open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 826/3810/16
Моніторити
emblem
Справа № 826/3810/16
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /27.09.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.09.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.09.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.09.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /14.07.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /09.11.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /12.09.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /04.08.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /13.05.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /28.03.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /25.03.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /25.03.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /11.03.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

14 липня 2017 року №826/3810/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Літвінової А.В. розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомОСОБА_1 до треті особиДеснянської районної в місті Києві державної адміністрації в особі відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців ОСОБА_2 ОСОБА_3 провизнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

ОСОБА_1 звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації в особі відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, ОСОБА_2, ОСОБА_3, в якому просить:

- визнати протиправними дії державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Деснянського району реєстраційної служби головного управління юстиції у місті Києві щодо проведення державної реєстрації змін до установчих документів та виключення двох засновників благодійної організації «Благодійний фонд «ВІС ПАСЕМ» код ЄДРПОУ 39317038 - ОСОБА_1 та ОСОБА_3 - за заявою ОСОБА_2 від 12.02.2016;

- зобов'язати відділ державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Деснянського району реєстраційної служби головного управління юстиції у місті Києві скасувати реєстраційну дію «внесення змін до відомостей про юридичну особу» в частині змін до установчих документів та виключення зі складу учасників Фонду двох його засновників - ОСОБА_1 та ОСОБА_3, - вчинену державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Деснянського району реєстраційної служби головного управління юстиції у місті Києві на підставі заяви ОСОБА_2 від 12.02.2016 стосовно благодійної організації «Благодійний фонд «ВІС ПАСЕМ» код ЄДРПОУ 39317038.

Позовні вимоги мотивовано тим, що оскаржувана реєстраційна дія вчинена державним реєстратором всупереч положень чинного законодавства, оскільки заявником подано неповний пакет документів, були відсутні підстави для виключення членів Фонду, підпис позивача на протоколі Загальних зборів членів благодійної організації «Благодійний фонд «ВІС ПАСЕМ» є підробним та не належить позивачу. Крім того, державним реєстратором не враховано порушень порядку визначення результатів голосування на Загальних зборах членів благодійної організації «Благодійний фонд «ВІС ПАСЕМ», які мали місце 11.02.2016.

Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, заперечень проти позову не надав, з огляду на що розгляд справи здійснено у порядку письмового провадження на підставі частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглянувши подані особами, які беруть участь у справі, документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_2 12.02.2016 звернувся до державного реєстратора із заявою про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, щодо благодійної організації «Благодійний фонд «ВІС ПАСЕМ», а саме: щодо зміни складу засновників, учасників або зміни відомостей про засновників, учасників юридичної особи.

Згідно з наявною у матеріалах справи копією опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи» від 12.02.2016, для проведення вказаної реєстраційної дії ОСОБА_2 надано такі документи: реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; рішення про внесення змін до установчих документів (примірник оригіналу); нову редакцію установчих документів; копію квитанції, виданої банком.

У відповідності до інформації з Єдиного державного реєстру, станом на момент розгляду судом справи єдиним засновником благодійної організації «Благодійний фонд «ВІС ПАСЕМ» є ОСОБА_2

Вважаючи вказану реєстраційну дію такою, що проведена з порушеннями вимог чинного законодавства, а свої права та охоронювані законом інтереси порушеними, позивач звернувся з позовом до суду.

Досліджуючи наявні у матеріалах справи докази, аналізуючи наведені міркування, оцінюючи їх у сукупності, суд бере до уваги наступне.

Згідно зі статтею 15 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації», благодійні організації набувають прав та обов'язків юридичної особи з моменту їх державної реєстрації.

Державну реєстрацію благодійних організацій проводять державні реєстратори за місцезнаходженням благодійних організацій відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Приписами частини першої статті 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (тут і надалі у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: 1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації; 2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі або заборону (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій, а також надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України «Про виконавче провадження»; 3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів юридичної особи (частина друга статті 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»).

У силу частини першої статті 27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є: 1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі; 2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону; 3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 5) невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до статті 13 цього Закону; 6) несплата адміністративного збору або сплата не в повному обсязі; 7) подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання.

Підстави для відмови у державній реєстрації: 1) документи подано особою, яка не має на це повноважень; 2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії; 3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв'язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи; 4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; 5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України; 6) документи суперечать статуту громадського формування; 7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи; 8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону; 9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов'язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані: раніше строку, встановленого цим Законом; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи; в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення; щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій; щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів; щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування; щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи; щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування; щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження; щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство (частина перша статті 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»).

У разі якщо під час прийому документів для державної реєстрації або проведення реєстраційних дій у суб'єкта державної реєстрації, державного реєстратора виникає сумнів щодо справжності поданих документів, вони негайно повідомляють про це відповідні правоохоронні органи для вжиття необхідних заходів. Повідомлення правоохоронних органів для вжиття необхідних заходів не є підставою для зупинення розгляду документів або відмови у державній реєстрації (частина перша статті 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»).

За твердженнями позивача, державним реєстратором під час вчинення оскаржуваної реєстраційної дії належним чином не перевірено пакет документів, поданих ОСОБА_2, оскільки поданий пакет документів є неповним, а саме: заявником не надано оригіналу протоколу засідання керівного органу благодійної організації «Благодійний фонд «ВІС ПАСЕМ». Крім того, позивачем наголошено, що підстави для виключення членів - ОСОБА_1 та ОСОБА_3 - були відсутні; підпис позивача на протоколі, поданому державному реєстратору, є підробним, з урахуванням того, що визнання результатів голосування відбулось з порушенням

На підтвердження вказаного у матеріалах справи міститься вирок Деснянського районного суду міста Києва від 10.04.2017 у справі №754/15243/16-к відносно обвинуваченого ОСОБА_2, якого визнано винуватим у пред'явленому обвинуваченні за частиною першою статтею 205-1 Кримінального кодексу України.

У мотивувальній частині вказаного вироку судом зазначено таке: «Того ж дня, 11.02.2016 року, ОСОБА_2 у невстановлений досудовим слідством час, у невстановленому досудовим слідством місці, склав протокол Загальних зборів членів благодійної організації «Благодійний фонд «ВІС ПАСЕМ», який підписав в графі «Учасник зборів ОСОБА_2» та завірив печаткою протокол б/н Загальних зборів членів благодійної організації «Благодійний фонд «ВІС ПАСЕМ», у який для надання вигляду правомочності, вніс завідомо неправдиві відомості про присутність на загальних зборах члена Фонду ОСОБА_1, після чого, при невстановлених обставинах у даному протоколі у графі «Учасник зборів ОСОБА_1» було підроблено підпис ОСОБА_1, який фактично не був присутній на Загальних зборах учасників Фонду. Також, у вказаний документ ОСОБА_2 вніс завідомо неправдиві відомості про те, що ОСОБА_1, будучи присутнім на Загальних зборах, не голосував, мотивуючи це тим, що нібито ОСОБА_1 не бере участі у прийнятті рішень стосовно правочинів між благодійною організацією та цим членом органу управління відповідно до Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації».

Таким чином, при вищевикладених обставинах ОСОБА_2 вніс неправдиві відомості у протокол б/н Загальних зборів членів благодійної організації «Благодійний фонд «ВІС ПАСЕМ» від 11.02.2016 року.

Продовжуючи свої злочинні дії, ОСОБА_2, у невстановлений досудовим слідством час, у невстановленому досудовим слідством місці, підписав у графі «Учасники Фонду» та завірив печаткою нову редакцію Статуту Фонду, в яку вніс завідомо неправдиві відомості, що ОСОБА_2 є єдиним учасником Фонду.

Діючи згідно єдиного умислу, 12.02.2016 року ОСОБА_2, у невстановлений досудовим слідством час, у невстановленому досудовим слідством місці, склав та підписав заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, в яку в графу «Зміна складу засновників, учасників або зміна відомостей про засновників, учасників юридичної особи вніс прізвище, ім'я, по-батькові, дати народження, адресу проживання, паспортні дані, ідентифікаційний код ОСОБА_1 та ОСОБА_3 та поставив відмітку в картці в графі «виключено зі складу», після чого завірив її своїм підписом та печаткою Фонду, після чого, цього ж дня, о 10.33год. через платіжний термінал ТОВ ФК «Фенікс» за адресою: м. Київ, пр-т Маяковського, 29 перерахував на рахунок УДКСУ у Деснянському районі м. Києва плату за державну реєстрацію змін до установчих документів у сумі 410 грн.

Тим самим, ОСОБА_2, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, а також той факт, що документи, які надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до установчих документів», а саме: заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Рішення Правління благодійної організації «Благодійний фонд «ВІС ПАСЕМ» від 11.02.2016, протокол б/н Загальних зборів членів благодійної організації «Благодійний фонд «ВІС ПАСЕМ» від 11.02.2016 року, нова редакція Статуту Фонду та квитанція про сплату за реєстрацію змін до установчих документів, містять завідомо неправдиві відомості, 12.02.2016 року, у невстановлений досудовим слідством час, умисно подав їх для проведення державної реєстрації юридичної особи у відділ юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Деснянського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у м. Києві за адресою: м. Київ, пр-т Маяковського, 29, після чого, державним реєстратором Кононовою Л.Б. 15.02.2016 року було зареєстровано зміни в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу-підприємця за №10661050002010693 про виключення ОСОБА_1 та ОСОБА_3 зі складу учасників благодійної організації «Благодійний фонд «ВІС ПАСЕМ».

В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_2 були скликані Загальні Збори Фонду 05.12.2014 року у порушення ст.4 Статуту Фонду, без рішення Правління, без повідомлення та у відсутність делегатів зборів, тобто ОСОБА_1 та ОСОБА_3, та у порушення строків їх проведення, що свідчить про неправомочність засідання Загальних зборів та рішень, які були на ньому прийняті.

З урахуванням вище вищевикладеного, ОСОБА_2 у протокол №2 Загальних зборів членів благодійної організації «Благодійний фонд «ВІС ПАСЕМ» про припинення повноважень ОСОБА_1 та ОСОБА_3 як членів Правління Фонду та протокол №3 Зборів Правління благодійної організації «Благодійний фонд «ВІС ПАСЕМ» від 05.12.2014 року, яким він призначив себе Головою Правління Фонду, були внесені завідомо неправдиві відомості.

Зважаючи, що ОСОБА_2, шляхом внесення неправдивих відомостей у документи, став Головою Правління благодійної організації «Благодійний фонд «ВІС ПАСЕМ», всі послідуючі його рішення, які були направлені на отримання повного контролю за діяльністю Фонду, як то Рішення Правління від 11.02.2016 року про виключення зі складу учасників Фонду ОСОБА_1 та ОСОБА_3 та про скликання Загальних зборів Фонду, протокол б/н Загальних зборів членів благодійної організації «Благодійний фонд «ВІС ПАСЕМ» від 11.02.2016 року та нова редакція Статуту Фонду, що ОСОБА_2 є єдиним учасником Фонду, Рішення Загальних зборів учасників благодійної організації «Благодійний фонд «ВІС ПАСЕМ» від 14.06.2016 року про визначення місцезнаходження Фонду за новою адресою, реєстраційних картках про внесення змін до відомостей про юридичну особу, яка міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців містили завідомо неправдиві відомості, наслідком яких стала подання цих документів для проведення державної реєстрації.

Таким чином в суді встановлено внесення ОСОБА_2 у документи благодійної організації «Благодійний фонд «ВІС ПАСЕМ», які відповідно до закону подаються для провадження державної реєстрації юридичної особи, завідомо неправдивих відомостей».

Згідно з частиною першою статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Відтак, з урахуванням встановлених у вироці Деснянського районного суду міста Києва від 10.04.2017 у справі №754/15243/16-к обставин, якими підтверджено факт проведення державної реєстрації змін до установчих документів та виключення двох засновників благодійної організації «Благодійний фонд «ВІС ПАСЕМ» код ЄДРПОУ 39317038 - ОСОБА_1 та ОСОБА_3 - за заявою ОСОБА_2 від 12.02.2016 з порушеннями, суд вказує про необхідність зобов'язання Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації в особі відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців скасувати реєстраційну дію «внесення змін до відомостей про юридичну особу» в частині змін до установчих документів та виключення зі складу учасників Фонду двох його засновників - ОСОБА_1 та ОСОБА_3, - вчинену державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Деснянського району реєстраційної служби головного управління юстиції у місті Києві на підставі заяви ОСОБА_2 від 12.02.2016 стосовно благодійної організації «Благодійний фонд «ВІС ПАСЕМ» код ЄДРПОУ 39317038.

У той же час, з огляду на те, що вказані обставини встановлені у вироці суду, датованим 10.04.2017, тобто вже після вчинення оскаржуваної реєстраційної дії, суд вказує, що в оскаржуваних діях державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Деснянського району реєстраційної служби головного управління юстиції у місті Києві відсутній критерій протиправності.

Згідно з вимогами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Беручи до уваги викладене, суд дійшов до висновку про часткове задоволення позову.

Керуючись статтями 69, 70, 71 та 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити частково.

Зобов'язати Деснянську районну в місті Києві державну адміністрацію в особі відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців скасувати реєстраційну дію «внесення змін до відомостей про юридичну особу» в частині змін до установчих документів та виключення зі складу учасників Фонду двох його засновників - ОСОБА_1 та ОСОБА_3, - вчинену державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Деснянського району реєстраційної служби головного управління юстиції у місті Києві на підставі заяви ОСОБА_2 від 12.02.2016 стосовно благодійної організації «Благодійний фонд «ВІС ПАСЕМ» код ЄДРПОУ 39317038.

В іншій частині позову відмовити.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Літвінова А.В.

Джерело: ЄДРСР 67745508
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку