open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

16.12.2011

Справа № 2а-/1522/6210/11

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 грудня 2011 року Приморський районний суд м. Одеси в складі:

головуючого судді Бондар В.Я.

при секретарі Макаренко Я.С.,

розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління пенсійного фонду України в Приморському районі м. Одеси про визнання дій незаконними та зобовязання вчинити певні дії по перерахунку та нарахуванню щомісячної державної соціальної допомоги дитині війни, -

встановив:

Позивач 13 жовтня 2011 року звернулася до суду з адміністративним позовом до відповідача, мотивуючи свої вимоги тим, що вона є дитиною війни і відповідно до ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни, має право на отримання щомісячного підвищення пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком. Разом з тим їй фактично виплачувалося 10% від мінімальної пенсії за віком. Таким чином, просить стягнути невиплачену за період з 1 квітня 2011р. та по цей час включно щомісячну державну соціальну допомогу, виходячи із вимог Закону.

Відповідно до п.2 ч.1, ч.4 ст.183-2 КАС України суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Вивчивши та дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги за період з 01.04.2011 року по 23 липня 2011 року підлягають задоволенню частково з наступних підстав.

Встановлено, що позивач народилася 14 травня 1940 року, являється громадянкою України, пенсіонером, що підтверджується її паспортом та пенсійним посвідченням та має статус дитина війни.

Відповідно до ст.1 Закону України Про соціальний захист дітей війни№2195 від 18.11.2004 року, дитиною війни є особа, яка є громадянином України та якій на час закінчення Другої світової війни було менше 18 років.

Відповідно до ч.1 ст.46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та інших випадках, передбачених законом.

Основні положення щодо реалізації конституційного права громадян, які мають статус дитини війни, на їх соціальну захищеність шляхом надання пільг і державної соціальної підтримки визначені та закріплені в Законі України Про соціальний захист дітей війни.

На підставі ст.6 названого Закону (в редакції до 28 грудня 2007 року), дітям війни пенсії або щомісячне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

Наявність такого права у позивача є визначальним для вирішення даного спору. Крім того, це право гарантується ч. 2 ст. 46 Конституції України, а також ч. 2 ст. 3 Закону України Про соціальний захист дітей війни, відповідно до якої державні соціальні гарантії дітям війни, встановлені цим Законом, не можуть бути обмежені або скасовані іншими нормативно-правовими актами.

Згідно положень ч. 2 ст. 3 Закону України Про соціальний захист дітей війни, державні соціальні гарантії дітям війни, встановлені Законом, не можуть бути обмежені або скасовані іншими нормативно-правовими актами.

Пунктом 12 ст.71 Закону України Про державний бюджет України на 2007 рікбуло зупинено дію ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війниз урахуванням ст.11 цього закону, якою визначено певні умови отримання підвищення пенсії інвалідам.

Рішенням Конституційного суду України від 09.07.2007 року №6-рп/2007 визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), положення Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік, зокрема зупинення дії ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни, отже, з цього часу відновлено ст.6 Закону в повному обсязі.

Рішенням Конституційного суду України по справі N 10-рп/2008від 22 травня 2008 року положення пункту 41 розділу ІІ Внесення змін до деяких законодавчих актівЗакону України Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів Українибули визнані неконституційними та такими, що втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним судом України цього рішення.

При цьому у п. 6 Конституційний Суд України зазначив, що рішення у цій справі має преюдиційне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень Закону України Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України, визнаних неконституційними.

Виходячи з того, що редакція ст. 65 Закону України Про соціальний захист дітей війнивід 01 січня 2008 року втратила свою чинність з дня прийняття рішення Конституційним судом України по справі N 10-рп/2008від 22 травня 2008 року, то з 22 травня 2008 року відновилася попередня редакція цієї статті, а також право позивача на нарахування підвищення до пенсії у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком.

Відповідно до вимог ч. 2 ст.152 Конституції України, Закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

На час розгляду справи Законами України Про державний бюджет на 2010 рік, Про державний бюджет на 2011 рікзміни до законодавства з приводу нарахування соціальної допомоги дітям війни не вносилися до 14.06.2011 року та позивач мав право на отримання пенсійного забезпечення передбаченого Законом № 796-ХІІ, виходячи з ставки прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, яка встановлена діючим законодавством України.

Законом України, від 14.06.2011, № 3491-VI "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік"", пунктом 4 передбачене, установити, що у 2011 році норми і положення статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України виходячи з наявного фінансового ресурсу бюджету Пенсійного фонду України на 2011 рік". ОСОБА_2 набрав чинності з 19 червня 2011 року, є діючим та не скасованим нормативом, що регулює спірні правовідносини, тому розмір підвищення до пенсії для осіб, що мають статус діти війниз 20 червня 2011 року не відповідає розміру - 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, виходячи з розрахунку прожиткового мінімуму для осіб. Також Постановою Кабінету Міністрів України від 6 липня 2011 року Про встановлення деяких розмірів виплат, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджетуустановлено , що дітям війни до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, підвищення проводиться у розмірі 49,8 гривень, постанова набрала чинності з 23 липня 2011 року

З урахуванням наведеного, а також те, що здійснення перерахунку пенсії є виключною компетенцією Управління пенсійного фонду України, суд вважає за необхідне вимоги позивача задовольнити частково, шляхом зобовязання відповідача провести перерахунок та забезпечити проведення позивачеві підвищення до пенсії, передбачене ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війниу розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, виходячи з розрахунку прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законодавством, за період з 1 квітня 2011 року по 23 липня 2011 року, за виключенням вже виплачених сум цього підвищення.

Керуючись ст.ст. 7-9, 11, 71, 158, 160, 162, 163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 про визнання дій відповідача незаконними та зобовязання вчинити певні дії по перерахунку та нарахуванню щомісячної державної соціальної допомоги дитині війни задовольнити частково.

Зобовязати Управління пенсійного фонду України в Приморському районі м. Одеси нарахувати та виплатити ОСОБА_1 підвищення до пенсії, що передбачене ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війниу розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком, виходячи з розрахунку прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законодавством, - за період з 4 лютого 2011 року по 23 липня 2011 року з виключенням виплачених за зазначений період сум.

В задоволенні іншій частині позову - відмовити.

Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-ти денний строк з дня отримання копії постанови.

Суддя Бондар В.Я.

Джерело: ЄДРСР 70494223
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку