open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 815/1769/16
Моніторити
Ухвала суду /06.12.2017/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.11.2017/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.11.2017/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /26.10.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.08.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.07.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.06.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /22.06.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /16.12.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /22.06.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.05.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.05.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /29.04.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.04.2016/ Одеський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 815/1769/16
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /06.12.2017/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.11.2017/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.11.2017/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /26.10.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.08.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.07.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.06.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /22.06.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /16.12.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /22.06.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.05.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.05.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /29.04.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.04.2016/ Одеський окружний адміністративний суд

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 грудня 2017 р.

м.Одеса

Справа № 815/1769/16

Категорія: 12.3

Головуючий в 1 інстанції: Корой С. М.

Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого: Градовського Ю.М.

суддів: Крусяна А.В.,

Романішина В.Л.

розглянувши в порядку письмового провадження в м.Одесі апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2017р. по справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Державної служби України з надзвичайних ситуацій про стягнення недоотриманої одноразової грошової допомоги, -

В С Т А Н О В И Л А:

У квітні 2016р. ОСОБА_2 звернувся в суд із позовом до Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі ДСНС), в якому просив стягнути на його користь недоотриману одноразову грошову допомогу у розмірі 168 399грн..

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що він є полковником служби цивільного захисту та проходив службу в ДСНС України на посаді начальника Білгород-Дністровського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області.

На підставі наказу ДСНС України за №649 о/с від 23.11.2015р. та наказу ГУ ДСНС України в Одеській області за №1701 від 7.12.2015р. (по особовому складу) він звільнений у відставку (із зняттям з військового обліку).

В подальшому ним отримана одноразова грошова допомога у розмірі 93 198грн..

Позивач вважає, що одноразова грошова допомога призначена йому за встановлену у грудні 2015р. 2-гу групу інвалідності, не відповідає вимогам положень постанови КМУ «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців та осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» за №1294 від 7.11.2007р., оскільки нарахована без урахування надбавок, доплат та премій, які входили до його грошового забезпечення на час звільнення.

Посилаючись на вказані обставини просив позов задовольнити.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 29 квітня 2016р., яка залишена без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 22 червня 2016р., у задоволенні позову відмовлено.

Ухвалою ВАСУ від 27 червня 2017р. постанову Одеського окружного адміністративного суду від 29 квітня 2016р. та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 22 червня 2016р. - скасовано, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2017р. у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

В апеляційній скарзі апелянт просить постанову суду скасувати та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги у повному обсязі, посилаючись на порушення норм права.

Судова колегія вважає, що у відповідності до п.1 ч.1 ст.197КАС України, апеляційну скаргу можливо розглянути в порядку письмового провадження, оскільки в матеріалах справи достатньо доказів для вирішення справи по суті.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідь судді-доповідача, доводи апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів дійшла до висновку про залишення скарги без задоволення, постанови суду без змін, з наступних підстав.

Відповідно до ст.200КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасовано правильне по суті рішення суду з одних лише формальних міркувань.

Відмовляючи у задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що ДСНС при нарахуванні одноразової грошової допомоги ОСОБА_2 діяв на підставі та в межах чинного законодавства України, не порушуючи прав позивача.

Вирішуючи спір судова колегія вважає, що суд першої інстанції повно та об'єктивно дослідив обставини по справі, надані докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.

Так, судовою колегією встановлено та підтверджено матеріалами справи, що ОСОБА_2, полковник служби цивільного захисту проходив службу в ДСНС України на посаді начальника Білгород-Дністровського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області.

На підставі наказу ДСНС України за №649 о/с від 23.11.2015р. та наказу ГУ ДСНС України в Одеській області за №1701 від 7.12.2015р.(по особовому складу) ОСОБА_2 звільнено у відставку (із зняттям з військового обліку).

У грудні 2015р. ОСОБА_2 встановлена ІІ група інвалідності строком до1.01.2017р., що підтверджується довідкою про результати визначення у застрахованої особи ступеня втрати професійної працездатності у відсотках № 125979 та довідкою до акта огляду медико-соціальною експертною комісією серії 10 ААВ № 788956.

У відповідності до протоколу ДСНС України за №1 від 8.02.2016р. позивачу була призначена та виплачена одноразова грошова допомога у розмірі 93 198грн..

Однак, позивач вважає, що розмір вищезазначеної одноразової грошової допомоги значно менший, ніж передбачено положеннями постанови КМУ «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців та осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» за №1294 від 7.11.2007р., та вважає, що ним була недоотримана одноразова грошова допомогу у розмірі 168 399грн..

Перевіряючи правомірність дій ДСНС, які позивач просить визнати протиправними, апеляційний суд виходить з наступного.

У відповідності до ч.1 ст.101 Кодексу цивільного захисту України , служба цивільного захисту - це державна служба особливого характеру, покликана забезпечувати пожежну охорону, захист населення і територій від негативного впливу надзвичайних ситуацій, запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, ліквідацію їх наслідків у мирний час та в особливий період.

Згідно з ч.2 ст.101 Кодексу цивільного захисту України, порядок проходження громадянами України служби цивільного захисту визначається цим Кодексом та положенням про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу, що затверджується КМУ.

Відповідно до п.2 Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2013 року № 593, служба цивільного захисту є державною службою особливого характеру, яка забезпечує пожежну охорону, захист населення і територій від негативного впливу надзвичайних ситуацій, вживає заходів до запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, ліквідації їх наслідків у мирний час та в особливий період.

За правилами п.1 постанови КМУ «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» за №1294 від 7.11.2007р., грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

За приписами п.2 вказаної постанови КМУ, виплата грошового забезпечення військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу здійснюється в порядку, що затверджується Міністерством оборони, МВС, Міністерством інфраструктури, Державною службою з надзвичайних ситуацій, Службою безпеки, Адміністрацією Державної прикордонної служби, Управлінням державної охорони, Службою зовнішньої розвідки, Державною пенітенціарною службою, Адміністрацією Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації.

Порядок та умови виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, а також порядок виплат одноразової грошової допомоги при звільненні осіб рядового і начальницького складу зі служби цивільного захисту визначає Інструкція про виплату грошового забезпечення та одноразової грошової допомоги при звільненні особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, затверджена Наказом МВС України за №475 від 23.04.2015р..

За приписами п.3 зазначеної Інструкції, до грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу належать: посадовий оклад, оклад за спеціальним званням, щомісячні види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, що мають постійний характер, премії) та одноразові додаткові види грошового забезпечення.

При цьому, відповідно до п.4 вказаної Інструкції грошове забезпечення виплачується особам рядового і начальницького складу, які: займають посади осіб рядового і начальницького складу, передбачені штатами в апараті Державної служби України з надзвичайних ситуацій, її територіальних органах, підрозділах Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту (аварійно-рятувальних формуваннях центрального підпорядкування, аварійно-рятувальних формуваннях спеціального призначення, спеціальних авіаційних, морських та інших формуваннях, державних пожежно-рятувальних підрозділах (частинах), навчальних центрах, формуваннях та підрозділах забезпечення), навчальних закладах цивільного захисту, наукових установах та інших підрозділах, в яких особи рядового і начальницького складу проходять службу цивільного захисту; навчаються у вищих навчальних закладах цивільного захисту; перебувають у розпорядженні відповідних керівників (начальників) органів управління (підрозділів), з урахуванням розділу ХІІ цієї Інструкції.

Постановою КМУ «Про затвердження Порядку та умов виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), травми або поранення, захворювання чи інвалідності осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту» за №908 від 11.07.2007р. затверджено Порядок та умови виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), травми або поранення, захворювання чи інвалідності осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, що додаються.

Апеляційний суд зазначає, що п.№2 зазначеної постанови КМУ визначено, що Державній службі з надзвичайних ситуацій здійснювати згідно з цією постановою виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), травми або поранення, захворювання чи інвалідності осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті на зазначені цілі.

Так, у відповідності до пп.2 п.2 Порядку та умов виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), травми або поранення, захворювання чи інвалідності осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, затвердженого постановою КМУ за №908 від 11.07.2007р., грошова допомога виплачується особам рядового і начальницького складу у разі настання інвалідності в період проходження служби та особам, звільненим із служби, у разі настання інвалідності не пізніше ніж через три місяці після звільнення, а якщо інвалідність настала внаслідок захворювання або нещасного випадку, що мали місце в період проходження служби, незалежно від строку, який минув після звільнення із служби, у розмірі 42-місячного грошового забезпечення - інвалідам II групи.

При цьому, відповідно до п.3 вказаного Порядку розмір одноразової грошової допомоги визначається виходячи з окладу за спеціальним званням, відсоткової надбавки за вислугу років, посадового окладу за останньою посадою, яку займала особа рядового або начальницького складу на день загибелі (смерті), травми або поранення, захворювання, установлення інвалідності, а особа, звільнена із служби, - на день звільнення.

Апеляційний суд вважає, що при визначенні нормативно-правового акту, який підлягає застосуванню до даних правовідносин, необхідно враховувати яким нормативно-правовим актом визначено правовий статус особи, яка має право на отримання одноразової грошової допомоги.

Як вбачається із матеріалів справи, що право на отримання одноразової грошової допомоги як інваліда ІІ групи виникло у ОСОБА_2 у грудні 2015р. з дня встановлення інвалідності.

Таким чином, порядок та умови виплати одноразової грошової допомоги у разі інвалідності осіб начальницького складу служби цивільного захисту визначається Порядком та умовами виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), травми або поранення, захворювання чи інвалідності осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, затвердженого постановою КМУ за №908 від 11.07.2007р..

На підставі викладеного, апеляційний суд вважає, що в даному випадку розмір одноразової грошової допомоги повинен визначатися виходячи з окладу за спеціальним званням, відсоткової надбавки за вислугу років, посадового окладу згідно з п.3 Порядку та умов виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), травми або поранення, захворювання чи інвалідності осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, затвердженого постановою КМУ за №908 від 11.07.2007р..

Таким чином, враховуючи вищевикладене апеляційний суд погоджується із висновком суду першої інстанції, що ДСНС обґрунтовано та законно визначила розмір одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), травми або поранення, захворювання чи інвалідності осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту у розмірі 93 198грн. та виплатила її ОСОБА_2 Тобто, ДСНС діяла на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В доводах апеляційної скарги апелянт посилається на неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права. На думку судової колегії, викладені у скарзі доводи не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи порушення норм процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи по суті.

За таких обставин, судова колегія вважає, що постанова суду ухвалена з додержанням норм процесуального та матеріального права, а тому не вбачає підстав для її скасування.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.196, 198, 200, 206,254 КАС України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 - залишити без задоволення.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2017р. - залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які брали участь у справі, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий : Ю.М. Градовський

Судді : А.В. Крусян

В.Л. Романішин

Джерело: ЄДРСР 70956414
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку