open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
135 Справа № 826/19328/16
Моніторити
Постанова /19.09.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.09.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.07.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.07.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /04.07.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /15.05.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.03.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.03.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Рішення /15.01.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /17.10.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /14.08.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /06.06.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /24.03.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва
emblem
Справа № 826/19328/16
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /19.09.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.09.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.07.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.07.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /04.07.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /15.05.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.03.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.03.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Рішення /15.01.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /17.10.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /14.08.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /06.06.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /24.03.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

15 січня 2018 року 10:27 № 826/19328/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Каракашьяна С.К. при секретарі судового засідання Мині І.І., за участю представників позивача - Жуль Б.С., відповідача - Ковальової Ю.О., Нижника Я.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу:

за позовом

Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві

до

Товариства з обмеженою відповідальністю «Агат"

про

застосування заходів реагування

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві області звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Агат" про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації приміщень ТОВ «Агат» за адресою - просп. С.Бандери, 8, корпус 16.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що під час здійснення перевірки додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки було встановлено, що експлуатація вищезазначеного об'єкту здійснюється з порушенням правил та норм пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Відповідач проти позовних вимог заперечив, надав суду письмові заперечення на адміністративний позов, в яких просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі. Свої заперечення на адміністративний позов відповідач обґрунтовує тим, що на підтвердження факту усунення порушень встановлених актом від 21.11.2016р. позивачем було проведено перевірку та актом від 28.12.2017 встановлено усунення більшості порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту, а решта потребує більшого терміну виконання.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

В С Т А Н О В И В:

В період з 09.11.2016 по 21.11.2016 Оболонським районним управлінням Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в місті Києві на підставі наказу від 11.10.2016 № 468 та посвідчення на перевірку від 01.11.2016 № 1090 проведено планову перевірку щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної безпеки та пожежної безпеки товариства з обмеженою відповідальністю "Агат" за адресою м. Київ, проспект Степана Бандери, 8, корпус 16, за результатами якої складено акт № 588 яким встановлено, що експлуатація (роботи) об'єктів, здійснюється з порушенням правил та норм пожежної та техногенної безпеки, а саме встановлено допущення 31 порушення.

Під час розгляду даної справи, за зверненням відповідача , позивачем протягом 27.12.2017р. - 28.12.2017р. проведено позапланову перевірку щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної безпеки та пожежної безпеки, за результатами якої складено акт №230.

Актом №230 було встановлено, що діяльність належного позивачу приміщення здійснюється з порушеннями, зокрема:

1. Не всі приміщення обладнані системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 (система автоматичної пожежної сигналізації, система оповіщення про пожежу і управління евакуюванням людей, система димовидалення, системами автоматичного пожежогасіння).

2. Для контролю працездатності мережі систем зовнішнього протипожежного водопроводу не проведено випробування на тиск та витрату води з оформленням акта

3. Шляхи евакуації захаращені меблями.

4. Протипожежні відстані між будинками використовуються для стоянки транспорту.

5. Дозволяється улаштування та експлуатація тимчасових електромереж.

6. Клас вогнестійкості проходок електрокабелів та інженерного обладнання через огороджувальні конструкції, з нормованим класом вогнестійкості, менше ніж нормована межа вогнестійкості огороджувальних конструкцій за ознаками ЕІ

7. На шляхах евакуації влаштовано торгівельні місця.

8. Допускається складування горючих матеріалів на відстані менше 1м. від електроустаткування та під електрощитами.

9. На шляхах евакуації улаштовано турнікети.

10. Не надано підтвердження того, що металеві сходові марші сходової клітини мають клас вогнестійкості R60 та межу розповсюдження полум'я М0.

11. На виходах з евакуаційних сходових клітин на кожному поверсі відсутні двері.

12. Між сходовими марщами сходових клітин не передбачено проміжок завширшки у просвіті не менше ніж 75мм.

13. Евакуація з поверхів передбачена по гвинтовим сходам.

14. Шляхи евакуації по горизонтальному проходу, що суміжні з атріумом, не виділені у протипожежний відсік або секцію зі стінами, перегородками, що мають межу вогнестійкості -RЕІ 45 та ЕІ 45 відповідно, та перекриттями RЕІ 45.

15. Двері сходових кліток, що виходять у бік атріуму, не виконані протипожежними 2-го типу.

16. Для атріуму не влаштовано систему загального примусового димовидалення.

17. Приміщення здаються в оренду без подання орендарем декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки та без позитивного висновку за результатами оцінки (експертизи) протипожежного стану приміщення.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема, належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до статті 64 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: 1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; 2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; 3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Пунктом 12 частини першої статі 67 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Згідно з частиною другою статті 68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Підстави для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів визначені в статті 70 Кодексу цивільного захисту України.

Частиною сьомою статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Отже, за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва орган державного нагляду звертається з позовом до адміністративного суду, а у разі необхідності вжиття інших заходів реагування (тобто не зупинення роботи) орган державного нагляду складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Згідно із частиною другою статті 70 Кодексу цивільного захисту України, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Матеріалами справи підтверджується, що відповідачем порушені вимоги законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, що підтверджується вищезазначеними актами, та не спростовано відповідачем в процесі розгляду справи.

Надані відповідачем копія планів організаційно - технічних заходів по усуненню виявлених порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту, договорів про надання послуг та договорів поставки не приймаються судом, як належні докази на підтвердження факту усунення відповідачем порушень встановлених актом від 28.12.2017, оскільки проведеною позаплановою перевіркою щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної безпеки та пожежної безпеки було встановлено факт допущення відповідачем 17 порушень при експлуатації, натомість, надані відповідачем суду документи свідчать лише на вчинення дій, спрямованих на усунення порушень правил та норм пожежної та техногенної безпеки, водночас не містять даних щодо фактичного усунення порушень.

Посилання відповідача на факт того, що порушення правил та норм пожежної та техногенної безпеки, встановлені відповідачем, не створюють реальну загрозу життю та здоров'ю людей, суд вважає необґрунтованими, з огляду на те, що в переліку порушень, зафіксованих в актах, чітко вбачається наявність загрози життю та/або здоров'ю людей.

Таким чином, на момент розгляду справи в суді, відповідач не надав суду належних доказів щодо усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, які зафіксовані в актах, а відтак, відповідачем не спростовані доводи позивача про порушення товариством вимог законодавства, які є підставами для зупинення роботи будівництва житлового будинку.

Дослідивши зазначені докази, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

При цьому, суд звертає увагу на положення статті 371 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою негайно виконуються рішення суду про: присудження виплати пенсій, інших періодичних платежів з Державного бюджету України або позабюджетних державних фондів - у межах суми стягнення за один місяць; присудження виплати заробітної плати, іншого грошового утримання у відносинах публічної служби - у межах суми стягнення за один місяць; поновлення на посаді у відносинах публічної служби; припинення повноважень посадової особи у разі порушення нею вимог щодо несумісності; уточнення списку виборців; усунення перешкод та заборону втручання у здійснення свободи мирних зібрань; накладення арешту на активи, що пов'язані з фінансуванням тероризму та стосуються фінансових операцій, зупинених відповідно до рішення, прийнятого на підставі резолюцій Ради Безпеки ООН, зняття арешту з таких активів та надання доступу до них. Негайно також виконуються рішення суду, прийняті в адміністративних справах, визначених пунктами 1, 5 частини першої статті 263, пунктами 1-4 частини першої статті 283 цього Кодексу.

Оскільки дане рішення до вищезазначеного переліку не входить, рішення негайному виконанню не підлягає.

Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки матеріали справи не містять доказів понесення позивачем витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для стягнення з відповідача на користь позивача судових витрат відсутні. В частині вимог про визначення способу виконання судового рішення у порядку, передбаченому наказом МНС України від 21.10.2004 № 130 "Про затвердження Інструкції про порядок та умови застосування органами державного пожежного нагляду запобіжних заходів", зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 8 листопада 2004 р. за № 1416/10015, шляхом відключення джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощитки та вхідні двері приміщень, та в разі задоволення даного адміністративного позову про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення подальшої роботи відповідача - обов'язок щодо забезпечення виконання рішення суду покласти на Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві, суд зазначає, що останні задоволенню не підлягають, оскільки зазначений позивачем спосіб безпосередньо передбачений вказаною Інструкцією та є дискреційними повноваженнями останнього.

Керуючись вимогами ст.ст. 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

1.Позов головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві задовольнити повністю.

2. Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації приміщень Товариства з обмеженою відповідальністю "Агат" за адресою м.Київ, проспект С.Бандери, 8, корпус 16.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Суддя С.К. Каракашьян

Джерело: ЄДРСР 71728810
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку