open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 822/2768/17
Моніторити
Постанова /16.05.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /16.05.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /16.05.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /16.05.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /16.05.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /16.05.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.05.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.05.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /03.04.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.02.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /07.02.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /11.01.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.01.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.12.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.12.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Постанова /15.11.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.11.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.11.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.11.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.11.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.10.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.10.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.10.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.10.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 822/2768/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /16.05.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /16.05.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /16.05.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /16.05.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /16.05.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /16.05.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.05.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.05.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /03.04.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.02.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /07.02.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /11.01.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.01.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.12.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.12.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Постанова /15.11.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.11.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.11.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.11.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.11.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.10.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.10.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.10.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.10.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2017/ Хмельницький окружний адміністративний суд

Копія

Справа № 822/2768/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 листопада 2017 року 16.30год.м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участі:представника позивача: ОСОБА_3, представників відповідача: ОСОБА_4, ОСОБА_5, представника третьої особи: ОСОБА_6, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_7 до Хмельницької обласної державної адміністрації, треті особи Міністерство екології та природних ресурсів України, Департамент екології та природних ресурсів Хмельницької обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування розпорядження, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з позовом до Хмельницької обласної державної адміністрації, треті особи Міністерство екології та природних ресурсів України, Департамент екології та природних ресурсів Хмельницької обласної державної адміністрації, в якому просить визнати протиправним та скасувати розпорядження Хмельницької обласної державної адміністрації від 20.09.2017 року №816/2017-р "Про оптимізацію структури обласної державної адміністрації".

Позовні вимоги мотивовані тим, що ОСОБА_7 є директором Департаменту екології та природних ресурсів Хмельницької обласної державної адміністрації. Вказує, що розпорядженням Хмельницької обласної державної адміністрації від 20.09.2017 року №816/2017-р "Про оптимізацію структури обласної державної адміністрації", Департамент екології та природних ресурсів Хмельницької обласної державної адміністрації був ліквідований, а його функції передані Департаменту агропромислового розвитку Хмельницької обласної державної адміністрації. Позивач вважає, що вищезазначене рішення відповідача про ліквідацію Департаменту є необґрунтованим, суперечить нормам чинного законодавства та меті, з якою відповідачу надано право їх приймати, оскільки фактично здійснювалась реорганізація, а не ліквідація Департаменту екології та природних ресурсів Хмельницької обласної державної адміністрації, тому звернувся в суд з вказаними позовними вимогами.

Представник позивача в судовому засіданні свої позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити адміністративний позов з підстав викладених у позовній заяві.

Представники відповідача в судовому засіданні позов не визнали, надали суду письмові заперечення проти позову, в яких зазначили, що оскаржуване розпорядження винесено на підставі, в межах повноважень і у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Розпорядження відповідачем прийнято виключно з метою формування складу обласної державної адміністрації, у межах бюджетних асигнувань, виділених на утримання відповідних місцевих державних адміністрацій.

Представник третьої особи - Міністерства екології та природних ресурсів України в судовому засіданні позовні вимоги підтримав. Просив суд позов задовольнити.

Представник третьої особи - Департаменту екології та природних ресурсів Хмельницької обласної державної адміністрації у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, третьої особи, дослідивши належним чином зібрані докази по справі, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спору по суті, приходить до висновків, що позовні вимоги не підлягають до задоволення з наступних підстав.

Встановлено, що відповідно до розпорядження голови Хмельницької обласної державної адміністрації від 17.05.2013 року №62/2013-р/к, позивача було призначено на посаду директора Департаменту екології та природних ресурсів Хмельницької обласної державної адміністрації з посадовим окладом згідно зі штатним розписом з 17.05.2013 року.

На підставі ст.ст. 5, 6, 44, 47 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", положень Господарського та Цивільного кодексів України, пункту 9 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін та ви знання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України", відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 12 березня 2005 року № 179 "Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій" від 25 березня 2014 року № 91 "Деякі питання діяльності місцевих державних адміністрацій", з метою оптимізації структури обласної державної адміні страції, 20.09.2017 року, голова Хмельницької обласної державної адміністрації ОСОБА_8 виніс розпорядження №816/2017-р яким серед іншого, вирішено:

- ліквідувати Департамент екології та природних ресурсів Хмельниць кої обласної державної адміністрації;

- передати функції з питань забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального ви користання, відтворення та охорони природних ресурсів, поводження з відхо дами (крім поводження з небезпечними та радіоактивними відходами), еколо гічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки, заповідної справи, формування, збереження та використання екологічної мережі;

здійснення управління та регулювання у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів, забезпечення екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки, поводження з відходами (крім поводження з небезпеч ними та радіоактивними відходами), організації, охорони і використання тери торій та об'єктів природно-заповідного фонду України, формування, збере ження та використання екологічної мережі Департаменту агропромислового розвитку Хмельницької обласної державної адміністрації;

- утворити ліквідаційну комісію Департаменту екології та природних ресурсів Хмельницької обласної державної адміністрації (далі - ліквідаційна комісія) у складі згідно з додатком 1;

- ліквідаційній комісії:

повідомити відповідно до закону орган, що здійснює державну реє страцію, про ліквідацію Департаменту екології та природних ресурсів Хмель ницької обласної державної адміністрації, подати державному реєстратору документи, необхідні для прове дення державної реєстрації його ліквідації, забезпечити подання всіх необхідних звітів та актів до відповідних органів, забезпечити у ході реалізації цього розпорядження дотримання зако нодавства про працю та державну службу;

- керівнику Департаменту агропромислового розвитку Хмельницької облдержадміністрації розробити та внести на затвердження в установленому порядку положення про структурний підрозділ, штатний розпис та здійснити всі необхідні заходи, пов'язані з реалізацією цього розпорядження.

В подальшому, 09.11.2017 року головою Хмельницької обласної державної адміністрації було прийнято розпорядження №1110/2017-р "Про перейменування Департаменту агропромислового розвитку Хмельницької обласної державної адміністрації та внесення змін до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 20.09.2017 року №816/2017-р", згідно якого вирішено перейменувати Департамент агропромислового розвитку Хмельницької обласної державної адміністрації у Департамент агропромислового розвитку, екології та природних ресурсів Хмельницької обласної державної адміністрації, та у розпорядженні голови обласної державної адміністрації від 20.09.2017 року №816/2017-р "Про оптимізацію структури обласної державної адміністрації" - словосполучення "Департамент агропромислового розвитку Хмельницької обласної державної адміністрації " замінено словосполученням "Департамент агропромислового розвитку, екології та природних ресурсів Хмельницької обласної державної адміністрації".

Відповідно Додатку 1 до оскаржуваного розпорядження (у редакції розпорядження голови обласної державної адміністрації від 09.11.2017 року №1110/2017-р), до складу ліквідаційної комісії Департаменту екології та природних ресурсів Хмельницької обласної державної адміністрації входять: голова комісії ОСОБА_9 - заступник директора Департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації; ОСОБА_10 - начальник управління економічного аналізу, фінансового забезпечення, бухгалтерського обліку та соціально-економічного розвитку агропромислового комплексу, головний бухгалтер Департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації; ОСОБА_11 - заступник начальника відділу організаційної, кадрової роботи та аграрної освіти Департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації; ОСОБА_12 - головний спеціаліст-юрисконсульт відділу організа ційної, кадрової роботи та аграрної освіти Департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації; ОСОБА_13 - головний спеціаліст з питань персоналу Департа менту екології та природних ресурсів облдержадміністрації.

Згідно Додатку 2 до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 20.09.2017 року №816/2017-р (у редакції розпорядження голови обласної державної адміністрації від 09.11.2017 року №1110/2017-р), структуру Хмельницької обласної державної адміністрації складають структурні підрозділи обласної державної адміністрації:

1. Департамент агропромислового розвитку, екології та природних ресурсів.

2. Департамент економічного розвитку, промисловості та інфраструктури.

3. Департамент освіти і науки.

4. Департамент охорони здоров'я.

5. Департамент соціального захисту населення.

6. Департамент фінансів.

7. Управління житлово-комунального господарства.

8. Управління інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю.

9. Управління культури, національностей, релігій та туризму.

10. Управління молоді та спорту.

11. Управління регіонального розвитку та будівництва.

12. Управління з питань цивільного захисту населення.

13. Державний архів області.

14. Служба у справах дітей.

15. Відділ містобудування та архітектури.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.

Ст. 5 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» передбачено, що склад місцевих державних адміністрацій формують голови місцевих державних адміністрацій. У межах бюджетних асигнувань, виділених на утримання відповідних місцевих державних адміністрацій, а також з урахуванням вимог статті 18 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", їх голови визначають структуру місцевих державних адміністрацій. Типове положення про структурні підрозділи місцевої державної адміністрації та рекомендаційний перелік її структурних підрозділів затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Згідно ст.6 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які відповідно до закону забезпечують нормативно-правове регулювання, власних і делегованих повноважень голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження, а керівники структурних підрозділів - накази. Розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов'язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами.

Відповідно до ст.7 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», правовий статус місцевих державних адміністрацій встановлюється Конституцією України, цим Законом та іншими законами України. Місцеві державні адміністрації у своїй діяльності керуються Конституцією України, цим та іншими законами України, актами Президента України та постановами Верховної ОСОБА_9 України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, органів виконавчої влади вищого рівня, а районні державні адміністрації в Автономній Республіці Крим - також рішеннями та постановами Верховної ОСОБА_9 Автономної Республіки Крим, рішеннями ОСОБА_9 міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їх повноважень.

В силу ст. 39 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», голови місцевих державних адміністрацій:

1) очолюють відповідні місцеві державні адміністрації, здійснюють керівництво їх діяльністю, несуть відповідальність за виконання покладених на місцеві державні адміністрації завдань і за здійснення ними своїх повноважень;

2) представляють відповідні місцеві державні адміністрації у відносинах з іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, політичними партіями, громадськими і релігійними організаціями, підприємствами, установами та організаціями, громадянами та іншими особами як в Україні, так і за її межами;

3) призначають на посади та звільняють з посад своїх заступників, керівників структурних підрозділів відповідно до статей 10 та 11 цього Закону;

4) призначають на посади та звільняють з посад керівників апаратів місцевих державних адміністрацій;

4-1) затверджують положення про апарат місцевої державної адміністрації та положення про її структурні підрозділи;

5) укладають та розривають контракти з керівниками підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління відповідної місцевої державної адміністрації, або уповноважують на це своїх заступників;

6) погоджують у встановленому порядку призначення на посади та звільнення з посад керівників не підпорядкованих підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління органів виконавчої влади вищого рівня, крім керівників установ, підприємств і організацій Збройних Сил та інших військових формувань України, Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції;

7) в межах затверджених бюджетів виступають розпорядниками коштів відповідних державних адміністрацій, використовуючи їх лише за цільовим призначенням;

8) регулярно інформують населення про стан виконання повноважень, покладених на місцеву державну адміністрацію;

9) утворюють для сприяння здійсненню повноважень місцевих державних адміністрацій консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи, служби та комісії, члени яких виконують свої функції на громадських засадах, а також визначають їх завдання, функції та персональний склад;

10) здійснюють інші функції, передбачені Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, органів виконавчої влади вищого рівня.

Стаття 44 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» передбачає, що для правового, організаційного, матеріально-технічного та іншого забезпечення діяльності місцевої державної адміністрації, підготовки аналітичних, інформаційних та інших матеріалів, систематичної перевірки виконання актів законодавства та розпоряджень місцевої державної адміністрації, подання методичної та іншої практичної допомоги місцевим державним адміністраціям та органам місцевого самоврядування головою місцевої державної адміністрації утворюється апарат місцевої державної адміністрації в межах виділених бюджетних коштів.

Апарат місцевих державних адміністрацій очолює керівник, який призначається на посаду головою місцевої державної адміністрації в порядку, передбаченому законодавством про державну службу.

Керівник апарату місцевої державної адміністрації організовує його роботу, забезпечує підготовку матеріалів на розгляд голови місцевої державної адміністрації, організовує доведення розпоряджень голови місцевої державної адміністрації до виконавців, здійснює, визначені Законом України "Про державну службу" повноваження керівника державної служби в апараті місцевої державної адміністрації та її структурних підрозділах (крім структурних підрозділів зі статусом юридичних осіб публічного права), відповідає за стан діловодства, обліку і звітності, виконує інші обов'язки, покладені на нього головою місцевої державної адміністрації. З цих питань керівник апарату місцевої державної адміністрації видає накази.

Голова місцевої державної адміністрації затверджує положення та визначає структуру апарату.

Відповідно до ст. 47 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», граничну чисельність, фонд оплати праці працівників структурних підрозділів місцевої державної адміністрації, в межах виділених асигнувань, визначає голова відповідної місцевої державної адміністрації.

Постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2005 року № 179 «Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій» встановлено, що у складі апарату обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, їх структурних підрозділів, зазначених у пункті 3 1 цієї постанови, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, міжрегіональних територіальних органів (повноваження яких поширюються на декілька адміністративно-територіальних одиниць) можуть утворюватися (якщо інше не передбачено актами, що мають вищу юридичну силу) відповідно управління, самостійні відділи, відділи та самостійні сектори, сектори у складі управлінь і самостійних відділів, виходячи з критеріїв, установлених для апарату центральних органів виконавчої влади, за винятком відділів адміністрування Державного реєстру виборців у складі апарату обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, штатна чисельність яких може становити не менш як 3 одиниці.

Згідно з пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 18.04.2012 року № 606 «Про затвердження рекомендаційних переліків структурних підрозділів обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної в м. Києві та м. Севастополі державних адміністрацій», головою обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної в мм. Києві та Севастополі державної адміністрації з урахуванням вимог законів та особливостей відповідної адміністративно-територіальної одиниці можуть утворюватися структурні підрозділи, не зазначені в рекомендаційному переліку, в межах бюджетних асигнувань, виділених для утримання відповідної місцевої державної адміністрації.

Суд, погоджується з представником позивача про те, що оскаржуване розпорядження прийняте відповідачем без відома та погодження з Міністерством екології та природних ресурсів України, якому підзвітний і підконтрольний Департамент екології та природних ресурсів Хмельницької обласної державної адміністрації з огляду на наступне.

Разом із тим наголошує, що нормативно - правовими актами, яким керувався відповідач при прийняті розпорядження не передбачено вимоги погодження ним структури обласної державної адміністрації з Міністерством екології та природних ресурсів України.

Вказаними вище Законом України «Про місцеві державні адміністрації» та постановою Кабінету Міністрів України від 18.04.2012 року № 606 «Про затвердження рекомендаційних переліків структурних підрозділів обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної в м. Києві та м. Севастополі державних адміністрацій» передбачено, що голова обласної державної адміністрації визначає структуру місцевих державних адміністрацій, та може утворювати структурні підрозділи, в тому числі і такі, що не зазначені в рекомендаційному переліку, в межах бюджетних асигнувань, виділених для утримання відповідної місцевої державної адміністрації.

Відтак, голова Хмельницької обласної державної адміністрації прийняв розпорядження про формування структури обласної державної адміністрації, не порушуючи норми постанови Кабінету Міністрів України від 18.04.2012 року № 606 та діяв відповідно до Закону України «Про місцеві державні адміністрації».

Доводи позивача про те, що фактично відбулася не ліквідація Департаменту екології та природних ресурсів Хмельницької обласної державної адміністрації, а його реорганізація не знайшли свого підтвердження з огляду на таке.

Відповідно до ч.3 ст. 105 ЦК України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

Згідно ч.4 ст.105 ЦК України, до комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

З аналізу вищезазначених норм законодавства вбачається, що рішення про призначення голови ліквідаційної комісії відноситься до компетенції органу, який прийняв рішення про ліквідацію. Крім того, норми законодавства не передбачають, що саме керівник юридичної особи, що ліквідується, повинен очолити ліквідаційну комісію.

Статтею 104 Цивільного кодексу України визначено припинення юридичної особи в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. І тільки під час реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.

З аналізу зазначеної статті випливає, що реорганізація юридичної особи може відбувається кількома шляхами. У разі злиття юридичних осіб усі майнові права та обов'язки кожної з них переходять до юридичної особи, утвореної внаслідок злиття. У разі приєднання однієї або кількох юридичних осіб до іншої юридичної особи до останньої переходять усі майнові права та обов'язки приєднаних юридичних осіб. У разі поділу юридичної особи усі її майнові права і обов'язки переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках до кожної з нових юридичних осіб, утворених внаслідок такого поділу.

Перетворенням юридичної особи, відповідно до ст. 108 ЦК України, є зміна її організаційно-правової форми. Зміни організаційно-правової форми при припиненні Департаменту екології та природних ресурсів Хмельницької обласної державної адміністрації шляхом ліквідації також не відбулося.

Як вбачається з матеріалів справи, зокрема з порівняльного аналізу Положень про Департамент екології та природних ресурсів Хмельницької обласної державної адміністрації у новій редакції, та про Департамент аргопромислового розвитку Хмельницької обласної державної адміністрації у новій редакції, Департамент аргопромислового розвитку Хмельницької обласної державної адміністрації не є правонаступником Департаменту екології та природних ресурсів Хмельницької обласної державної адміністрації, а також здійснює свої повноваження відповідно до свого Положення.

Крім того, Департамент екології та природних ресурсів Хмельницької обласної державної адміністрації і Департамент аргопромислового розвитку Хмельницької обласної державної адміністрації зареєстровані як юридичні особи в Єдиному державному реєстрі юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, де їм присвоєні інші коди.

Також, судом враховано надані до суду письмові пояснення голови Хмельницької обласної державної адміністрації - ОСОБА_8 Зокрема, у вказаних поясненнях ОСОБА_8 зазначив, що при прийнятті оскаржуваного розпорядження від 20.09.2017 року №816/2017-р "Про оптимізацію структури обласної державної адміністрації" ним було дотримано встановлену Регламентом Хмельницької обласної державної адміністрації (затвердженого розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 26.12.2016 року №636/2016-р) процедуру його прийняття, а саме проведено його правову експертизу, завізовано без зауважень та застережень відповідними посадовими особами. Зауважив, що оскаржуване розпорядження ним було прийнято в межах наданих йому повноважень та у відповідності до вимог чинного законодавства.

З огляду на вище викладене, суд зазначає, що оскаржуване розпорядження прийнято відповідачем виключно з метою формування складу обласної державної адміністрації, у межах бюджетних асигнувань, виділених на утримання відповідних місцевих державних адміністрацій.

Зазначене свідчить про те, що голова Хмельницької обласної державної адміністрації під час прийняття оскаржуваного розпорядження діяв виключно у межах та в спосіб, передбачених чинним законодавством.

Щодо твердження представника позивача, що внаслідок ліквідації Департаменту екології та природних ресурсів Хмельницької обласної державної адміністрації Позивач як директор ліквідованого Департаменту в порушення приписів ст.43 Конституції України, Постанови КМУ №1374 від 29.07. 1999 року буде позбавлений права на працю, також без повідомлення та погодження з Міністерством екології та природних ресурсів України.

Як зазначають в судовому засіданні представники Хмельницької обласної державної адміністрації, відповідачем у відповідності до ст. 49-2 Кодексу законів про працю України, вживаються заходи щодо персонального попередження позивача про наступне вивільнення та підбору для нього посади державної служби, тому на думку суду таке твердження представника позивача є передчасним і таким що не грунтується на доказах.

Згідно із ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Позивач не надав належних та допустимих доказів протиправності дій відповідача при прийнятті оскаржуваного розпорядження при зверненні до суду за захистом своїх прав, а відтак не довів обґрунтованість та законність підстав для задоволення позовних вимог. Натомість, відповідач, як суб'єкт владних повноважень, виконав покладений на нього обов'язок щодо доказування правомірності винесених ним рішень, відтак оскаржуване розпорядження можна визнати таким, що відповідає вимогам частини 3 статті 2 КАС України.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім того, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, а суд згідно ст. 86 зазначеного Кодексу оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Таким чином, враховуючи все вищевикладене, перевіривши матеріали справи, розглянувши доводи, викладені в позові, а також надані відповідачем заперечення проти позову, заслухавши пояснення представників сторін, надавши їм належну правову оцінку, проаналізувавши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, у їх сукупності, суд дійшов висновку, про відсутність порушень прав позивача, які б підлягали захисту шляхом задоволення позовних вимог, а тому, - позовні вимоги ОСОБА_7 до Хмельницької обласної державної адміністрації, треті особи Міністерство екології та природних ресурсів України, Департамент екології та природних ресурсів Хмельницької обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування розпорядження Хмельницької обласної державної адміністрації від 20.09.2017 року №816/2017-р "Про оптимізацію структури обласної державної адміністрації" - задоволенню не підлягають.

Згідно ст. 94 КАС України судові витрати, здійснені позивачем, відшкодуванню не підлягають.

Керуючись статтями 158 - 163 КАС України, суд-

ПОСТАНОВИВ:

адміністративний позов ОСОБА_7 до Хмельницької обласної державної адміністрації, треті особи: Міністерство екології та природних ресурсів України, Департамент екології та природних ресурсів Хмельницької обласної державної адміністрації щодо визнання протиправним та скасування розпорядження Хмельницької обласної державної адміністрації від 20.09.2017 року №816/2017-р "Про оптимізацію структури обласної державної адміністрації" залишити без задоволення.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 17 листопада 2017 року о 10 год. 00 хв.

Суддя/підпис/ "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 70378195
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку