open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

13 грудня 2017 р. Справа № 802/1955/17-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Поліщук І.М., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області до Ольгопільської сільської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог, на стороні відповідача Ольгопільського дошкільного навчального закладу "Сонечко" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області до Ольгопільської сільської ради (далі - відповідач) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.

Ухвалою від 28.11.2017 року до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача залучено Ольгопільський дошкільний навчальний заклад "Сонечко".

Позовні вимоги мотивовані тим, що під час перевірки Ольгопільського дошкільного навчального закладу "Сонечко" на предмет додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки контролюючим органом виявлений ряд порушень вимог галузевих нормативно-правових актів, що створює загрозу життю та здоров'ю людей.

Факти порушень зафіксовані в акті перевірки від 24.10.2017 року № 95, який вручено завідуючій ДНЗ "Сонечко" та сільському голові с. Ольгопіль, однак зауважень або заперечень щодо Акту на адресу управління не надходило. Зважаючи на те, що подальша експлуатація господарської будівлі Ольгопільського ДНЗ "Сонечко", створює безпосередню загрозу для життя та здоров'я людей, позивач просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації господарської будівлі шляхом відключення від джерел електроживлення, опломбування вхідних дверей, до повного усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, вказаних у цьому позові.

У судове засідання представник позивача не прибув, натомість подав клопотання за вх. №27397 від 13.12.2017 року про розгляд справи без його участі у письмовому провадженні.

Представники відповідача та третьої особи у судове засідання не з'явились, хоча про час, дату та місце судового засідання повідомлені завчасно та належним чином, що підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень, які містяться в матеріалах справи.

З урахуванням викладеного, керуючись положеннями частини 4 статті 122 та частини 6 статті 128 КАС України, на думку суду, наявні підстави для розгляду справи в порядку письмового провадження.

Суд, вивчивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності встановив, що на підставі ст. 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закону) Чечельницьким районним сектором Головного управління ДСНС України у Вінницькій області 24.10.2017 року здійснено перевірку Ольгопільського ДНЗ "Сонечко", розташованого за адресою: вул. Центральна, 217, с. Ольгопіль, Чечельницького району Вінницької області.

В ході перевірки було виявлено ряд порушень вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, які у відповідності до вимог частини 6 ст. 7 Закону задокументовані актом перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 24.10.2017 року № 95 (далі - Акт перевірки), а саме:

- приміщення господарської будівлі не забезпечено первинними засобами пожежогасіння згідно норм (Розділ 5 п. 3.6 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України 30.12.2014 №1417, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 №252/26697) (далі - ППБУ) (п. 11 Акту №95);

- приміщення господарської будівлі не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" (Розділ 5 п. 1.2 ППБУ) (п. 12 Акту №95);

- дерев'яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) господарської будівлі не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (Розділ 3 п. 2.5 ППБУ) (п. 13 Акту №95);

- приміщення господарської будівлі не обладнано пристроями від прямих попадань та вторинних проявів блискавки (Розділ 4 п. 1.21 ППБУ) (п. 14 Акту №95);

- в приміщенні господарської будівлі електромережу та контури заземлення не перевірено на опір (Розділ 4 п. 1.20 ППБУ) (п. 15 Акту №95);

- в приміщеннях господарської будівлі (пожежонебезпечна зона) електророзподільні коробки не закриті кришками з негорючого матеріалу (Розділ 4 п. 1.7 ППБУ) (п. 16 Акту №95);

- світильники, вимикачі, лічильник та апарати захисту, які розміщені в пожежонебезпечній зоні господарської будівлі, не відповідають ступеню захисту згідно вимог (Розділ 4 п. 1.5 ППБУ) (п. 17 Акту №95);

- в приміщені господарської будівлі місця з'єднання жил електричної мережі виконані з порушенням (Розділ 4 п. 1.6 ППБУ) (п. 18 Акту №95).

Акт перевірки №95 від 24.10.2017 року отримав сільський голова с. Ольгопіль Козоріз П.В. та завідуюча Ольгопільського ДНЗ "Сонечко" Мазур Л.І., про що свідчать відповідні відмітки в самому акті. Жодних зауважень або заперечень до Акту перевірки до Головного управління не подавалась.

Таким чином з огляду на наявність вищевказаних порушень, на думку позивача, подальша експлуатація господарської будівлі Ольгопільського ДНЗ "Сонечко" із виявленими порушеннями пожежної та техногенної безпеки створює загрозу життю і здоров'ю людей.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог суд виходив з наступного.

Спірні правовідносини регулюються Кодексом цивільного захисту України та Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до статті 1 Кодексу цивільного захисту України, даний правовий акт регулює відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Відповідно до статей 64, 65 та 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону. Такий нагляд уповноважений здійснювати і позивач у справі - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області, яке реалізує повноваження відповідного центрального органу виконавчої влади.

Згідно із п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Частиною 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.

Так, судом встановлено, що у ході перевірки Ольгопільського ДНЗ "Сонечко" на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів у сфері пожежної безпеки виявлені порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей. Вказані порушення зафіксовані в Акті перевірки №95 від 24.10.2017 року.

В силу ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту.

10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання;

11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Частиною 2 ст. ст. 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

З аналізу викладених положень слідує, що орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів (перевірок тощо), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.

Судом встановлено, що станом на дату розгляду справи в суді відповідачем не надано суду жодних доказів усунення виявлених порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки, які зафіксовані в акті перевірки №95 від 24.10.2017 року, та створюють загрозу життю та здоров'ю людей. При цьому, судом також враховано той факт, що на адресу управління не надійшло жодних заперечень щодо акта перевірки, хоча останній був отриманий відповідачем.

Таким чином, суд погоджується з позицією позивача, що подальша експлуатація господарської будівлі Ольгопільського ДНЗ "Сонечко", розташованого за адресою: вул. Центральна, 217, с. Ольгопіль Чечельницького району Вінницької області із порушеннями пожежної та техногенної безпеки створює загрозу життю та здоров'ю людей, оскільки:

- відсутність систем протипожежного захисту перешкоджає швидкому виявленню пожежі, повідомленню (оповіщенню) про неї, а також оперативній евакуації людей на ранній стадії виникнення пожежі;

- порушення щодо улаштування, утримання та експлуатації електромереж, електрообладнання, відсутність блискавкозахисту створюють загрозу виникнення пожежі від дії теплових проявів електричної енергії;

- відсутність первинних засобів пожежогасіння унеможливлює здійснення своєчасної ліквідації пожежі на початковій стадії;

- відсутність вогнезахисної обробки дерев'яних конструкцій сприяє швидкому розповсюдженню пожежі, а в результаті може призвести до обвалення конструкцій, що створює загрозу життю й здоров'ю персоналу, дітей та особам, задіяних в гасінні пожежі.

А відтак, заявлені позовні вимоги про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації господарської будівлі Ольгопілського ДНЗ "Сонечко", шляхом відключення від джерел електроживлення та опломбування вхідних дверей, до повного усунення порушень законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки підлягають задоволенню.

На підставі п. 10 ч. 1 ст. 256 КАС України постанова суду в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду підлягає негайному виконанню.

Відповідно до положень частини 4 статті 94 КАС України судові витрати стягненню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Застосувати до Ольгопільської сільської ради (24830, Вінницька область, Чечельницький район, с. Ольгопіль, вул. Центральна, 131, код ЄДРПОУ 04331931) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації господарської будівлі Ольгопільського дошкільного навчального закладу ясла сад "Сонечко" за адресою: Вінницька область, Чечельницький район, с. Ольгопіль, вул. Центральна, 217, шляхом відключення від джерела електроживлення та опломбування вхідних дверей, до повного усунення порушень законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, які зазначені в постанові суду.

Постанова суду відповідно до ст. 256 КАС України підлягає негайному виконанню.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Поліщук Ірина Миколаївна

Джерело: ЄДРСР 71054480
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку