open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14.03.2012 року № 2306/333/12

номер провадження 2-а/2306/90/12

Золотоніського міськрайонного суду Черкаської області в складі:

головуючого судді Савенко В.Г.

при секретарі Розпутній І.Г.

розглянувши в судовому засіданні в приміщенні суду в м. Золотоноша адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 Пенсійного фонду в Золотоніському районі Черкаської області про визнання дій протиправними та зобов'язання здійснити перерахунок розміру призначеної пенсії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до відповідача ОСОБА_2 Пенсійного фонду в Золотоніському районі Черкаської області про визнання дій протиправними та зобов'язання здійснити перерахунок розміру призначеної пенсії.

Позовні вимоги позивач ОСОБА_1 обґрунтовує тим, що він являється інвалідом II-ої групи внаслідок захворювань, пов'язаних з роботами в зоні відчуження ЧАЕС, тому у відповідності до ч.4 ст.54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»виплачується пенсія у розмірах не нижчих восьми мінімальних пенсій за віком та згідно ст.50 даного Закону позивачу повинна виплачуватись додаткова пенсія за шкоду заподіяну здоров'ю в розмірі 75 % мінімальної пенсії за віком, для визначення якого застосовується прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність. Крім того ст. 71 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»визначає, що дія положень цього закону не може призупинятись іншими законами та підзаконними актами, крім законів про внесення змін до цього закону. Але відповідач відмовляється проводити вказані виплати у відповідності до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»посилаючись на редакцію Закону чинну в 2007 році, яка на даний час визнана неконституційною, тому позивач просив суд визнати дії відповідача про відмову в проведенні перерахунку пенсії по інвалідності виходячи з прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність - протиправними та зобов'язати відповідача провести перерахування пенсії відповідно до ст.50,54 ч.З, ст.67 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»за період з 01 серпня 2011 по 31 серпня 2011 року та в подальшому у відповідності до чинного законодавства.

Відповідач - ОСОБА_2 Пенсійного фонду в Золотоніському районі просить відмовити у позовних вимогах посилаючись на те, що позивач перебуває на обліку в ОСОБА_2 ПФУ в Золотоніському районі та отримує пенсію по інвалідності внаслідок Чорнобильської катастрофи в розмірі фактичних збитків. При цьому відповідач заявив про те, що постановою Золотоніського міськрайонного суду Черкаської області від 10.10.2011р. по справі № 2-а-8730/2011 позивачу відмовлено у задоволенні аналогічних позовних вимог з того ж самого приводу. Тому просять залишити вказаний позов без задоволення.

Суд, ознайомившись з матеріалами справи, вважає, що позов не підлягає до задоволення.

Відповідно до Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державний бюджет України на 2011 рік»та положення статей 50,54,39 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»застосовуються в порядку та в розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України виходячи з наявного фінансового ресурсу бюджету Пенсійного фонду України на 2011 рік.

Статтею 62 Закону України “Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” встановлено, що роз’яснення порядку застосування цього закону проводиться у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, рішення якого є обов’язковим для виконання міністерствами та іншими центральними органами державної виконавчої влади України, місцевими органами державної виконавчої влади, всіма суб’єктами господарювання незалежно від їх відомчої підпорядкованості та форм власності.

Згідно з вимогами ч.1 ст.67 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” конкретні розміри всіх доплат, пенсій і компенсацій, передбачених цим Законом підвищуються Кабінетом Міністрів України відповідно до змін індексу вартості життя і зростання заробітної плати.

Ст..63 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” встановлено, що фінансування витрат, пов’язаних з реалізацією цього Закону, здійснюється за рахунок державного бюджету.

Відповідно до ч. 2 ст.95 Конституції України виключно Законом України «Про Державний бюджет»визначаються будь які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків. Статтею 23 Бюджетного кодексу передбачено, що управління Пенсійного фонду може здійснювати з бюджету будь-які бюджетні зобов’язання та платежі лише за наявності відповідного бюджетного призначення, які встановлюються Законом України Про Державний бюджет України.

19 червня 2011 року набув чинності Закон України від 14.06.2011 №3491-УІ «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік», яким передбачено, зокрема, що у 2011 році положення статей 49,50,51,52, 54 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи із наявного фінансового ресурсу бюджету Пенсійного фонду України на 2011 рік.

На виконання вимог вказаного Закону Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 06.07.2011 № 745 «Про встановлення деяких розмірів виплат, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету», яка набрала чинності 23.07.2011.

За прийнятим 26.12.2011 рішенням Конституційного Суду України № 20- рп/2011 у справі за конституційним поданням щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 4 розділу VII «Прикінцеві положення»Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік»вищезазначені норми визнані такими, що відповідають Конституції України (є конституційними). Крім того, рішенням Конституційного суду України від 25.01.2012 року № 1-11/2012 встановлено, що Кабінет Міністрів України регулює порядок та розміри соціальних виплат та допомоги, які фінансуються за рахунок коштів Державного бюджету України, відповідно до Конституції та законів України. Нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України, якими регулюються бюджетні відносини, зокрема питання соціального захисту за рахунок коштів Державного бюджету України, є складовою бюджетного законодавства відповідно до пункту 5 частини першої статті 4 Бюджетного кодексу України.

Суд вважає, що підстави для застосування ст..50 та ст..54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»» при вирішенні даної справи про перерахунок пенсії позивача ОСОБА_1 відповідно до наведених норм зазначених Законів, відсутні.

Судом встановлено, що ст.28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»передбачено, що мінімальна пенсія за віком за наявності достатнього трудового стажу встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб які втратили працездатність, визначеного цим законом. Проте, в ч.З ст. 28 Закону України № 1058 закладено однозначну вимогу щодо застосування мінімального розміру пенсії за віком, установленого у абзаці І ч. І цієї статті, - виключно для визначення розмірів пенсії, призначених згідно з цим законом.

Як витікає з матеріалів справи постановою Золотоніського міськрайонного суду від 10.10.2011р. по справі № 2-а-8730/2011 позивачу відмовлено у задоволенні позову про зобов’язання зробити перерахунок пенсії за період з 01.08.2011р. по 31.08.2011р. При цьому в самій постанові вказано, що суд відмовляє в позову щодо визнання дій неправомірними та зобов’язання провести перерахунок та виплату пенсії по інвалідності у відповідності до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобиль сякої катастрофи».

В даному випадку ОСОБА_1 також звернувся до суду з аналогічними позовними вимогами, відносно яких судом вже постановлене рішення, яке вступило в законну силу.

Тому суд вважає, що позовні вимоги, з якими ОСОБА_1 звернувся до суду, задоволенню не підлягають.

Керуючись ст..,ст. 162, 163 КАС України,-

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА _1 в задоволенні позову про зобов’язання здійсними перерахунок державної та додаткової пенсії відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»- відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Золотоніський міськрайонний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя В. Г. Савенко

Джерело: ЄДРСР 69361180
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку