open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 804/1066/17
Моніторити
Постанова /04.12.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2017/ Вищий адміністративний суд України Постанова /12.10.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.10.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.07.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.07.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.06.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.06.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.05.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Постанова /23.03.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Постанова /23.03.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.02.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.02.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 804/1066/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /04.12.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2017/ Вищий адміністративний суд України Постанова /12.10.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.10.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.07.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.07.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.06.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.06.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.05.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Постанова /23.03.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Постанова /23.03.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.02.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.02.2017/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

12 жовтня 2017 року

справа № 804/1066/17

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Юрко І.В., суддів: Гімона М.М., Чумака С. Ю.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Криворізької північної об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 березня 2017 року у справі №804/1066/17 за позовом ОСОБА_1 до Криворізької північної об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач 09.02.2017 року звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Криворізької північної об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Криворізької північної ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 05.06.2015 року №49-17;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Криворізької північної ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 19.05.2016 року №9216/1301.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 березня 2017 року позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Криворізької північної об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 19.05.2016 року №9216/1301.

В частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Криворізької північної об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 05.06.2015 року №49-17 адміністративний позов залишено без розгляду.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції в частині задоволених позовних вимог, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив постанову суду першої інстанції в цій частині скасувати та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позову.

Сторони в судове засідання апеляційної інстанції не прибули, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Відповідно до частини четвертої статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час та місце апеляційного розгляду, та явка яких у відповідності до статті 120 Кодексу адміністративного судочинства України не визнавалась судом обов’язковою, не перешкоджає судовому розгляду справи.

За нормами пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, оскільки справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, так як не прибула жодна з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Відповідно до статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.

Колегія суддів, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.

Позивач - ОСОБА_1 є власником легкового автомобіля MERSEDES- BENZ, об’ємом двигуна понад 3000 куб.см, який зареєстрований у встановленому законом порядку у 2015 році, що підтверджується копією свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на зазначений автомобіль серії СХТ 105571, дата першої реєстрації автомобіля - 20.05.2015 року, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу (а.с.9).

Відповідач - Криворізька північна об’єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області є суб’єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує надані йому Податковим кодексом України повноваження.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що 19.05.2016 року Криворізькою північною ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення №9216/1301, яким ОСОБА_1 визначено суму податкового зобов’язання за платежем - транспортний податок з фізичних осіб за 2016 рік в сумі 25000,00 гривень (а.с.11).

Не погодившись з таким податковим повідомленням-рішенням, ОСОБА_1 оскаржив його до суду.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив із того, що податкове повідомлення-рішення №9216/1301 від 19.05.2016 прийняте відповідачем не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а отже є неправомірним і підлягає скасуванню.

Колегія суддів не погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

01 січня 2015 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» №71-VIII від 28 грудня 2014 року. Вказаним законом шляхом викладення в новій редакції ст.267 ПК України введено новий податок - транспортний податок.

Відповідно до пп.267.1.1. п.267.1. ст.267. Податкового кодексу України, платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті є об’єктами оподаткування.

Згідно з пп.267.3.1. п.267.3. ст.267. ПК України базою оподаткування є легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті.

Відповідно до п.267.4. ст.267. ПК України ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті.

Згідно з пп.267.5.1. п.267.5. ст.267. ПК України базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

Відповідно до пп.пп.267.6.1. та 267.6.2. п.267.6. ст.267. ПК України обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку.

Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року); щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Згідно з пп.267.6.5. п.267.6. ст.267. ПК України у разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а новим власником - починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об’єкт; контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Відповідно до пп.267.6.6. п.267.6. ст.267. ПК України за об’єкти оподаткування, придбані протягом року, податок сплачується пропорційно кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу.

Згідно з пп.267.7.1. п.267.7. ст.267. ПК України податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

Відповідно до п.8.3. ст.8. ПК України до місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних, міських рад та рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, у межах їх повноважень і є обов1язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.

Згідно з п.12.3. ст.12. ПК України сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

Відповідно до пп.пп.12.3.1., 12.3.2. п.12.3. ст.12. ПК України встановлення місцевих податків та зборів здійснюється у порядку, визначеному цим Кодексом.

При прийнятті рішення про встановлення місцевих податків та зборів обов’язково визначаються об’єкт оподаткування, платник податків і зборів, розмір ставки, податковий період та інші обов’язкові елементи, визначенні статтею 7 цього Кодексу з дотриманням критеріїв, встановлених розділом XII цього Кодексу для відповідного місцевого податку чи збору.

Згідно з пп.12.3.4. п.12.3. ст.12. ПК України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Проте, пунктом 4 розділу ІІ Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» від 24 грудня 2015 року №909-VIII установлено, що в 2016 році до прийнятих рішень органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів на 2016 рік не застосовуються вимоги, встановлені підпунктом 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України та Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Відповідно до пп.12.4.1. п.12.4. ст.12 Податкового кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад та рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, щодо податків та зборів належать встановлення ставок місцевих податків та зборів в межах ставок, визначених цим Кодексом.

Проте, згідно з пп.267.2.1. п.267.1. ст.267. ПК України об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року; така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного розвитку, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об’єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач, пробігу легкового автомобіля, та розміщується на його офіційному веб-сайті.

Крім того, Рішенням ІІІ сесії VIІ скликання Криворізької міської ради №212 від 27.01.2016 року «Про встановлення ставки транспортного податку в м.Кривому Розі на 2016 рік» пунктом 1 якого визначені елементи транспортного податку на 2016 рік: платники податку, об’єкт оподаткування, база оподаткування, ставка податку, порядок обчислення податку, податковий період, строк та порядок сплати податку, строк та подання звітності про обчислення і сплату податку, що визначаються відповідно до норм ст.267 ПК України (а.с.86).

Отже, у фізичних осіб, що мають власні зареєстровані у встановленому порядку легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, виникає обов’язок зі сплати транспортного податку.

Проте, зазначену вартість транспортного засобу визначає центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного розвитку, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Згідно статті 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» станом 01 січня 2016 року розмір мінімальної заробітної плати становив 1378,00 грн..

Таким чином, у 2016 році об’єктом оподаткування транспортним податком були легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 1033500 грн. 00 коп..

Як зазначалось вище, ОСОБА_1 є власником автомобіля легкового автомобіля MERSEDES- BENZ, об’ємом двигуна понад 3000 куб.см, 2014 року випуску дата першої реєстрації - 20.05.2015 року.

19.05.2016 року відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми №9216/1301, яким позивачу визначено суму податкового зобов’язання за платежем - транспортний податок з фізичних осіб за 2016 рік в сумі 25000,00 гривень.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 11 липня 2017 року податковий орган зобов’язувався надати суду відомості про те, яким чином визначалась вартість належного позивачу автомобіля для розрахунку розміру транспортного податку в 2016 році.

З відповіді податкового органу вбачається, що згідно інформації, взятої з офіційного веб-сайту Мінекономрозвитку середньоринкова вартість автомобіля, що належить позивачу, навіть на 24.04.2017 року становить 2150185,05 грн. (а.с.73-75).

Вказані обставини відповідачем не спростовані.

Таким чином, належний позивачу транспортний засіб MERSEDES- BENZ, об’ємом двигуна понад 3000 куб.см, 2014 року випуску дата першої реєстрації - 20.05.2015 року, на час прийняття спірного податкового повідомлення-рішення мав середньоринкову вартість понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, та як наслідок цього, являвся об’єктом оподаткування транспортним податком в 2016 році.

Позовні вимоги в частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 05.06.2015 року №49-17 судом першої інстанції залишені без розгляду з підстав пропущення позивачем встановленого ч.1 ст.99 КАС України шестимісячного строку.

Строк оскарження податкових повідомлень-рішень з врахуванням положень ст.102 ПК України становить 1095 днів, проте, судом апеляційної інстанції рішення суду першої інстанції в частині залишення без розгляду позовних вимог про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 05.06.2015 року №49-17 не переглядається, оскільки сторонами в цій частині рішення суду першої інстанції не оскаржується.

У відповідності до пункту 4 частини першої статті 202 Кодексу адміністративного судочинства України, підставами для скасування постанови суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

Враховуючи викладене, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції неправильно встановлені обставини у справі та постанова прийнята з порушенням норм процесуального та матеріального права, що в свою чергу є підставою для скасування рішення суду першої інстанції в частині задоволення позовних вимог та ухвалення нового рішення в цій частині про відмову в задоволенні позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 184, 195, 196, 197, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Криворізької північної об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 березня 2017 року у справі №804/1066/17 задовольнити частково.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 березня 2017 року у справі №804/1066/17 в частині визнання протиправним та скасованні податкового повідомлення-рішення Криворізької північної об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 19.05.2016 року №9216/1301 скасувати та в цій частині в задоволенні позовних вимог відмовити.

В іншій частині постанову суду першої інстанції залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції, прийнята в порядку письмового провадження, набирає законної сили через п’ять днів після направлення її копії особам, які беруть у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя: І.В. Юрко

Суддя: М.М.Гімон

Суддя: С.Ю. Чумак

Джерело: ЄДРСР 69517081
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку