open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Копія

Справа № 822/3049/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 листопада 2017 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участі:представників позивачарозглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області до Кур'янківської сільської ради про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області звернулось до суду з адміністративним позовом в якому просить: вжити заходів реагування щодо повного зупинення експлуатації дошкільного навчального закладу по вул. Піддубинській, с. Шимківці, Білогірського району, Хмельницької області та зобов'язати голову Кур'янівської сільської ради зупинити експлуатацію дошкільного навчального закладу до повного усунення недоліків, зазначених в акті складеному за результатами проведення планової (позапланової) перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №117 від 20 жовтня 2017 року, а також звернути постанову до негайного виконання.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що посадовими особами позивача з метою додержання та виконання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки було здійснено позапланову перевірку території, будівлі та приміщень дошкільного навчального закладу розташованого за адресою: вул. Піддубинська, с. Шимківці, Білогірський район, Хмельницька область.

За результатами вказаної перевірки посадовими особами позивача складено акт №117 від 20 жовтня 2017 року, яким встановленні порушення вимог Кодексу цивільного захисту України, Державних будівельних норм України "Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту" та Правил пожежної безпеки в Україні.

У позовній заяві позивач звертає увагу на те, що подальша експлуатація дошкільного навчального закладу розташованого за адресою: вул. Піддубинська, с. Шимківці, Білогірський район, Хмельницька область з виявленими порушенням вимог пожежної безпеки створюють загрозу виникнення пожежі та швидкого її розповсюдження, перешкоджає гасінню пожежі, проведення робіт з евакуації людей, що створює реальну загрозу життю та здоров'ю людей.

Вказує, що виявлені порушення ігноруються та не усуваються керівництвом Кур'янківської сільської ради, а тому існує загроза життю та здоров'ю людей.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили їх задоволити з підстав викладених у позовній заяві.

Представники відповідача неодноразово повідомлені належним чином про дату час та місце розгляду справи в судове засідання не з'явились, жодних заяв, клопотань чи заперечень до суду від відповідача не надходило.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, заслухавши доводи представників позивача суд приходить до наступних висновків.

Суд встановив, що на підставі наказу Головного управління ДСНС України у Хмельницькій області від 27 вересня 2017 року № 550, посвідчення на проведення перевірки №6575 від 27 вересня 2017 року, начальником Білогірського районного сектору Головного управління ДСНС України у Хмельницькій області полковником служби цивільного захисту ОСОБА_3 та провідним інспектором Білогірського районного сектору ГУ ДСНС України у Хмельницькій області капітаном служби цивільного захисту ОСОБА_4 з метою додержання та виконання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки 20 жовтня 2017 року здійснено позапланову перевірку території, будівлі та приміщень дошкільного навчального закладу, розташованого за адресою: вул. Піддубинська, с. Шимківці, Білогірський район, Хмельницька область.

За результатами проведеної позапланової перевірки посадовими особами позивача, складений акт перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 117 від 20 жовтня 2017 року, яким встановлені порушення вимог Кодексу цивільного захисту України № 5403 - VI від 02 жовтня 2012 року, Державних будівельних норм України "Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту", затверджених наказом Мінрегіону України від 13 листопада 2014 року № 312, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30 грудня 2014 року (зі змінами), зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за №252/26697, а саме:

п.1. Не обладнано приміщення системами протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації); (Розділ V п. 1.2., п. 1.4. НАПБ А.01.001-2014, дод. А., Ж, ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипооїсеоісного захисту");

п.2. He проведено вогнезахисне оброблення дерев'яних конструкцій покриття (горища) будівлі. (Розділ ІІІ п. 2.5 НАПБ А.01.001-2014);

п.З. Не забезпечено приміщення в повній мірі сертифікованими в Україні первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками). (Розділ V , п.З. п.п. 3.9 НАПБ А.01.001-2014);

п. 4. Не проведено заміри опору ізоляції всієї електромережі. (Розділ IV, п.1.20 НАПБ А.01.001-2014);К

п.5. З'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено за допомогою скрутки. (Розділ IV п. 1.6, 20 НАПБ А.01.001-2014);

п.6. Не виконано захист будівлі та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів. (Розділ IV п. 1.21 НАПБ А.01.001-2014);

п.7. Посадова особа відповідальна за пожежну безпеку не пройшла навчання з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою КМУ від 26 червня 201З року №444 "Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям на випадок пожежі". (Розділ II п. 16 НАПБ А.01.001-2014);

п.8. Територію об'єкта, а також будівлю та приміщення не забезпечено відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки.Форма та колір" (ISO 6309:2007, IDТ) та ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальне и знаки безопасности" (Розділ V п. 3.10 НАПБ А.01.001-2014);

п.9. Для позначення місцезнаходження первинних засобів пожежегасіння не встановлено вказівні знаки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ISO 6309:2007, IDТ) та ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальне и знаки безопасности". Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги як усередині, та і поза приміщеннями (за потреби) (Розділ II п. 8 НАПБ А.01.001-2014);

п.10. Переносні вогнегасники не розміщені шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника іна відстані від дверей, достатній для їх повного відкривання (Розділ V п. 3.10 НАПБ А.01.001-2014);

п.11. Об'єкт не забезпечено адресним вказівником (назва вулиці, номер будинку), встановленим на фасаді будівлі або в інших видимих місцях і освітлюваним в темний час доби (Розділ III п. 2.22 НАПБ А. 01.001-2014);Т

п.12. Не опрацьовано плани (схеми) евакуації людей на випадок виникнення пожежі (Розділ II п. 5 НАПБ А.01.001-2014);

п.13. Електрощити, групові електрощити не оснащено схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апаратів захисту (Розділ IV п. 2.1 НАПБ А.01.001-2014);

п.14. Опалювальні прилади не перевірено ліцензованою організацією перед початком опалювального сезону (Розділ IV п. 2.1 НАПБ А.01.001-2014).

Зауваження або заперечення до проведеного позапланового заходу та складеного акта перевірки зі сторони керівництва не надходили. Складений акт перевірки був вручений безпосередньо голові Курянківської сільської ради ОСОБА_5, про що свідчить його підпис на примірнику акта.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.

Частиною 7 ст.7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877-V (далі Закон №877-V) встановлено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Згідно з ч.2 ст.68 КЦЗ України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до пп.12 п.1 ст.67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Згідно з п.п. 2 п. 3 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року №1052, Державна служба України з надзвичайних ситуацій здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки.

Відповідно до ч.1 ст.70 КЦЗ України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.

Згідно ч.2 ст.70 КЦЗ України, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Як встановлено судом, під час проведення позивачем позапланової перевірки зафіксовано порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, а враховуючи те, що зазначені порушення встановленні на території дошкільного навчального закладу, отже загроза існує і для дітей які його відвідують.

При цьому, відповідно до ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Статтею 55 КЦЗ України передбачені заходи щодо забезпечення пожежної безпеки.

Відповідно до ч.1 ст.55 КЦЗ України, забезпечення пожежної безпеки на території України, регулювання відносин у цій сфері органів державної влади, органів місцевого самоврядування та суб'єктів господарювання і громадян здійснюються відповідно до цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів.

Частиною 2 ст.55 КЦЗ України встановлено, що діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств, установ та організацій. Зазначена вимога відображається у трудових договорах (контрактах), статутах та положеннях.

Крім цього, суд приймає до уваги ту обставину, що посадовими особами позивача 27 квітня 2016 року проводилась перевірка вказаного дошкільного навчального закладу в ході якої також було виявлено ряд порушень законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки про що свідчать Акт №4 від 27 квітня 2016 року та припис №4 від 27 квітня 2017 року про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

Разом з тим, як встановив суд у ході розгляду, відповідачем не виконано припис №4 від 27 квітня 2017 року, а зазначені порушення не були усунуті керівництвом Кур'янівської сільської ради, про що свідчить Акт №117 складений за результатами проведеної 20 жовтня 2017 року позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

Отже виявленні посадовими особами позивача порушення законодавства ігноруються та не усунуті тривалий термін, тому такі порушення продовжують створювати загрозу життю та здоров'ю людей.

Суд враховує, що відповідачем не подано заперечень до позовної заяви та не надано доказів на спростування зафіксованих порушень, викладених в акті перевірки, а також не надано доказів, які б свідчили про усунення виявлених позивачем порушень чи вчинення дій щодо їх усунення.

Таким чином, перевіркою встановлено порушення відповідачем вимог законодавства, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, тому з метою недопущення спричинення такої шкоди суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог та застосування заходів реагування щодо повного зупинення експлуатації дошкільного навчального закладу по вул. Піддубинській, с. Шимківці, Білогірського району, Хмельницької області. та зобов'язання голови Кур'янівської сільської ради зупинити експлуатацію дошкільного навчального закладу до повного усунення недоліків, зазначених в акті складеному за результатами проведення планової (позапланової) перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №117 від 20 жовтня 2017 року

Згідно з п.10 ч.1 ст.256 КАС України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Також суд звертає увагу відповідача на те, що згідно з ч.12 ст.183-2 КАС України він не позбавлений права подати до Хмельницького окружного адміністративного суду заяву про скасування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), застосованих судом за результатом розгляду справи, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами.

Керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 158-163, 183-2, 254, 256 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов - задоволити.

Вжити заходів реагування щодо повного зупинення експлуатації дошкільного навчального закладу по вул. Піддубинській, с. Шимківці, Білогірського району, Хмельницької області.

Зобов'язати голову Кур'янівської сільської ради зупинити експлуатацію дошкільного навчального закладу до повного усунення недоліків, зазначених в акті складеному за результатами проведення планової (позапланової) перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №117 від 20 жовтня 2017 року.

Допустити постанову до негайного виконання.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 01 грудня 2017 року

Суддя/підпис/ "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 70712403
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку