open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 683/2201/17

2-а/683/92/2017

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 жовтня 2017 року м. Старокостянтинів

Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області

в складі:

головуючого-судді Цішковського В.А.

з участю секретаря Крупської В.В.

позивача ОСОБА_1

представника позивача ОСОБА_2

представника відповідача ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Старокостянтинові справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Старокостянтинівського обєднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області про визнання дій незаконними, зобовязання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

В серпні 2017 року ОСОБА_1 звернулась в суд з позовом до Старокостянтинівського обєднаного управління Пенсійного фонду України про визнання дій неправомірними та зобовязання здійснити перерахунок пенсії з 18.11.2014 року у розмірі 70% суми заробітної плати з врахуванням складових заробітної плати відповідно до довідки Старокостянтинівського міськрайонного центру Хмельницької області №24-08/1476 від 18.11.2014 року.

В обґрунтування позовних вимог позивачка вказала, що з 18 листопада 2014 року вона перебуває на обліку у Старокостянтинівському обєднаному управлінні Пенсійного фонду України та отримує пенсію згідно Закону України « Про Державну Службу». У липні 2017 року позивачу стало відомо, що при призначенні пенсії відповідачем не було включено до заробітної плати суми матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань, винагороди за вислугу років, індексації заробітної плати відповідно до довідки Старокостянтинівського міськрайонного центру Хмельницької області №24-08/1476 від 18.11.2014 року. 24.07.2017 року ОСОБА_1 отримала відмову у перерахунку пенсії з посиланням на постанову КМУ від 31.05.2000 року № 865 «Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії»

В судовому засіданні позивачка та її представник підтримали у повному обсязі та вважають незаконною відмову Старокостянтинівського обєднаного управління Пенсійного фонду України в здійсненні перерахунку призначеної пенсії у розмірі 70% розміру заробітної плати.

В судовому засіданні представник відповідача просила відмовити в задоволенні позову, посилаючись на те, що у відповідача немає підстав для перерахунку пенсії з врахуванням при обчисленні середньомісячного заробітку сум індексації матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових проблем.

Заслухавши учасників процесу, дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що з 18 листопада 2014 року ОСОБА_1 перебуває на обліку у Старокостянтинівському обєднаному управлінні Пенсійного фонду України та отримує пенсію згідно Закону України « Про Державну Службу».

24.07.2017 року ОСОБА_1 отримала відмову від Старокостянтинівського обєднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області у перерахунку пенсії з врахуванням при обчисленні середньомісячного заробітку сум індексації, матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових проблем.

Згідно довідки, виданої Старокостянтинівським міськрайонним центром зайнятості від 18.11.2014 року № 2408/1475, заробітна плата станом на 11.11.2014 рік становить: посадовий оклад 1218 грн., надбавка за ранг ( має 11 ранг державного службовця) 70 грн., надбавка за вислугу років (20%) 257,60 грн., а всього 1545,60 грн.

Згідно довідки, виданої Старокостянтинівським міськрайонним центром зайнятості від 18.11.2014 року за № 2408/1476, сума заробітної плати, на яку нараховуються страхові внески на загальнообовязкове державне пенсійне страхування, а з 01 січня 2011 року єдиний внесок на загальнообовязкове державне соціальне страхування, становить 136605,86 грн.

Вказані обставини підтверджуються: пенсійною справою № 162403, яка оглянута судом; листом від 24.07.2017 року № 27/к-4 Старокостянтинівського обєднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області; довідками, виданими Старокостянтинівським міськрайонним центром зайнятості від 18.11.2014 року № 2408/1476; № 2408/1475.

Відповідно до ст. 22 Конституції України права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними.Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Згідно ч. 1 ст. 1 Закону України «Про оплату праці», заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Відповідно до ст. 2 вказаного Закону, заробітна плата складається з основної, додаткової та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, до яких належать виплати у формі винагород за підсумками роботи за рік, до яких належать виплати у формі винагород за підсумками роботи за рік, премії за спеціальними системами і положеннями, виплати в рамках грантів, компенсаційні та інші грошові і матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми.

Частиною 2 статті 33Закону України «Про державну службу»передбачено, що заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок.

За змістом ст. 37 Закону України «Про державну службу» ( у редакції , чинній на час виникнення спірних відносин) пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 % від сум їх заробітної плати, на які нараховується збір на обовязкове державне пенсійне страхування.

Крім того, статтею 66 Закону України Про пенсійне забезпечення, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, врегульовано види оплати праці, що враховуються при обчисленні пенсій.

Відповідно до ч.1 ст.66 цього Закону до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до Закону України Про збір на обовязкове державне пенсійне страхування (який був чинний на час виникнення спірних правовідносин) нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподаткованого доходу (прибутку), сукупного оподаткованого доходу, (граничної суми заробітної плати (доходу) з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу).

Приписами ст.41 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин, передбачено, що до виплат (доходів), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, належать, зокрема: суми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно з цим Законом були фактично нараховані (обчислені) страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.

За змістом наведених норм, можливо зробити висновок, що матеріальна допомога на оздоровлення та допомога для вирішення соціально-побутових питань, індексація заробітної плати входила до системи оплати праці державного службовця.

Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку про необхідність задовольнити позов та визнати протиправними дії Старокостянтинівського обєднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області щодо відмови ОСОБА_1 в проведенні перерахунку призначеної пенсії, у розмірі 70% суми заробітної плати з врахуванням складових заробітної плати відповідно до довідки Старокостянтинівського міськрайонного центру Хмельницької області №24-08/1476 від 18.11.2014 року.

Враховуючи те, що позивачка про порушення своїх прав при призначенні пенсії у 2014 році дізналась лише у липні 2017 році, тому слід зобовязати відповідача провести перерахунок з дати звернення позивача за призначенням пенсії, тобто з 18 листопада 2014 року.

Крім того, посилання відповідача на п. 5 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» від 02.03.2015 року № 213 VIII, що з 01 червня 2015 року скасовано норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким призначено пенсії відповідно до Закону України « Про державну службу», а тому з 01 червня 2015 року раніше призначенні пенсії в порядку та на умовах зазначеного закону не перераховуються, не знаходять законодавчого підтвердження у вказаній нормі на яку посилається відповідач.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 37, 37-1 Закону України « Про державну службу» (в редакції від 16 грудня 1993 року), ст. ст. 2, 8, 9, 17, 18, 86, 158-163, 183-2, 186 КАС України, ст. ст. 44, 66 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування Постановою Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2015 року № 1013 «Про упорядкування структури заробітної плати,особливості проведення індексації та внесеннязмін до деяких нормативно-правових актів», суд,

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправною відмову Старокостянтинівського обєднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області здійснити перерахунок призначеної ОСОБА_1 пенсії у розмірі 70% суми заробітної плати з врахуванням складових заробітної плати відповідно до довідки Старокостянтинівського міськрайонного центру Хмельницької області №24-08/1476 від 18.11.2014 року.

Зобовязати Старокостянтинівське обєднане управління Пенсійного фонду України Хмельницької області, починаючи з 18 листопада 2014 року, здійснити (провести) перерахунок ОСОБА_1 пенсії у розмірі 70% суми заробітної плати з врахуванням складових заробітної плати відповідно до довідки Старокостянтинівського міськрайонного центру Хмельницької області №24-08/1476 від 18.11.2014 року, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України « Про державну службу», в тому числі індексації заробітної плати, матеріальної допомоги на оздоровлення та матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, із урахуванням фактично виплачених сум.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Старокостянтинівський районний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя

Джерело: ЄДРСР 70286446
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку