open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 362/5723/16-а

Провадження № 2-а/362/15/17

П О С Т А Н О В А

Іменем України

"03" січня 2017 р. суддя Васильківського міськрайонного суду Київської області Грибанова Ю.Л., розглянувши у порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Васильківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до Васильківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області, просить визнати протиправними його дії про відмову в перерахунку її пенсії з включенням до заробітної плати сум матеріальної допомоги на оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань, зазначених у Довідці № 4, що подається для призначення пенсії, відповідно до Закону України "Про державну службу"; зобов'язати Васильківське об'єднане управління Пенсійного фонду України Київської області здійснити перерахунок та виплату пенсії державного службовця у розмірі 80 відсотків заробітної плати, призначеної ОСОБА_1, з урахуванням складових заробітної плати зазначених у Довідці № 4, а саме: окладу, надбавки за ранг, надбавки за вислугу років, надбавки за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи, премії та інших виплат, матеріальної допомоги на оздоровлення та вирішення соціально-побутових питань з урахуванням фактично нарахованих та сплачених виплат, з яких сплачено страхові внески, з урахуванням фактично отриманих сум з дати перерахунку пенсії, тобто з 01 лютого 2008 року, відповідно до ст. 37 Закону України "Про державну службу".

Ухвалами Васильківського міськрайонного суду від 18 листопада 2016 року відкрито скорочене провадження у справі та вимоги позову за період з 01.02.2008 р. по 31.07.2016 р. - залишені без розгляду. За період з 01.08.2016 року відкрите скорочене провадження.

27 грудня 2016 року до Васильківське об'єднане управління Пенсійного фонду України Київської області подало заперечення проти позову .

На підставі ст. 183-2 КАС України, справа розглядається в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі доказів.

Суддя за результатами розгляду справи в порядку скороченого провадження, оцінивши обставини справ та дослідивши надані докази, вважає їх достатніми для прийняття рішення.

Відповідно ч. 1, 2 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Судом встановлено, що позивачка з 12.05.2014 року перебуває на обліку в Васильківському об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України Київської області і отримує пенсію за віком відповідно до Закону України «Про державну службу», що підтверджується я пенсійним посвідченням серії НОМЕР_1 від 06.10.2004 року.

Згідно наданих довідок про заробітну плату позивача встановлено, що при визначенні розміру пенсії останньої було враховано наступні складові: посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років, надбавка за високі досягнення в праці та премії.

В свою чергу в довідці № 136\10\10-07-05-00 від 09.08.2016 року про заробітну плату позивача, що подається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям, виданій Васильківської об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Київській області було включено, зокрема, інші виплати - матеріальна допомога на оздоровлення та на вирішення соціально-побутових питань, що не були враховані при призначенні пенсії ОСОБА_1

В зв'язку з цим позивачка 11.08.2016 року звернулася до Васильківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області з заявою про проведення перерахунку пенсії з врахуванням інших виплати згідно вищевказаної довідки № 136\10\10-07-05-00 від 09.08.2016 року.

Однак листом Васильківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області № 3837/04 від 15.08.2016 року позивачу було відмовлено в перерахунку пенсії з урахування інших виплат, що стало передумовою звернення позивача до суду з даним позовом.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом статті 37 Закону України "Про державну службу" № 3724-XII (у редакції, чинній на час призначення пенсії позивача) пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 % від сум їх заробітної плати, на які нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування. За кожен наступний рік роботи понад 10 років на державній службі, пенсія збільшується на 1% заробітку, але не більше 90 % заробітної плати.

У частині першій статті 1 Закону України "Про оплату праці" встановлено, що заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Статтею 2 цього ж Закону визначено структуру заробітної плати, до якої входить: основна та додаткова заробітна плата, а також заохочувальні та компенсаційні виплати.

Частиною другою статті 33 Закону України "Про державну службу" передбачено, що заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок.

Аналіз наведених положень дає підстави для висновку, що матеріальна допомога на оздоровлення та допомога для вирішення соціально-побутових питань, а також грошові компенсації за невикористані щорічні відпустки,індексація грошових доходів населення входили до системи оплати праці державного службовця.

Крім того, статтею 66 Закону України "Про пенсійне забезпечення" визначено види оплати праці, що враховуються при обчисленні пенсій.

Відповідно до частини першої статті 66 цього Закону до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничної суми заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу).

Стаття 41 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" визначає виплати (доходи), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії. Так, зокрема, до такого доходу (заробітної плати) враховуються: су ми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно із зазначеним Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.

За змістом наведених норм отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати.

Таким чином, обґрунтованим є висновок про помилковість доводів відповідача про те, що матеріальна допомога, на яку нараховувався збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, однак яка не включається до складу заробітної плати державного службовця, не враховується при обчисленні розміру його пенсії.

Натомість наведені обставини є наслідком порушення правил застосування норм права, оскільки відповідачем перевагу було надано положенням Закону України «Про державну службу», які щодо спірних відносин є загальними. У той же час перевагу мають спеціальні норми, що визначають виплати (доходи) для обчислення пенсії, за наведених обставин - стаття 41 ЗаконуУкраїни "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та стаття 66 Закону України "Про пенсійне забезпечення" .

Така правова позиція зі спірного питання була висловлена Верховним Судом України у постановах від 20 лютого 2012 року у справі № 21-430а11, у постанові від 28 травня 2013 року у справі № 21-97а13 та у постанові від 06 листопада 2013 року у справі № 21-350а11.

Відповідно до правової позиції Верховного Суду України, визначеної у постановах від 20.02.2012 по справі №21-430а11, від 28.05.2013 № 21-97а13 та від 06.11.2013 № 21-350а13, матеріальна допомога, на яку нараховувався збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, однак яка не включається до складу заробітної плати державного службовця, не враховується при обчисленні розміру його пенсії, є наслідком порушення правил застосування норм права: перевагу було надано положенням законів "Про державну службу"та «Про оплату праці" які щодо спірних відносин є загальними. У той же час перевагу мають спеціальні норми, що визначають виплати (доходи) для обчислення пенсії, за наведених обставин ст. 41 ЗУ "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та ст 66 ЗУ "Про пенсійне забезпечення". Також, отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати.

Оскільки відповідачем при нарахуванні пенсії позивачу перевагу було надано положенням Закону України «Про державну служу», які щодо спірних відносин є загальними, то суд приходить до обґрунтованого висновку про необхідність задоволення вимог позивача щодо визнання протиправними дій відповідача про відмову в перерахунку пенсії з включенням до заробітної плати сум матеріальної допомоги на оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань, зазначених у Довідці № 4, що подається для призначення пенсії, відповідно до Закону України "Про державну службу" в повному обсязі, а також вважає за можливе зобов'язати Васильківське об'єднане управління Пенсійного фонду України Київської здійснити перерахунок та виплату пенсії державного службовця у розмірі 90 відсотків заробітної плати, призначеної ОСОБА_1, з урахуванням складових заробітної плати зазначених у Довідці № 4, а саме: окладу, надбавки за ранг, надбавки за вислугу років, надбавки за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи, премії та інших виплат ( матеріальної допомоги на оздоровлення та вирішення соціально-побутових питань) з урахуванням фактично нарахованих та сплачених усіх виплат, з яких сплачено страхові внески, з урахуванням фактично отриманих сум відповідно до ст.37 Закону України "Про державну службу".

При визначенні періоду, що підлягає перерахунку судом враховано наступне.

Відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсія перераховується зі строків, передбачених ч. 4. ст. 45 Закону, а саме з першого числа місяця, в якому пенсіонер звернувся за перерахунком пенсії, якщо відповідну заяву з усіма потрібними документами подано ним до 15 числа включно, і з першого числа наступного місяця, якщо заяву з такими документами подано після 15 числа.

Отже, перерахунок пенсії позивачу у зв`язку з підвищенням заробітної плати працюючим державним службовцям має відбуватись з 01.08.2016 року, оскільки позивач звернулася до Васильківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області з заявою про перерахунок пенсії 11.08.2016 року.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позивач має право на перерахунок призначеної їй пенсії державного службовця з 01.08.2016 року, тобто про задоволення позову.

На підставі вищенаведеного, Конституції України, Закону України "Про державну службу", керуючись ст.ст. 6, 7, 18, 19, 69, 71, 160- 162, 167,183-2, 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, с у д, -

п о с т а н о в и в:

Позов задовольнити.

Визнати дії Васильківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області про відмову ОСОБА_1 в перерахунку пенсії з включенням до заробітної плати сум матеріальної допомоги на оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань, зазначених у Довідці № 4, що подається для призначення пенсії, відповідно до Закону України "Про державну службу"- протиправними.

Зобов'язати Васильківське об'єднане управління Пенсійного фонду України Київської області починаючи з 01 серпня 2016 року здійснити перерахунок та виплату пенсії державного службовця у розмірі 80 відсотків заробітної плати, призначеної ОСОБА_1, з урахуванням складових заробітної плати зазначених у Довідці № 4, а саме: окладу, надбавки за ранг, надбавки за вислугу років, надбавки за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи, премії та інших виплат - матеріальної допомоги на оздоровлення та вирішення соціально-побутових питань, з урахуванням фактично нарахованих та сплачених виплат, з яких перераховано страхові внески, з урахуванням фактично отриманих сум, відповідно до ст.37 Закону України "Про державну службу".

Постанова суду підлягає негайному виконанню в межах суми стягнення за один місяць.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанову може бути оскаржено до Київського апеляційного адміністративного суду через Васильківський міськрайонний суд Київської області шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Суддя Ю.Л.Грибанова

Джерело: ЄДРСР 66905937
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку