open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 червня 2017 року

Справа № 803/689/17

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого – судді Мачульського В.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Волинській області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення фінансових санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДФС у Волинській області (далі - ГУ ДФС у Волинській області, позивач) звернулося з адміністративним позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (далі – ФОП ОСОБА_1, відповідач) про стягнення фінансових санкцій в сумі 10000,00 грн., застосованих до відповідача згідно з рішенням про застосування фінансових санкцій від 09 березня 2016 року № 00000121-40.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що працівниками ГУ ДФС у Волинській області 08 червня 2016 року було проведено фактичну перевірку магазину, який знаходиться за адресою: Волинська область, Луцький район, село Городище-2, вулиця Центральна, 16, де здійснює торгівельну діяльність ФОП ОСОБА_1 та встановлено порушення вимог Постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва» № 957 від 30.10.2008 року (із змінами та доповненнями), про що складено акт перевірки № 03/86/40-01/НОМЕР_1 від 08 червня 2016 року. В подальшому начальником ГУ ДФС у Волинській області прийнято рішення від 06 грудня 2016 року №00000216-40 про застосування до відповідача фінансових санкцій у вигляді штрафу у розмірі 10 000,00 грн. за роздрібну торгівлю горілкою за цінами, нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни на такі напої. Вказане рішення відповідачем у встановлений строк оскаржене не було, також не було вжито заходів для погашення фінансової санкції. Позивач просить стягнути з ФОП ОСОБА_1 у судовому порядку на користь Державного бюджету України фінансові санкції у розмірі 10 000,00 грн.

Представник позивача у судове засідання 15 червня 2017 року не прибув, однак звернувся до суду із клопотанням, в якому просить розгляд справи проводити без його участі, позовні вимоги підтримує повністю (а.с.25).

Відповідач в судове засідання також не прибув, хоча належним чином була повідомлена про дату, час та місце розгляду справи, що підтверджується повідомленням про вручення особисто поштового відправлення №4301708082699 (а.с.22 ).

Частиною четвертою статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України) визначено, що особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.

За правилами частини шостої статті 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні. Частиною першою статті 41 КАС України передбачено, що у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Оскільки в судове засідання сторони не прибули (при цьому, представник позивача просять суд розглядати справу за його відсутності, що є її правом, відповідач належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання), зазначене не перешкоджає судовому розгляду, тому дану справу можливо розглянути і вирішити на основі наявних матеріалів та судовий розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази в їх сукупності, проаналізувавши матеріали справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги є підставними та підлягають до задоволення, з наступних підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 06 лютого 2007 року зареєстрована як суб’єкт господарювання; місце проживання: 43000, АДРЕСА_1, податковий номер НОМЕР_1; види господарської діяльності: 47.11 - роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами. Вказані обставини встановлено на підставі витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № НОМЕР_2 від 06 червня 2017 року (а.с.17-18). Адреса господарської одиниці Волинська область, Луцький район, село Городище-2, вулиця Центральна, будинок 16.

07 червня 2016 року на підставі наказу № 644 від 06 червня 2016 року «Про проведення фактичної перевірки», направлень на проведення фактичної перевірки № 0000242 та № 0000243 від 07 червня 2016 року (а.с.8-10) працівниками ГУ ДФС у Волинській області проведено фактичну перевірку ФОП ОСОБА_1 з питань додержання суб’єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов’язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, за результатами якої складено акт № 03/86/40-01/НОМЕР_1 від 08 червня 2016 (а.с.5-7).

Відповідно до вказаного акта під час перевірки посадовими особами органу ДФС здійснено закупку, а саме: одну пляшку горілки «Неміров», 0,5 літра, 40% об. спирту, за ціною 43,00 грн., одну пляшки пива «ОСОБА_2 монах», ТМ «Рогань» та одну пачку сигарет «Козак» за ціною 5,00 грн. Продавцем магазину, ОСОБА_2 було видано фіскальний чек №0000006728 від 07 червня 2016 року на сумі 62,00 грн. (а.с.6).

Згідно з висновками вказаного акта, контролюючим органом виявлено факт роздрібної торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими за розмір мінімальних роздрібних цін на такі напої, що є порушенням Постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року № 957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв».

Відповідач заперечень та пояснень по матеріалах проведеної перевірки контролюючому органу не подав, для ознайомлення з матеріалами у відділ контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Волинській області не прибув, клопотання про розгляд справи за його участю не заявив.

06 грудня 2016 року на підставі акта фактичної перевірки № 03/86/40-01/НОМЕР_1 від 08 червня 2016 року керівником ГУ ДФС у Волинській області прийнято рішення № 00000216-40 про застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 10 000,00 грн. відповідно до статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» №481/95-ВР (а.с.16).

Як встановлено абзацом 14 пункту 2 статті 17 Закону України №481/95-ВР до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 10000 гривень;

ФОП ОСОБА_1 рішення № 00000216-40 про застосування фінансових санкцій від 06 грудня 2016 року у судовому чи адміністративному порядку не оскаржила.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв» від 30 жовтня 2008 року № 957 установлено розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв згідно з додатком. Постановлено Державній інспекції з контролю за цінами, Державній фіскальній службі, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській і Севастопольській міським державним адміністраціям установити в межах своїх повноважень контроль за дотриманням державної дисципліни цін суб'єктами підприємницької діяльності всіх форм власності, які здійснюють оптову і роздрібну торгівлю алкогольними напоями за наявності у них ліцензій.

Як встановлено судом, контролюючим органом виявлено факт роздрібної торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими за розмір мінімальних роздрібних цін на такі напої (мінімальна роздрібна ціна, що застосовується з 01 вересня 2015 року на горілку у тарі місткістю 0,5л – 54,90 грн.), при цьому, одну пляшку горілки «Неміров», 0,5 літра, 40% об. спирту, ФОП ОСОБА_1 було реалізовано за ціною 43,00 грн.

Вказані порушення виявлено за результатами контрольної закупки, проведеної працівниками ГУ ДФС у Волинській області, перевіркою контрольних стрічок РРО.

Частиною четвертою статті 17 Закону № 481/95 визначено компетенцію органів, уповноважених застосовувати штрафні санкції за порушення норм цього Закону. Рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою статті 17 Закону, приймаються органами доходів і зборів та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.

Оскільки рішення про застосування фінансових санкцій № 00000216-40 від 06 грудня 2016 року прийнято з дотриманням вимог чинного законодавства України та у встановленому порядку не скасоване, відповідач добровільно фінансові санкції в повному обсязі не сплатив, тому суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення фінансових санкцій у розмірі 10 000,00 грн. підлягають до задоволення.

Керуючись статтями 2,17,72,128,158,160,162,163,186 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (43000, АДРЕСА_1, податковий номер НОМЕР_1) на користь Державного бюджету України (Банк ГУДКСУ у Волинській області, МФО 803014, н/р 31418561700220, отримувач коштів УК у Луцькому районі, село Городище, код класифікації доходів бюджету 21081500, ідентифікаційний код одержувача 38009654, код виду сплати 135) заборгованість з фінансових санкцій у сумі 10 000,00 грн. (десять тисяч гривень 00 копійок).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий

Суддя В.В. Мачульський

Джерело: ЄДРСР 67190986
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку