open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 226/662/17

ЄУН 226/662/17

Провадження №2-а/226/75/2017

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 червня 2017 року Димитровський міський суд Донецької області у складі:

головуючого - судді Клепка Л.І.,

за участю секретаря Тіссен О.В.,

представника відповідача Юріної Г,В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Мирноград Донецької області справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Управління соціального захисту населення Мирноградської міської ради про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_2, в інтересах якого за договором діє адвокат ОСОБА_3, звернувся до суду з позовом до Управління соціального захисту населення Мирноградської міської ради про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії. На обґрунтування вимог зазначив, що з 03.10.2014року він перебуває у шлюбі з ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_1 в них народився син ОСОБА_5. 19.07.2016року він та його малолітній син були взяті відповідачем на облік як внутрішньо переміщені особи і того ж дня він звернувся до відповідача з документами про призначення йому допомоги при народженні дитини відповідно до Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», однак жодної виплати з моменту звернення він від відповідача не отримав, що змусило його звернутися за правовою допомогою до адвоката для захисту своїх прав. В квітні 2017року після отримання адвокатом відповідей на свої запити стало відомо, що позивачу у призначенні допомоги при народженні дитини було відмовлено, так як його звернення за призначенням допомоги мало місце поза строком, визначеним Законом «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», оскільки з заявою про призначення допомоги він звернувся 02.03.2017року. Не погоджуючись з діями відповідача та зазначаючи на тому, що позивач з об'єктивних причин не зміг вчасно звернутися до відповідача з заявою про призначення і виплату допомоги, так як проживав на тимчасово окупованій території, позивач просить суд визнати дії відповідача щодо відмови у призначенні допомоги при народженні дитини протиправними і зобов'язати Управління соціального захисту населення Мирноградської міської ради призначити та здійснити ОСОБА_2 виплату допомоги при народженні першої дитини ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_1 народження,за його заявою від 02.03.2017року.

Позивач і його представник, будучи належним чином повідомленими про час і місце судового розгляду, до судового засідання не з'явилися, надавши суду заяви про розгляд справи у їх відсутність.

Представник відповідача позов не визнала, зазначала, що позивач звернувся до Управління з питань призначення допомоги при народженні дитини з пропуском встановленого законом строку на звернення, так як дитина народилася 3 квітня 2015року, а з заявою при призначення допомоги позивач звернувся лише 02.03.2017року, хоча був взятий на облік як внутрішньо-переміщена особа 19.07.2016року. Вказуючи на те, що Управління соціального захисту населення діяло у спосіб, визначений законом, вважала, що підстав для визнання дій відповідача протиправними і скасування рішення від 02.03.2017року про відмову у призначенні допомоги ОСОБА_2 відповідно до п.12 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми від 27.12.2001р. №1751 немає і просила суд в задоволенні позову відмовити.

Дослідивши докази у справі, вислухавши позицію представника відповідача, суд дійшов висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Виплата допомоги при народженні дитини регулюється Законом України № 2811-XII «Про державну допомогу сім'ям з дітьми». Згідно ч.1 ст. 10 цього Закону допомога при народженні дитини надається одному з батьків дитини (опікуну), який постійно проживає разом з дитиною.

Відповідно до ст.6 Закону № 2811-XII, документи, необхідні для призначення державної допомоги сім'ям з дітьми, подаються особою, яка претендує на призначення допомоги, самостійно. За наявності письмової заяви особи, яка претендує на призначення допомоги, але за станом здоров'я або з інших поважних причин не може самостійно зібрати необхідні документи, збір зазначених документів покладається на органи, що призначають допомогу.

Документи, необхідні для призначення державної допомоги сім'ям з дітьми, розглядаються органом, що призначає та здійснює виплату державної допомоги, протягом 10 днів з дня звернення. Про призначення державної допомоги чи про відмову в її наданні із зазначенням причини відмови та порядку оскарження цього рішення орган, що призначає і здійснює виплату державної допомоги сім'ям з дітьми, видає чи надсилає заявникові письмове повідомлення протягом 5 днів після прийняття відповідного рішення.

Статтею 11 (ч.7) зазначеного Закону визначено, що допомога при народженні дитини призначається за умови, якщо звернення за її призначенням надійшло не пізніше дванадцяти місяців з дня народження дитини. Зазначена норма кореспондується з п.12 Постанови КМУ «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми» від 27.12.2001 №1751.

Судом встановлено, що дитина ОСОБА_5, яка є першою в сім'ї, народилася ІНФОРМАЦІЯ_1 року в м.Харцизьку Донецької області на непідконтрольній українській владі території. 17 червня 2015року відділом державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Волновахського районного управління юстиції у Донецькій області видано свідоцтво про народження дитини українського зразка (арк.спр.5).

19.07.2016року позивач ОСОБА_2 та його дитина ОСОБА_5,ІНФОРМАЦІЯ_1 народження, взяті на облік Управлінням соціального захисту населення Мирноградської міської ради як внутрішньо переміщені особи (арк.спр.6). Мати дитини - ОСОБА_4 в Управлінні соціального захисту населення як внутрішньо переміщена особа на обліку не перебуває.

Згідно заяви позивача №388 про призначення йому державної допомоги при народженні дитини за призначенням такої допомоги він звернувся вперше до Управління соціального захисту населення Мирноградської міської ради 02.03.2017року. При взятті його на облік як внутрішньо переміщеної особи з такою заявою не звертався.

Рішенням відповідача від 02.03.2017 року позивачу відмовлено у призначенні допомоги при народженні дитини відповідно до п.12 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми від 27.12.2001року №1751 у зв'язку з тим, що звернення за призначенням допомоги надійшло пізніше, ніж 12 календарних місяців після народження дитини.

Доказів того, що відповідач до 02.03.2017року звертався до відповідача з заявою про призначення йому допомоги, на що зазначається в позовній заяві, зокрема відривного талону до заяви встановленої форми, затвердженої наказом Мінсоцполітики за № 441 до УПСЗН із питанням про призначення державної допомоги, суду не надано.

Таким чином, судом встановлено, що звернення позивача до Управління соціального захисту населення за призначенням йому допомоги при народженні дитини мало місце після сплину строку, встановленого статтею 11 Закону №2811-XII та п.12 Постанови КМУ №1751 від 27.12.2001року. Можливості поновлення зазначеного строку Закон не передбачає.

Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до ст. 6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України з урахуванням принципів рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом.

Позивачем не доведено і не надано суду доказів того, що ним вживались заходи для своєчасного звернення до відповідача з відповідною заявою про призначення спірної допомоги або створення незаконних перешкод з боку відповідача, що дає суду підстави для висновку про те, що недотримання ним умови для призначення допомоги при народженні дитини, якою є звернення за її призначенням не пізніше дванадцяти місяців з дня народження дитини, відбулося внаслідок його бездіяльності. Такого висновку суд дійшов на підставі доказів у справі, зокрема врахування звернення позивача в червні 2016 року до Волновахського суду з заявою про встановлення факту народження дитини та до Волновахського районного управління юстиції у Донецькій області про видачу свідоцтва про народження дитини українського зразка, звернення позивача до Управління соціального захисту населення Мирноградської міської ради 19.07.2016року про взяття його та дитини на облік як внутрішньо переміщених осіб. Будь-яких доказів того, що несвоєчасне звернення за призначенням допомоги відбулося з вини суб'єкта владних повноважень або створення йому перешкод для звернення з заявою про призначення допомоги, принаймні в день постановки на облік як внутрішньо переміщеної особи, позивачем не надано, що дає суду підстави для висновку, що, відмовляючи позивачу у призначенні та виплаті допомоги при народженні дитини, відповідач діяв у межах повноважень та у спосіб, що передбачені відповідним законодавством України, з огляду на що позовні вимоги задоволенню не підлягають.

З урахуванням викладеного, керуючись ст.ст. 5, 11,17-20, 69-72, 86, 94, 158-163,167, 181, 185,186,254 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні позовних ОСОБА_2 до Управління соціального захисту населення Мирноградської міської ради про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії відмовити повністю.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Рішення суду вступає в законну силу після закінчення терміну подачі апеляційної скарги, яка подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Димитровський міський суд Донецької області протягом десяти днів з дня його проголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Вступна і резолютивна частини проголошені 08 червня 2017 року. Повний текст постанови виготовлено та підписано в нарадчій кімнаті 13 червня 2017 року.

Суддя Л.І.Клепка

Джерело: ЄДРСР 67147002
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку