open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 червня 2017 р. Справа № 646/2490/17Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Присяжнюк О.В.

Суддів: Русанової В.Б. , Бартош Н.С.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Слобожанського об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова на постанову Червонозаводського районного суду м. Харкова від 10.05.2017р. по справі № 646/2490/17

за позовом ОСОБА_1

до Слобожанського об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова

про визнання протиправним рішення та зобовязання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИЛА:

04.04.2017 р. ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до Слобожанського об'єднаного управління Пенсійного Фонду України м. Харкова, в якому просила: визнати протиправним рішення відповідача про відмову їй в здійсненні перерахунку пенсії позивачки, в перерахунку пенсії державного службовця з 01.12.2015 р., у звязку з підвищенням зарплати державних службовців згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 р. № 1013 «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно правових актів»; зобовязати відповідача перерахувати позивачці пенсію державного службовця з 01.12.2015 р., відповідно до довідки від 07.03.2017 р. за № 2-3/1701, у звязку з підвищенням заробітної плати державних службовців згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 р. №1013 «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів» із збереженням процента нарахування пенсії на момент її початкового призначення у 2009 році в розмірі 83% та включити до складу заробітної плати для перерахунок пенсії суми матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально побутових питань, індексації заробітної плати, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 1078 від 17.07.2003 р., винагороди за вислуги років.

Постановою Червонозаводського районного суду м. Харкова від 10.05.2017 р. позов задоволено частково, а саме: позовні вимоги в частині зобов'язання відповідача здійснити перерахунок пенсії позивачки з 01.12.2015 р. до 06.10.2016 р. залишено без розгляду; визнано протиправним та скасовано рішення Червонозаводського УПФУ від 09.03.2017 р. щодо відмови у перерахунку пенсії позивачки, у зв'язку з підвищенням зарплати державних службовців згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 р. № 1013 «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів»; зобов'язано Слобожанське об'єднане управління Пенсійного Фонду України м. Харкова здійснити перерахунок та виплату пенсії позивачці відповідно до довідки про заробітну плату №2-3/1701 від 07.03.2017 р. Управління праці та соціального захисту населення Адміністрації Слобідського району Харківської міської ради, із урахуванням сум матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, матеріальної допомоги для оздоровлення, індексації заробітної плати, грошової винагороди за вислугу років, які враховуються для обчислення пенсії, виходячи з розрахунку 83 % від суми заробітної плати, починаючи з 07.10.2016 р. та здійснити відповідні виплати.

Не погодившись із постановою суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову Червонозаводського районного суду м. Харкова від 10.05.2017 р. та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги, апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а саме: вимог Закону України «Про оплату праці», Закону України «Про пенсійне забезпечення», Закону України «Про державну службу», Кодексу адміністративного судочинства України та на не відповідність висновків суду обставинам справи.

Відповідно до абз. 4 ч. 8 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, вищезазначена апеляційна скарга розглядається в порядку письмового провадження.

Судовим розглядом встановлено, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в Слобожанському об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України м. Харкова та отримує пенсію відповідно до Закону України «Про державну службу», як посадова особа органів місцевого самоврядування.

07.03.2017 р. позивачка звернулася до відповідача з заявою про перерахунок її пенсії державного службовця, з 01.12.2015 р. з заробітної плати державним службовцям на підставі довідки про заробітну плату № 2-3/1701 від 07.03.2017 року, що подається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям, яка видана Управлінням праці та соціального захисту населення Адміністрації Слобідського району Харківської міської ради.

Рішенням Управління Червонозаводського УПФУ від 09.03.2017 р. позивачці відмовлено в перерахунку пенсії, оскільки відповідно до п. 5 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» від 02.03.2015 р. скасовано норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії призначаються відповідно до Закону України «Про державну службу», з 01.06.2015 р. пенсії в порядку та на умовах, визначених Законом № 213 не призначаються, раніше призначені пенсії не перераховуються.

Позивачка зазначену відмову вважає необґрунтованою, у зв'язку із чим звернулася до суду із цим позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач, відмовляючи у перерахунку пенсії позивачці з 07.10.2016 р. діяв з порушенням чинного законодавства.

Залишаючи іншу частину позовних вимог без розгляду, суд першої інстанції виходив з того, що позивачкою пропущений строк звернення до суду.

Колегія суддів частково погоджується з таким висновком суду першої інстанції з наступних підстав.

Щодо пропущення позивачкою строку звернення до суду, колегія суддів зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом 04.04.2017 р. із вимогами щодо захисту, порушених прав, що, на її думку, мали місце з 01.12.2015 р.

Відповідно до ч. 2 ст. 99 Кодексу адміністративного судочинства України, для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Згідно до ч. 1 ст. 100 Кодексу адміністративного судочинства України, адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про залишення без розгляду позовних вимог ОСОБА_1 в частині зобов'язання відповідача здійснити перерахунок її пенсії з 01.12.2015 р. до 06.10.2016 р., оскільки позивачкою без поважних причин порушено строк звернення до адміністративного суду, у звязку з чим, постанова Червонозаводського районного суду м. Харкова від 10.05.2017 р. в цій частині, відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, залишається без змін.

Одночасно колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення інших позовних вимог ОСОБА_1 з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 37 Закону України «Про державну службу» (в редакції на момент виходу позивача на пенсію), на одержання пенсії державних службовців мають право особи, які досягли встановленого законодавством пенсійного віку, за наявності страхового стажу для чоловіків - не менше 25 років, для жінок - не менше 20 років, у тому числі стажу державної служби - не менше 10 років, та які на час досягнення пенсійного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менше 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, - незалежно від місця роботи на час досягнення пенсійного віку. Пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 відсотків від сум їх заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 80 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі. За кожний повний рік роботи понад 10 років на державній службі пенсія збільшується на один відсоток заробітку, але не більше 90 відсотків заробітної плати.

Згідно статті 37-1 Закону України «Про державну службу» (в редакції, чинній на момент виходу позивача на пенсію), у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, а також у зв'язку із набуттям особою права на пенсійне забезпечення державного службовця за цим Законом відповідно здійснюється перерахунок раніше призначених пенсій. Перерахунок пенсії здійснюється виходячи із сум заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування працюючого державного службовця відповідної посади та рангу на момент виникнення права на перерахунок пенсії.

Таким чином, зазначеною нормою права було визначено таку підставу (умову) для перерахунку раніше призначених пенсій як підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям.

Крім того, Законом України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» №76-VIII від 28.12.2014 року, який набрав чинності 01 січня 2015 року, статтю 37-1 Закону України "Про державну службу" викладено в новій редакції, відповідно до якої умови та порядок перерахунку призначених пенсій державним службовцям визначаються Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, починаючи з 01.01.2015 р. змінилося правове регулювання перерахунку пенсій колишніх державних службовців. Така підстава (умова) для перерахунку раніше призначених пенсій як підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям відсутня в новій редакції статті 37-1 Закону України «Про державну службу», а визначення умов перерахунку раніше призначених пенсій делеговано Кабінету Міністрів України.

Згідно з пунктом 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 31.05.2000 р. №865 «Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії» (далі - Постанова №865), у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям відповідно до рішень Кабінету Міністрів України заробітна плата для перерахунку пенсії пенсіонерам, яким пенсія призначена з дня набрання чинності Законом України "Про державну службу", визначається в такому порядку: 1) пенсіонерам, які на момент перерахунку пенсії продовжують працювати на посаді, з якої призначено пенсію, - на підставі поданої довідки про одержувану заробітну плату на момент перерахунку; 2) іншим пенсіонерам - на підставі документів, поданих на час перерахунку, виходячи із сум заробітної плати, яку одержує працюючий державний службовець на відповідній посаді, з якої призначено (перераховано) пенсію, на момент виникнення права на перерахунок.

Тобто, вищезазначена норма права передбачала проведення перерахунку пенсій, призначених державним службовцям, у зв'язку з підвищенням розміру заробітної плати працюючим державним службовцям.

Постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 року №1013 «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів» до Постанови №865 внесено зміни, які застосовуються з 01.12.2015 р. та якими, зокрема, виключено пункт 4.

Таким чином, з 01.12.2015 р. такої підстави (умови) перерахунку раніше призначених пенсії як підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям законодавством визначено не було.

01.05.2016 року набрав чинності Закон України «Про державну службу» №889-VIII від 10.12.2015 року.

Відповідно до Прикінцевих та Перехідних положень Закону № 889-VIII втратив чинність Закон України «Про державну службу» (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490 із наступними змінами), крім статті 37, що застосовується до осіб, зазначених у пунктах 10 і 12 розділу XI Закону № 889-VIII.

Згідно з ст. 90 Закону України "Про державну службу" від 10.12.2015 року №889-VIII, пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" не передбачено такої підстави для перерахунку пенсії як підвищення заробітної плати працюючих державних службовців.

Тобто, на час звернення позивачки до відповідача із заявою про перерахунок пенсії до законодавства внесено зміни, які не передбачають перерахунку пенсії у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям.

На підставі вищевикладеного, приймаючи до уваги вимоги чинного законодавства, колегія суддів вважає, що відсутні правові підстави для здійснення позивачці перерахунку пенсії, у зв'язку з підвищенням зарплати державних службовців згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 р. № 1013 "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів", у звязку з чим необхідно відмовити в задоволенні позову ОСОБА_1 в цій частині.

Також колегія суддів вважає необхідним відмовити в задоволенні позовної вимоги ОСОБА_1 про включення до складу заробітної плати для перерахунку пенсії суми матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально побутових питань, оскільки відомості про проведення цих виплат позивачці відсутні в довідці про заробітну плату № 2-3/1701 від 07.03.2017 р., виданій Управлінням праці та соціального захисту населення Адміністрації Слобідського району Харківської міської ради.

Згідно положень ч. 1 ст. 11, ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін і кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ст. 202 Кодексу адміністративного судочинства України, підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є: неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими; невідповідність висновків суду обставинам справи; порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Таким чином, оскільки постанова Червонозаводського районного суду м. Харкова від 10.05.2017 р. не ґрунтується на правильному застосуванні норм матеріального права, колегія суддів вважає необхідним скасувати цю постанову суду в частині задоволення позовних вимог ОСОБА_1, з прийняттям в цій частині нової постанови про відмову в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п. 3 ст. 198, 202, 205, 207, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Слобожанського об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова задовольнити частково.

Постанову Червонозаводського районного суду м. Харкова від 10.05.2017р. по справі № 646/2490/17 скасувати в частині задоволення позовних вимог ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування рішення Управління Пенсійного фонду України в Червонозаводському районі від 09.03.2017 р. щодо відмови у перерахунку її пенсії, у зв'язку з підвищенням зарплати державних службовців згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 р. № 1013 «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів»; зобов'язання Слобожанського об'єднаного управління Пенсійного Фонду України м. Харкова здійснити перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1, відповідно до довідки про заробітну плату №2-3/1701 від 07.03.2017 р. Управління праці та соціального захисту населення Адміністрації Слобідського району Харківської міської ради, із урахуванням сум матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, матеріальної допомоги для оздоровлення, індексації заробітної плати, грошової винагороди за вислугу років, які враховуються для обчислення пенсії, виходячи з розрахунку 83 % від суми заробітної плати, починаючи з 07.10.2016 р. та здійснення відповідних виплат.

Прийняти в цій частині нову постанову, якою відмовити в задоволенні позову ОСОБА_1.

В іншій частині постанову Червонозаводського районного суду м. Харкова від 10.05.2017 р. по справі № 646/2490/17 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя ОСОБА_2Судді ОСОБА_3 ОСОБА_4

Джерело: ЄДРСР 67034715
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку