open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 343/868/17
Моніторити
Ухвала суду /28.06.2022/ Долинський районний суд Івано-Франківської областіДолинський районний суд Івано-Франківської області Ухвала суду /17.06.2022/ Долинський районний суд Івано-Франківської областіДолинський районний суд Івано-Франківської області Ухвала суду /19.04.2022/ Долинський районний суд Івано-Франківської областіДолинський районний суд Івано-Франківської області Постанова /07.12.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /06.12.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /06.12.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.09.2020/ Долинський районний суд Івано-Франківської областіДолинський районний суд Івано-Франківської області Ухвала суду /20.06.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /10.05.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /22.03.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.01.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Постанова /12.12.2017/ Долинський районний суд Івано-Франківської областіДолинський районний суд Івано-Франківської області Постанова /07.12.2017/ Долинський районний суд Івано-Франківської областіДолинський районний суд Івано-Франківської області Ухвала суду /18.10.2017/ Долинський районний суд Івано-Франківської областіДолинський районний суд Івано-Франківської області Ухвала суду /15.06.2017/ Долинський районний суд Івано-Франківської областіДолинський районний суд Івано-Франківської області Ухвала суду /23.05.2017/ Долинський районний суд Івано-Франківської областіДолинський районний суд Івано-Франківської області
emblem
Справа № 343/868/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /28.06.2022/ Долинський районний суд Івано-Франківської областіДолинський районний суд Івано-Франківської області Ухвала суду /17.06.2022/ Долинський районний суд Івано-Франківської областіДолинський районний суд Івано-Франківської області Ухвала суду /19.04.2022/ Долинський районний суд Івано-Франківської областіДолинський районний суд Івано-Франківської області Постанова /07.12.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /06.12.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /06.12.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.09.2020/ Долинський районний суд Івано-Франківської областіДолинський районний суд Івано-Франківської області Ухвала суду /20.06.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /10.05.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /22.03.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.01.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Постанова /12.12.2017/ Долинський районний суд Івано-Франківської областіДолинський районний суд Івано-Франківської області Постанова /07.12.2017/ Долинський районний суд Івано-Франківської областіДолинський районний суд Івано-Франківської області Ухвала суду /18.10.2017/ Долинський районний суд Івано-Франківської областіДолинський районний суд Івано-Франківської області Ухвала суду /15.06.2017/ Долинський районний суд Івано-Франківської областіДолинський районний суд Івано-Франківської області Ухвала суду /23.05.2017/ Долинський районний суд Івано-Франківської областіДолинський районний суд Івано-Франківської області

Справа №: 343/868/17

Провадження №: 2-а/0343/123/17

ПОСТАНОВА

I М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 грудня 2017 року м. Долина

Долинський районний суд Iвано-Франкiвської областi в складi:

головуючого суддi - Андрусіва І. М.,

за участю: секретаря судового засідання- Височанської О.З.,

представника відповідача-Вдовіна Р.Т., Остафійчук М.В., Бортника Р.Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Долинського районного суду Івано-Франківської області позовну заяву ОСОБА_4 до Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області, ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області про визнання дій неправомірними та зобов"язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить зобов'язати ліквідаційну комісію Управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області відкликати довідку від 07.07.2017 року № 3339/108/05/8-17 та направити в Головне управління Пенсійного фонду України в Івано- Франківській області нову довідку про розмір його грошового забезпечення із зазначенням в ній всіх видів грошового забезпечення, а саме: посадовий оклад - 4062 грн. (в т.ч. 25% гірські, 3250грн* 1.25); оклад за військове звання - 2200 грн.; надбавку за вислугу років - 35 % - 2191.8 грн (4062грн+2200грн)*35%); надбавку, за виконання особливо важливих доручень - 48%; премію - 40%. Визнати дії Головного Управління Пенсійного фонду в Івано-Франківській області щодо відмови в проведенні йому перерахунку пенсії - протиправними. Зобов'язати Головне Управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області, на підставі заново поданої ліквідаційною комісією Управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області за даним судовим рішенням довідки, провести йому перерахунок та виплату пенсії відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей» № 900 від 23 грудня 2015 року, ст.63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», постанов Кабінету Міністрів України № 988 від 11 листопада 2015 року «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», та постанови Кабінету Міністрів № 45 від 13.02.2006 року згідно поданої ліквідаційною комісією Управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано- Франківській області згідно нової довідки, починаючи з 1 січня 2016 року в розмірі 59% грошового забезпечення та з врахуванням підвищення: за проживання в гірському населеномупункті без обмеження граничного розміру пенсії. Встановити судовий контроль за виконанням рішення суду, шляхом зобов'язання Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області подати у десятиденний строк з моменту набрання рішенням законної сили звіт про виконання рішення суду. Звернути до негайного виконання постанови щодо стягнення різниці з пенсії за минулий час з 01.01.2016 року. Стягнути з відповідача на його користь понесені судові витрати у розмірі 640.00 грн. 00 коп.

В обгрунтування позову покликається на те, що він є пенсіонером МВС України і отримує пенсію на підставі Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб». Розмір його пенсії обчислений, виходячи із грошового забезпечення, встановленого відповідно до постанови КМУ №1294 від 07.11.2007 року. Він звільнявся з Долинського РВ УМВС в Івано-Франківській області з посади заступника начальника відділу - начальник штабу в спеціальному званні підполковник міліції.

В квітні 2017 рокуя звернувся із заявою до Управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області із заявою про проведення йому перерахунку призначеної пенсії відповідно до положення ст.63 Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей" від 23.12.2015 № 900-УІІІ, який набув чинності з 29.12.2015 року, Постанови Кабінету Міністрів України № 988 від 11.11.2015 року «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», та п. 12 розділу 11 Прикінцевих та перехідних положень Закону України « Про національну поліцію».

У своїй відповіді відповідач відмовив у проведенні перерахунку пенсії, посилаючись про те, що будь-яких повідомлень до Головного Управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області про підстави перерахунку пенсій колишнім працівникам міліції не надходило, а тому для проведення такого перерахунку на даний час немає законних підстав. Вказанувідмову вважає протиправною та такою, що порушує його законне право на соціальний захист, перерахунок пенсії і отримання пенсії у більшому розмірі. Наведене слугувало причиною звернення до суду з даним позовом.

Позивач в судовому засіданні відмовився від вимог в частині щодо зобов"язання ліквідаційну комісію зазначити у довідці про грошове забезпечення надбавки за виконання особливо важливих доручень в розмірі 48 % ,в решті уточнені позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити.

Представники відповідача Головного управління Пенсійного фонду України в судовому засіданні позов не визнав, просив відмовити у його задоволенні з підстав, викладених у запереченні. Головне управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області в межах своїх повноважень з 01.01.2007 здійснює функції призначення (перерахунку) та виплати пенсій на підставі поданих документів уповноваженим структурним підрозділом УМВС в Івано-Франківській області. При цьому функції визначення грошового забезпечення, з якого обчислюються пенсії особам, звільненим з органів МВС, не входять до компетенції ГУ ПФУ в області.

Головне управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 отримало довідку від 16.05.2017 року № 147/108/05/8-17 про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_4 Однак, розмір грошового забезпечення відповідно до довідки, виданої ліквідаційною комісією УМВС в Івано-Франківській області, відмінний від розміру грошового забезпечення, зазначеного позивачем у позовній заяві. Щодо різного розміру премії, зазначених в довідках, вказав, що відповідно до абзацу 4 пункту 5 Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року № 45, для перерахунку пенсій враховується щомісячна премія у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилась на пенсію.

Частиною 2 пункту 5 даного Порядку передбачено, що премії, скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), для перерахунку пенсії не враховуються.

Відповідно, надбавка за виконання особливо важливих завдань не може включатися до грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ України (міліції) для перерахунку їхніх пенсії відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року № 988.

П. 5 Порядку № 45 визначає, що розмір премії для перерахунку пенсії обраховується у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою. Відповідно, Міністерство внутрішніх справ України листом від 20 квітня 2017 року № 5551/05/22-2-2017 роз'яснило, що надбавки, доплати, підвищення та премії для перерахунку пенсії слід врахувати відповідно до Постанови КМУ № 988 в середніх розмірах, що фактично виплачені за грудень 2015 року за відповідною посадою (посадами) в Національній поліції, відповідно до якої премія становить 2,65 %, яка і вказана в довідці для перерахунку пенсії позивача.

Частиною 2 пункту 5 Порядку № 45 передбачено, що додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), для перерахунку пенсії не враховуються.

Щодо стягнення з головного управління судового збору повідомив, що відповідно до ст. 35 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів» від 06.12.2016 № 1778 частину першу ст. 5 Закону України «Про судовий збір» доповнено п. 18: Пенсійний фонд України та його органи, органи Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та Фонду соціального страхування України від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються. Відповідно головне управління Пенсійного фонду в Івано-Франківській області звільнено від сплати судового збору. Тому, підстав для стягнення з головного управління судового збору немає.

Також, позивачем порушено строк звернення до суду. В позовних вимогах позивач просить провести перерахунок та виплатити пенсію, починаючи з 01.01.2016, що у свою чергу суперечить статтям 99, 100 КАС України.

Представник ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області в судове засідання не з"явився хоча про час розгляду справи буа повідомлений належним чином,подавши заперечення в якому вказав про те,що позов не визнає, у його задоволенні просив відмовити, . Згідно вказаного заперечення відповідно до Порядку №45 Ліквідаційною комісією УМВС в області підготовлено та направлено до Головного управління ПФУ у Івано-Франківській області довідки, в тому числі, і довідку позивача для перерахунку його пенсії згідно Постанови КМУ від 11.11.2015 року №988.

Однак, не погоджуючись із розмірами грошового забезпечення, вказаних у довідці, позивач просить видати нову довідку із грошовим забезпеченням у наступних розмірах: посадовий оклад - 4062, 00 грн. (в тому числі 25% гірські) , оклад за військове звання - 2200,00 грн.; надбавка за стаж служби - 35 % у розмірі 2191.80 грн., премії в розмірі - 40%, надбавку за виконання особливо важких завдань-48 %. З перерахованих розмірів сум погоджуються з окладом за військове звання, оскільки вона міститься в довідці для перерахунку його пенсії. Розмір інших сум вважає безпідставним.

Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.

Зі змісту ч. 3 ст. 23 Загальної Декларації прав людини, п. 4 ч.1 Європейської Соціальної хартії та ч. 3 ст. 46 Конституції України випливає, що кожна особа похилого віку має право на справедливу і задовільну винагороду, соціальний захист за роки важкої праці та шкідливих робіт - яка є основним джерелом існування для них самих та їхніх сімей.

В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_4 є пенсіонером органів внутрішніх справ, перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України у Івано-Франківській області та отримує пенсію за вислугу років, яка призначена відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (а.с.5).

29.03.2017 року позивач звернувся до Головного управління поліції в Івано-Франківській області із запитом про надання інформації про грошове забезпечення поліцейських Нацполіції з визначенням всіх видів грошового забезпечення поліцейських (а.с. 6)

У відповіді № б-27 /108/29-17 від 12.04.2017 року Головне управління НП в Івано-Франківській області повідомило, що посадовий оклад заступника начальника відділу становить 3250,00 грн. ;оклад за спеціальним званнямпідполковник поліції становить 2200,00 грн., надбавка за стаж служби в поліції від 19 до 22 років становить 40 %-2505,00 грн., надбавка за стаж служби в поліції від 22до 25 років становить 45%-2818, 12 грн.; підвищення посадового окладу за проходження служби на території населених пунктів, яким надно статус гірського- 812, 50 грн. (а.с. 7) .

25.04.2017 року позивач звернувся до Головного управління ПФУ в Івано-Франківській області, в якому просив провести перерахунок пенсії відповідно до постанови КМУ від 11.11.2015 року №988 згідно вказаної вище довідки від 12.04.2017 року (а.с 8, 9).

З даних відповіді від 28.04.2017 року за №310/Б-15 вбачається, що з метою забезпечення своєчасного проведення перерахунку пенсій з 01.01.2016 року головним управлінням Фонду 29.03.2017 року направлено списки осіб, пенсії яких підлягають перерахунку за формою, встановленою додатком 1 до постанови КМУ №45 від 13.02.2008 року, ліквідацній комісії УМВС в Івано-Франківській області. На час розгляду звернення довідка про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії не надходила, а тому підстав для такого перерахунку у головного управління Фонду області немає (а.с. 10,11) .

Статтею 102 ЗУ "Про національну поліцію" VIII встановлено, що пенсійне забезпечення поліцейських та виплата одноразової грошової допомоги після звільнення їх зі служби в поліції здійснюються в порядку та на умовах, визначених Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Відповідно до абзацу другого пункту15 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про Національну поліцію» (згідно із Законом №900-VIII від 23.12.2015 року) за колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерами, а також членами їхніх сімей, іншими особами зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені цим Законом для колишніх поліцейських, членів їхніх сімей, інших осіб.

Як встановлено преамбулою Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких осіб" від 09.04.1992 р. №2262-XII, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, держава гарантує гідне пенсійне забезпечення осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, шляхом встановлення їм пенсій не нижче прожиткового мінімуму, визначеного законом, перерахунок призначених пенсій у зв"язку із збільшенням рівня грошового забезпечення, надання передбачених законодавством державних соціальних гарантій, вжиття на державному рівні заходів, спрямованих на їх соціальний захист.

Відповідно до ч.18 ст. 43 цього Закону у разі якщо на момент призначення або виплати пенсії відбулася зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення та/або були введені для зазначених категорій осіб нові щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії у розмірах, встановлених законодавством, пенсія призначається з урахуванням таких змін та/або нововведень, а призначена пенсія підлягає невідкладному перерахунку.

Згідно з підпунктом «б» ч.1 ст.1-2 цього Закону право на пенсійне забезпечення на умовах цього Закону мають звільнені зі служби особи начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України, поліцейські, особи начальницького складу податкової міліції, особи начальницького і рядового складу Державної кримінально-виконавчої служби України, особи начальницького і рядового складу органів і підрозділів цивільного захисту.

Відповідно до положень ч. 3 ст. 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких осіб" перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

Статтю 63 Закону №2262-XII доповнено вказаною частиною згідно із Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей» від 23.12.2015 р. №900-VIII, який набрав чинності з дня, наступного за днем його опублікування (з 29.12.2015 р.).

Згідно з ч.4 ст.63 цього Закону усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв"язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Таким чином, підставою для проведення перерахунку пенсії є фактична зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», проведена на підставі рішення суб'єкта владних повноважень, наділеного правом установлювати чи змінювати види такого грошового забезпечення.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року №988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», яка набирала чинності з дня її опублікування та застосовується з дня набрання чинності Законом України «Про Національну поліцію», встановлено грошове забезпечення поліцейських, яке складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразових додаткових видів грошового забезпечення, та затверджено: схему окладів за спеціальним званням поліцейських у розмірах згідно з додатком 1; схему посадових окладів курсантів вищих навчальних закладів Міністерства внутрішніх справ із специфічними умовами навчання в розмірах згідно з додатком 2; схеми посадових окладів поліцейських у розмірах згідно з додатками 3 - 10.

ОСОБА_4 як колишній працівник міліції та пенсіонер органів внутрішніх справ, має право на здійснення перерахунку розміру пенсії на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року №988. При цьому збільшення грошового забезпечення поліцейських, яке за своїми складовими є ідентичне складовим грошового забезпечення колишніх працівників міліції, але за розміром більшим, є безумовною підставою для перерахунку пенсії позивача, як колишнього працівника міліції.

Згідно з ч. 1 ст. 63 ЗУ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв"язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Пунктом 1 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» встановлено, що перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» № 45 пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом, або у зв'язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.

Положеннями пунктів 2 та 3 Порядку №45 передбачено наступний порядок дій для здійснення перерахунку пенсій: 1) Міністерство внутрішніх справ України повідомляє Пенсійний фонду України про наявність рішення Кабінету Міністрів України про зміну розміру грошового забезпечення; 2) Пенсійний фонд України повідомляє відповідні структурні підрозділи Пенсійного фонду про підстави проведення перерахунку пенсій та необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку управлінням Пенсійного фонду України; 3) головні управління Пенсійного фонду України складають відповідні списки та передають їх органам, які уповноважені видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій, які готують відповідні довідки. Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.

При цьому Додатком №2 Порядку №45 визначено форму довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії у примітці якого також зазначено про те, яку інформацію повинна містити дана довідка.

Згідно матеріалів справи встановлено, що ліквідаційною комісією у зв"язку з набранням чинності Постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року №988 підготовлено та направлено до Управління довідки, в тому числі і довідку позивача, для перерахунку пенсії (а.с 26).

Відповідно до ч.15 ст.43 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» при обчисленні пенсій відповідно до частин сьомої-десятої цієї статті в розрахунок включаються щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством на день призначення цих пенсій.

Отже, надбавка за стаж служби та премії, як форма заохочення успіхів конкретного працівника у службі, не може ставитись в залежність від результатів роботи інших працівників чи визначатись, виходячи з середнього показника, а повинна відповідати розміру фактичної за останньою штатною посадою, що бралась до розрахунку при оформленні пенсії, як це передбачено ч.15 ст. 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Суд вважає за необхідне зазначити, що питання щодо подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», крім пенсій військовослужбовцям строкової служби та членам їх сімей регулює Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затверджений Постановою Правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 №3-1 (Порядок №3-1).

Відповідно до п.23 Порядку №3-1 перерахунок раніше призначених пенсій проводиться органами, що призначають пенсії, в порядку, установленому статтею 63 Закону. Пенсіонери подають органам, що призначають пенсії, додаткові документи, які дають право на підвищення пенсії.

Згідно з п.24 Порядку №3-1 про виникнення підстав для проведення перерахунку пенсій згідно зі статтею 63 Закону уповноважені структурні підрозділи зобов'язані у п'ятиденний строк після прийняття відповідного нормативно-правового акта, на підставі якого змінюється хоча б один з видів грошового забезпечення для відповідних категорій осіб, або у зв'язку з уведенням для зазначених категорій військовослужбовців нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, повідомити про це орган, що призначає пенсії. Органи, що призначають пенсії, протягом п'яти робочих днів після надходження такого повідомлення подають до відповідних уповноважених структурних підрозділів списки осіб, яким необхідно провести перерахунок пенсії (додаток 5). Після одержання списків осіб уповноважені структурні підрозділи зазначають у них зміни розмірів грошового забезпечення для перерахунку раніше призначених пенсій і в п'ятиденний строк після надходження передають їх до відповідних органів, що призначають пенсії.

Абзацом 1 пункту 4 Порядку №3-1 встановлено, що заява про переведення з одного виду пенсії на інший, про перерахунок пенсії подається до органу, що призначає пенсію, заявником за місцем проживання, а при необхідності - його законним представником за місцем його проживання

Таким чином, підставою для вчинення дій, спрямованих на перерахунок раніше призначених пенсій, може бути як рішення, прийняте Кабінетом Міністрів України, про що державні органи, визначені Порядком проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», повідомляють орган ПФУ, так і відповідна заява пенсіонера та додані до неї документи.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним судом України у постанові від 22.04.2014 р. (справа 21-484а13) та від 13.07.2016 (справа 638/2700/14-а), які з врахуванням вимог ст.244-2 КАС України є обов'язковими для врахування судами при розгляді справ у подібних правовідносинах.

При цьому обов"язок щодо видачі нової довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії із включенням в таку посадового окладу 4062, 00 грн. в тому числі 25 % гірські, окладу за військовим (спеціальним) званням 2200 грн., надбавки за стаж служби у розмірі 35% -2191,80 грн. премії в розмірі 40%, враховуючи процедуру ліквідації територіальних органів Міністерства внутрішніх справ та положення п.4 ст.105 Цивільного кодексу України, відповідно до якого до комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи, слід покласти на Ліквідаційну комісію УМВС України в Івано-Франківській області. Вказану довідку слід скерувати до Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області для проведення позивачу перерахунку та виплати різниці між фактично отриманою та належною до сплати сумою пенсії, починаючи з 01.01.2016 року. З наведених підстав позов в цій частині підлягає до задоволення.

Щодо вимоги про визнання дій Головного Управління ПФУ в Івано-Франківській області в неперерахуванні пенсії позивачу протиправними, суд зазначає, що оскільки 25.04.2017 року позивач подав до Управління заяву про перерахунок пенсії, у розпорядженні Управління була довідка про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії від 16.05.2017 року №147/108/05/8-17, а відповідачем не прийнято рішення про перерахунок чи відмову у перерахунку пенсії, як це визначено чинним законодавством, та заяву позивача розглянуло як звернення, надавши вказану вище відповідь, відтак, на переконання суду таку бездіяльність Управління слід визнати протиправною.

З приводу позовної вимоги про зобов'язання Головного Управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області, на підставі заново поданої ліквідаційною комісією Управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області за даним судовим рішенням довідки, провести ОСОБА_4 перерахунок та виплату пенсії відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей» № 900 від 23 грудня 2015 року, ст.63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», постанов Кабінету Міністрів України № 988 від 11 листопада 2015 року «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», та постанови Кабінету Міністрів № 45 від 13.02.2006 року згідно поданої ліквідаційною комісією Управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано- Франківській області згідно нової довідки, починаючи з 1 січня 2016 року в розмірі 59% грошового забезпечення та з врахуванням підвищення: за проживання в гірському населеномупункті без обмеження граничного розміру пенсії, у її задоволенні слід відмовити з наступних міркувань.

У відповідності до вимог ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, тобто суд не вправі вирішувати питання про перерахунок та виплату будь-яких коштів на майбутнє на підставі довідки, якої ще не видано.

Згідно ч. 3 ст. 51 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб ", перерахунок пенсій у зв'язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Тому, обов'язок Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області провести позивачу перерахунок пенсії з 01.01.2016 року, тобто з часу виникнення на те підстав.

Не приймаються судом доводи представника відповідача про пропущення позивачем шестимісячного строку звернення до адміністративного суду, оскільки про порушення свого права ОСОБА_4 стало відомо з листа ГУПФУ у Івано-Франківській області № 310/Б-15 від 28.04.2017 року.

Аналізуючи викладене, адміністративний позов підлягає частковому задоволенню.

Окрім цього, частинами 1, 2 ст. 267 КАС України встановлено, що суд, який ухвалив рішення в адміністративній справі, має право зобов'язати суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення. За наслідками розгляду звіту суб'єкта владних повноважень про виконання постанови суду або у разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб'єкта владних повноважень, відповідального за виконання постанови, штраф у розмірі від десяти до тридцяти мінімальних заробітних плат.

Позивач просить встановити такий контроль за виконанням винесеного судом рішення і суд приходить до висновку про необхідність встановлення контролю шляхом надання відповідачу строку терміном 10 днів з часу закінчення строку на апеляційне оскарження, а у випадку апеляційного оскарження та залишення в силі рішення суду першої інстанції, протягом місяця з часу проголошення судового рішення апеляційним судом, подати звіт про виконання вказаної постанови.

Питання судових витрат суд вирішує у відповідності до вимог ст. 94 КАС України.

На підставі викладеного, Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких осіб" від 09.04.1992 р., керуючись ст. ст. 8-11, 17, 18, 71, 86, 94, 159-163,167, 267 КАС України, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов ОСОБА_4 до Головного управління Пенсійного фонду України у Івано-Франківській області про визнання дій неправомірними та зобов"язання вчинити певні дії- задовольнити частково.

Визнати протиправними дії ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області щодо видачі ОСОБА_4 довідки про грошове забезпечення із зменшенням розміру посадового окладу, надбавки за вислугу років та премії.

Зобов"язати ліквідаційну комісію Управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області видати ОСОБА_4 довідку про розмір грошового забезпечення, включивши посадовий оклад - 4062, 00 грн.(в тому числі 25% гірські ) , оклад за військове звання - 2200,00 грн.; надбавка за стаж служби - 35 % у розмірі 2191.80 грн. та премії в розмірі - 40%, яку скерувати до Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області для проведення перерахунку та виплати різниці між фактично отриманою та належною до сплати сумою пенсії, починаючи з 01.01.2016 року.

Визнати бездіяльність Головного Управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області щодо непроведення перерахунку пенсії ОСОБА_4 протиправною.

Зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області у десятиденний строк з моменту набрання рішенням законної сили подати звіт про виконання рішення суду.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області на користь ОСОБА_4 640,00 (шістсот сорок) гривень сплаченого судового збору.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Долинський районний суд Івано-Франківської області протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, складеної в повному обсязі.

СУДДЯ:

Постанова у повному обсязі складена: 12.12.2017 року.

Джерело: ЄДРСР 70916426
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку