open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 листопада 2017 рокуЛьвів№ 876/8920/17

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді:Гінди О.М.

суддів:Качмара В.Я., Ніколіна В.В.

за участі секретаря судових засідань:Чопко Ю.Т.

представника позивача Кіт Р.С.

представника відповідача Поповича Ю.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові апеляційну скаргу Міністерства оборони України на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24 липня 2017 року за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Міністерства оборони України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Івано-Франківський обласний військовий комісаріат про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

встановив:

23.06.2017 позивач ОСОБА_1 звернувся в суд з адміністративним позовом до Міністерства оборони України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору ІНФОРМАЦІЯ_1 , в якому просив визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не розгляду заяви позивача про призначення та виплату одноразової грошової допомоги в разі інвалідності у відповідності до вимог Порядку призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 за № 975 та зобов`язати відповідача розглянути таку заяву.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що відповідачем допущено протиправну бездіяльність щодо не розгляду заяви про призначення та виплату йому одноразової грошової допомоги в розмірі 200-кратного прожиткового мінімуму, оскільки йому встановлено 2 групу інвалідності, пов`язану з виконанням ним обов`язків військової служби. Він має право на отримання одноразової грошової допомоги відповідно до положень ч. 2 ст. 16 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей».

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24.07.2017 позов задоволено.

Із цією постановою не погодився відповідач та оскаржив її в апеляційному порядку. Вважає, що така прийнята з неповним з`ясуванням обставин справи, які мають значення для справи, з невідповідністю висновків суду обставинам справи та з порушенням норм матеріального і процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а тому просить її скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити.

В обґрунтування апеляційних вимог посилається на те, що оскільки другу групу інвалідності позивачу встановлено після спливу двох років з моменту встановлення первинної (третьої) групи інвалідності, а саме 2 роки і 12 днів, що відповідно до вимог ч. 4 ст. 16-3 Закону «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» та п. 8 Порядку призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві не дає право ОСОБА_1 на отримання одноразової грошової допомоги в більшому розмірі, з урахуванням раніше виплаченої суми.

Представник відповідача в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримав та просить її задовольнити.

Представник позивача в судовому засіданні апеляційну скаргу заперечив та просить залишити її без задоволення.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, в судове засідання не прибула, хоча належним чином була повідомлена про його дату, час і місце, що у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України не перешкоджає апеляційному розгляду справи.

Суд апеляційної інстанції, заслухав доповідь судді-доповідача, пояснення представників сторін, перевірив матеріали справи та обговорив підстави і межі апеляційних вимог, вважає, що апеляційну скаргу належить задовольнити частково.

Судом першої інстанції встановлено, що згідно довідки Військової частини польова пошта НОМЕР_1 № 479 від 29.03.2017 позивач в період з 01.05.2014 по 08.08.2014, з 01.09.2014 по 16.09.2014 безпосередньо брав участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності в районі/районах проведення антитерористичної операції на території Донецької області.

25.06.2015 відповідачем перераховано кошти на виплату одноразової грошової допомоги позивачу, у зв`язку з встановленням йому ІІІ групи інвалідності, внаслідок захворювання, пов`язаного з проходженням військової служби відповідно до довідки МСЕК серії АВ № 023090 від 02.03.2015. Вказаний факт сторонами не оспорюється.

У зв`язку із зміною причинного зв`язку інвалідності, на підставі довідки МСЕК АВ № 0203417 від 06.07.2015, позивачу здійснено доплату у розмірі 150 - кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб на дату встановлення інвалідності з урахуванням раніше виплаченої суми.

Відповідно до довідки МСЕК серії АВ № 0731578 від 14.03.2017 позивачу встановлено ІІ групу інвалідності.

Івано-Франківським обласним комісаріатом, у зв`язку із встановленням позивачу ІІ групи інвалідності листом № 11/1898 від 21.03.2017 повідомлено Департамент фінансів Міністерства оборони України про право позивача на отримання грошової допомоги в розмірі 200-кратного прожиткового мінімуму.

Проте, Департаментом фінансів Міністерство оборони України листом № 248/3/6/1650 від 13.05.2017 повідомлено Івано-Франківський обласний військовий комісаріат, що відповідно до постанови КМУ від 25.12.2013 №9 75 здійснення доплати одноразової грошової допомоги у разі зміни групи інвалідності, що дає право на отримання одноразової грошової допомоги в більшому розмірі, відбувається, якщо зміна групи інвалідності відбулася протягом двох років з часу первинного встановлення ОСОБА_1 встановлено ІІ групу інвалідності після закінчення дворічного терміну.

У подальшому, Івано-Франківський обласний військовий комісаріат повідомив позивача листом № 11/3692 від 30.05.2017 те, що оскільки останньому встановлено ІІ групу інвалідності після закінчення дворічного терміну, Департаментом фінансів Міністерства оборони України повернуто документи без реалізації.

Суд першої інстанції дійшов висновку, що оскільки Департаментом фінансів Міністерства оборони України не передано пакету документів щодо вирішення питання призначення (відмову у призначенні) позивачу доплати одноразової грошової на розгляд Комісії Міністерства оборони України з розгляду питань, пов`язаних із призначенням і виплатою одноразової грошової допомоги та компенсаційних сум, у зв`язку з чим, допущено протиправну бездіяльність щодо не розгляду уповноваженою на те комісією заяви ОСОБА_1 про призначення та виплату одноразової грошової допомоги з підстав зміни групи інвалідності.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити наступне.

Згідно з частиною 1 статті 16 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», одноразова грошова допомога у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві (далі - одноразова грошова допомога), - гарантована державою виплата, що здійснюється особам, які згідно з цим Законом мають право на її отримання.

Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 16 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», одноразова грошова допомога призначається і виплачується у разі: встановлення військовослужбовцю (крім військовослужбовців строкової служби) інвалідності, що настала внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва), отриманого ним під час виконання обов`язків військової служби або внаслідок захворювання, пов`язаного з виконанням ним обов`язків військової служби, чи встановлення інвалідності особі після її звільнення з військової служби внаслідок причин, зазначених у цьому підпункті.

Механізм призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності (далі - одноразова грошова допомога) військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві (далі - військовослужбовець, військовозобов`язаний та резервіст) визначений Порядком призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2013 № 975 (далі Порядок № 975).

Відповідно до частини 4 статті 16-3 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», якщо протягом двох років військовослужбовцю, військовозобов`язаному або резервісту після первинного встановлення інвалідності або ступеня втрати працездатності без встановлення інвалідності під час повторного огляду буде встановлено вищу групу інвалідності або більший відсоток втрати працездатності, що дає їм право на отримання одноразової грошової допомоги в більшому розмірі, виплата провадиться з урахуванням раніше виплаченої суми. У разі зміни групи інвалідності, її причини або ступеня втрати працездатності понад дворічний термін після первинного встановлення інвалідності виплата одноразової грошової допомоги у зв`язку із змінами, що відбулися, не здійснюється.

Аналогічна правова норма передбачена і в пункті 8 Порядку № 975.

Згідно пунктів 12 та 13 Порядку № 975, призначення і виплата одноразової грошової допомоги військовослужбовцям, військовозобов`язаним та резервістам, яких призвано на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві, здійснюється Міноборони, іншими центральними органами виконавчої влади, що здійснюють керівництво військовими формуваннями та правоохоронними органами, та іншими органами державної влади, військовими формуваннями та правоохоронними органами, в яких передбачено проходження військової служби військовослужбовцями, навчальних (або перевірочних) та спеціальних зборів - військовозобов`язаними, проходження служби у військовому резерві - резервістами (далі - розпорядник бюджетних коштів).

Керівник уповноваженого органу подає у 15-денний строк з дня реєстрації всіх документів розпорядникові бюджетних коштів висновок щодо виплати одноразової грошової допомоги, до якого додаються документи, зазначені в пунктах 10 і 11 цього Порядку.

Розпорядник бюджетних коштів приймає у місячний строк після надходження зазначених документів рішення про призначення або відмову у призначенні одноразової грошової допомоги і надсилає його разом з документами уповноваженому органові для видання наказу про виплату такої допомоги особам, які звернулися за нею, або у разі відмови для письмового повідомлення заявника із зазначенням мотивів відмови.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно листа № 248/3/6/1650 від 13.06.2017 Департаментом фінансів Міністерства оборони України не прийнято до розгляду документи позивача для здійснення доплати одноразової грошової допомоги в зв`язку із зміною групи інвалідності, оскільки встановлено зміну інвалідності після закінчення дворічного терміну.

Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов`язковими до виконання. Акти Кабінету Міністрів України підписує Прем`єр-міністр України. Нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади підлягають реєстрації в порядку, встановленому законом.

З системного аналізу правових норм вбачається, що центральний орган виконавчої влади, в тому числі і Міністерство оборони України повинен керуватися усіма імперативними нормами, які чітко регулюють його діяльність, а дискреція повноважень допускається в разі наданої законом можливості вибору.

Так, відповідно до вимог пункту 13 Порядку призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2013 року № 975, Положення про порядок виплати компенсаційних сум військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, які стали інвалідами, членам сімей військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, які загинули під час виконання обов`язків військової служби чи служби в органах внутрішніх справ у складі національного контингенту чи національного персоналу, а також в інших окремих випадках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05 травня 1994 року № 290, з метою правового і соціального захисту військовослужбовців Збройних Сил України, осіб, звільнених з військової служби зі Збройних Сил України та СРСР, які стали інвалідами, військовозобов`язаних та резервістів, які стали інвалідами внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва) чи захворювання, пов`язаних з їх призовом на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві, членам родин загиблих (померлих) військовослужбовців Збройних Сил України, у тому числі які загинули під час виконання обов`язків військової служби у складі національного контингенту чи національного персоналу, а також в інших окремих випадках, наказом Міністерства оборони України 26.10.2016 № 564, затверджено Положення про Комісію Міністерства оборони України з розгляду питань, пов`язаних із призначенням і виплатою одноразової грошової допомоги та компенсаційних сум, яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2016 за № 1497/29627.

Відповідно до приписів частини 3 Указу Президента України «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» від 03.10.1992 № 493/92, нормативно-правові акти, набувають чинності через 10 днів після їх реєстрації, якщо в них не встановлено пізнішого строку надання їм чинності.

Враховуючи те, що Положення № 564 набуло чинності 28 листопада 2016 року, а тому підлягає обов`язковому виконанню усіма посадовими особами Міністерства оборони України, яких це положення стосується.

Відповідно до частини 1 розділу І Положення № 564, це Положення визначає основні функції, завдання, повноваження Комісії Міністерства оборони України з розгляду питань, пов`язаних із призначенням і виплатою одноразової грошової допомоги та компенсаційних сум (далі - Комісія), а також порядок організації її роботи.

Згідно із частиною 1 розділу ІІ Положення № 564, основними завданнями Комісії є вивчення документів та прийняття рішень про призначення (відмову у призначенні) одноразової грошової допомоги, передбаченої статтею 16 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», та компенсаційних сум військовослужбовцям, які стали інвалідами, членам сімей військовослужбовців, які загинули під час виконання обов`язків військової служби у складі національного контингенту чи національного персоналу, а також в інших окремих випадках, передбачених резолюціями Генеральної Асамблеї ООН та постановою Кабінету Міністрів України від 05 травня 1994 року № 290 «Про затвердження Положення про порядок виплати компенсаційних сум військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, які стали інвалідами, членам сімей військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, які загинули під час виконання обов`язків військової служби чи служби в органах внутрішніх справ у складі національного контингенту чи національного персоналу, а також в інших окремих випадках».

Абзацом 2 частини 2 розділу ІІ Положення № 564 передбачено, що з метою забезпечення виконання покладених на неї завдань Комісія зобов`язана: приймати до розгляду документи, що надходять до Міністерства оборони України для призначення одноразової грошової допомоги, передбаченої статтею 16 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», військовослужбовцям Збройних Сил України, особам, звільненим з військової служби зі Збройних Сил України та СРСР, які стали інвалідами, військовозобов`язаним та резервістам, які стали інвалідами внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва) чи захворювання, пов`язаних з їх призовом на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві, членам родин загиблих (померлих) військовослужбовців Збройних Сил України; приймати рішення про призначення (відмову у призначенні) одноразової грошової допомоги в місячний строк із дня надходження всіх необхідних документів.

Згідно частин 10 та 11 розділу ІІІ Положення № 564, результати засідання Комісії оформлюються протоколом, який підписується головою Комісії, його заступником, секретарем та всіма членами Комісії, які брали участь у засіданні. Рішення Комісії про призначення (відмову у призначенні або повернення документів на доопрацювання) одноразової грошової допомоги та компенсаційних сум доводиться до Департаменту фінансів Міністерства оборони України. Виплата одноразової грошової допомоги здійснюється відповідно до наказів.

З системного аналізу правових норм вбачається, що вирішення питання про призначення (відмову у призначенні) одноразової грошової допомоги покладено законом виключно на Комісію Міністерства оборони України з розгляду питань, пов`язаних із призначенням і виплатою одноразової грошової допомоги та компенсаційних сум.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачу встановлено ІІІ групу інвалідності, внаслідок захворювання, пов`язаного з проходженням військової служби відповідно до довідки МСЕК серії АВ № 023090 від 02.03.2015.

Відповідно до довідки МСЕК серії АВ № 0731578 від 14.03.2017, ОСОБА_1 встановлено ІІ групу інвалідності.

Таким чином, у разі встановлення військовослужбовцю більшого відсотка втрати працездатності або у разі встановлення групи інвалідності, яка дає право на отримання одноразової грошової допомоги у більшому розмірі, у нього виникає право на отримання відповідної допомоги, яка виплачується йому з урахуванням виплаченої раніше суми обов`язкового особистого державного страхування або одноразової грошової допомоги.

Аналогічний висновок викладений у постанові Верховного Суду України від 10.03.2015 № 21-536а14.

Враховуючи те, що оскільки Департаментом фінансів Міністерства оборони України не передано пакету документів щодо вирішення питання призначення (відмову у призначенні) позивачу доплати одноразової грошової на розгляд Комісії Міністерства оборони України з розгляду питань, пов`язаних із призначенням і виплатою одноразової грошової допомоги та компенсаційних сум, у зв`язку з чим допущено протиправну бездіяльність щодо не розгляду уповноваженою на те комісією заяви ОСОБА_1 про призначення та виплату одноразової грошової допомоги з підстав зміни групи інвалідності.

Отже, при прийнятті рішення про призначення (відмову у призначенні) виплати одноразової грошової допомоги, посадовими особами Міністерства оборони України порушено вимоги ч. 2 ст. 19 Конституції України, а саме органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Крім того, відповідно до п. 1.12 Наказу Міністерства охорони здоров`я України від 05.09.2011 № 561 «Про затвердження Інструкції про встановлення групи інвалідності», зареєстрованого Міністерством юстиції України 14.11.2011 за № 1295/20033, датою встановлення інвалідності та ступеня втрати професійної працездатності потерпілому від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання (у відсотках) вважається день надходження до комісії документів, що підтверджують стійке порушення функцій організму, обумовлене захворюваннями, наслідками травм або вродженими вадами, які спричиняють обмеження нормальної життєдіяльності особи.

Як вбачається з листа від 13.09.2017 № 704 Івано-Франківсього обласного бюро медико-соціальної експертизи Івано-Франківської державної адміністрації Департаменту охорони здоров`я МОЗ України 20.02.2017 в Івано-Франківську спеціалізовану психіатричну МСЕК надіслано посильну медичну документацію (Ф. 088/о), оформлену лікарсько-консультативною комісією Надвірнянської ЦРЛ на попередній огляд, у зв`язку з погіршенням стану здоров`я.

22.02.2017 надіслано запит в Миронівську міжрайонну МСЕК Київської області для пересилання медико-експертної справи ОСОБА_1 .

14.03.2017 ОСОБА_1 оглянутий спеціалізованою психіатричною МСЕК і визнаний інвалідом ІІ групи терміном на один рік, категорія інвалідності «травма пов`язана із захистом Батьківщини».

Таким чином, у спірних відносинах відсутній сплив двох річного строку з моменту встановлення первинної (ІІІ) групи інвалідності, а саме 2 роки 12 днів, оскільки як вбачається з матеріалів справи Івано-Франківське обласне бюро медико-соціальної експертизи Івано-Франківської державної адміністрації Департаменту охорони здоров`я МОЗ України отримало документи про стійке порушення функцій організму позивача 20.02.2017.

Крім того, судом першої інстанції прийнято постанову з порушенням норм процесуального права, з огляду на таке.

Згідно п. 4 ч. 1 ст. 18 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні усі адміністративні справи щодо спорів фізичних осіб з суб`єктами владних повноважень з приводу обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.

Пунктом 1 частини 2 статті 18 КАС України встановлено, що окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.

Як вбачається зі змісту адміністративного позову, предметом спору є визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо не розгляду заяви позивача про призначення та виплату одноразової грошової допомоги в разі інвалідності та зобов`язання розглянути її.

Таким чином, спір щодо розгляду відповідачем заяви позивача про призначення та виплату одноразової грошової допомоги в разі інвалідності та зобов`язання його розглянути таку заяву належить розглядати місцевому адміністративному суду у відповідності до п. 4 ч. 1 ст. 18 КАС України.

Враховуючи те, що постанова суду першої інстанції прийнята з порушенням норм процесуального права, зокрема спір вирішено неповноважним судом, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про її скасування та прийняття нової постанови про задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 18, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України, суд

постановив:

апеляційну скаргу Міністерства оборони України задовольнити частково.

Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24 липня 2017 року скасувати та прийняти нову постанову, якою адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Міністерства оборони України щодо нерозгляду заяви ОСОБА_1 про призначення та виплату одноразової грошової допомоги в разі інвалідності.

Зобов`язати Міністерство оборони України розглянути заяву ОСОБА_1 про призначення та виплату одноразової грошової допомоги в разі інвалідності у відповідності до вимог Порядку призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 року за № 975.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення.

На постанову протягом двадцяти днів, після набрання нею законної сили, може бути подана касаційна скарга безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя О. М. Гінда судді В. Я. Качмар В. В. Ніколін Постанова в повному обсязі складена та підписана 20.11.2017.

Джерело: ЄДРСР 70340856
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку