open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 372/1170/17
Моніторити
Ухвала суду /31.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /31.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /31.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /31.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /31.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /31.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /31.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /31.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області
emblem
Справа № 372/1170/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /31.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /31.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /31.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /31.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /31.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /31.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /31.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /31.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /22.05.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Обухівський районний суд Київської області
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 372/1170/17

Провадження 1-кс-426/17

ухвала

Іменем України

31 травня 2017 року Слідчий суддя Обухівського районного суду Київської області ОСОБА_1 ,

при секретарі судового засідання ОСОБА_2

за участю сторони кримінального провадження прокурора відділу прокуратури Київської області ОСОБА_3

розглянувши у залі судових засідань Обухівського районного суду Київської області клопотання слідчого СВ Обухівського відділу поліції Національної поліції в Київській області ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення огляду,

В С Т А Н О В И В:

Слідчий СВ Обухівського ВП ГУ Національної поліції в Київській області звернувся до суду із клопотанням про надання дозволу на проведення огляду у кримінальному провадженні № 12015110040002779 від 18.11.2015 року.

На обґрунтування клопотання слідчий зазначив, що службові особи Ірпінської міської ради та її виконкому упродовж 2007-2015 років, діючи всупереч інтересам служби, з метою отримання неправомірної вигоди, забезпечили прийняття радою рішень про виділення із порушеннями земельного законодавства земельних ділянок в м. Ірпінь за адресами: вул. Єсеніна, 30, АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , Чехова, 27, АДРЕСА_4 , Пушкінська, АДРЕСА_5 , Мінеральна, 7, АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 шосе, 8А, Тургеневська, 15, Соборна, 173, АДРЕСА_8 .

01.10.2015, відповідно до розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації від 12.08.2015 №301 «Про утворення обласної робочої групи з проведення перевірок діяльності райдержадміністрацій, сільських, селищних, міських рад Київської області» членами обласної робочої групи було здійснено перевірку діяльності виконавчого комітету Ірпінської міської ради Київської області щодо здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади, з питань додержання земельного, водного, природоохоронного законодавства, законодавства у сфері містобудівної діяльності, організації роботи із розгляду звернень громадян. В ході перевірки проведено аналіз прийнятих рішень Ірпінською міською радою в галузі земельних відносин та вивчено стан дотримання вимог земельного законодавства при наданні Ірпінською міською радою земельних ділянок, а також питання дотримання вимог під час видачі містобудівних умов і обмежень на забудову земельних ділянок.

Відповідно до акту перевірки діяльності виконавчого комітету Ірпінської міської ради (питання дотримання вимог земельного законодавства, дотримання вимог під час видачі містобудівних умов і обмежень на забудову земельних ділянок, дотримання містобудівного законодавства) та досудовим розслідуванням встановлено, що відносно земельної ділянки, що розташована за адресою: м. Ірпінь, вул. Єсеніна, 30, 31 (кадастрові номери 3210900000:01:170:0047 та 3210900000:01:170:0048), Ірпінською міською радою з метою проведення земельного аукціону з продажу трьох земельних ділянок по 0,5 га кожна під багатоповерхову житлову забудову в м. Ірпені по вул. Гайдара (район Ірпінською лісгоспу - вул. Єсеніна, 30, 31, АДРЕСА_9 ) було прийнято рішення від 27.04.2007 № 506-17-У «Про проведення експериментального земельного аукціону з продажу трьох земельних ділянок по 0,5 га кожна для багатоповерхової житлової забудови в м. Ірпінь (район Ірпінського лісгоспу - вул. Єсеніна). Загальна площа трьох земельних ділянок становить 1,5 га ( по 0,5 га кожна, код цільового призначення 2.1 - землі житлової та громадської забудови під житлову та громадську забудову).

Встановлено, що на підставі вказаного рішення комунальним підприємством «Ірпінське земельно-кадастрове бюро» розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки шляхом проведення земельного аукціону по вул. Єсеніна, 32 Ірпінської міської ради під багатоповерхову житлову забудову.

Відомості про розроблення проекту землеустрою щодо земельних ділянок по АДРЕСА_10 та АДРЕСА_1 відсутні. Також відсутні відомості про проведення відповідного аукціону та затвердження вказаної документації із землеустрою, а як наслідок відсутні і відомості про оформлення в подальшому права комунальної власності на зазначені сформовані земельні ділянки, шляхом затвердження відповідної документації із землеустрою на сесії міської ради. Будь-яка документація із землеустрою на земельні ділянки за адресою: м. Ірпінь, вул. Єсеніна, 30 та 31 в архіві управління Держземагентства у м. Ірпені відсутня. В копії проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки шляхом проведення земельного аукціону, наявний позитивний висновок державної експертизи.

Також встановлено, що розпорядженням Київської обласної державної адміністрації від 17.08.2007 «Про вилучення земельної ділянки» (підписала голова КОДА ОСОБА_5 ) було затверджено проект землеустрою щодо передачі земельної ділянки до земель запасу Ірпінської міської ради під житлову та громадську забудову (район Ірпінського лісгоспу - вул. Єсеніна, 30, 31, АДРЕСА_9 ), розроблений комунальним підприємством «Ірпінське земельно-кадастрове бюро». Цим же розпорядженням вилучено із постійного користування державного підприємства «Київське лісове господарство» (Ірпінське лісництво, квартал 52) земельну ділянку лісогосподарського призначення площею 0,8161 га на території Ірпінської міської ради Київської області та віднесено її до земель запасу лісогосподарського призначення. Тобто, частиною першою розпорядження затверджується проект землеустрою щодо передачі земельної ділянки до земель запасу Ірпінської міської ради під житлову та громадську забудову, при цьому частиною другою розпорядження земельна ділянка лісогосподарського призначення площею 0,8161 га віднесено до земель запасу лісогосподарського призначення. Простежується колізія при прийнятті даного розпорядження, а саме не змінена категорія земель лісогосподарського призначення на землі житлової та громадської забудови, в зв`язку з чим не було нараховано та сплачено втрати лісогосподарського виробництва. Зазначений в розпорядженні КОДА проект землеустрою як у розробника, так і в Управлінні Держземагентства в м. Ірпінь відсутні. (Змінено форму власності на комунальну, хоча ділянка знаходиться за межами м. Ірпінь).

Відповідно до Індексно кадастрової карти м. Ірпінь Київської області, затвердженої Ірпінським міським головою (2009 рік) та проектного плану формування території Ірпінської міської ради Київської області, що є складовою частиною технічної документації по складанню проекту формування території і встановлення меж Ірпінської міської ради Київської області, розробленої Київським відділенням інституту із землеустрою УААН, земельні ділянки по вул. Єсеніна, 30, 31 розташовані за межами населеного пункту м. Ірпінь.

Таким чином, Ірпінською міською радою права комунальної власності на земельні ділянки за зазначеними адресами набуто з порушенням вимог земельного законодавства, зміна цільового призначення земельних ділянок по вул. Єсеніна, 30 та 31 відбулася з порушенням статті 20 Земельного кодексу України.

Ірпінською міської радою надано в оренду строком на 25 років комунальному підприємству «Ірпіньжитлоінвестбуд» земельні ділянки по вул. Єсеніна, а саме:

- рішенням від 29.01.2015 № 4621-66-VI надано земельну ділянку площею 0,5000 га кадастровий номер 3210900000:01:170:0047 (за рахунок земель запасу міської ради) для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку в АДРЕСА_10 .

- рішенням від 25.06.2015 № 5178-74-VI надано земельну ділянку площею 0,5000 га кадастровий номер 3210900000:01:170:0048 (за рахунок земель запасу міської ради) для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку в АДРЕСА_1 .

На підставі рішення Ірпінської міської ради від 29.01.2015 № 4621-66-VI між міською радою та КП «Ірпіньжитлоінвестбуд» укладено договір оренди земельної ділянки від 12.03.2015. Розмір орендної плати становить 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Враховуючи, що КП «Ірпіньжитлоінвестбуд» є комунальним підприємством, то відповідно до абзацу шостого частини другої статті 134 Земельного кодексу України право оренди земельних ділянок набувалося не на конкурентних засадах.

В подальшому рішенням 71 сесії 6 скликання Ірпінської міської ради від 29.04.2015 №5025-71-VI дозволено комунальному підприємству «Ірпіньжитлоінвестбуд» передати в суборенду ТОВ «ОРЛАН-ІНВЕСТ-ГРУП» земельну ділянку площею 0,5000 га, кадастровий номер 3210900000:01:070:0047 для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку, яка знаходиться за адресою: м. Ірпінь, вул. Єсеніна, 30, без зміни цільового призначення. На підставі рішення Ірпінської міської ради від 29.04.2015 № 5025-71-VI між КП «Ірпіньжитлоінвестбуд» та ТОВ «ОРЛАН-ІНВЕСТ-ГРУП» укладено договір суборенди земельної ділянки від 13.05.2015 № 29 строком на 5 років. 19 січня 2015 року ТОВ «ОРЛАН-ІНВЕСТ-ГРУП» з КП «Ірпіньжитлоінвестбуд» укладений попередній договір про будівництво багатоповерхового житлового будинку. Відповідно до пункту 2.1. зазначеного договору КП «Ірпіньжитлоінвестбуд» бере на себе зобов`язання до 31 травня 2015 року укласти із ТОВ «ОРЛАН-ІНВЕСТ-ГРУП» договір суборенди земельної ділянки площею 0,5000 га, що знаходиться за адресою: Київська область, місто Ірпінь, вулиця Єсеніна, 30, для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку у разі отримання вище зазначеної земельної ділянки в орендне користування. Встановлено, що зазначений попередній договір про будівництво укладено сторонами ще до розгляду на сесії міської ради питання надання земельної ділянки в оренду комунальному підприємству «Ірпінжитлоінвестбуд». Викладене свідчить про те, що єдиною метою комунального підприємства «Ірпіньжитлоінвестбуд» було отримати земельну ділянку в оренду з подальшою передачею її в суборенду іншому суб`єкту - ТОВ «ОРЛАН-ІНВЕСТ-ГРУП».

Таким чином, ТОВ «ОРЛАН-ІНВЕСТ-ГРУП» уникло процедуру набуття права оренди земельної ділянки на конкурентних засадах, порушуючи частину 1 статті 134 Земельного кодексу України. Крім того, сплата збитків та втрат лісогосподарського виробництва всупереч вимог п. «г» ст. 95, ч. 2 та п. «г» ч. З ст. 152, ст. 156, ст. 157 та ст. 209 Земельного кодексу України не сплачені.

Враховуючи вищезазначене, Ірпінською міською радою перевищено службові повноваження, в частині надання земельних ділянок по Єсеніна 30, 31, 32, які відповідно до частини другої розпорядження Київської обласної державної адміністрації від 17.08.2007 № 684 віднесені до земель запасу лісогосподарського призначення та не входять у межі міста Ірпінь, що в свою чергу суперечить статтям 38, 122 Земельного кодексу України. Таким чином, при набутті Ірпінською міською радою права комунальної власності на земельні ділянки порушено вимоги ст. 20 Земельного кодексу України, якою регулюється порядок встановлення та зміни цільового призначення земельних ділянок.

В свою чергу, відповідно до статті 21 Земельного кодексу України порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для: а) визнання недійсними рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам; б) визнання недійсними угод щодо земельних ділянок; в) відмови в державній реєстрації земельних ділянок або визнання реєстрації недійсною; г) притягнення до відповідальності відповідно до закону громадян та юридичних осіб, винних у порушенні порядку встановлення та зміни цільового призначення земель.

Крім того, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2008 р. № 610-р «Деякі питання розпорядження земельними лісовими ділянками» з метою недопущення фактів порушення інтересів держави і суспільства під час відчуження та зміни цільового призначення земельних лісових ділянок (далі - ділянки) Міністерству екології та природних ресурсів, Міністерству аграрної політики та продовольства, Міністерству оборони, Державному агентству лісових ресурсів та Державному агентству земельних ресурсів до законодавчого врегулювання питань запобігання зловживанням у цій сфері зупинити прийняття рішень про надання згоди на вилучення ділянок, їх передачу у власність та оренду із зміною цільового призначення.

Таким чином, внаслідок зазначених узгоджених спільних дій посадових осіб Ірпінської міської ради, КП «Ірпіньжитлоінвестбуд», Управління Держземагентства в м. Ірпінь та ТОВ «ОРЛАН-ІНВЕСТ-ГРУП», останнє уникло процедуру набуття права оренди земельної ділянки комунальної власності на конкурентних засадах. Враховуючи те, що відповідні земельні торги не проводились, ТОВ «ОРЛАН-ІНВЕСТ- ГРУП» набуло права оренди на земельну ділянку на безальтернативній основі. При цьому орендна плата за земельну ділянку в результаті аукціону могла б перевищувати максимальний розмір орендної плати у 12 відсотків від нормативної грошової оцінки, встановлений законодавством.

Відповідно до інформації Управління Держгеокадастру у м. Ірпені Київської області від 26.08.2016 за № 99-1017-99.4-523/2-16 вищевказана земельна ділянка з кадастровим номером 3210900000:01:170:0047, яка розташована за адресою: м. Ірпінь, вул. Єсеніна, 30 знаходиться за межами населеного пункту м. Ірпінь Київської області. Отже, з урахуванням вищевказаних положень законодавства повноваження щодо розпорядження земельною ділянкою державної власності з кадастровим номером 3210900000:01:170:0047 не належить до компетенції Ірпінської міської ради Київської області.

Таким чином, всупереч вимог ст. 19 Конституції України, ст.ст. 17, 38, 84 та п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України, службові особи Ірпінської міської ради зловживаючи владою та службовим становищем всупереч інтересам служби вчинили дії щодо прийняття рішень № 4621-66-VI від 29.01.15 та № 5025-71-VI від 29.04.15 на підставі яких передано в оренду та суборенду земельну ділянку державної власності з кадастровим номером 3210900000:01:170:0047 площею 0,5 га, що розташована за межами населеного пункту м. Ірпінь, а службові особи Управління Держгеокадастру в м. Ірпінь зловживаючи владою та службовим становищем всупереч інтересам служби в порушення вимог ст.ст. 21, 24 Закону України «Про державний земельний кадастр», ст. 123 Земельного кодексу України, п.п. 54, 56, 67, 70 Порядку ведення Державного земельного кадастру, здійснили державну реєстрацію вищевказаних договорів оренди та суборенди земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:170:0047 у Державному земельному кадастрі, без розробки та затвердження відповідної документації із землеустрою та не зважаючи на те, що земельна ділянка відноситься до земель державної власності і розташована за межами населеного пункту, а рішення про її відведення в оренду та суборенду прийнято не уповноваженим на те органом.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:170:0047 становить 1298147 грн., що у 250 і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, а тому є тяжкими наслідками, заподіяними інтересам держави.

З огляду на викладене, розміщення об`єкту будівництва багатоквартирного житлового будинку на вказаній земельній ділянці рекреаційного призначення суперечить вимогам чинного законодавства, державних стандартів і правил.

Також досудовим розслідуванням установлено, що на даний час на земельних ділянках з кадастровими номерами 3210900000:01:170:0047 та 3210900000:01:170:0048, що розташовані в АДРЕСА_10 , АДРЕСА_1 , проводиться будівництво житлового будинку (ЖК Єсенін), здійснюється вирубка дерев.

Ураховуючи вищевикладене, встановлено, що вищевказані земельні ділянки, розташовані за адресою: Київська область, м. Ірпінь, вул. Єсеніна, 30, 31, у даному кримінальному провадженні є предметом кримінального правопорушення, набуті в результаті вчинення кримінального правопорушення та є доказом вчинення злочину, передбаченого ст. 364 КК України.

З метою встановлення обставин, що підлягають доказуванню у даному кримінальному провадженні, зібрання доказів які б свідчили про порушення вимог земельного законодавства, а також обставин, що мають значення для кримінального провадження, кола осіб, причетних до вказаного кримінального правопорушення, необхідно спеціалістам Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру провести позапланову перевірку законності проведення аукціону (земельних торгів) службовими особами Ірпінської міської ради та законності подальшої передачі у оренду земельних ділянок на користь КП «Ірпіньжитлоінвестбуд», за адресами: Київська область, м. Ірпінь, вул. Єсеніна, 30, 31, з кадастровими номерами 3210900000:01:170:0047, 3210900000:01:170:0048, а в подальшому надання Ірпінською міською радою дозволу на передачу в суборенду вказаних земельних ділянок ТОВ «Орлан Інвест Груп» для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

Ураховуючи вищевикладене, встановлено, що вищевказані земельні ділянки, розташовані за адресою: Київська область, м. Ірпінь, вул. Єсеніна, 30, 31, у даному кримінальному провадженні є предметом кримінального правопорушення, набуті в результаті вчинення кримінального правопорушення та є доказом вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ст. 356, ч. 1 ст. 364, ч. 1 ст. 364, ч. 2 ст. 382КК України.

Органом досудового розслідування у кримінальному провадженні, відповідно до ст. ст. 40, 110, 242, 243 КПК України, призначено експертизу з питань землеустрою до Київського науково дослідного інституту судових експертиз.

На адресу органу досудового розслідування від експертів Київського науково дослідного інституту судових експертиз ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , які виконують експертизу за вказаною постановою, надійшло клопотання відповідно до ст. 69 КПК України (Права та обов`язки експерта), ст.ст. 6 (якщо судову експертизу необхідно провести на місці події або за місцезнаходженням об`єкта дослідження, особа або орган, які її призначили, повинні забезпечити судовому експертові безперешкодний доступ до об`єкта дослідження і належні умови праці), 13 (Права судового експерта) Закону України «Про судову експертизу» , п.п. 2.1. (Права експерта), 3.9. (якщо необхідно провести експертизу (дослідження) на місці події або огляд об`єкта за його місцезнаходженням, орган (особа), який (яка) призначив(ла) експертизу (залучив(ла) експерта) (замовив(ла) дослідження), повинен(на) забезпечити прибуття експерта, безперешкодний доступ до об`єкта, а також належні умови для його роботи, а в разі потреби викликати учасників процесу або інших осіб. У разі неявки осіб чи їх законних представників, що викликалися, у визначений час на місце події або огляду об`єкта дослідження (огляд) проводиться без їх участі, про що зазначається у висновку.) Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, п. 6 розділу II Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 № 53/5 (в редакції наказу Міністерства юстиції України від 27.07.2015 № 1350/5) про забезпечення прибуття експертів із експертної установи на місцевість для обстеження об`єктів дослідження та забезпечення безперешкодного доступу до об`єктів дослідження та належні умови праці.

21.04.2017 слідчим суддею Обухівського районного суду Київської області ОСОБА_1 у вказаному кримінальному провадженні було надано дозвіл на проведення огляду вказаної вище ділянки, але строк дії вказаної ухвали визначено до 20.05.2017. Але слід зазначити, що експертами у кримінальному провадженні заявлено клопотання про надання доступу до вказаної земельної ділянки, в якому зазначена точна дата, тому виконати попередню ухвалу слідчого судді до 20.05.2017 не надалось можливим, оскільки це може зашкодити подальшому досудовому розслідуванню у вказаному кримінальному провадженні. Таким чином у органу досудового розслідування виникла необхідність у повторному зверненні до слідчого судді з клопотанням про надання дозволу на проведення огляду за вказаною адресою з метою повного, швидкого та неупередженого розслідування вказаного провадження, а також для виконання та задоволення клопотання експертів з метою належного та якісного проведення експертизи з питань землеустрою.

Відповідно до ч. 1 ст. 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Ч. 3 ст. 237 КПК України передбачено, що для участі в огляді може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, законний представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів.

Згідно ч. 7 ст. 237 КПК України, при огляді слідчий, прокурор або за їх дорученням залучений спеціаліст має право проводити вимірювання, фотографування, звуко- чи відеозапис, складати плани і схеми, виготовляти графічні зображення оглянутого місця чи окремих речей, виготовляти відбитки та зліпки, оглядати і вилучати речі і документи, які мають значення для кримінального провадження.

Згідно до інформаційної довідки з державного реєстру речових прав на нерухоме майна земельна ділянка (кадастровий номер 3210900000:01:170:0047) за адресою: Київська область, м. Ірпінь, вул. Єсеніна, 30, площею 0,5000 га та (кадастровий номер 3210900000:01:170:0048) за адресою: Київська область, м. Ірпінь, вул. Єсеніна, 31, загальною площею 0,5000 га перебувають в комунальній власності Ірпінської міської ради (код ЄДРПОУ 33800777).

Враховуючи вищевикладене, із метою виявлення та фіксації обставин вчинення кримінального правопорушення, виконання клопотання експерта, а також встановлення осіб причетних до кримінального правопорушення.

Заслухавши прокурора, який підтримав внесене клопотання приходжу до наступного.

Відповідно до ч.1 ст.237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Відповідно до ч. 2 ст. 237 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Згідно ч.1 ст.234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Внесене клопотання не відповідає вимогам ст. 234 КПК України, матеріалами клопотання, а також прокурором в судовому засіданні, не доведено достатність даних про необхідність надання повторно дозволу на проведення огляду земельної ділянки (кадастровий номер 3210900000:01:170:0047) за адресою: АДРЕСА_10 , площею 0,5000 га та (кадастровий номер 3210900000:01:170:0048) за адресою: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Єсеніна, 31, площею 0,5000 га, оскільки ухвалою слідчого судді від 21.04.2017 року у справі № 372/1170/17 (провадження № 1-кс-259/17) вже було надано дозвіл на проведення огляду земельної ділянки, та у зв`язку з цим пізніше ухвалою слідчого судді від 22.05.2017 року у справі № 372/1170/17 (провадження № 1-кс-391/17) в задоволенні аналогічного клопотання в цьому кримінальному провадженні було відмовлено, слідчий суддя приходить до висновку, про відсутність підстав для задоволення клопотання.

Згідно ч.5 ст.234 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що:

1) було вчинено кримінальне правопорушення;

2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування;

3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду;

4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.

Вважаю, що внесене слідчим клопотання не відповідає вимогам закону, оскільки не містить достатніх відомостей для надання дозволу в порядку ст.237 КПК України.

Згідно ст. 2 КПК України завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Відповідно до п.18 ч.1 ст.3 КПК України слідчий суддя - суддя суду першої інстанції, до повноважень якого належить здійснення у порядку, передбаченому цим Кодексом, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.

Під час розгляду справи слідчому судді не було повідомлено поважних причин невикористання органом досудового розслідування раніше наданого дозволу на проведення такого ж саме обшуку у цьому кримінальному провадженні, який був наданий слідчим суддею і діяв один місяць, що вказує на непереконливість доводів про наявність потреби у проведенні цієї слідчої дії для досягнення мети кримінального провадження.

Як слідчий суддя здійснюючи судовий контроль за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні, дотримуючись завдання кримінального провадження вважаю, що стороною обвинувачення не було доведено наявність достатніх підстав для повторного обмеження прав, свобод і законних інтересів власника або володільця приміщення, яке пропонується обшукати за вимогами цього клопотання, тому задоволення вимог клопотання призведе до необґрунтованого процесуального примусу, що суперечить приписам ст.2 КПК України.

Оскільки недоліки клопотання унеможливлюють висновок про наявність передбачених ст.ст. 234, 237 КПК України підстав для надання дозволу на обшук іншого володіння особи, вважаю відповідні підстави недоведеними.

Таким чином, у судовому засіданні встановлено відсутність передбачених КПК України підстав для задоволення клопотання.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 223, 237, 369-372, 532 КПК України, слідчий суддя,

У Х В А Л И В:

В задоволенні клопотання слідчого СВ Обухівського РВ ГУ МВС України в Київській області про дозвіл на проведення огляду земельних ділянок у кримінальному провадженні № 12015110040002779 відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення, оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 66894486
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку