open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 2306/154/12

номер провадження 2-а/2306/88/12

Категорія 100

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20.02.2012 року Золотоніський міськрайонний суд Черкаської області в складі:

головуючого судді Савенка В.Г.

при секретарі Сукач Л.І.

розглянувши в судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду в Золотоніському районі Черкаської області про визнання дій протиправними та зобов’язання перерахунку пенсії по інвалідності, постраждалим в наслідок Чорнобельської катастрофи, -

ВСТАНОВИВ:

18.01.2012 року до суду звернувся позивач ОСОБА_1 з адміністративним позовом до управління Пенсійного фонду України в Золотоніському районі про визнання дій протиправними та зобов’язання здійснити перерахунок розміру призначеної пенсії у відповідності до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

В своєму позові позивач вказує, що він являється інвалідом 3 групи, 1 категорії внаслідок захворювань, пов’язаних з роботами в зоні відчуження ЧАЕС та має статус інваліда війни, тому у відповідності до ч.4 ст.54 та ст. 50 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»йому повинна виплачуватися основна пенсія у розмірі не нижче 6 мінімальних пенсій за віком, а додаткова в розмірі 50 % мінімальної пенсії за віком, але відповідачем по справі вимоги даного закону ігноруються і пенсія йому виплачується в меншому розмірі, ніж це передбачено діючим законодавством.

Позивач свої позовні вимоги підтримав повністю та просить суд їх задовольнити.

Від відповідача надійшло заперечення в якому він не визнав позов повністю, оскільки Законом України «Про державний бюджет на 2011 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України»було внесено зміни до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». Так, відповідно до внесених змін, згідно ч. 4 ст. 54 та ст. 50 даного закону –позивач має право на отримання основної пенсії у розмірі 140 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність та додаткову пенсію у розмірі 15 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Управління ПФУ в Золотоніському районі не наділено компетенцією у визначенні конкретних розмірів всіх доплат, пенсій та компенсацій передбачених Законом україни «Про статус і соціальний захист громадян, які постарждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», тому у відповідача не має законних підств для проведення перерахунку пенсії позивачу.

Суд, вивчивши матеріали справи, ознайомившись із запереченнями представника відповідача, прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Відповідно до ч.2 ст.99 КАС України встановлено шестимісячний строк для звернення до суду за захистом прав, свобод та інтересів особи, який обчислюється з дня коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Оскільки позивач звернувся до суду 18.02.2012 року, то його позовні вимоги підлягають задоволенню з 18.07.2011 року, тобто в межах дії закону.

Щодо позовних вимог про основну та додаткову пенсію.

Згідно посвідчення серії А № 050755 виданого Черкаською обласною державною адміністрацією та вкладки до нього № 015524, вбачається, що позивач являється громадянином, який постраждав внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії, та витягу із акту огляду у МСЕК серії МСЕ № 058877 позивач являється інвалідом 3 групи.

На позивача по справі поширюється Закон України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», а тому він має право на отримання основної та додаткової пенсії у розміру визначеному відповідно до ч.4 ст. 54 та ст. 50 вказаного закону. Дані статті діють в редакції закону до 28.12.2007 року, оскільки вказана редакція від була визнана неконституційною (Рішення КСУ № 10-рп/2008 від 22.05.2008).

Відповідно до статті 152 Конституції України закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Відповідно до ч.4 ст.54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»( в редакції станом до 28.12.2007 року до прийняття ЗУ «Про державний бюджет на 2008 рік») в усіх випадках розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв’язок з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими: по 3 групі інвалідності —6 мінімальних пенсій за віком;

Відповідно до ст. 50 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»(в редакції станом до 28.12.2007 року до прийняття ЗУ «Про державний бюджет на 2008 рік») особам, віднесеним до категорії 1, призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, у розмірах: інвалідам 3 групи 50 процентів мінімальної пенсії за віком.

Протягом 2010-2011 року дія ч.4 ст. 54 та ст. 50 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»не зупинялася. А тому, твердження представника відповідача про безпідставність вимог позивача про виплату зазначеного підвищення до пенсії по причині дії ч.4 ст. 54 та ст. 50 вказаного закону в редакції від 28.12.2007 року через викладення їх в новій редакції є безпідставними і нічим не вмотивовані.

У відповідності до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні грунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1,2 ст. 8 Конституції України в Україні визначається і діє принцип верховенства права, і рішення Конституційного суду України має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв’язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей зазначених законів, що визнані неконституційними та є обов’язковими до виконання на території України.

Враховуючи вищевикладене дії відповідача-Управління Пенсійного фонду України в Золотоніському районі, яке відповідно до п.п. 6 п.2.2 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах управління відповідно до покладених на нього завдань призначає (здійснює перерахунок) і виплачує пенсії, допомогу на поховання та інші соціальні виплати відповідно до чинного законодавства, безпосередньо має нараховувати і виплачувати пенсії та соціальні виплати, по не нарахуванню та невиплаті позивачеві пенсії у відповідності до ч.3 ст. 54 та ст. 50 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»–є протиправними.

Таким чином, позовні вимоги позивача по справі щодо визнання неправомірними дій суб’єкта владних повноважень, та зобов’язання здійснити перерахунок основної та додаткової пенсії у відповідності до ч.4 ст. 54 та ст. 50 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»за 2011-2012 рік підлягають задоволенню за період з 18.07.2011 року по 22.07.2011 року, тобто у відповідності до ст. 99 КАС України, в межах шестимісячного строку звернення до суду за захистом свого права і по день винесення судом постанови на відповідний період виплат з урахуванням раніше виплачених сум.

Дії відповідача по виплаті державної та додаткової пенсії позивачу по справі у 2010-2011 роках у процентному співвідношенні до прожитого мінімуму для осіб, які втратили працездатність на підставі Постанов КМУ № 654 від 16 липня 2008 року, та № 530 від 28 травня 2008 року, є протиправними оскільки відповідно до ст.70 Закону України «Про Державний бюджет на 2010 рік»надано право Кабінету Міністрів України у 2010 році встановлювати розміри соціальних виплат, які відповідно до законодавства визначаються залежно від розміру мінімальної заробітної плати, в абсолютних сумах у межах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними програмами. Названа норма передбачає встановлення в абсолютних сумах розмірів лише тих виплат, вихідним критерієм розрахунку яких є розмір мінімальної заробітної плати. Відповідно її дія не поширюється на спірні відносини, оскільки розмір зазначених пенсій згідно із Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» залежить від розміру мінімальної пенсії за віком, що у відповідності до ч.1 ст.28 Закону україни „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

Відповідно до ч.4 ст.8 КАС України забороняється відмова в розгляді та вирішенні адміністративної справи з мотивів неповноти, неясності, суперечливості чи відсутності законодавства, яке регулює спірні відносини.

Відповідно до ст. 17 Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії»основні державні соціальні гарантії встановлюються законами з метою забезпечення конституційного права громадян на достатній життєвий рівень. До числа основних державних соціальних гарантій включається мінімальний розмір пенсії за віком. Статтею 19 зазначеного закону передбачено, що виключно законами України визначається мінімальний розмір пенсії за віком. Оскільки, будь-яким іншим законом, крім Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», мінімальний розмір пенсії не встановлений, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для застосування будь-якої іншої величини, ніж встановлена названим законом, для розрахунку підвищення до пенсії позивачу як «дитині війни». Розмір мінімальної пенсії за віком визначений ст. 28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»і згідно цієї норми мінімальна пенсія за віком дорівнює прожитковому мінімуму, встановленого для осіб, що втратили працездатність. Відповідно до ч.1 ст.2 Закону України «Про прожитковий мінімум»від 15 липня 1999 року № 966-14 прожитковий мінімум застосовується для встановлення розмірів мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії за віком. Тому, при визначенні розміру пенсії застосовується розмір мінімальної пенсії за віком, який визначений ст. 28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»

Оскільки позивач звільнений від сплати державного мита та відповідно не сплатив його при подачі позову , тому суд не стягує на користь позивача судовий збір.

Керуючись, ст.ст.49,50,54,67 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” ст.28 Закону україни „Про загальонообов’язкове державне пенсійне страхування”, рішенням Конституційного суду України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008 року, ст.ст. 9,10,11, 94, 99, 100, 158,159,163, 256 КАС України,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати дії Управління Пенсійного Фонду в Золотоніському районі Черкаської області щодо не нарахування ОСОБА_1 пенсії у відповідності до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»- протиправними.

Зобов’язати Управління Пенсійного Фонду в Золотоніському районі Черкаської області провести перерахунок та виплатити ОСОБА_1 державну пенсію згідно ст.. 54 та додаткову пенсію за шкоду заподіяну здоров’я, згідно ст.. 50 ЗУ «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»з урахуванням розміру мінімальної пенсії за віком, згідно правл, передбачених ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», за період з урахуванням вимог ст. 67 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» за різницею раніш проведених виплачених сум починаючи з 18.07.2011 року по 22.07.2011 року.

Зобов’язати Управління Пенсійного Фонду в Золотоніському районі Черкаської області виконати постанову в частині перерахування та виплати державної та додаткової пенсії за один місяць негайно.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Золотоніський міськрайонний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів.

Суддя

ОСОБА_2

Джерело: ЄДРСР 69361182
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку