open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

10 листопада 2017 року

м. Ужгород

№ 807/905/17

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гаврилка С.Є.

з участю секретаря судового засідання Кубічек Н.І.

за участі сторін:

позивача – не з’явився;

представника відповідача – ОСОБА_1,

представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - не з’явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_3 міської ради Закарпатської області про визнання дій протиправними та зобов’язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 10 листопада 2017 року було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Постанову у повному обсязі було складено 15 листопада 2017 року.

27 липня 2017 року до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовною заявою звернулася ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, якою просить суд: "1. Визнати протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області у наданні ОСОБА_2 дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 0,70 га для ведення особистого селянського господарства у контурі 1187 за межами населеного пункту на території ОСОБА_3 міської ради Іршавського району Закарпатської області. 2. Зобов’язати Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області видати ОСОБА_2 дозвіл на розроблення документації із землеустрою про відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства у контурі 1187 орієнтовною площею 0,70 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення на території ОСОБА_3 міської ради Іршавського району Закарпатської області за межами населеного пункту. 3. Стягнути з відповідача на користь ОСОБА_2 (іден. код НОМЕР_1) судові витрати; 4. Витребувати в порядку ст. ст. 11, 69, 71 КАС України від Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області та дослідити в судовому засіданні матеріали справи, що стосуються питань розгляду клопотання".

04 жовтня 2017 року в судовому засіданні Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду, що занесена до журналу судового засідання, залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_3 міську раду Закарпатської області (а.с.а.с. 49, 50).

Позивач в судове засідання не з’явилася, однак 01листопада 2017 року надійшла заява, відповідно до якої просить справу розглянути за відсутності позивача (а.с. 56).

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив, з мотивів наведених у письмових запереченнях. Зокрема зазначив, що рішення Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області є законними та обґрунтованими, прийняте на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені діючим законодавством, просив суд відмовити в задоволенні заявленого позову в повному обсязі .

Представник ОСОБА_3 міської ради Закарпатської області в судове засідання 10 листопада 2017 року, не з’явився, однак 09 листопада 2017 року, від представника сторони надійшло клопотання про проведення даного судового засідання без його участі.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 14 квітня 2017 року звернулася із клопотанням до відповідача про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 0,070 га для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту контур 1187 на території ОСОБА_3 міської ради. Однак, 11 травня 2017 року позивач отримала відповідь про відмову, яка мотивована тим, що бажане місце розташування земельної ділянки не відповідає затвердженому генеральному плану міста. Позивач не погоджується з відмовою в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки у власність, вважає такі дії відповідача протиправними, у зв’язку із цим звернувся із даним позовом до суду.

Розгляд даної адміністративної справи неодноразово відкладався з існуванням на те, об’єктивних причин.

Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Судом встановлено, що 14 квітня 2017 року позивач звернулася із клопотанням до відповідача про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 0,70 га для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту контур 1187 на території ОСОБА_3 міської ради. До заяви додано копії: паспорта; ідентифікаційного номера; графічні матеріали, на яких зображено бажане місце розташування земельної ділянки (а.с. 32).

За результатами розгляду вказаного клопотання позивача, відповідачем листом від 11 травня 2017 №В-1863/0-3637/6-17 надано відповідь, у якій зазначено, що що подана заява не відповідає вимогам статті 118 Земельного кодексу України, а саме невідповідністю місця розташування земельної ділянки затвердженому генеральному плану м. Іршава (а.с. 18).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відповідно до пунктів 1-3, пункту 4 підпункту 13 Положення про Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17 листопада 2016 р. № 308, Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та йому підпорядковане. Голова місцевої державної адміністрації координує діяльність Головного управління і сприяє йому у виконанні покладених на нього завдань.

Головне управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної ОСОБА_4 України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, Міністерства аграрної політики та продовольства України, наказами Держгеокадастру, дорученнями Голови Держгеокадастру та його заступників, актами місцевої державної адміністрації та органів місцевого самоврядування, а також цим Положенням.

Завданням Головного управління є реалізація повноважень Держгеокадастру на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Головне управління відповідно до покладених на нього завдань: розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в межах, визначених Земельним кодексом України, на території Закарпатської області.

Земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами (стаття З Земельного кодексу України).

Згідно із частиною 2 статті 78 Земельного кодексу України (далі - Кодекс), право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них.

Відповідно до частини 1 статті 116 Кодексу, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у меж норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.

Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у власність визначений статтею 118 ЗК України, зокрема частиною 6 передбачено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до ОСОБА_4 міністрів Автономної Республіки Крим. ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Згідно з статтею 118 частиною 7, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Рішенням колегії від 14 жовтня 2014, введеного в дію наказом Держземагентства України № 328 від 15 жовтня 2014, начальники Головних управлінь зобов'язані під час розгляду клопотань юридичних та фізичних осіб про надання дозволів на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, що надходять з 15 жовтня 2014 року, забезпечити обов'язкове направлення на розгляд місцевих рад питань щодо розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності на етапі надання згоди на розроблення відповідної документації із землеустрою, а саме, надсилати органам місцевого самоврядування (сільським, селищним, міським радам) за місцем розташування земельної ділянки запити про висловлення позиції щодо можливості надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, на підставі якої зазначені земельні ділянки можуть бути передані у власність або користування.

З метою належного виконання викладеного вище, листом від 04 травня 2017 року Відділ в ОСОБА_3 районі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області звернувся до ОСОБА_3 міської ради з проханням висловити свою позицію щодо можливості передачі земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності у власність для ведення особистого селянського господарства площею 0,70 га. в контурі 1187 гр. ОСОБА_2, мешканці с. Осій, вул. Космонавтів, 15 Іршавського району

ОСОБА_3 міської ради № 02-20/659 від 10 травня 2017 року надано відповідь, в яким заперечувала щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_2 площею 0,70 га. в контурі 1187 за межами населеного пункту, у зв’язку з невідповідністю місця розташування земельної ділянки генеральному плану міста (а.с. 31).

Рішенням ОСОБА_3 міської ради народних депутатів від 01 червня 1995 року затверджено генеральний план забудови м. Іршави на перспективу до 2015 року. Рішенням ОСОБА_3 міської ради від 29 березня 2013 року № 831 визначено існуючий генеральний план м. Іршави придатним для використання. Згідно вказаного генерального плану, зазначена земельна ділянка знаходиться на території де запланована одно-двох поверхова індивідуальна забудова, садибного типу з присадибними ділянками площами 0,06 га., частково розміщена в 15м. санітарно-захисній охоронній зоні високовольтних ліній 35 кВ. та вулицях запланованих для обслуговування житлового кварталу (а.с.а.с. 66, 67).

На підставі даного листа Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, листом від 11 травня 2017 року, як уже зазначалося судом, і було відмовлено позивачу у задоволенні клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки у зв’язку з невідповідністю місця розташування земельної ділянки затвердженому генеральному плану м. Іршава.

Земельним кодексом України передбачений вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, що було зазначено судом вище.

Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 визначено, що генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.

Частиною 1 статті 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено, що Генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід'ємною частиною генерального плану.

Згідно зі статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 2 частини 3 пунктів 1, 3 КАС України, у справах щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень, суди перевіряють, зокрема, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Статтею 71 частиною 1 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до статті 71 частини 2 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На підставі викладеного вище суд дійшов висновку, що адміністративний позов задоволенню не підлягає.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що відповідно до статті 94 КАС України, особі, що не є суб’єктом владних повноважень у разі відмови у задоволені позову судовий збір не відшкодовуються.

Керуючись статтями 160-163 КАС України, суд, –

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позовної ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_3 міської ради Закарпатської області про визнання дій протиправними та зобов’язання вчинити дії – відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У випадках, встановлених статтею 167 частиною 4 цього Кодексу десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п’ятиденного строку з моменту отримання суб’єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя

ОСОБА_5

Джерело: ЄДРСР 70274758
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку