open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 908/373/14
Моніторити
Ухвала суду /14.12.2017/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /04.12.2017/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /30.10.2017/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /05.10.2017/ Вищий господарський суд України Ухвала суду /15.09.2017/ Господарський суд Запорізької області Судовий наказ /21.07.2017/ Господарський суд Запорізької області Постанова /10.07.2017/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /26.06.2017/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /13.06.2017/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /16.05.2017/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /19.04.2017/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /22.03.2017/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /31.10.2016/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /17.10.2016/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /03.10.2016/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /05.09.2016/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /19.08.2016/ Господарський суд Запорізької області Рішення /13.03.2014/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /10.02.2014/ Господарський суд Запорізької області
emblem
Справа № 908/373/14
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /14.12.2017/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /04.12.2017/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /30.10.2017/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /05.10.2017/ Вищий господарський суд України Ухвала суду /15.09.2017/ Господарський суд Запорізької області Судовий наказ /21.07.2017/ Господарський суд Запорізької області Постанова /10.07.2017/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /26.06.2017/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /13.06.2017/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /16.05.2017/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /19.04.2017/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /22.03.2017/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /31.10.2016/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /17.10.2016/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /03.10.2016/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /05.09.2016/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /19.08.2016/ Господарський суд Запорізької області Рішення /13.03.2014/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /10.02.2014/ Господарський суд Запорізької області

номер провадження справи 13/8/14

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

14.12.2017 Справа № 908/373/14

Суддя Проскуряков К.В., розглянувши матеріали скарги від 14.09.2017р. за вих. № 76 Фермерського господарства Вікторія на дії державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області

За позовом: Приватного підприємства Конкурент (21036, м. Вінниця, вул. 40-річчя Перемоги, буд. 27-А)

До відповідача: Фермерського господарства Вікторія (72040, Запорізька область, Михайлівський район, с. Братське)

про стягнення 70 623,30 грн.

За участю: Відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області (69006, м. Запоріжжя, пр. Металургів, буд. 6)

Представники сторін:

Від позивача: не зявився

Від відповідача (скаржника): не зявився

Від Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області: ОСОБА_1, довіреність № б/н від 01.06.2017р.

СУТНІСТЬ СПОРУ:

15.09.2017 р. до господарського суду Запорізької області від Фермерського господарства Вікторія надійшла скарга від 14.09.2017 р. за вих. №76 на дії державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області, відповідно до якої просить суд визнати недійсним звіт про оцінку нерухомого майна ФГ Вікторія, складеного 18.04.2017 р. субєктом оціночної діяльності субєктом господарювання ОСОБА_2.

Відповідно до Протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 15.09.2017 р., у звязку із звільненням з посади судді-доповідача у справі №908/373/14 ОСОБА_3, вказану скаргу передано на розгляд судді Проскурякова К.В.

Ухвалою від 15.09.2017р. відкладено вирішення питання про прийняття скарги від 14.09.2017 р. за вих. №76 Фермерського господарства Вікторія на дії державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області до повернення матеріалів справи №908/373/17 до господарського суду Запорізької області.

18.10.2017р. матеріали справи №908/373/14 повернулись до господарського суду Запорізької області.

Ухвалою суду від 30.10.2017р. вказану скаргу прийнято до розгляду, судове засідання призначено на 04.12.2017р.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 04.12.2017р. розгляд скарги відкладено на 14.12.2017р. об 11 год. 00 хв., в порядку ст. 38 ГПК України клопотання представника ВПВР УДВС ГТУЮ у Запорізькій області від 04.12.2017 р. про витребування документів задоволено та витребувано у Субєкта оціночної діяльності субєкта підприємницької діяльності ОСОБА_2 пояснення щодо складання звіту від 18.04.2017р. про оцінку майна Фермерського господарства Вікторія у зведеному виконавчому провадженні ВПВР УДВС ГТУЮ у Запорізькій області № 2020887. Ухвалу оголошено в судовому засіданні 14.12.2017р.

За письмовим клопотанням представника ВПВР УДВС ГТУЮ у Запорізькій області розгляд скарги здійснювався без застосування технічних засобів фіксації судового процесу.

Представник відповідача (заявника) у судове засідання не зявився, про причини неявки суд не повідомив. Про дату, час та місце призначеного судового засідання був повідомлений належним чином шляхом направлення на його адреси відповідних ухвал. Клопотань про розгляд справи без уповноваженого представника відповідача або про відкладення розгляду скарги на адресу суду не надходило. Письмових пояснень та документи витребувані ухвалами суду від 30.10.2017р. та 04.12.2017р. не надіслав.

Як вбачається з матеріалів скарги Фермерського господарства Вікторія від 14.09.2017р. за вих. № 76, 07.03.2017р. державним виконавцем ВПВР УДВС ГТУЮ у Запорізькій області у зведеному виконавчому провадженні ВП № 2020887 прийнято постанову про призначення субєкта оціночної діяльності субєкта господарювання ОСОБА_2 для участі у виконавчому провадженні щодо здійснення оцінки нерухомого майна, яке належить Фермерському господарству Вікторія на праві власності, арештованого актом опису та арешту майна від 16.02.2016р. У зведене виконавче провадження входить виконавче провадження № 43319349 відкрите на виконання наказу господарського суду Запорізької області від 02.04.2014, виданого на підставі рішення господарського суду Запорізької області від 13.03.2014р. у справі № 908/373/14, яким з ФГ «Вікторія» стягнуто на користь ПП «Конкурент» 74 450,30 грн. Листом від 19.08.2017р. № 16715-2-03/4 головний державний виконавець ДВС повідомив ФГ «Вікторія» про те, що субєктом господарювання ОСОБА_2 18.04.2017р. складений звіт про експертну оцінку нерухомого майна боржника, який надійшов на адресу органу ДВС 23.05.2017р. Зазначене повідомлення 04.09.2017р. надіслано державним виконавцем на адресу боржника. З метою ознайомлення з результатами оцінки арештованого майна, 12.09.2017р. представник боржника звернувся до начальника органу ДВС із заявою про ознайомлення з матеріалами виконавчого провадження № 2020887, на що останнім за усним поясненням було відмовлено у звязку з вилученням їх органами поліції.

В порушення вимог п.п. 50 та 51 Національного стандарту № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затвердженого постановою Кабіну те Міністрів України від 10.09.2003р. № 1440, згідно з якими проведення незалежної оцінки майна передує підготовчий етап, на якому здійснюється, зокрема, ознайомлення з обєктом оцінки, а також те, що незалежна оцінка майна проводиться у такій послідовності: ознайомлення з обєктом оцінки, збирання та оброблення вихідних даних та іншої інформації, необхідної для проведення оцінки, ідентифікація обєкта оцінки та повязаних з ним прав, оцінювач ОСОБА_2 під час оцінки арештованого майна боржника не зявився до Фермерського господарства «Вікторія», не повідомив про проведення оцінки нерухомого майна керівника господарства, не взяв до уваги наявні у господарства правовстановлюючі документи та документи бюро технічної інвентаризації, не ознайомився з обєктами оцінки.

Також, субєктом господарювання ОСОБА_2 не виконані вимоги п. 8 Національного стандарту № 2 «Оцінка нерухомого майна», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.10.2004р. № 1442, оскільки про оцінку нерухомого майна субєкт оціночної діяльності ОСОБА_2 боржника не повідомив, обєкти нерухомості не обстежував і склав звіт про оцінку майна в той час як у господарському суді Запорізької області розглядалась скарга боржника на постанову державного виконавця від 07.03.2017р. «Про призначення субєкта оціночної діяльності субєкта господарювання для участі у виконавчому провадженні». Враховуючи зазначене, скаржник просить суд скаргу задовольнити та визнати недійсним звіт про оцінку нерухомого майна ФГ «Вікторія», складений 18.04.2017р. субєктом оціночної діяльності субєктом господарювання ОСОБА_2

Представник позивача у судове засідання не зявився, про причини неявки суд не повідомив. Про дату, час та місце призначеного судового засідання був повідомлений належним чином шляхом направлення на його адресу відповідних ухвал. Клопотань про розгляд справи без уповноваженого представника позивача або про відкладення розгляду скарги на адресу суду не надходило. Письмових пояснень та документи витребувані ухвалами суду від 30.10.2017р. та 04.12.2017р. не надіслав.

13.12.2017р., на виконання вимог ухвали суду від 04.12.2017р., через відділ документального забезпечення господарського суду Запорізької області від СОД СПД ОСОБА_2 надійшли письмові пояснення щодо складання звіту від 18.04.2017р. про оцінку майна ФГ Вікторія у зведеному виконавчому провадженні № 2020887 ВПВР УДВС ГТУЮ у Запорізькій області, відповідно до яких СОД-СПД ОСОБА_2 зазначає, що звіт про оцінку вартості арештованого нерухомого майна здійснений відповідно до вимог Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» від 12.07.2001р. № 2658-ІІІ. Всі вимоги Національних стандартів № 1, затверджених постановою КМУ № 1440 від 10.09.2003р. та № 2, затверджених постановою КМУ від 28.10.2004р., Міжнародних стандартів оцінки 8-го видання 2007р. дотримані. Згідно з ЗУ «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» від 12.07.2001р. № 2658-ІІІ, єдиним документом на підтвердження чи спростування звіту про оцінку майна є рецензія оцінювача з наявністю повноважень на проведення такої роботи. Проте, для перевірки якості виконання звіту № 1204.1/17 від 12.04.2017р., рецензія ніким з оцінювачей не проводилась, у звязку з чим твердження заявника стосовно наявності порушень є безпідставними. У додатках до звіту є результати фотографічної зйомки та комплект всіх документів, на підставі яких проводилась ідентифікація оцінювального майна. Стосовно попередження власника про здійснення оціночних робіт, виконання натурних замірів, витребування технічної документації, СОД-СПД ОСОБА_2 зазначає, що у звязку з тим, що при виконанні даних робіт в рамках виконавчого провадження у останнього є єдиний замовник державний виконавець, то всі питання, стосовно обовязкового збирання необхідної документації СОД-СПД ОСОБА_2 узгоджує виключно з замовником. На підставі викладеного СОД-СПД ОСОБА_2 заперечує проти доводів викладених у скарзі ФГ «Вікторія».

Державний виконавець Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області підтримав заперечення, викладені у відзиві № 25336-2-03/4 від 01.12.2017р. на скаргу, зазначаючи, що на виконанні у ВПВР УДВС ГТУЮ у Запорізькій області перебуває зведене виконавче провадження № 2020887 щодо стягнення з ФГ «Вікторія» на користь фізичних та юридичних осіб боргу у розмірі 2 156 247,46 грн. З метою виконання виконавчих документів актом опису та арешту майна від 16.02.2016р. описано та накладено арешт на нерухоме майно боржника. Для визначення оцінки зазначеного майна, постановою державного виконавця № 2020887 від 02.03.2016р. призначено експерта ФОП ОСОБА_2, яким в подальшому складено звіт про ринкову вартість майна боржника. 18.07.2016р. державним виконавцем призначено ОСОБА_4 провести рецензування звіту про оцінку майна складеного 11.04.2016р. ОСОБА_2

У звязку з оскарженням результатів експертної оцінки в судовому порядку, шестимісячний строк звіту від 11.04.2016р. закінчився. 07.03.2017р. державним виконавцем ВПВР УДВС ГТУЮ у Запорізькій області повторно призначено субєкта оціночної діяльності субєкта господарювання для проведення оцінки нерухомого майна боржника.

10.07.2017р. старшим слідчим СУ ГУНП в Запорізькій області на підставі ухвали слідчого судді Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 12.06.2017р. № 335/6481/17 про тимчасовий доступ до речей і документів, матеріали зведеного виконавчого провадження № 2020887 у 9 томах вилучено, про що складено протокол тимчасового доступу до речей і документів. На підставі викладеного, просить суд відмовити в задоволенні скарги.

Розглянувши матеріали справи № 908/373/14, матеріали скарги та додані до неї документи, відгук на скаргу та письмові пояснення, заслухавши державного виконавця, суд встановив наступне.

У відповідності до ст. 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.

Виконання рішення, ухвали, постанови господарського суду є невідємною частиною судового процесу.

Згідно приписів ст. 115 ГПК України судові рішення є обов'язковими до виконання на всій території України і виконуються в порядку, визначеному Законом України Про виконавче провадження.

Відповідно до ст. 116 ГПК України виконання рішення господарського суду провадиться на підставі виданого ним наказу, який, у розумінні п. 1 ч. 2 ст. 17 Закону України Про виконавче провадження є виконавчим документом та підлягає виконанню державною виконавчою службою.

За приписами ч.2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В силу ст. 1 Закону України Про виконавче провадження виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню (далі - рішення).

У відповідності до ст. 121-2 ГПК України, скарги на дії чи бездіяльність органів Державної виконавчої служби щодо виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів можуть бути подані стягувачем, боржником або прокурором протягом десяти днів з дня вчинення оскаржуваної дії, або з дня, коли зазначеним особам стало про неї відомо, або з дня, коли дія мала бути вчинена. Скарги на дії органів Державної виконавчої служби розглядаються господарським судом, про час і місце якого повідомляються ухвалою стягувач, боржник чи прокурор та орган виконання судових рішень.

З матеріалів справи вбачається, що рішенням господарського суду Запорізької області від 13.03.2014 р. у справі № 908/373/14 позов Приватного підприємства Конкурент до Фермерського господарства Вікторія задоволено. Стягнуто з Фермерського господарства Вікторія на користь Приватного підприємства Конкурент 69 050,00 грн. основного боргу, 107,10 грн. інфляційних витрат, 1 466,20 грн. 3 % річних, 2 000,00 грн. витрати на адвокатські послуги та 1 827,00 грн. судового збору. На виконання зазначеного рішення господарським судом Запорізької області 02.04.2014 р. видано відповідний наказ.

Виконавче провадження №43319349 з примусового виконання наказу господарського суду Запорізької області № 908/373/14 від 02.04.2014р. перебуває на виконанні у Відділі примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області та входить до складу зведеного виконавчого провадження № 2020887, боржником у якому є ФГ Вікторія.

16.02.2016р. при примусовому виконанні зведеного виконавчого провадження № 2020887, державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області складено акт опису та арешту майна, що належить боржнику ФГ Вікторія та проведено його опис.

Для визначення оцінки зазначеного майна, постановою державного виконавця № 2020887 від 02.03.2016р. призначено експерта.

Згідно звіту про експертну оцінку нерухомого майна, що належить боржнику ФГ Вікторія, складеного 11.04.2016р. ОСОБА_2, який має сертифікат суб'єкта оціночної діяльності № 16515/14, виданий 03.06.2014р. Фондом державного майна України, загальна вартість без урахування ПДВ складає:

- на будівлі та споруди господарчого двору, яка знаходиться за адресою: Запорізька область, Михайлівський район, с. Братське, вул. Без назви, будинок, 51а-355 800,00 грн.;

- будівля СТФ, яка знаходиться за адресою: Запорізька область, Михайлівський район, с. Братське, вул. Без назви, будинок, 51б -186 700,00 грн.;

- будівля конюшні, яка знаходиться за адресою: Запорізька область, Михайлівський район, с. Братське, вул. Без назви, будинок, 51в - 131 400,00 грн.;

- будівля плотні з кузнею, яка знаходиться за адресою: Запорізька область, Михайлівський район, с. Братське, вул. Без назви, будинок, 51г - 51 200,00 грн.

- ДКУ з дизельною, яка знаходиться за адресою: Запорізька область, Михайлівський район, с. Братське, вул. Без назви, будинок, 51д -13 000,00 грн. а всього - 738 100,00 грн.

29.04.2016р. сторонам виконавчого провадження направлено повідомлення щодо вартості нерухомого майна боржника за вих. № 7661-4-03/4.

Не погодившись з вартістю оцінки нерухомого майна у сумі 738100,00 грн. боржник заявою від 12.05.2016р. № 47 заперечив проти результатів оцінки нерухомого майна.

Постановою від 18.07.2016р. державним виконавцем органу ДВС призначено рецензування звіту про оцінку майна від 11.04.2016р., складеного субєктом оціночної діяльності субєктом господарювання ОСОБА_2, визначивши рецензентом ОСОБА_4, який має сертифікат субєкта оціночної діяльності від 03.06.2014р. № 16515/14.

28.07.2016р. до відділу ДВС надійшла рецензія на звіт про незалежну оцінку нерухомого майна (будівель та споруд), складена ОСОБА_4, відповідно до якої Звіт № 0604.1/16 від 06-11.04.2016р. в цілому відповідає вимогам нормативно-правових актів по оцінці, має незначні недоліки, яки не вплинули на достовірність оцінки.

Заперечуючи проти результатів оцінки, визначеною за результатами рецензування, ФГ Вікторія звернулось до суду для її оскарження.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 31.10.2016р. в задоволенні скарги Фермерського господарства Вікторія на дії Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області, щодо оцінки майна боржника, визначеної за результатами рецензування у справі № 908/373/14 відмовлено.

У зв'язку з оскарженням результатів експертної оцінки в судовому порядку, шестимісячний строк звіту від 11.04.2016 закінчився.

07.03.2017р. державним виконавцем ВПВР УДВС ГТУЮ у Запорізькій області повторно призначено субєкта оціночної діяльності - суб'єкта господарювання для проведення оцінки нерухомого майна, за адресою: Запорізька область, Михайлівський район, с. Братське.

18 квітня 2017 року ФОП ОСОБА_2, складено звіт про ринкову вартість вищезазначеного майна, згідно якого загальна вартість без урахування ПДВ складає:

на будівлі та споруди господарчого двору, яка знаходиться за адресою: Запорізька область, Михайлівський район, с. Братське, вул. Без назви, будинок, 51а 469 200,00 грн.;

будівля СТФ, яка знаходиться за адресою: Запорізька область, Михайлівський район, с. Братське, вул.. Без назви, будинок, 516 - 246 300,00 грн.;

будівля конюшні, яка знаходиться за адресою: Запорізька область, Михайлівський район, с. Братське, вул. Без назви, будинок, 5їв - 173 300,00 грн.

будівля плотні з кузнею, яка знаходиться за адресою: Запорізька область, Михайлівський район, с. Братське, вул.. Без назви, будинок, 51г - 67 600,00 грн.

ДКУ з дизельною, яка знаходиться за адресою: Запорізька область, Михайлівський район, с. Братське, вул. Без назви, будинок, 51д 17 100,00 грн. а всього 973 500,00 грн.

У пункті 9.10. постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012 року № 9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" зазначено, що визначення вартості, оцінки майна боржника (стаття 57 Закону України "Про виконавче провадження") є процесуальною дією державного виконавця, незалежно від того, яка конкретно особа (сам державний виконавець чи залучений ним суб'єкт оціночної діяльності) здійснювала відповідні дії, так само як і від того, ким здійснювалося рецензування звіту про оцінку майна, а тому сторони виконавчого провадження мають право оскаржувати таку оцінку, визначену за результатами рецензування, до господарського суду в процесуальному порядку, передбаченому статтею 1211 Господарського процесуального кодексу України. У розгляді скарг стягувача чи боржника на дії органу Державної виконавчої служби, пов'язані з арештом і вилученням майна та його оцінкою, господарський суд перевіряє відповідність цих дій приписам статей 57, 58 Закону України "Про виконавче провадження".

Правовідносини, які виникають у процесі здійснення оцінки майна, майнових прав, що належать фізичним та юридичним особам України регулюються Законом України "Про виконавче провадження", Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", Інструкцією з організації проведення примусового виконання рішення, затвердженою наказом Міністерства юстиції України від 02.04.2012 року № 512/5 та постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Національного стандарту № 1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав".

Відповідно до частин 3, 4 статті 57 Закону України "Про виконавче провадження" визначення вартості майна боржника проводиться державним виконавцем за ринковими цінами, що діють на день визначення вартості майна. Для оцінки нерухомого майна державний виконавець залучає суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта господарювання, який провадить свою діяльність відповідно до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні". Виконавець повідомляє про результати визначення вартості чи оцінки майна сторонам не пізніше наступного робочого дня після дня визначення вартості чи отримання звіту про оцінку. У разі якщо сторони не згодні з результатами визначення вартості чи оцінки майна, вони мають право оскаржити їх у судовому порядку в 10-денний строк з дня отримання відповідного повідомлення. Сторона вважається ознайомленою з результатами визначення вартості чи оцінки арештованого майна, якщо їй надіслано повідомлення про результати визначення вартості чи оцінки майна за адресою, зазначеною у виконавчому документі, або за місцем фактичного проживання чи перебування такої сторони, достовірно встановленим виконавцем.

Оскарження в судовому порядку результатів визначення вартості чи оцінки майна не зупиняє передачі майна на реалізацію, крім випадків зупинення передачі майна на реалізацію судом.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 16.05.2017р. по справі № 908/373/14 задоволено скаргу ФГ «Вікторія» на дії старшого державного виконавця ВПВР УДВС ГТУЮ у Запорізькій області, визнано неправомірними дії державного виконавця та скасовано постанову про призначення суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта господарювання від 07.03.2017р.

10.07.2017р. Донецьким апеляційним господарським судом апеляційну скаргу ВПВР УДВС ГТУЮ у Запорізькій області задоволено, ухвалу господарського суду Запорізької області від 16.05.2017р. скасовано.

10.07.2017р. старшим слідчим СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_5, на підставі ухвали слідчого судді Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 12.06.2017р. №335/6481/17 про тимчасовий доступ до речей і документів вилучено матеріали зведеного виконавчого провадження №2020887 у 9 томах., про що складено протокол тимчасового доступу до речей і документів.

У звязку з оскарженням вищевказаної постанови про призначення суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта господарювання від 07.03.2017р. в судовому порядку, лист щодо ознайомлення сторін з експертною оцінкою державним виконавцем направлено 19.08.2017 за №16715-2-03/4.

Згідно ч.1 ст. 6 Закону України Про виконавче провадження передбачено, що Державний виконавець зобов'язаний використовувати надані йому права відповідно до закону і не допускати у своїй діяльності порушення прав та законних інтересів фізичних і юридичних осіб.

Відповідно до ст. 18 Закону України Про виконавче провадження виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії. При цьому вищевказані норми наділяють державного виконавця досить широким колом повноважень для своєчасного виконання рішень. Зокрема, державний виконавець має право, з метою захисту інтересів стягувача одержувати безоплатно від державних органів, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, посадових осіб необхідні для проведення виконавчих дій пояснення, довідки та іншу інформацію, в тому числі конфіденційну; залучати в установленому порядку понятих, працівників поліції, інших осіб, а також експертів, спеціалістів, суб'єктів господарювання; вимагати від посадових осіб боржників - юридичних осіб, падання пояснень за фактами невиконання рішень або законних вимог виконавця чи іншого порушення вимог законодавства про виконавче провадження.

Відповідно до частини 1 статті 20 Закону України "Про виконавче провадження" для з'ясування та роз'яснення питань, що виникають під час здійснення виконавчого провадження і потребують спеціальних знань, виконавець виносить постанову про залучення експерта або спеціаліста (кількох експертів або спеціалістів), а для проведення оцінки майна - суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання.

У пункті 4.3. Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 02.04.2012 № 512/5, встановлено, що визначення вартості, оцінка майна боржника проводяться державним виконавцем або суб'єктом оціночної діяльності-суб'єктом господарювання в установленому законодавством порядку.

Приписами частини 1 статті 5 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" визначено, що суб'єктами оціночної діяльності є суб'єкти господарювання - зареєстровані в установленому законодавством порядку фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, а також юридичні особи незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які здійснюють господарську діяльність, у складі яких працює хоча б один оцінювач, та які отримали сертифікат суб'єкта оціночної діяльності відповідно до цього Закону.

Таким чином, оцінку майна вправі виконувати або фізична особа - підприємець, або юридична особа, у складі яких працює хоча б один оцінювач, та які отримали сертифікат суб'єкта оціночної діяльності. Виходячи з норм статей 15, 18, 19 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", фізична особа (не зареєстрована як підприємець без статусу юридичної особи відповідно до статті 58 Господарського кодексу України) не може отримати сертифікат суб'єкта оціночної діяльності (у розумінні статті 5 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні").

Кваліфікаційне свідоцтво оцінювача є документом, який підтверджує достатній фаховий рівень підготовки оцінювача за програмою базової підготовки для самостійного проведення оцінки майна. Форми кваліфікаційних свідоцтв оцінювача встановлюються Фондом державного майна України. Право на отримання кваліфікаційного свідоцтва набувають фізичні особи, які мають закінчену вищу освіту, пройшли навчання за програмою базової підготовки та стажування протягом одного року у складі суб'єкта оціночної діяльності разом з оцінювачем, який має не менше ніж дворічний досвід практичної діяльності з оцінки майна, отримали його позитивну рекомендацію та успішно склали кваліфікаційний іспит.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що залучення ОСОБА_2, який має сертифікат суб'єкта оціночної діяльності, виданий 03.06.2014 за № 16515/14 Фондом державного майна України (строк дії: 03.06.2017), суб'єктом оціночної діяльності - суб'єктом господарювання для оцінки майна у виконавчому провадженні з виконання вищезазначеного зведеного виконавчого провадження не суперечить ст.20 Закону України «Про виконавче провадження».

Доводи заявника щодо незявлення субєкта оціночної діяльності субєкта господарювання ОСОБА_2 до Фермерського господарства «Вікторія» під час оцінки арештованого майна боржника, неповідомлення про проведення оцінки нерухомого майна керівника господарства, невзяття до уваги наявних у господарства правовстановлюючих документів та документів бюро технічної інвентаризації, неознайомлення з обєктами оцінки судом до уваги не приймаються, оскільки з матеріалів справи вбачається, що при проведенні СОД-СГ ОСОБА_2 оцінки нерухомого майна ФГ «Вікторія», у додатках до звіту про оцінку є результати фотографічної зйомки та комплект всіх документів, на підставі яких проводилась ідентифікація оцінювального майна.

Згідно з ЗУ «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» від 12.07.2001р. № 2658-ІІІ, єдиним документом на підтвердження чи спростування звіту про оцінку майна є рецензія оцінювача з наявністю повноважень на проведення такої роботи. Проте, для перевірки якості виконання звіту № 1204.1/17 від 12.04.2017р., рецензія ніким з оцінювачей не проводилась, у звязку з чим твердження заявника стосовно наявності порушень є безпідставними.

Пунктом 13 постанови Пленуму Верховного Суду України №14 від 26.12.2003р. "Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність органів і посадових осіб державної виконавчої служби та звернень учасників виконавчого провадження" визначено, що у справах за скаргами на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи інших посадових осіб державної виконавчої служби предметом судового розгляду можуть бути рішення, дії або бездіяльність органів державної виконавчої служби щодо виконання рішень господарських судів.

Згідно п. 9.13 постанови пленуму Вищого господарського суду України Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України № 9 від 17.10.2012р. за результатами розгляду скарги виноситься ухвала, в якій господарський суд або визнає доводи заявника правомірними і залежно від їх змісту визнає постанову державного виконавця щодо здійснення заходів виконавчого провадження недійсною, чи визнає недійсними наслідки виконавчих дій, або зобов'язує орган державної виконавчої служби здійснити певні виконавчі дії, якщо він ухиляється від їх виконання без достатніх підстав, або визнає доводи скаржника неправомірними і скаргу відхиляє.

Враховуючи наведені вище приписи законодавства, господарський суд приходить до висновку про необґрунтованість скарги ФГ Вікторія.

На підставі викладеного, у задоволенні скарги Фермерського господарства Вікторія (вих. № 76 від 14.09.2017р.) судом відмовляється повністю.

Керуючись ст.ст. 22, 86, 121-2 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. У задоволенні скарги Фермерського господарства Вікторія (вих. № 76 від 14.09.2017р.) відмовити в повному обсязі.

2. Копію даної ухвали направити сторонам у справі та Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області (69006, м. Запоріжжя, пр. Металургів, буд. 6).

Суддя К.В. Проскуряков

Джерело: ЄДРСР 71166773
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку