open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 711/7394/17
Моніторити
Ухвала суду /10.04.2018/ Придніпровський районний суд м.Черкаси Постанова /15.03.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.03.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.02.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.01.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Рішення /22.12.2017/ Придніпровський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /23.11.2017/ Придніпровський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /21.11.2017/ Придніпровський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /21.11.2017/ Придніпровський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /02.11.2017/ Придніпровський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /10.10.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.10.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.10.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.09.2017/ Придніпровський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /11.09.2017/ Придніпровський районний суд м.Черкаси
emblem
Справа № 711/7394/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /10.04.2018/ Придніпровський районний суд м.Черкаси Постанова /15.03.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.03.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.02.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.01.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Рішення /22.12.2017/ Придніпровський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /23.11.2017/ Придніпровський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /21.11.2017/ Придніпровський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /21.11.2017/ Придніпровський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /02.11.2017/ Придніпровський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /10.10.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.10.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.10.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.09.2017/ Придніпровський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /11.09.2017/ Придніпровський районний суд м.Черкаси
Придніпровський районний суд м.Черкаси

Справа № 711/7394/17

Р І Ш Е Н Н Я ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18.12.2017 року Придніпровський районний суд міста Черкаси у складі:

головуючого-судді Шиповича В.В.

секретаря судового засідання Євтушенко М.В.

за участі представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2

представника відповідача ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Черкаси справу за адміністративним позовом:

Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «Бульвар Шевченка, 352»

до

ОСОБА_4 соціальної політики Черкаської міської ради

про визнання дій протиправними, зобов’язання нарахувати та здійснити відшкодування пільг та субсидій,

треті особи, яка не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Черкаська міська рада; Дочірнє підприємство «Ремонтно-експлуатаційне управління-8», -

ВСТАНОВИВ:

Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «Бульвар Шевченка, 352» (далі – ОСББ або Позивач) 07.09.2017 року звернулося до суду з позовом до ОСОБА_4 соціальної політики Черкаської міської ради (далі – ОСОБА_4 або Відповідач) та просило суд: 1.Визнати протиправними дії ОСОБА_4 соціальної політики Черкаської міської ради щодо відмови нараховувати та відшкодовувати ОСББ «Бульвар Шевченка, 352» пільги та субсидії з 01.12.2016 року по 30.08.2017 року; 2.Зобов’язати ОСОБА_4 соціальної політики Черкаської міської ради нарахувати та здійснити відшкодування пільг та субсидій ОСББ «Бульвар Шевченка, 352» з 01.12.2016 року по 30.08.2017 року.

При цьому позивач посилався на те, що 25.04.2016 року на установчих зборах співвласників багатоквартирного будинку №352 по бул. Шевченка у м. Черкаси було прийнято рішення про створення ОСББ, затверджено назву - «Бульвар Шевченка, 352» та статут об’єднання. 20.05.2016 року ОСББ зареєстроване як юридична особа. Згідно Протоколу №3 від 21.11.2016 року, - загальними зборами об’єднання було прийнято рішення про передачу всіх функцій з управління багатоквартирним будинком до ОСББ та затверджено розмір внеску на утримання будинку та прибудинкової території. Оскільки будинок перейшов на самозабезпечення то листом від 06.12.2016 ОСББ повідомило колишнього балансоутримувача будинку №352 по бул. Шевченка в м. Черкаси – ДП «РЕУ-8» про прийняте загальними зборами об’єднання рішення та припинення обслуговування і управління будинком з боку ДП «РЕУ-8». Таким чином позивач вважав, що з 01 грудня 2016 року, будь - які відносини ОСББ з ДП «РЕУ-8» по обслуговуванню та управлінню будинком - повністю припинено. Жодних послуг ДП «РЕУ-8» від зазначеної вище дати та до моменту звернення до суду - об’єднанню не надає. ОСОБА_5 від 20 січня 2017 року позивач звернувся до Управління соціального захисту населення Придніпровського району, до ОСОБА_4 соціальної політики та до Черкаської міської ради з повідомленням про прийняте рішення щодо передачі всіх функцій з управління будинком ОСББ і затверджені розміри внесків на утримання будинку та прибудинкової території. При цьому ОСББ просило всі пільги та субсидії відшкодовувати саме ОСББ, оскільки ДП «РЕУ-8» більше не надає таких послуг по будинку №352 бул. Шевченка в м. Черкаси. Однак не дивлячись на надання ОСББ всіх необхідних документів ОСОБА_4 продовжував відшкодовувати пільги за субсидії ДП «РЕУ-8».

В подальшому на численні письмові звернення ОСББ, ОСОБА_4 вказував перелік необхідних документів, які слід надати для вирішення питання про відшкодування пільг та житлових субсидій. Всі вимоги ОСОБА_4 позивачем були виконані, однак пільги та субсидії Об’єднанню не відшкодовувалися, ігноруючи рішення ОСББ про перехід на самозабезпечення. ОСОБА_5 від 08.082017 позивачу запропоновано узгодити всі проблемні питання з балансоутримувачем, яким ОСОБА_4 вважає ДП «РЕУ-8».

Позивач вважав, що ОСОБА_4 проігноровано положення Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку», Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», постанови КМУ №860 від 13.11.2013, рішення Виконкому Черкаської міської ради №1773 від 23.12.2016, листа-роз`яснення Мінрегіонбуду України №7/9-4067 віл 14.04.2017.

Право самостійно обирати виконавця послуг по утриманню будинку та прибудинкової території у ОСББ виникає з моменту його створення. Оскільки ОСББ «ОСОБА_3 Шевченка. 352» реалізувало вказане право прийнявши рішення про відмову від послуг ДП «РЕУ-8» і взявши на себе всі послуги по утриманню будинку та прибудинкової території з 01 грудня 2016 року то воно має право на отримання пільг та субсидій на відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг з утримання будинку та прибудинкової території. В зв’язку з чим, дії Відповідача по перерахуванню вказаних пільг та субсидій на рахунок ДП «РЕУ-8» з 01.12.2016 до 30.08.2017 позивач вважав незаконними.

Ухвалою Придніпровського районного суду м. Черкаси від 11.09.2017 року було відмовлено у відкритті провадження в порядку адміністративного судочинства за позовом ОСББ до ОСОБА_4, та роз’яснено право на вирішення спору в порядку господарського судочинства.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 10.10.2017 року задоволена апеляційна скарга ОСББ, а ухвала суду першої інстанції від 11.09.2017 скасована. Апеляційний суд прийшов до висновку, що справу належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Ухвалою Придніпровського районного суду м. Черкаси від 02.11.2017 провадження у адміністративній справі відкрито.

20.11.2017 року представником Відповідача подано клопотання про залучення до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору – ДП «Ремонтно-експлуатаційне управління-8».

Ухвалою суду від 21.11.2017 року клопотання представника відповідача задоволено та до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача залучене – ДП «Ремонтно-експлуатаційне управління-8».

21.11.2017 позивачем подано клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову.

Ухвалою суду від 21.11.2017 року відмовлено у задоволенні клопотання позивача про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову.

У судовому засіданні представники позивача підтвердили обставини викладені у позові та наполягали на задоволенні позовних вимог. Додатково пояснили, що ДП «РЕУ-8» з 01.12.2016 не надає послуг з утримання будинку та прибудинкової території по бул. Шевченка, 352 в м. Черкаси. А тому незрозуміло чому ОСОБА_4 здійснює відшкодування пільг та субсидій ДП «РЕУ-8» не дивлячись на прийняте ОСББ рішення про самозабезпечення та укладені ОСББ Договори про надання послуг з бухгалтерського обліку, про надання послуг з ліквідації аварійних ситуацій на внутрішньо будинкових системах, про надання послуг з прибирання, про надання послуг по нагляду за ліфтами, про постачання електричної енергії, про розмежування послуг з водопостачання та водовідведення, ОСОБА_2 прийому передачі інженерного обладнання між ОСББ та ДП «РЕУ-8». При цьому ОСББ надало ОСОБА_4 всі документи, які вимагав відповідач, а ДП «РЕУ-8» не надає жодних документів на підтвердження правомірності отримання відшкодування пільг та субсидій. До суду ОСББ звернулося у вересні 2017 року оскільки сподівалося що ОСОБА_4ртамент все ж таки почне добровільно відшкодовувати об’єднанню пільги та субсидії, а крім того листи відповідача свідчили про те, що відсутність позитивного рішення обумовлена необхідністю надання додаткових документів, що і було виконано ОСББ.

Представник відповідача заперечував проти задоволення позову, посилаючись на те, що для відшкодування пільг на субсидії ОСББ відсутні правові підстави. А ДП «РЕУ-8» в своїх листах підтверджує, що будинок №352 по бул. Шевченка у м. Черкаси перебуває на обслуговуванні в ДП «РЕУ-8». Крім того представник відповідача вважав, що ОСББ пропущено строк звернення до суду передбачений ст. 122 КАС України, оскільки ОСОБА_4 відмовив позивачу у відшкодуванні пільг та субсидій листом від 02.02.2017 року, а до суду ОСББ звернулося тільки 07.09.2017.

Також відповідачем подані письмові заперечення проти позову, в яких ОСОБА_4 просив врахувати положення ст. 22 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку», ч. 5 ст. 5 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», ст. 6 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» зокрема про те, що колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об’єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об’єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж.

Спеціальної процедури передачі примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок ні Законом України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку», ні Законом України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» не передбачено.

При цьому, на виконання Закону України «Про житлово-комунальні послуги» наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009 № 13 були затверджені Правила управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 квітня 2009 р. за № 377/16393).

Відповідно до пункту 1.3. Правил управління будинком передбачає виконання таких функцій:

- планування заходів щодо збереження та сталого функціонування об'єкта, наданого в управління, та організацію забезпечення потреб мешканців об'єкта в отриманні житлово-комунальних послуг відповідно до вимог пункту 3.3 цих Правил; - ведення передбаченої законодавством звітності, а також технічної документації щодо стану, утримання та експлуатації об'єкта відповідно до вимог пункту 3.6 цих Правил; - організацію належної експлуатації та утримання об'єкта відповідно до його цільового призначення згідно з вимогами пунктів 3.7, 3.8 цих Правил; - організацію забезпечення потреб мешканців об'єкта в житлово-комунальних послугах відповідно до встановлених нормативів, норм, стандартів, порядків і правил згідно з вимогами пунктів 3.9-3.11 цих Правил;організацію роботи з мешканцями об'єкта згідно з вимогами пунктів 3.12, 3.13 цих Правил; - проведення заходів щодо енергозбереження.

Порядок прийняття об’єкта в управління визначений пунктами 2.1 - 2.3 Правил. Зокрема передбачено, що для приймання-передачі об’єкта в управління утворюється відповідна комісія у складі представників попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, власників, співвласників та особи, що буде здійснювати управління будинком. Комісія визначає технічний стан об’єкта відповідно до вимог законодавства та складає акт приймання-передачі об’єкта в управління. Кожній із сторін, що бере участь у прийманні-передачі об’єкта, надасться примірник акта приймання передачі, підписаний членами комісії та затверджений керівництвом кожної сторони - юридичної особи.

Отже, після прийняття співвласниками на зборах, проведених відповідно до Закону, рішення про форму управління будинком, між колишнім балансоутримувачем та співвласниками в особі їх об’єднання або особою, уповноваженою співвласниками, має бути здійснено приймання-передачу об’єкта в управління з підписанням відповідного акта та передачею документації на будинок.

Дана позиція висловлена, зокрема, в листі Мінрегіонбуду від 08.02.2016 № 8/9-356-16.

Позивачем зазначеного акта до ОСОБА_4 надано не було.

Разом з тим, ДП «РЕУ-8» у своєму листі №84 від 02.08.2017 зазначає, що станом на дату написання листа, багатоповерховий житловий будинок з вбудовано-прибудованими приміщеннями по бульвару Шевченка, 352 у м. Черкаси перебуває на обслуговуванні ДП «РЕУ-8», оскільки правління ОСББ «Бульвар Шевченка, 352» протягом тривалого часу ухиляється від прийняття вказаного будинку на обслуговування та технічної документації на будинок.

За таких обставин відповідач вважав, що до списання будинку з балансу ДП «РЕУ-8», а також з метою запобігання нецільовому використанню бюджетних коштів, ОСОБА_4 правомірно здійснювався перерахунок коштів за надані пільги і житлові субсидії саме ДП «РЕУ-8», оскільки мешканці вказаного будинку були споживачами житлово-комунальних послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкової території, які надавалися ДП «РЕУ-8».

На підставі викладеного ОСОБА_4 просив відмовити у задоволенні позовних вимог ОСББ «Бульвар Шевченка, 352».

Представники третіх осіб – Черкаської міської ради та ДП «РЕУ-8» в судове засідання з розгляду справи по суті не з’явилися. Заперечень проти позову не подали.

Суд вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази, встановив наступні обставини та відповідні ним правовідносини.

Відповідно до Протоколу зборів співвласників багатоквартирного будинку за адресою – м. Черкаси, бул. Шевченка, 352, від 25.04.2016 року (а.с. 70-72) вирішено питання про створення Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, визначено його назву ОСББ «Бульвар Шевченка, 352» та затверджено статут ОСББ.

ОСББ «Бульвар Шевченка 352» 20.05.2016 року зареєстроване, як юридична особа, про що внесено відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 74).

Згідно Протоколу №3 від 21.11.2017 Загальних зборів ОСББ «Бульвар Шевченка, 352» (а.с. 75-83), - затверджено розмір внеску на утримання будинку та прибудинкової території, а також вирішено передати всі функції з управління багатоквартирним будинком до ОСББ.

Актами приймання передачі інженерного обладнання від 01.12.2016 року (а.с. 105-106) ДП «РЕУ-8» передало, а ОСББ «Бульвар Шевченка 352» прийняло лічильники обліку електричної енергії та лічильники тепла за адресою м. Черкаси бульвар Шевченка, 352.

ОСОБА_5 від 06.12.2016 року за вихідним №18, - ОСББ повідомило ДП «РЕУ-8» про прийняте загальними зборами об’єднання рішення щодо переходу на самозабезпечення та просило передати оригінали технічної документації на житловий комплекс та прибудинкову територію будинку (а.с. 84).

20.01.2017 року за вихідним № 8, - ОСББ звернулось до Управління праці та соціального захисту населення Придніпровського району ОСОБА_4 соціальної політики Черкаської міської ради та до Черкаської міської ради з листом, в якому повідомило про прийняте загальними зборами об’єднання рішення щодо передачі всіх функцій з управління багатоквартирним будинком по бул. Шевченка, 352 до ОСББ, затвердження розміру внесків на утримання будинку та прибудинкової території, а також просило в подальшому усі пільги та субсидії перераховувати на рахунок ОСББ (а.с. 86). До свого листа ОСББ додало копії виписки з Єдиного реєстру юридичних осіб, протоколу №3 від 21.11.2017 та довідку з банку про відкриття рахунку.

ОСОБА_5 №23 від 31.01.2017 року ОСББ звернулось до ОСОБА_4 та Черкаської міської ради з проханням призупинити виплату нарахованих пільг та субсидій на рахунок ДП «РЕУ-8», оскільки дана організація з 01.12.2016 року не надає послуг з утримання будинку та прибудинкової території за адресою м. Черкаси, бул. Шевченка, 352 (а.с. 87).

ОСОБА_4 листом від 02.02.2017 року № 305/28-2/04 (а.с. 171) відмовив ОСББ в перерахуванні коштів на відшкодування пільг та житлових субсидій на рахунок ОСББ, оскільки відповідно до листа ДП «РЕУ-8» від 04.01.2017 №4 дана організація не припинила обслуговувати будинок за адресою м. Черкаси, бул. Шевченка, 352.

ОСОБА_5 від 14.02.2017 року № 24 ОСББ знову звернулось до ОСОБА_4 щодо припинення безпідставного відшкодування ДП «РЕУ-8» витрат на пільги та житлові субсидії за адресою м. Черкаси, бул. Шевченка, 352, та просило вирішити питання про відшкодування даних витрат на рахунок ОСББ (а.с. 88).

З аналогічним листом ОСББ звернулось 27.02.2017 року № 30 до заступника Черкаського міського голови (а.с. 89-90).

ОСОБА_4 соціального захисту населення Черкаської обласної державної адміністрації від 27.03.2017 року № 17-01/1428 на адресу відповідача повідомлено, що ОСОБА_4 соціального захисту населення ЧОДА вважає за доцільне проводити відшкодування вартості наданих пільг та призначених житлових субсидій об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку у разі підтвердження факту створення об’єднання з дотримання всіх норм законодавства (а.с. 91).

15.05.2017 року ОСОБА_4 листом № 4109/28-5/09 просив ОСББ надати копію рішення загальних зборів про самозабезпечення, копію листа ОСББ до виконавця послуг, копії договорів між ОСББ та обслуговуючими суб’єктами господарювання (а.с. 93).

ОСББ листом від 25.05.2017 року № 31 (а.с. 94) надало ОСОБА_4, - статут та виписку з Єдиного реєстру юридичних осіб, копії договорів між ОСББ та обслуговуючими організаціями, копії листів звернень до ДП «РЕУ-8», копію листа пропозиції ДП «РЕУ-8» про надання послуг.

ОСОБА_5 №5023/28-5/09 від 02.06.2017 року ОСОБА_4 просив ОСББ надати копії договорів із ПАТ «Черкасиобленерго», КП «Черкасиводоканал», ПАТ «Черкаське хімволокно» та копію рішення загальних зборів про самозабезпечення (а.с. 95).

На виконання вимоги ОСОБА_4 від 02.06.2017 року ОСББ було направило відповідачу ОСОБА_5 від 27.07.2017 року № 79 з додатками на 38 аркушах (а.с. 96).

ОСОБА_5 №84 від 02.08.2017 ДП «РЕУ-8» повідомило ОСОБА_4 що багатоповерховий будинок по бул. Шевченка, 352 перебуває на обслуговуванні ДП «РЕУ-8» оскільки правління ОСББ протягом тривалого часу ухиляється від прийняття будинку на обслуговування та технічної документації на будинок (а.с. 98).

ОСОБА_6 комітету Черкаської міської ради від 08.08.2017 року №5258-2 (а.с. 97) ОСББ повідомлено, що оскільки будинок № 352 по бульвару Шевченка в місті Черкаси перебуває на балансі ДП «РЕУ-8» та вся технічна і інша документація на даний будинок не передані новоствореному ОСББ «Бульвар Шевченка 352», то для вирішення питання про відшкодування коштів за надані житлові субсидії на рахунок ОСББ, ОСОБА_4 запропоновано ОСББ узгодити всі проблемні питання з балансоутримувачем даного будинку, яким є ДП «РЕУ-8».

Частиною 2 ст. 1 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» (далі Закон №2866-ІІІ) визначено, що об’єднання співвласників багатоквартирного будинку це юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

Відповідно до ст. 4 Закону №2866-ІІІ, - об'єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. Основна діяльність об'єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання.

Об'єднання вважається утвореним з дня його державної реєстрації (ч. 14 ст. 6 Закону №2866-ІІІ).

Згідно ст. 22 Закону №2866-ІІІ, - для забезпечення утримання та експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку, включаючи поточний ремонт, утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, водопостачання та водовідведення, теплопостачання і опалення, вивезення побутових відходів, об’єднання за рішенням загальних зборів має право:

задовольняти зазначені потреби самостійно шляхом самозабезпечення;

визначати управителя, виконавців окремих житлово-комунальних послуг, з якими усі співвласники укладають відповідні договори;

виступати колективним споживачем (замовником) усіх або частини житлово-комунальних послуг.

Відповідно до ст. 9 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», - управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками. За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об’єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об’єднань співвласників багатоквартирного будинку).

Таким чином з моменту утворення ОСББ, співвласники багатоквартирного будинку мають право самостійно, на загальних зборах, визначити спосіб утримання будинку та прибудинкової території, у тому числі здійснювати таке утримання самостійно шляхом самозабезпечення, що і було вирішено загальними зборами ОСББ «Бульвар Шевченка, 352» та зафіксовано у Протоколі №3 від 21.11.2017.

Про прийняте рішення ОСББ повідомило, як ДП «РЕУ-8» так і ОСОБА_4 соціальної політики Черкаської міської ради.

На виконання рішення загальних зборів про самозабезпечення ОСББ уклало відповідні договори, - Договір № 17 від 01.12.2016 року із ФОП ОСОБА_7 про надання послуг з бухгалтерського обліку; Договір №1 від 16.12.2016 року із КП «Придніпровська СУБ» Черкаської міської ради про надання послуг з ліквідації аварійних ситуацій на внутрішньобудинкових системах; Договір від 01.12.2016 року із ТОВ «Турбота-Сервіс-Плюс» про надання послуг прибирання; Договір № 496 від 27.02.2017 року із ПП «СРБП Черкасиліфт» про надання послуг по нагляду за ліфтами; Договір № 6569 від 31.03.2017 року із ПАТ «Черкасиобленерго» про постачання електричної енергії (а.с. 103-104, 107-118).

Більш того само ДП «РЕУ-8» ОСОБА_7 прийому-передачі інженерного обладнання від 01.12.2016 року передало ОСББ лічильники обліку електричної енергії та лічильники обліку теплової енергії (а.с. 105-106).

Частиною 9 статті 22 Закону №2866-ІІІ встановлено, що з метою надання населенню, що проживає в багатоквартирних будинках, у яких створено об’єднання, пільг та субсидій для відшкодування витрат на оплату комунальних послуг визначається розмір внесків (платежів) на відповідні потреби, затверджений загальними зборами об’єднання, але не більше найвищого у відповідному населеному пункті тарифу на відповідні комунальні послуги, встановленого відповідним державним органом або органом місцевого самоврядування для суб’єктів господарювання.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.11.2013 року № 860 передбачено, що для надання пільг та субсидій для відшкодування витрат на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій мешканцям житлових будинків, у яких створено об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельні кооперативи), застосовується розмір внесків, що спрямовуються на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (з розрахунку на 1 кв. метр загальної площі квартири), визначений загальними зборами об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельного кооперативу), але не більше найвищого тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, встановленого відповідним органом місцевого самоврядування для будинків такої самої поверховості, а у разі їх відсутності - не більше найвищого тарифу на такі послуги, встановленого відповідним органом місцевого самоврядування.

Рішенням загальних зборів ОСББ, зафіксованим у Протоколі №3 від 21.11.2017 затверджено розмір внесків (платежів) на утримання будинку та прибудинкової території: 2,89 грн./м2 для житлових приміщень.

Рішенням ОСОБА_6 комітету Черкаської міської ради №1773 від 23.12.2016 (а.с. 102), яке до 30.08.2017 (в межах позовних вимог) не втратило чинності, було встановлено, що до заяви про надання населенню, що проживає в багатоквартирному будинку, в якому створено ОСББ, пільг та субсидій для відшкодування витрат на управління багатоквартирним будинком додаються документи: виписка з Єдиного реєстру юридичних осіб, завірена копія загальних зборів співвласників про визначення порядку сплати, переліку та розміру внесків і платежів співвласників, завірена копія рішення загальних зборів співвласників про самозабезпечення або завірена копія договору з управителем, довідка про відкриття поточного рахунку в банку.

Таким чином ОСББ «Бульвар Шевченка, 352» надало ОСОБА_4 всі документи, які підтверджували: створення та реєстрацію у встановленому порядку ОСББ; перехід на самозабезпечення в частині утримання будинку та прибудинкової території; визначення розміру внеску (платежу) на утримання будинку та прибудинкової території; відкриття рахунку в банку для зарахування коштів.

Разом з тим, суд враховує, що ОСББ повідомило ОСОБА_4 про прийняте загальними зборами у листопаді 2016 року рішення щодо самозабезпечення лише листом від 20.01.2017, який було отримано 23.01.2017, і в якому просило здійснювати відшкодування пільг та субсидій «в подальшому», а отже ОСОБА_4 мав можливість розпочати відшкодування ОСББ пільг та субсидій не раніше ніж з 01.02.2017. До 01.02.2017 ОСОБА_4 не мав правових підстав для відшкодування ОСББ пільг та субсидій.

Відповідно до ч.2 ст. 77 КАС України, - в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд вважає, що відповідачем, який є суб’єктом владних повноважень, не доведено правомірність своїх дій щодо відмови ОСББ у відшкодуванні пільг та субсидій на оплату послуг з утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території за адресою: м. Черкаси бул. Шевченка, 352 за період з 01.02.2017 по 30.08.2017 (в межах позовних вимог).

Посилання ОСОБА_4 на ОСОБА_4 №84 від 02.08.2017 ДП «РЕУ-8», як на підставу для відмови у задоволенні позову, не може бути прийнято судом, оскільки інформація викладена в цьому листі не підтверджена жодними документами.

Суд, залучивши ДП «РЕУ-8» до участі у розглядуваній справі в якості третьої особи на стороні відповідача, надав можливість вказаному підприємству представити свої доводи та заперечення проти позову ОСББ і на підтвердження позиції ОСОБА_4.

Однак представники ДП «РЕУ-8» в судові засідання не з’явилися, будь-яких пояснень, заперечень чи доказів, у тому числі й тих, які б підтверджували доводи відповідача суду не надали.

За таких обставин суд приходить до висновку, що позовні вимоги ОСББ необхідно задовольнити частково, а саме визнати протиправними дії ОСОБА_4 щодо відмови ОСББ у відшкодуванні пільг та субсидій на оплату послуг з утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території за адресою: м. Черкаси бул. Шевченка, 352 за період з 01.02.2017 по 30.08.2017 та зобов’язати ОСОБА_4 відшкодувати ОСББ пільги та субсидії на оплату послуг з утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території за адресою: м. Черкаси бул. Шевченка, 352 за період з 01.02.2017 по 30.08.2017.

Суд не погоджується із доводами представника відповідача, щодо пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду, оскільки виходячи зі змісту листів ОСОБА_4 та Виконкому Черкаської міської ради на адресу ОСББ (зокрема листи від 29.03.2017, 15.05.2017, 02.06.2017, 08.08.2017) об’єднання мало підстави вважати, що остаточне рішення відповідачем про відмову у відшкодування пільг та субсидій не прийнято.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до вимог ст. 139 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст. 1, 4, 6, 16, 18, 22 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку», ст. 1, 9, 10 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», постановою Кабінету Міністрів України від 13.11.2013 року № 860, ст. 6-10, 77, 132, 139, 242-246, 250, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «Бульвар Шевченка, 352» задовольнити частково.

Визнати протиправними дії ОСОБА_4 соціальної політики Черкаської міської ради (ідентифікаційний код 37853109, м. Черкаси бул. Шевченка, 307) щодо відмови Об’єднанню співвласників багатоквартирного будинку «Бульвар Шевченка, 352» (ідентифікаційний код 40496001, м. Черкаси бул. Шевченка, 352) у відшкодуванні пільг та субсидій на оплату послуг з утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території за адресою: м. Черкаси бул. Шевченка, 352 за період з 01.02.2017 по 30.08.2017.

Зобов’язати ОСОБА_4 соціальної політики Черкаської міської ради (ідентифікаційний код 37853109, м. Черкаси бул. Шевченка, 307) відшкодувати Об’єднанню співвласників багатоквартирного будинку «Бульвар Шевченка, 352» (ідентифікаційний код 40496001, м. Черкаси бул. Шевченка, 352) пільги та субсидії на оплату послуг з утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території за адресою: м. Черкаси бул. Шевченка, 352 за період з 01.02.2017 по 30.08.2017.

В іншій частині у задоволенні позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «Бульвар Шевченка, 352» (ідентифікаційний код 40496001, м. Черкаси бул. Шевченка, 352) за рахунок бюджетних асигнувань ОСОБА_4 соціальної політики Черкаської міської ради (ідентифікаційний код 37853109, м. Черкаси бул. Шевченка, 307) судовий збір в сумі 3200 (три тисячі двісті) гривень.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Придніпровський районний суд м. Черкас.

Суддя Шипович В.В.

Повний текст рішення суду виготовлено 22.12.2017.

Головуючий:

ОСОБА_8

Джерело: ЄДРСР 71187268
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку