open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 128/242/17
Моніторити
Постанова /31.07.2017/ Вінницький районний суд Вінницької областіВінницький районний суд Вінницької області Постанова /31.07.2017/ Вінницький районний суд Вінницької областіВінницький районний суд Вінницької області Ухвала суду /26.06.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.05.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.05.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.05.2017/ Вінницький районний суд Вінницької областіВінницький районний суд Вінницької області Ухвала суду /10.05.2017/ Вінницький районний суд Вінницької областіВінницький районний суд Вінницької області Ухвала суду /01.02.2017/ Вінницький районний суд Вінницької областіВінницький районний суд Вінницької області Ухвала суду /01.02.2017/ Вінницький районний суд Вінницької областіВінницький районний суд Вінницької області Ухвала суду /01.02.2017/ Вінницький районний суд Вінницької областіВінницький районний суд Вінницької області
emblem
Справа № 128/242/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /31.07.2017/ Вінницький районний суд Вінницької областіВінницький районний суд Вінницької області Постанова /31.07.2017/ Вінницький районний суд Вінницької областіВінницький районний суд Вінницької області Ухвала суду /26.06.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.05.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.05.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.05.2017/ Вінницький районний суд Вінницької областіВінницький районний суд Вінницької області Ухвала суду /10.05.2017/ Вінницький районний суд Вінницької областіВінницький районний суд Вінницької області Ухвала суду /01.02.2017/ Вінницький районний суд Вінницької областіВінницький районний суд Вінницької області Ухвала суду /01.02.2017/ Вінницький районний суд Вінницької областіВінницький районний суд Вінницької області Ухвала суду /01.02.2017/ Вінницький районний суд Вінницької областіВінницький районний суд Вінницької області

Справа № 128/242/17

П О С Т А Н О В А

Іменем України

31 липня 2017 року м. Вінниця

Вінницький районний суд Вінницької області

в складі:

головуючого судді: Ганкіної І.А.

при секретарі Бутіній Г.В.

позивачі ОСОБА_1

адвокаті Путіліні Е.В.

пред-ві відповідача Сидорчук Н.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Вінниця справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Гуменської сільської ради Вінницького району Вінницької області про визнання рішення 11 сесії 7 скликання Гуменської сільської ради від 30.09.2016 року протиправним та зобов'язання вчинити дії, щодо повторного розгляду заяви, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з вищевказаним позовом, обґрунтовуючи його тим, що він є жителем села Михайлівка, що входить до територіальної громади Гуменської сільської ради. Таким чином, з огляду на передбачене ЗК України право на безоплатне отримання земельної ділянки у власність в межах безоплатної приватизації, він звернувся до голови Гуменської сільської ради з заявою від 08.08.2016 року, в якій просив надати земельну ділянку для будівництва житлового будинку, господарських будівель і споруд на території Гуменської сільської ради.

Згідно рішення 11 сесії 7 скликання Гуменської сільської ради від 30.09.2016 року вирішено відмовити йому в наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд із земель запасу, не наданих у власність та користування на території Гуменської сільської ради, в зв'язку з їх відсутністю.

Вважає вказане рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки воно прийняте не обґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, недобросовісно та нерозсудливо.

Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Оскаржуване рішення таких підстав для відмови не містить.

Крім того, на адресу Гуменської сільської ради було подано адвокатський запит від 20.01.2017 року щодо надання інформації, чи є в наявності (резерві) на території Гуменської сільської ради земельні ділянки з цільовим призначенням - для будівництва і обслуговування житлового будинку господарських будівель та споруд.

Згідно відповіді на запит від 23.01.2017 року Гуменська сільська рада надала інформацію про те, що на території сільської ради зарезервовано дві земельних ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, площею 0,15 га кожна, учасникам антитерористичної операції, які є жителями Гуменської територіальної громади.

За вказаних обставин позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення 11 сесії 7 скликання Гуменської сільської ради від 30.09.2016 року в частині відмови в наданні йому дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд із земель запасу, не наданих у власність та користування на території Гуменської сільської ради та зобов'язати Гуменську сільську раду Вінницького району повторно розглянути його заяву від 08.08.2016 року і прийняти за наслідками її розгляду відповідне рішення.

В судовому засіданні позивач ОСОБА_1 та його представник за договором про надання правової допомоги ОСОБА_4 позовні вимоги підтримали на підставах, викладених в позові. Доповнень не мають.

Представник відповідача - Гуменської сільської ради Вінницького району Вінницької області за довіреністю Сидорук Н.М. в судовому засіданні позовні вимоги не визнала, суду пояснила, що оскаржуване рішення було прийняте відповідно до вимог чинного законодавства України.Форма самої відмови по рішенню хоча і не містить повної інформації щодо підстав відмови в наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд із земель запасу, не наданих у власність та користування на території Гуменської сільської ради, проте саме відмова була правомірною, оскільки дві резервних земельних ділянки, які були вільними, були зарезервовані для осіб, які мали першочергове право на отримання цих ділянок.

Заслухавши пояснення позивача та її представника, пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності та надавши їм належну правову оцінку, суд дійшов такого висновку.

Відповідно до ст. 6 Конвенції «Про захист прав людини і основоположних свобод», ратифікованої Законом України від 17.07.1997 року, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом. Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод є складовою частиною загальнонаціонального законодавства України.

Згідно ст. 55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Це означає, що суд не може відмовити у правосудді, якщо громадянин України, іноземець, особа без громадянства вважають, що їх права і свободи порушені або порушуються, створено або створюються перешкоди для їх реалізації, або мають місце інші ущемлення прав та свобод.

Положення Конвенції та Конституції з цього питання відтворені в статті 2 КАС України про завдання адміністративного судочинства.

В судовому засіданні встановлено, що 08 серпня 2016 року ОСОБА_1 звернувся до голови Гуменської сільської ради Вінницького району Вінницької області ОСОБА_5 з письмовою заявою з проханням надати земельну ділянку для будівництва житлового будинку, господарських будівель і споруд на території Гуменської сільської ради, що підтверджується ксерокопією вказаної заяви (а.с. 6).

Рішенням 11 сесії 7 скликання Гуменської сільської ради Вінницького району Вінницької області від 30 вересня 2016 року, прийнятим на підставі ст. 40 Земельного Кодексу України, п. 34 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відмовлено громадянам в наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд із земель запасу, не наданих у власність та користування на території Гуменської сільської ради, в зв'язку з їх відсутністю, що підтверджується копією вказаного рішення, до якого додано список громадян (а.с. 58).

Згідно копії списку громадян, яким відмовлено в наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд згідно рішення від 30 вересня 2016 року (додаток до вказаного рішення), під № 42 значиться прізвище позивача ОСОБА_1 (а.с. 59-61).

Відповідно до ксерокопії листа Гуменської сільської ради Вінницького району Вінницької області № 251/1 від 03.05.2017 року, Гуменською сільською радою надано інформацію про 63 громадян, яким надано у власність вільні земельні ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на території с. Гуменне, згідно Тимчасового Положення «Про порядок надання у власність громадянам вільних земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд у Гуменській сільській раді»:

1. Право на позачергове одержання земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд мають громадяни:1) що набули статусу учасника антитерористичної операції (АТО), сім'ї загиблих учасників АТО - 1 чол.: ОСОБА_6;2) які віднесені до категорії учасників бойових дій (відповідно до ст. 12 п. 14 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту») - 26 чол.: ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_71., ОСОБА_31

2. Право на першочергове одержання земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд мають громадяни:1) які мають особливі заслуги перед Батьківщиною - 1 чол.: ОСОБА_32 (волонтер АТО);2) які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи і віднесені до І-ІІІ категорії - 1 чол.: ОСОБА_33.;3) багатодітні сім'ї (три і більше дітей до 18 років) - 3 чол.: ОСОБА_34, ОСОБА_35, ОСОБА_36;4) діти сироти та напівсироти (в сім'ї є діти - інваліди) - 3 чол.: ОСОБА_37, ОСОБА_38, ОСОБА_39;5) молоді сім'ї (віком до 35 років, які проживають з батьками, мають дітей і не скористалися правом отримання земельної ділянки для будівництва) - 18 чол.: ОСОБА_40, ОСОБА_41, ОСОБА_42, ОСОБА_43, ОСОБА_44, ОСОБА_45, ОСОБА_46, ОСОБА_47, ОСОБА_48, ОСОБА_49, ОСОБА_50, ОСОБА_51, ОСОБА_52, ОСОБА_53, ОСОБА_54, ОСОБА_55, ОСОБА_56, ОСОБА_57

3. Загальний список для одержання земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд мають громадяни: 1) які бажають одержати земельні ділянки під індивідуальне житлове будівництво і мають заслуги перед громадою - 10 чол.: ОСОБА_73.(учитель), ОСОБА_59 (тракторист ТОВ СОП «Михайлівське»), ОСОБА_60 (доярка ТОВ СОП «Михайлівське»), ОСОБА_61 (спортсмен), ОСОБА_62 (працівник «Барлінеку»), ОСОБА_63 (учитель), ОСОБА_64 (з багатодітної родини), ОСОБА_65 (учасник художньої самодіяльності), ОСОБА_66 (бухгалтер ТОВ СОП «Михайлівське», чоловік - зварювальник), ОСОБА_67 (тракторист ТОВ СОП «Михайлівське»)(а.с. 67).

Рішенням 17 сесії 7 скликання Гуменської сільської ради Вінницького району Вінницької області від 02 червня 2016 року, на підставі розгляду заяви гр. ОСОБА_72 про надання земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку господарських будівель і споруд, відповідно до п.34, ст.26, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 12,40, п.2 ст.ст. 116,118,121,125,126 п.12 Розділу 10 «Перехідні положення» Земельного кодексу України, ст. 12, п.14, ст. 19 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», вирішено: 1. Надати гр. ОСОБА_68 дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, загальною орієнтовною площею 0,15 га, яка знаходиться за адресою АДРЕСА_4. Замовити розроблення проекту землеустрою в відповідній землевпорядній організації, яка має право на виконання землевпорядних робіт.3. Проект погодити відповідно до вимог ст. 186-1 Земельного Кодексу України, що підтверджується копією вказаного рішення (а.с. 68).

Згідно ксерокопії листа Гуменської сільської ради Вінницького району Вінницької області № 33 від 23.01.2017 року, наданого на адвокатський запит, Гуменська сільська рада надала інформацію про те, що на території сільської ради зарезервовано дві земельних ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, площею 0,15 га кожна, учасникам антитерористичної операції, які є жителями Гуменської територіальної громади (а.с. 11).

З ксерокопії довідки № 246, виданої виконавчим комітетом Гуменської сільської ради Вінницького району Вінницької області 28.04.2017 року вбачається, що адреса 2-х зарезервованих земельних ділянок для учасників АТО така: АДРЕСА_3 (графічні матеріали додаються) (а.с. 42).

Відповідно до листа Гуменської сільської ради Вінницького району Вінницької області № 138 від 02.03.2017 року, згідно записів по господарських книг Гуменської сільської ради за 2011-2015 роки, за домогосподарством, яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_2, Вінницького району Вінницької області, рахується земельна ділянка площею 0,51 га, а саме: 0,25 га - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд; 0,26 га - для ведення особистого селянського господарства. Також за даним домогосподарством рахується земельна ділянка 0,30 га - для ведення особистого селянського господарства, яка приватизована матір'ю позивача ОСОБА_69 (а.с. 21).

Згідно акта обстеження фактичного місця проживання від 03 березня 2017 року гр. ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, комісією, при перевірці фактичного місця проживання встановлено, що гр. ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстрований АДРЕСА_1, але фактично не проживає за даною адресою (а.с. 22).

Рішенням 10 сесії 7 скликання Гуменської сільської ради Вінницького району Вінницької області від 26 серпня 2016 року затверджено Тимчасове Положення «Про порядок надання у власність громадянам вільних земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд у Гуменській сільській раді» (додаток 1), що підтверджується ксерокопією вказаного рішення (а.с. 23) та копією Тимчасового Положення (а.с. 24-26).

Відповідно до вимог ст.14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Згідно ст.116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом. Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.

Частиною 6 статті 118 Земельного кодексу України передбачено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідно до положень п. «г» ч. 1 ст. 121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара.

Частиною 2 статті 123 Земельного кодексу України визначено, що особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Згідно пунктів «а», «б», «й», «к» частини 1 статті 12 ЗК України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу, вирішення земельних спорів, вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Відповідно до ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

Відповідно до ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень, рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Згідно з ч.7 ст.118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Частинами 1, 3, 4 статті 15 Закону України «Про звернення громадян» визначено, що органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань). Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов'язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов'язки. Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В своїх рішеннях, зокрема у справах «Йорданова та інші проти Болгарії» та «Ліндхайм та інші проти Норвегії» Європейський суд з прав людини наголошує на необхідності дотримання принципу пропорційності при прийнятті рішень органами державної влади.Метою дотримання принципу пропорційності є досягнення розумного балансу між публічними інтересами, на забезпечення яких спрямовані рішення або дії суб'єкта владних повноважень, та інтересами конкретної особи, зокрема вказаний принцип передбачає, що здійснення повноважень, як правило, не має спричиняти будь-яких негативних наслідків, що не відповідало б цілям, яких заплановано досягти.

Так, встановлено, що на заяву позивача ОСОБА_1 від 08.08.2016 року Гуменською сільською радою Вінницького району Вінницької області 30 вересня 2016 року була надана відповідь у формі рішення, відповідно до якого сільська рада відмовила йому в наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд із земель запасу, не наданих у власність та користування на території Гуменської сільської ради, в зв'язку з їх відсутністю.

З аналізу вказаного рішення вбачається, що воно ухвалено з порушенням вимог чинного законодавства України, а саме: 1) з порушенням строку розгляду заяви, який у відповідності до ч.7 ст.118 Земельного кодексу України становить 1 місць на розгляд відповідної заяви (заяву подано 08.08.2016 року (резолюція сільського голови на заяві також від 08.08.2016 року), а рішення було прийнято майже через два місяці - 30.09.2016 року); 2) підстава відмови в задоволенні заяви позивача не мотивована належним чином, у рішенні лише зазначено, що відмовлено у зв'язку з відсутністю необхідних ділянок, що не відповідає вимогам ч.7 ст.118 Земельного кодексу України. Так, згідно ч.7 ст.118 Земельного кодексу України, підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку; 3) оскаржуване рішення не містить посилання із роз'ясненням порядку його оскарження.

Гуменська сільська рада Вінницького району Вінницької області повинна була прийняти оскаржуване рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безпосередньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з врахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Обов'язок судів щодо перевірки правомірності прийнятих суб'єктом владних повноважень рішень на предмет їх відповідності вказаним вимогам випливає з положень частини 3 статті 2 КАС України.

Відповідно до пункту 1 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України № 2 від 06.03.2008 року «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ» відповідно до частини першої статті 2 КАС України основним завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх

посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень. У зв'язку з цим судам необхідно враховувати, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень належить перевіряти, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що

передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, із якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку. З огляду на зазначену норму під час розгляду спорів щодо

оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень суди незалежно від підстав, наведених у позовній заяві, повинні перевіряти їх відповідність усім зазначеним вимогам.

Крім того, відповідно до частини 2 статті 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. В даному випадку обов'язок довести правомірність своїх рішень, які оскаржуються, покладається на Гуменську сільську раду Вінницького району Вінницької області.

Відповідно до пункту 1 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України № 2 від 06.03.2008 року «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ» відповідно до частини першої статті 2 КАС України основним завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх

посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень. У зв'язку з цим судам необхідно враховувати, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень належить перевіряти, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що

передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, із якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку. З огляду на зазначену норму під час розгляду спорів щодо

оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень суди незалежно від підстав, наведених у позовній заяві, повинні перевіряти їх відповідність усім зазначеним вимогам.

Нормами КАС України передбачено, що суд, установивши порушення вимог законодавства, має захистити права та охоронювані законом інтереси, самостійно обравши спосіб захисту, який би гарантував дотримання і захист прав, свобод, інтересів від порушень з боку суб'єктів владних повноважень, коли ці порушення ще не припинені (статті 7, 8, 11, 162 КАС України).

При розгляді справ за адміністративними позовами до органів державної влади чи органів місцевого самоврядування про визнання неправомірним рішення щодо відмови в наданні земельної ділянки, суди вправі визнати протиправним та скасувати таке рішення та зобов'язати відповідний орган повторно розглянути зазначене питання, якщо було порушення при первинному його розгляді (ст. 162 КАС України).

Таким чином, суд вважає позовні вимоги позивача обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 94 КАС України за відсутності клопотання у позивача щодо розподілу судових витрат, суд вважає залишити їх за позивачем.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 18, 102,122, 159-163, 171 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задоволити.

Визнати протиправним та скасувати рішення 11 сесії 7 скликання Гуменської сільської ради Вінницького району Вінницької області від 30.09.2016 року про відмову ОСОБА_1 в наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд із земель запасу не наданих у власність та користування.

Зобов»язати Гуменську сільську раду Вінницького району Вінницької області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 08.08.2016р. щодо надання земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на території Гуменської сільської ради.

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня винесення постанови апеляційної скарги.

Суддя І.А. Ганкіна

Джерело: ЄДРСР 68022387
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку