Провадження № 2-а/2303/3043/11
02.09.2011
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 вересня 2011 року смт. Драбів
Суддя Драбівського районного суду Черкаської області Задорожній В.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт. Драбів справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України в Драбівському районі про визнання дій неправомірними та стягнення щомісячної державної соціальної допомоги дітям війни,-
в с т а н о в и в :
Позивач звернулась до відповідача з позовом, в якому просить визнати дії відповідача щодо невиплати їй державної соціальної допомоги як дитині війни в розмірі 30 - ти відсотків мінімальної пенсії за віком протиправними, зобов’язати Управління Пенсійного Фонду України в Драбівському районі Черкаської області здійснити нарахування та виплатити їй недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу як дитині війни в розмірі 30 - ти відсотків мінімальної пенсії за віком за останні шість місяців.
Оцінивши повідомлені позивачем обставини по справі, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення виходячи з наступних підстав.
Судом встановлено, що позивач згідно з пенсійним посвідченням, є дитиною війни, а тому згідно Закону України «Про соціальний захист дітей війни», має право на пільги, встановлені цим Законом.
Відповідно ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» від 18.11.2004 року, щомісячна соціальна державна допомога повинна виплачуватись в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.
Згідно Закону України «Про Державний бюджет на 2011 рік» розмір мінімальної пенсії за віком становив з 1 січня 2011 року – 750 грн., з 1 квітня 2011 року 764 грн. Проте, як вказує позивач, розмір виплаченої їй соціальної допомоги становить 49 грн.80 коп.
Беручи до уваги, що Постановою Кабінету Міністрів України від 06.07.2011 року № 745, яка набрала чинності 23.07.2011 року на виконання пункту 7 Закону України від 14.06.2011 року № 3491-VІ «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет на 2011 рік», встановлений розмір пенсій, які розраховуються всупереч наведеним нормам Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», суд виходить із засад пріоритету Закону над підзаконними нормативними актами та Конституції України над Законом. Крім того, суд вважає, що зміни законодавства стосовно розміру пенсій та виплати залежно від бюджетного фінансування суперечать як ст.22 Конституції України, яка не допускає звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод, так і практиці Європейського суду з прав людини, рішення якого є обов’язковими для застосування.
Згідно ч.2 ст.19 Закону України «Про міжнародні договори України», якщо міжнародним договором України, який набрав чинності в установленому порядку, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені у відповідному акті законодавства України, то застосовуються правила міжнародного договору. Відповідно до ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» від 23.02.2006 року №3477-ІУ, суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права. У рішенні, ухваленому 30 листопада 2004 року у справі «Бакалов проти України», Європейський суд з прав людини вказав, що для держави неприпустимо пояснювати невиплату боргу браком бюджетних коштів, тому відсутність або недостатність бюджетних коштів не може бути підставою для невиконання державою взятих на себе зобов»язань та відмови в позові. Відповідно ч.4 ст.9 КАС України, у разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору….. суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.
Згідно ч.1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
За вказаних обставин, фактична несплата позивачу щомісячної соціальної державної допомоги дітям війни в розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком, починаючи з 18 лютого 2011 року (день початку перебігу шестимісячного терміну з дня звернення до суду за захистом прав) до 02 вересня 2011 року (день розгляду справи) є неправомірною, а тому є підстави зобов’язати відповідача здійснити за даний період нарахування вказаної соціальної допомоги у встановленому законом розмірі з врахуванням сум соціальної допомоги, які вже фактично виплачені.
Керуючись ст.ст., 9, 69-71, 94, 97, 122, 133, 158-163, 183-2 КАС України, суддя , -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 задоволити.
Визнати протиправними дії Управління Пенсійного Фонду України в Драбівському районі щодо невиплати позивачу щомісячної соціальної допомоги у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком починаючи з 18 лютого 2011 року до 02 вересня 2011 року.
Зобов’язати Управління Пенсійного Фонду України в Драбівському районі здійснити нарахування та доплату позивачу щомісячної соціальної допомоги дитині війни як різниці між 30 відсотками мінімальної пенсії за віком, визначеної відповідно до ч.1 ст.28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та фактично сплаченим розміром щомісячної соціальної державної допомоги за період з 18 лютого 2011 року до 02 вересня 2011 року включно, з врахуванням зміни прожиткового мінімуму.
Зобов’язати відповідача виконати постанову негайно.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Драбівський районний суд протягом десяти днів з дня отримання сторонами копії постанови суду. Постанова набуває законної сили після закінчення терміну на апеляційне оскарження в разі неподання апеляцій, а в разі подання апеляцій – після прийняття відповідної ухвали апеляційним судом.
Суддя
Драбівського райсуду ОСОБА_2