open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 522/21452/17

Номер провадження 2а/522/2118/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 грудня 2017 року Приморський районний суд м.Одеси у складі:

головуючого - судді Шенцевої О.П.

при секретарі Соболевій О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі засідань суду в м.Одесі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області про зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

14 листопада 2017 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом в якому просить зобов`язати Головне управління Пенсійного Фонду України в Одеській області перерахувати йому починаючи з 11 квітня 2017 року пенсію з врахуванням в складі загального грошового забезпечення додаткову щомісячну грошову винагороду, матеріальну допомогу на оздоровлення, матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань, заохочення та індексацію.

Позов обґрунтовується тим, що з 11 квітня 2017 року Головним управлінням Пенсійного Фонду України в Одеській області йому була призначена пенсія за вислугу років у розмірі 5 229,96 грн., при обчисленні якої йому було враховано грошове забезпечення в наступному складі: посадовий оклад1 310,00 грн.; оклад за військове звання135,00 грн.; процентна надбавка за вислугу років (40%) 578,00 грн.; середньомісячна сума додаткових видів грошового забезпечення за 24 останні календарні місяці служби перед звільненням(в т.ч.: надбавка за умови режим. обмежень, допуск ф.2 15%; надбавка за кваліфікацію, в/сл., клас майстер 5,5%; ноус за охорону повітр. 1 мор. простору та важлив. об`єктів 15%; надбавка за особливо важливі завдання 80%; премія 400%) всього: 4 945,87 грн.; підвищення або надбавка до пенсії (учасник АТО учасник бойових дій (ст.6) 311,75 грн.; учасник бойових дій 40,00 грн.) всього: 351,75 грн. Однак Головним управлінням Пенсійного Фонду України в Одеській області не врахована його грошовому забезпеченні додаткова щомісячна грошова винагорода, матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога на вирішення соціально-побутових питань, заохочення та індексація, з яких був нарахований та сплачений єдиний соціальний внесок (до складу якого входить внесок до Пенсійного Фонду).

У зв`язку з цим 27 вересня 2017 року позивач звернувся до Головного управління Пенсійного Фонду України в Одеській області з заявою про перерахунок пенсії. Однак, відповідач відмовив у задоволені заяви позивача про перерахунок пенсії.

Такі дії відповідача позивач вважає неправомірними, тому звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою судді від 15 листопада 2017 року відкрите провадження у справі.

07 грудня 2017 року відповідач подав до суду заперечення проти позову, де зазначив, що норма ч. 3ст. 43 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб"не передбачає врахування щомісячної додаткової грошової винагороди, грошової допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, винагороди за безперервну військову службу, індексації та одноразової грошової допомоги при звільненні до складу грошового забезпечення при обчисленні пенсії, перерахунок пенсії позивачу повинен здійснюватися лише на підставі відповідної довідки уповноваженого органу.

Представник позивача просив слухати справу без фіксації судового процесу.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився, але надав заяву про розгляд справи у його відсутність.

Дослідивши матеріали справи в межах заявлених вимог і на підставі поданих доказів, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з повідомлення Головного управління Пенсійного Фонду України в Одеській області при обчисленні пенсії позивачу враховано грошове забезпечення в наступному складі: посадовий оклад1 310,00 грн.; оклад за військове звання135,00 грн.; процентна надбавка за вислугу років (40%) 578,00 грн.; середньомісячна сума додаткових видів грошового забезпечення за 24 останні календарні місяці служби перед звільненням(в т.ч.: надбавка за умови режим. обмежень, допуск ф.2 15%; надбавка за кваліфікацію, в/сл., клас майстер 5,5%; ноус за охорону повітр. 1 мор. простору та важлив. об`єктів 15%; надбавка за особливо важливі завдання 80%; премія 400%) всього: 4 945,87 грн.; підвищення або надбавка до пенсії (учасник АТО учасник бойових дій (ст.6) 311,75 грн.; учасник бойових дій 40,00 грн.) всього: 351,75 грн.

З архівних відомостей військової частини НОМЕР_1 , виданих головним бухгалтером військової частини, убачається, що крім грошового забезпечення, врахованого Пенсійним Фондом при обчисленні пенсії, позивачу було виплачено: за період з квітня 2015 року по грудень 2015 року (включно): матеріальна допомога для вирішення соціально побутових питань у розмірі 1310,00 грн.; заохочення у розмірі 13000,00 грн.; індексація у розмірі 2780,70 грн.; за період з січня 2016 року по грудень 2016 року (включно): матеріальна допомога для вирішення соціально побутових питань у розмірі 1310,00 грн.; заохочення у розмірі 9750,00 грн.; допомога на оздоровлення у розмірі 6398,95 грн.; щомісячна винагорода 25% у розмірі 1905,95 грн.; щомісячна винагорода 32% у розмірі 4080,65 грн.; щомісячна винагорода 60% у розмірі 43094,46 грн.; за період з січня 2017 року по квітень 2017 року: допомога на оздоровлення у розмірі 9346,45 грн.; щомісячна винагорода 60% у розмірі 3437,08 грн.

Сплата з цих сум грошового забезпечення єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування додатково підтверджується довідками № 338 і № 339 від 30 серпня 2017 року військової частини № 2138.

27 вересня 2017 року позивач звернувся до Головного управління Пенсійного Фонду України в Одеській області з заявою про перерахунок пенсії.

Листом (вих. N 1273/К-11 від 11.10.2017 року) Головне управління Пенсійного Фонду України в Одеській області відмовило позивачу у перерахунку пенсії.

Частиною 3ст. 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» передбачено, що пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 7 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393 "Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їх сімей", пенсії обчислюються з таких видів грошового забезпечення: відповідних окладів за посадою, військовим (спеціальним) званням (для осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту щомісячної надбавки за спеціальне звання) та відсоткової надбавки за вислугу років у розмірах, установлених за останньою штатною посадою, займаною перед звільненням; щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення, крім щомісячних надбавок (доплат), установлених особам, які мають право на пенсію за вислугу років згідно із законодавством і залишені за їх згодою та в інтересах справи на службі) та премії. Розмір щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням.

Основні засади державної політики у сфері соціального захисту військовослужбовців та членів їхніх сімей визначені Законом № 2011-ХІІ "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей".

Військовослужбовцям у зв`язку з особливим характером військової служби, яка пов`язана із захистом Вітчизни, надаються визначенізакономпільги, гарантії та компенсації.

Частиною першоюстатті 9 Закону № 2011-ХІІустановлено, що держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.

Частиною другою цієї статті визначено, що до складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Грошове забезпечення визначається залежно від посади, військового звання, тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання військовослужбовця.

Постановою від 22 вересня 2010 року № 889 "Питання грошового забезпечення окремих категорій військовослужбовців Збройних Сил, Державної прикордонної служби, Національної гвардії та осіб начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту Державної служби з надзвичайних ситуацій" Кабінет Міністрів України встановив щомісячну додаткову грошову винагороду для окремих категорій військовослужбовців Збройних Сил, Державної прикордонної служби, Національної гвардії та осіб начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту Державної служби з надзвичайних ситуацій.

Постановою Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2007 року № 1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу" упорядковано структуру та умови грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та затверджено схеми посадових окладів і додаткових видів грошового забезпечення за категоріями військовослужбовців (пункт 3 цієїпостанови).

Згідно зі схемою додаткових видів грошового забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України (щомісячних та одноразових, додаток № 25 до постанови № 1294) до одноразових віднесені такі види грошового забезпечення: винагорода, призначення та виплата якої пов`язана з обсягом та складностями роботи, що виконується під час проходження військової служби; матеріальна допомога на початкове обзаведення (вид матеріального забезпечення військовослужбовців, передбаченийстаттею 9-1 Закону № 2011-ХІІ), а також одноразова матеріальна допомога військовослужбовцям строкової військової служби.

Законом № 2011-ХІІтакож гарантовано право військовослужбовців, крім військовослужбовців строкової служби, на щорічну основну відпустку із збереженням грошового, матеріального забезпечення та наданням допомоги на оздоровлення у розмірі місячного грошового забезпечення (частина першастатті 10-1 цього Закону).

Умови, розмір та порядок виплати військовослужбовцям зазначеної допомоги визначені постановою № 1294 та Інструкцією. Так, розмір грошової допомоги на оздоровлення визначається виходячи з посадового окладу, окладу за військовим званням та щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (крім винагород та морського грошового забезпечення), на які військовослужбовець має право за займаною ним штатною посадою на день вибуття в щорічну основну відпустку (підпункт 3 пункту 5 постанови № 1294, підпункт 30.4 пункту 30 розділу ХХХ Інструкції).

Наведеними нормативними актами також регламентовано умови та порядок виплати військовослужбовцям матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань.

Розмір матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань установлюється за рішенням Міністра оборони України виходячи з наявного фонду грошового забезпечення, передбаченого в кошторисі Міністерства оборони України (підпункт 3 пункту 5 постанови № 1294, підпункти 33.1, 33.3 пункту 33 розділу ХХХІІІ Інструкції). Одноразова грошова допомога при звільненні передбаченастаттею 15 Закону № 2011-ХІІ.

Отже, зазначені допомоги є додатковими видами грошового забезпечення, які відповідно до частини другоїстатті 9 Закону № 2011-ХІІвідносяться до складу грошового забезпечення військовослужбовців.

Згідно зістаттею 41 Закону N 1058-Vдо виплат (доходів), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, належать, зокрема: суми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цимЗаконом, з яких згідно з цим самимЗакономбули фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цимЗаконом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов`язкове державне пенсійне страхування.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України від08.07.2010N2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" (далі Закон N2464-VI).

Згідно визначення термінів, які містяться в статті 1 цього Закону нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:

-єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування;

-застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до законодавства підлягає загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачується чи сплачувався у встановленому законом порядку єдиний внесок;

-органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що формує податкову і митну політику (в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів, єдиного внеску) та забезпечує її реалізацію (центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), та його територіальні органи;

-Пенсійний фонд України (далі - Пенсійний фонд) - орган, уповноважений відповідно до цього Закону вести реєстр застрахованих осіб Державного реєстру та виконувати інші функції, передбачені законом;

-страхові кошти - кошти, які формуються за рахунок сплати єдиного внеску та надходжень від фінансових санкцій (штрафів та пені), що застосовуються відповідно до закону;

-страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону зобов`язані сплачувати єдиний внесок.

Згідно частини першої статті 4 Закону N2464-VI платниками єдиного внеску зокрема є підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, військові частини та органи, які виплачують грошове забезпечення, допомогу по тимчасовій непрацездатності, допомогу у зв`язку з вагітністю та пологами, допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства для військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу; осіб, які проходять строкову військову службу у Збройних Силах України, інших утворених відповідно до закону військових формуваннях, Службі безпеки України, органах Міністерства внутрішніх справ України та службу в органах і підрозділах цивільного захисту.

Отже органи Державної прикордонної служби України, які нараховували мені грошове забезпечення, є платниками єдиного соціального внеску і Пенсійний фонд, як орган, уповноважений відповідно до цього Закону вести реєстр застрахованих осіб Державного реєстру та виконувати інші функції, передбачені законом, дуже гарно знає, що з усіх грошових коштів, сплачених мені органами Державної прикордонної служби України нараховані і сплачені страхові внески.

Усі виплати з грошового забезпечення, включаючи додаткову щомісячну грошову винагороду, матеріальну допомогу на оздоровлення, матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань, заохочення та індексацію, з яких нараховані і сплачені страхові внески, - мають бути включені до складу грошового забезпечення (доходу), з якого здійснюється обчислення пенсії.

Правові, економічні та організаційні основи підтримання купівельної спроможності населення України в умовах зростання цін з метою дотримання встановленихКонституцією Українигарантій щодо забезпечення достатнього життєвого рівня населення України визначаєЗакон України від 3 липня 1991 року N 1282-XII "Про індексацію грошових доходів населення", згідно зі статтею 1 якого індексація грошових доходів населення - це встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг.

Тобто, індексація є частиною державної системи соціального захисту громадян, спрямованою на підтримання їх купівельної спроможності.

Системний аналіз зазначених норм матеріального права дає підстави вважати, що грошова допомога на оздоровлення, щомісячна додаткова грошова винагорода для осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ,матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань, матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога до відпустки, індексація та одноразова грошова допомога при звільненні, з яких сплачено страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, відносяться до складу грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, з розміру якого обчислюється пенсія.

Аналогічної правової позиції додержується Верховний Суд України у висловлених ним правових висновках за справами N 559/3342/14-а (реєстраційний номер в Єдиному Державному реєстрі судових рішень 53575018; http://reyestr.court.gov.ua/Review/53575018) та N 21-70а15 (реєстраційний номер в Єдиному Державному реєстрі судових рішень 43310877; http://reyestr.court.gov.ua/Review/43310877), які мають враховуватися іншими судами загальної юрисдикції при застосуванні таких норм права (частина перша статті 244-2 Кодексу адміністративного судочинства України).

З огляду на зазначені норми матеріального права слід вважати, що грошова допомога для оздоровлення, матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань, премія, винагорода за тривалість безперервної військової служби, одноразова грошова допомога при звільненні та індексація, з яких сплачено страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, відносяться до складу грошового забезпечення військовослужбовців, з розміру якого обчислюється пенсія.

Суд не погоджується з посиланнями відповідача на позицією Верховного Суду України, що викладена в постанові від 19 травня 2015 року по справі № 21-466а15, як на підставу для відмови позивачу у перерахунку пенсії, так як з мотивувальної частинипостанови убачається, що позивач оскаржував не дії пенсійного органу щодо перерахунку пенсії, а дії в/ч НОМЕР_2 щодо нарахування і виплати йому грошової допомоги при звільненні. Тоді як позивач у цій справі звернувся за перерахунком пенсії до пенсійного органу з приводу неврахування відповідачем всіх складових грошового забезпечення, які він отримував до звільнення з військової служби та з яких сплачено страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Посилання відповідача нарішення Конституційного Суду України від 13 травня 2015 року № 4-рп/2015, як на підставу для відмови позивачу у перерахунку пенсії, не заслуговують на увагу, так як вказаним рішенням надано офіційне тлумачення положенням першого речення частини 3статті 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби», що пов`язано зі введення нових видів грошового забезпечення, тоді як позивач звернувся за перерахунком пенсії з приводу неврахування відповідачем всіх складових грошового забезпечення, які він отримував до звільнення з військової служби та з яких сплачено страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Таким чином, з врахуванням зазначеного вище, суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області про зобов`язання вчинити певні дії підлягають задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.11,70,71,158,160,162,163,183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області про зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного Фонду України в Одеській області перерахувати ОСОБА_1 починаючи з 11 квітня 2017 року пенсію з врахуванням в складі загального грошового забезпечення додаткову щомісячну грошову винагороду, матеріальну допомогу на оздоровлення, матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань, заохочення та індексацію.

Постановаможе бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду, через Приморський районний суд міста Одеси, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя

12.12.2017

Джерело: ЄДРСР 71162202
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку