. 15.5 Розділу VII «Перехідні положення» КАС України).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду

Головуючий В.А.Романенко

Джерело: ЄДРСР 71735055
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку