2-а-7162/11
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 жовтня 2011 року смт. Рокитне
Суддя Рокитнянського районного суду Київської області Литвин О.В., розглянувши в приміщенні Рокитнянського районного суду в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Рокитнянському районі Київської області
про визнання відмови протиправною та зобовязання вчинити дії щодо перерахунку пенсійних виплат, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, яка є особою, що постраждала внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС категорії 4, проживає в ІНФОРМАЦІЯ_2, віднесеному до зони посиленого радіоекологічного контролю, перебуває на обліку як одержувач пенсійних виплат в управлінні Пенсійного фонду України у Рокитнянському районі Київської області і є непрацюючим пенсіонером, звернувся до адміністративного суду з адміністративним позовом з такими вимогами:
- визнати відмову відповідача щодо проведення нарахування та виплату щомісячної доплати до пенсії як непрацюючому пенсіонеру, що проживає у зоні посиленого радіоекологічного контролю, у розмірі однієї мінімальної заробітної плати протиправною;
- зобовязати управління Пенсійного фонду України у Рокитнянському районі Київської області провести нарахування та проводити виплату щомісячної доплати до пенсії як непрацюючому пенсіонеру, що проживає у зоні посиленого радіоекологічного контролю відповідно до ст. 39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», у розмірі однієї мінімальної заробітної плати, починаючи з 01.08.2010 року та проводити такі нарахування і виплати надалі.
Ухвалою суду від 03.10.2011 року частина позовних вимог за період з 01.08.2010 року по 05.11.2010 року залишена без розгляду.
Відповідачем подано письмові заперечення проти адміністративного позову з мотивів правомірності дій управління Пенсійного фонду України у Рокитнянському районі щодо нарахування пенсійних виплат позивачеві.
Відповідно до положень ч.4 ст.183-2 КАС України суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Оцінивши повідомлені сторонами обставини щодо суті спору, вважаю, що останній підлягає частковому задоволенню, оскільки грунтується на таких положеннях закону.
Згідно з ч. 2 ст. 39 Закону «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28 лютого 1991 року № 796-XII у кореспонденції з частиною 1 цієї статті у базовій редакції, чинність якої була відновлена у звязку з тим, що положення розділу II «Внесення змін до деяких законодавчих актів України» Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 27.12.2007 р. № 107-VI були визнані неконституційними рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року у справі № 10-рп/2008, пенсії непрацюючим пенсіонерам, які проживають на територіях радіоактивного забруднення, зокрема, у зоні посиленого радіоекологічного контролю, підвищуються на одну мінімальну заробітну плату. Достовірно знаючи про те, що позивач являється непрацюючим пенсіонером з 03.09.2009 року, відповідач безпідставно не проводить йому нарахування та виплату доплати до пенсії, стверджуючи на правомірність таких своїх дій.
Разом з тим, суд вважає, що нарахування та виплату доплати до пенсії згідно до ст.39 Закону необхідно проводити позивачу з урахуванням вимог п.7 Закону України від 14 червня 2011 року № 3491-VI «Про внесення змін до Закону України «Про внесення змін до Закону України» «Про Державний бюджет України на 2011 рік», згідно яких положення ст.39, 50, 51, 52 та 54 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявного фінансового ресурсу бюджету Пенсійного фонду України на 2011 рік».
Такий висновок суду випливає і з огляду на положення роз»яснення Вищого адміністративного Суду України від 22.07.2011 №1091/11/13-11, за якими під час вирішення питання, яка з однопредметних законодавчих норм рівної ієрархії, що не визнані неконституційними в установленому порядку, підлягає застосуванню для розвязання спорів зазначеної категорії, перевагу слід надавати тій з них, що прийнята пізніше, у даному випадку пізніше прийняті норми Про внесення змін до Закону України Про Державний бюджет України на 2011 рік. Крім того, відповідно до вказаних розяснень, які суд першої інстанції має враховувати при здійсненні правосуддя, до набрання чинності нормативно-правового акта Кабінету Міністрів України, прийнятого на виконання вимог п.4 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» застосуванню підлягають положення статей 39, 50, 51, 52, 54 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».
Відповідно до положень ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності субєкта владних повноважень обовязок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно ст.99 КАС України для звернення до адмінстративного суду за захистом прав і свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк.
За таких обставин, суд вважає, що дії відповідача є неправомірними щодо відмови у проведенні нарахування та виплати позивачу доплати до пенсії згідно ст. 39 ЗУ „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в період з 06.11.2010 року по 22.07.2011 року включно і останнього необхідно зобовязати провести такий перерахунок та виплатити позивачу недоотримані суми додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю за вказаний період часу.
Керуючись ст. ст. 8, 19, 22, 113 Конституції України, ст.39 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, ст.28 Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 року № 6-рп/2007 та рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року за № 10-рп, Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про внесення змін до Закону України» «Про Державний бюджет України на 2011 рік», Постановою Кабінету Міністрів «Про встановлення деяких розмірів виплат, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету» від 06.07.2011 року №745, ст.ст. 6, 9, 11, 17, 18, 71, 99, 158, 159, 161, 162, 183-2, 256 КАС України, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати неправомірними дії Управлiння Пенсiйного Фонду України в Рокитнянському районi Київської областi щодо відмови ОСОБА_1 як непрацюючому пенсіонеру, який проживає в зоні посиленого радіоекологічного контролю у проведенні нарахування та виплати щомісячної доплати до пенсії.
Зобов»язати Управлiння Пенсiйного Фонду України в Рокитнянському районi Київської областi провести нарахування та виплату ОСОБА_1 як непрацюючому пенсіонеру, який проживає у зоні посиленого радіоекологічного контролю щомiсячної доплати до пенсiї з розрахунку однієї мінімальної заробітної плати вiдповiдно до ст.39 Закону України «Пpo статус i соцiальний захист громадян, якi постраждали внаслiдок Чорнобильської катастрофи», з 06.11.2010 року по 22.07.2011 року включно з урахуванням фактично виплачених сум.
В задоволенні решти частини позовних вимог відмовити.
Від сплати судового збору позивача звільнити.
Постанова підлягає до негайного виконання.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Рокитнянський районний суд шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання її копії апеляційної скарги.
Оскарження постанови не зупиняє її негайного виконання.
Суддя О.Литвин