open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 415/3911/17

Провадження № 2/415/1485/17

ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 листопада 2017 року м. Лисичанськ

Лисичанський міський суд Луганської області у складі:

головуючого судді Калмикової Ю.О.,

за участю секретаря Кравченко О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Лисичанську цивільну справу за позовом Управління праці та соціального захисту населення Лисичанської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надміру сплаченої суми державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, -

ВСТАНОВИВ:

Начальник Управління праці та соціального захисту населення Лисичанської міської ради звернувся до Лисичанського міського суду з позовною заявою до ОСОБА_1 про стягнення надміру сплаченої суми державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що Управлінням праці та соціального захисту населення Лисичанської міської ради згідно з наданою ОСОБА_1 заявою була призначена та виплачена державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям з 01.10.2015 р. по 31.03.2016 р. відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям», та відповідно до п. 6 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, затвердженого постановою КМУ від 24.02.2003р. №250.

До заяви Відповідачем додавалась декларація про майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, без зазначення стипендії сина ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1.

Під час звернення до УПСЗН в квітні 2016 року за призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям ОСОБА_1 надала довідку Лисичанського професійного торгово-кулінарного ліцею від 05.04.2016 р. №67 та від 26.04.2016 р. №66 про доходи свого сина ОСОБА_2 згідно з якими він отримував стипендію з вересня 2015 року по грудень 2015 року.

Для обчислення сукупного доходу сімей для всіх видів соціальної допомоги застосовується Методика обчислення сукупного доходу сім'ї для всіх видів соціальної допомоги, затверджена Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України, Державного комітету статистики України, Державного комітету молодіжної політики, спорту і туризму України від 15.11.2001 р. №486/202/524/3370. Відповідно до п.п. 5.3 п.5 Методики до сукупного доходу сімей входять, зокрема, стипендії.

Таким чином, наявність доходу вплинула на визначення розміру державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям за період з 01.10.2015 по 31.03.2016.

Розмір надміру перерахованої ОСОБА_1 державної соціальної допомоги складає 274,98 грн. Відповідач була інформована про суму надміру перерахованої державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, однак кошти добровільно не повертає.

На підставі вищезазначеного просили суд стягнути з ОСОБА_1 на користь УПСЗН для зарахування в дохід держбюджету надміру перераховану суму державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям у розмірі 274,98грн.

Представник позивача ОСОБА_3 в судове засідання не з'явилась, про день, час та місце розгляду справи повідомлялась належним чином, надала до суду письмову заяву в якій просила розглядати справу без участі представника позивача, позовні вимоги підтримує. Проти заочного розгляду справи не заперечують.

Відповідач ОСОБА_2 в судове засідання не з'явилась, про день, час та місце слухання справи повідомлялась належним чином, про причини неявки суд не повідомила.

Відповідно до ч. 1 ст. 224 ЦПК України у разі неявки в судове засідання відповідача, який належним чином повідомлений і від якого не надійшло заяви про розгляд справи за його відсутності або якщо повідомлені ним причини неявки визнані неповажними, суд може ухвалити заочне рішення на підставі наявних у справі доказів, якщо позивач не заперечує проти такого вирішення справи.

Представник позивача не заперечувала проти розгляду справи за відсутності відповідача.

У зв'язку з наведеним, суд вважає за можливе слухати справу за відсутністю відповідача, а матеріали, що є у справі, достатніми для цього.

Дослідивши письмові матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 10 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, мають рівні права щодо подання доказів, їх дослідження та доведення перед судом їх переконливості. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ст. 11 ЦПК України суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням фізичних чи юридичних осіб, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених ними вимог і на підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі.

Відповідно до ст. 60 ЦПК України, кожна сторона зобов'язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених статтею 61 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям», право на державну соціальну допомогу мають малозабезпечені сім'ї, які постійно проживають на території України.

Відповідно до ст. 7 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям» державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям не призначається у випадках, коли, зокрема, працездатні члени малозабезпеченої сім'ї не працюють, не служать, не вчаться за денною формою навчання у загальноосвітній, професійно-технічних, вищих навчальних закладах І-ІV рівнів акредитації протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення за призначенням державної соціальної допомоги (крім осіб, які в установленому поярку визнані безробітними та за інформацією центрів зайнятості не порушують законодавство про зайнятість щодо сприяння своєму працевлаштуванню; осіб, які доглядають за дітьми до досягнення ними трирічного віку або за дітьми, які потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії. Але не більше ніж до досягнення ними шестирічного віку; осіб, які доглядають за інвалідами І групи або дітьми-інвалідами віком до 18 років, за інвалідами ІІ групи внаслідок психічного розладу, а також за особами, які досягли 80-річного віку, фізичних осіб, які надають соціальні послуги).

Відповідно до п. 6 «Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям», затвердженого постановою КМУ від 24.02.2003р. №250 для призначення соціальної допомоги уповноважений представник сім'ї подає органу праці та соціального захисту населення такі документи: заяву; документ, що посвідчує особу уповноваженого представника сім'ї; довідку про склад сім'ї; декларацію про доходи та майно (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім'ї); довідку про наявність та розмір земельної частки (паю).

Форми заяви, довідки про склад сім'ї, декларації про доходи та майно затверджуються Мінсоцполітики.

ОСОБА_2 звернулась з заявою про взяття на облік та призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям.

Згідно з заяви № 1875 від 12.10.2015р. ОСОБА_1 просила призначити державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям.

Згідно з декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги від 12.10.2015р. за період з 04.2015 р. по 09.2015 р. має доход заміну аліментів в сумі 4731,00 грн., стипендія 1436,11 грн., аліменти 0 грн.

Згідно з довідки про доходи №67 від 05.04.2016р., наданою Лисичанським професійним торгово-кулінарним ліцеєм ОСОБА_2, про отримання тим стипендії за вересень 2015 р. в сумі 275,00 грн.

Згідно з довідки про доходи №66 від 26.04.2016р., наданою Лисичанським професійним торгово-кулінарним ліцеєм ОСОБА_2, про отримання тим стипендії за період з жовтня 2015 р. по березень 2016 р. в сумі 969,00 грн.

Згідно з довідки №4308 Управлінням праці та соціального захисту населення Лисичанської міської ради ОСОБА_1 виплачувалась державна соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям з жовтня 2015 р. по березень 2016р. в 16285,98 грн...

Відповідно до п. 28 «Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям», затвердженого постановою КМУ від 24.02.2003р. №250 якщо сім'єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи праці та соціального захисту населення:

- визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім'ї;

- повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім'ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення;

- у разі врахування надміру виплачених коштів при виплаті соціальної допомоги у наступні періоди провадять щомісячні відрахування на підставі своїх рішень у розмірі не більш як 20 відсотків суми, що підлягає виплаті;

- у разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки вирішують питання про їх стягнення у судовому порядку.

Відповідач не повідомила Управління праці та соціального захисту населення Лисичанської міської ради, що мала порушення законодавства про зайнятість відповідно до листа від 01.08.2016р.. Наявність вищезазначеного факту вплинула на призначення державної соціальної допомоги. Розмір надміру перерахованої соціальної допомоги за період з 01.03.2016р. по 31.07.2016р. складає 4363,12 грн. ОСОБА_4 була інформована про суму надміру виплаченої соціальної допомоги та про обов'язок повернути кошти.

Згідно з рішення про призначення/відмову призначення державної соціальної допомоги № 610159 від 18.05.2016р. ОСОБА_1 припинено виплату державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям з 01.10.2015р. по 31.03.2016 р. та відшкодувати надміру виплаченої ДСД малозабезпеченим сім'ям з 01.10.2015р. по 31.03.2016р.

Згідно з заяви від 27.05.2016 р. ОСОБА_1 зобов'язалась повернути переплату по державній соціальній допомозі в сумі 274,98 грн. протягом місяця.

Відповідно до п. 1 Порядку повернення коштів, надміру виплачених за призначеною державною соціальною допомогою, затвердженого Наказом Міністерство праці та соціальної політики України, Міністерство фінансів України, Міністерство юстиції України від 14.12.2005р. повернення бюджетних коштів, надміру перерахованих (виплачених) за призначеною соціальною допомогою, проводиться органами праці та соціального захисту населення у випадку: - виявлення подання громадянами свідомо фальшивих документів, документів із неправильними відомостями або приховування достовірних даних про доходи, майновий стан та інші обставини, що впливають на встановлення права на соціальну допомогу і визначення її розміру; - виявлення помилки у розрахунку розміру призначеної соціальної допомоги; - виявлення неправильних відомостей про доходи, майновий стан тощо, що вплинули на встановлення права на соціальну допомогу і визначення її розміру, наданих юридичними особами або фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності.

Відповідно до п. 2. цього наказу у разі виявлення при перевірках достовірності та повноти інформації про доходи та майновий стан подання громадянами свідомо документів і з недостовірними відомостями органи праці та соціального захисту населення вживають такі заходи: - припиняють надання соціальної допомоги з місяця виявлення порушення і позбавляють права на призначення державної соціальної допомоги на наступний термін; - визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення, залежно від матеріального стану сім'ї, - повідомляють рекомендованим листом одержувача допомоги про припинення надання соціальної допомоги, обсяги надміру виплачених коштів та строки їх повернення, але не менше місяця з дня отримання повідомлення. При цьому одержувачі субсидій повертають кошти в подвійному розмірі (додаток 1); - у разі прийняття рішення про врахування надміру виплачених коштів при виплаті соціальної допомоги (крім субсидій) у наступні періоди, проводять щомісячні відрахування у розмірі не більше як 20 відсотків призначеної допомоги, - при не поверненні надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки вирішують питання про їх стягнення у судовому порядку (додаток2); - повідомляють організації, що надають житлово-комунальні послуги, про припинення надання субсидії особі, зменшують асигнування на суму переплачених коштів.

На підставі викладеного, дослідивши у сукупності докази по справі, суд приходить до висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог, які знайшли своє підтвердження в ході судового засідання, є достовірними та обґрунтованими, підтверджені письмовими доказами, сумніву у суду не викликають та за таких обставин суд вважає, що позов слід задовольнити та стягнути з відповідача на користь Управління праці та соціального захисту населення Лисичанської міської ради вищевказану суму грошової допомоги у сумі 11624,44 грн.

Відповідно до ч. 3 ст. 88 ЦПК України якщо позивача, на користь якого ухвалено рішення, звільнено від сплати судового збору, він стягується з відповідача в дохід держави пропорційно задоволеної чи відхиленої частини вимог.

Приймаючи до уваги вимоги ст. 88 ЦПК України, суд вважає за необхідне стягнути з відповідача на користь держави судовий збір у сумі 1600,00 грн.

Керуючись ст.ст. 10, 11, 60, 88, 208, 209, 212-215, 224-226 ЦПК України, Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям», п. 1, 2 Порядку повернення коштів, надміру виплачених за призначеною державною соціальною допомогою, затвердженого Наказом Міністерство праці та соціальної політики України, Міністерство фінансів України, Міністерство юстиції України від 14.12.2005р., п. 28 «Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям» затвердженого постановою КМУ від 24.02.2003р. №250, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Управління праці та соціального захисту населення Лисичанської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надміру сплаченої суми державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Управління праці та соціального захисту населення Лисичанської міської ради для зарахування в дохід держбюджету надміру перераховану суму державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям у розмірі 274 (двісті сімдесят чотири) гривні 98 копійок.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави витрати по сплаті судового збору у сумі 1600 (одна тисяча шістсот) гривень 00 копійок.

Заочне рішення може бути переглянуто судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, поданою протягом десяти днів з дня отримання його копії.

Рішення може бути оскаржено позивачем в апеляційному суді Луганської області через Лисичанський міський суд шляхом подачі апеляційної скарги на рішення суду протягом десяти днів з дня його проголошення.

У разі залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення заочне рішення може бути оскаржене відповідачем в апеляційному порядку.

СУДДЯ Ю.О. КАЛМИКОВА

Джерело: ЄДРСР 70455818
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку