ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
_____________________________________________
10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua
Головуючий у 1-й інстанції: Бруховський Є.Б.
Суддя-доповідач:Бучик А.Ю.
УХВАЛА
іменем України
"29" травня 2017 р. Справа № 293/342/17
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Бучик А.Ю.
суддів: Майора Г.І.
Шевчук С.М.,
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на ухвалу Черняхівського районного суду Житомирської області від "06" квітня 2017 р. у справі за позовом ОСОБА_1 до Міністерства оборони України, третя особа: ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання нарахувати та виплатити одноразову грошову допомогу ,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом, просив визнати протиправним і скасувати рішення Міністерства оборони України про направлення на доопрацювання документів, як інваліду 2 групи з 07.04.2014, інвалідність якого настала внаслідок поранення (контузії) та захворювання пов`язаних з виконанням обов`язків військової служби при перебуванні в країнах де велися бойові дії, оформлене протоколом засідання комісії з розгляду питань, пов`язаних із призначенням і виплатою одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті), каліцтва або інвалідності військовослужбовців та інвалідності осіб, звільнених з військової служби від 27.01.2017 № 7 та зобов`язати Міністерство оборони України нарахувати та виплатити мені одноразову грошову допомогу у розмірі 200 кратному прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб, як інваліду 2 групи внаслідок поранення (контузія) та захворювання пов`язаного з виконанням обов`язків військової служби при перебуванні в країнах де велися бойові дії, на дату встановлення одноразової грошової допомоги у разі загиблі (смерті), інвалідності або часткової або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2013 р. № 975.
Ухвалою Черняхівського районного суду Житомирської області від 06 квітня 2017 року адміністративний позов повернуто позивачеві як такий, що не підсудний Черняхівському районному суду Житомирської області для подання до належного суду - Житомирського окружного адміністративного суду.
В апеляційній скарзі ОСОБА_1 просить ухвалу суду першої інстанції скасувати та направити справу до суду першої інстанції для продовження розгляду. Зазначає, що судом першої при вирішенні справи порушено норми матеріального та процесуального права, а саме вимоги ст. 18 КАС України.
Апеляційна скарга підлягає задоволенню.
Направляючи справу до Житомирського окружного адміністративного суду, суд першої інстанції виходив з того, що згідно ст. ст. 18, 24 КАС України даний спір має вирішуватись в окружному адміністративному суді колегією у складі трьох суддів.
Проте колегія суддів не погоджується з вказаним висновком, виходячи з наступного.
Відповідно п.4 ч.1 ст.18 Кодексу адміністративного судочинства України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні усі адміністративні справи щодо спорів фізичних осіб з суб`єктами владних повноважень з приводу обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.
Правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв`язку з виконанням ними конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни здійснюється відповідно до Закону України від 20 грудня 1991 р. №2011-XII "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" (далі - Закон №2011-XII).
Таким чином, основні засади державної політики у сфері соціального захисту військовослужбовців визначені Законом №2011-XII.
Згідно частини 1 ст.16 Закону №2011-XII одноразова грошова допомога у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві (далі - одноразова грошова допомога), - гарантована державою виплата, що здійснюється особам, які згідно з цим Законом мають право на її отримання.
Пунктом 4 частини 2 ст.16 Закону №2011-XII одноразова грошова допомога призначається і виплачується у разі встановлення військовослужбовцю інвалідності, що настала внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва), отриманого ним під час виконання обов`язків військової служби або внаслідок захворювання, пов`язаного з виконанням ним обов`язків військової служби, чи встановлення інвалідності особі після її звільнення з військової служби внаслідок причин, зазначених у цьому підпункті.
Зі змісту позовної заяви вбачається, що позивач зазначає, що має право на призначення та виплату одноразової грошової допомоги відповідно до ст.16 Закону України "Про соціальний та правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" та затвердженого постановою Кабінету Міністрів №975 від 25.12.2013 р. Порядку призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві.
Відтак, колегія суддів приходить до висновку, що дана справа підсудна місцевому загальному суду як адміністративному суду як така, що виникла зі спору фізичної особи з суб`єктом владних повноважень з приводу призначення допомоги.
Вказана правова позиція також відображена в ухвалі Вищого адміністративного суду № К/800/51948/15 від 09.06.2016 у адміністративній справі №816/2069/15.
Згідно п. 4 ст. 204 КАС України підставами для скасування ухвали суду, яка перешкоджає подальшому провадженню у справі, і направлення справи для продовження розгляду до суду першої інстанції є: порушення норм матеріального чи процесуального права, які призвели до неправильного вирішення питання.
На підставі вищевикладеного колегія суддів приходить до висновку, що оскаржувана ухвала підлягає скасуванню з направленням справи до суду першої інстанції для продовження розгляду.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 199, 204-206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити.
Ухвалу Черняхівського районного суду Житомирської області від "06" квітня 2017 р. скасувати і направити справу для продовження розгляду до суду першої інстанції.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя А.Ю.Бучик
судді: Г.І. Майор
С.М. Шевчук
Роздруковано та надіслано:р.л.п.
1- в справу:
2 - позивачум: ОСОБА_1
АДРЕСА_1 - відповідачу: Міністерство оборони України проспект Повітрофлотський 6,м.Київ 168,03168
4 - Житомирський обласний військовий комісаріат вул.С.Параджанова,4,м.Житомир,10001
5 - представнику позивача: Коржилов Ю.Є. , АДРЕСА_2 АДРЕСА_3